Inhouden bij lage toeren

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

flipflopemmer

Inhouden bij lage toeren

Bericht door flipflopemmer »

Hallo,

Ik ben sinds kort trots eigenaar van een mooie MR2 3S-GE uit '92. Nu heb ik een probleem met de moter waar ik met zoeken op dit forum niet uit kom!

Het volgende doet zich voor:
Wanneer ik rustig rijdt (bijv. 2000 toeren) en dan veel/vol gas geef dan loopt de auto volgens mij op 3 cilinders en klinkt als een kever. Meestal als ik dan even het gas los laat en opnieuw gas geef loopt hij wel weeer goed.

Wanneer ik gelijdelijk op trek dan heb ik er maar heel af en toe last van. Ook als ik het slechte lopen negeer een door blijf trekken dan begint hij vanaf ong. 3500 toeren weer goed te lopen.

De auto is al uitgelezen maar hier is verder geen probleem bij gevonden.

Heeft iemand hier wel eens last van gehad of een idee wat het kan zijn? Alle hulp is welkom!!

Alvast bedankt, Jan
Gebruikersavatar
Timmo Wijker
Zere vingers van het typen..
Berichten: 989
Lid geworden op: 14 jan 2008, 10:13
Type MR2: AW11

Bericht door Timmo Wijker »

je moet even je ontsteking nakijken, ik heb wel is gehad dat de contactpuntjes in je verdelerkap aangetast waren, toen had ik ook zo'n probleem.
Gebruikersavatar
arno
Zere vingers van het typen..
Berichten: 550
Lid geworden op: 13 mar 2008, 20:26
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door arno »

ik heb dit probleem ook al eens gehad, werd mij verteld om de ontsteking goed na te kijken, heb daaraan meer en deel vervangen. Bij mij was het nog niet opgelost, als dat bij jou ook zo het geval is, zou ik de throttle position sensor eens na laten lezen, mijne stond een tikkie verkeerd. Nadat ik dat had opgelost was het helemaal over
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Klinkt idd als een ontstekingsprobleem. Nieuwe rotor en verdelerkap, nieuwe bougiekabels.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
flipflopemmer

Bericht door flipflopemmer »

dankje voor de snelle reactie!
Ik heb de stekkers van de bougiekabels en de trottle position sensor al even schoongemaakt en met contactspray ingespoten. Ik heb nu wel het idee dat hij het minder doet!
Het vreemde is dat hij wanneer hij warm is en een keer goed is doorgetrokken bijna niet meer hapert, terwijl hij dat wanneer hij koud is nog heel erg doet.
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

koude bougie kabels = meer weerstand..

setje nieuwe kabels, bougies verdeler en rotor kan geen kwaad.. dan loopt hij weer als een zonnetje, mocht je de delen nieuw willen kan ik ze wel voor een schappelijke prijs leveren

laat maar iets weten via pm als je geintresseerd bent
Afbeelding
Gebruikersavatar
tweakmaster
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2186
Lid geworden op: 16 jul 2007, 20:55
Type MR2: AW11

Bericht door tweakmaster »

Omdat scheuren in bougiekabels niet (altijd) zichtbaar zijn, is de volgende how-to een gemakkelijke manier om te testen of je bougiekabels nog in orde zijn:

1. wacht tot het donker is
2. open de motorkap
3. zet de motor aan
4. spuit waternevel uit plantenspuit (echt nevel! geen stralen of druppels!)
5. als je bougiekabels oplichten als kerstboomverlichting dan is het hoog tijd voor vervanging
6. blijft alles donker dan zijn je bougiekabels (zeer waarschijnlijk) nog in goede staat
__________________


:D
Surferdude schreef:Je hebt toch wel een beetje gelijk Tweaky
Afbeelding
Roland

Bericht door Roland »

Die ga ik onthouden! Hierbij is het belangrijk dat de motor al draait toch, bij het spuiten van de nevel? Anders maak je de boel waarschijnlijk alleen maar erger.
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

dat is idd een goede tip
Afbeelding
flipflopemmer

Bericht door flipflopemmer »

Leuk weer.. Ik had andere bougiekabels gekocht welke zouden moeten passen. Helaas is dit niet het geval. De stekkertjes in de verdelerkap zijn te dik (volgens mij 7 of 8 mm terwijl mijn stekkers maar ongeveer 3 mm dik zijn. Kan ik dit oplossen met een andere verdelerkap of andere stekkertjes? Ik dacht eerder al gelezen te hebben dat dit niet mogelijk is maar misschien hebben jullie andere ideeën.
Anders heb ik nog 8,5mm MSD kabels voor een 3S-GTE te koop voor 75 euro!

alvast bedankt
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Op internet gekocht in de USA ?

Daar hebben meer mensen zich al mee vergist.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
flipflopemmer

Bericht door flipflopemmer »

nee van MR83 @ forum :P
Frankie-turbo zei ook dat dit zou passen maar die wist waarschijnlijk ook niet dat ik de dunne stekkers heb..
Gebruikersavatar
tweakmaster
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2186
Lid geworden op: 16 jul 2007, 20:55
Type MR2: AW11

Bericht door tweakmaster »

Roland schreef:Die ga ik onthouden! Hierbij is het belangrijk dat de motor al draait toch, bij het spuiten van de nevel? Anders maak je de boel waarschijnlijk alleen maar erger.
Lijkt me wel, anders is er niets wat kan oplichten als een kerstboom :P
Surferdude schreef:Je hebt toch wel een beetje gelijk Tweaky
Afbeelding
Gebruikersavatar
tweakmaster
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2186
Lid geworden op: 16 jul 2007, 20:55
Type MR2: AW11

Bericht door tweakmaster »

Ik zal eens kijken wat ik heb liggen.(Help me ff herinneren, anders vergeet ik t:P) Heb nu ook dikkere bougiekabels maar kan me herinneren dat me oude dunner waren (ook andere verdeelkap)

flipflopemmer schreef:nee van MR83 @ forum :P
Frankie-turbo zei ook dat dit zou passen maar die wist waarschijnlijk ook niet dat ik de dunne stekkers heb..
Surferdude schreef:Je hebt toch wel een beetje gelijk Tweaky
Afbeelding
flipflopemmer

Bericht door flipflopemmer »

*helpt herinneren* :P
Alvast bedankt!

iemand toevallig interesse in deze bougiekabels?
Of iemand die weet of een andere verdelerkap ook past??
Melle
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3644
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:31
Locatie: Buitenpost
Contacteer:

Bericht door Melle »

Open ook eens de bobine. Kijk de contactpuntje na. Een nieuwe rotor kost ook niet duur en kan het probleem misschien verhelpen.

Als je bij een lopende motor 1 voor 1 de bougiekabels lostrekt kun je erachter komen welke kabel of bougie naar de klote is. Al weet ik niet of dit goed is voor de motor.

Je kan ook even kijken of de sensor in het luchtfilter nog goed zit. Ik kan me herinneren dat dit ook een oorzaak kan zijn voor een slecht lopende motor.
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Denk niet dat je de bobine bedoelt, maar de verdelerkap.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
flip
Berichten: 574
Lid geworden op: 11 feb 2009, 23:27
Type MR2: ZZW30

Bericht door flip »

wat er verteld werd over je boegie kabels kan overdag oowk gewoon

als je ze goed nat spuit (oowk je verdeler ) en je motor gaan hapere of valt ie uit weet je oowk genoeg
-koop nooit een rode bikini dan kan je eigenlijk het beste n witte kope net als met n auto-
-turbo`s are (stil) for people who can't build engines-
Gebruikersavatar
tweakmaster
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2186
Lid geworden op: 16 jul 2007, 20:55
Type MR2: AW11

Bericht door tweakmaster »

hmm.. ben t nog vergeten :P
ik rij nu wel ff.. zo terug!

Wat ik dus heb:

Afbeelding

Afbeelding
Surferdude schreef:Je hebt toch wel een beetje gelijk Tweaky
Afbeelding
ronnieboy

Bericht door ronnieboy »

kan je ook eens een foto plaatsen van de binnenkant van de verdeelkap?
zijn de contactpuntjes niet teveel ingebrand?
Ik heb namelijk het zelfde geintje ook gehad,nieuwe verdeelkap met sleepcontact en het probleem was opgelost
Plaats reactie