Rays Engineering
Moderator: Pieten
- Mr2-wouter
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Rays Engineering
Rays Engineering Wheels
Dit jaar nog echte Rays Engineering wielen onder jouw auto? Wij kunnen ALLE Rays Engineering wielen leveren, rechtstreeks van Rays Japan. Alles is nieuw en in de maten die JIJ wil!
Kijk op: www.rayswheels.co.jp en klik op products.
We zijn bereid om jullie een extra 5% korting te geven op een set velgen + een gratis Rays Engineering paraplu . Prijzen zijn op aanvraag daar er ontzettend veel maten beschikbaar zijn en daarmee ook ontzettend veel verschillende prijzen!
Prijsopgave via PM of email op sales@infinityperformance.nl
Niet alleen voor MR2's maar ook voor alle andere auto's uiteraard.
Enkele voorbeelden:
RE30
TE37
GT-7
SF-Challenge
En niet te vergeten de gratis paraplu!
Thanks for looking!
Wouter
sales@infinityperformance.nl
www.infinityperformance.nl
Dit jaar nog echte Rays Engineering wielen onder jouw auto? Wij kunnen ALLE Rays Engineering wielen leveren, rechtstreeks van Rays Japan. Alles is nieuw en in de maten die JIJ wil!
Kijk op: www.rayswheels.co.jp en klik op products.
We zijn bereid om jullie een extra 5% korting te geven op een set velgen + een gratis Rays Engineering paraplu . Prijzen zijn op aanvraag daar er ontzettend veel maten beschikbaar zijn en daarmee ook ontzettend veel verschillende prijzen!
Prijsopgave via PM of email op sales@infinityperformance.nl
Niet alleen voor MR2's maar ook voor alle andere auto's uiteraard.
Enkele voorbeelden:
RE30
TE37
GT-7
SF-Challenge
En niet te vergeten de gratis paraplu!
Thanks for looking!
Wouter
sales@infinityperformance.nl
www.infinityperformance.nl
- Mr2-wouter
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Eeuwige twijfelaar
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 967
- Lid geworden op: 16 dec 2007, 00:31
- Type MR2: AW11
- Mr2-wouter
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Surferdude
- Berichten: 7723
- Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
En Wheel nuts? In zwart of zilver.
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
- Mr2-wouter
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Mr2-wouter
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Surferdude
- Berichten: 7723
- Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Thanx, best prijzig..
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
- Mr2-wouter
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- rmmr2
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1999
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 23:56
- Type MR2: AW11
@jp: Dan denk ik dat het meer zegt over de kwaliteit van aan draaien, dan van de moeren zelf!
Ook wielmoeren hebben een aanhaal moment en dit verschilt per moer en velg!
Te hoge aanhaalmomenten leiden namelijk tot vervorming van de velg en tot beschadiging van de schroefdraad. In een enkel geval breekt er soms zelfs een tapeind af. Ook is het onverstandig om een luchtsleutel te gebruiken omdat deze de velg en de moer beschadigd. Het is van belang om na te gaan welk aanhaalmoment de auto- of velgenfabrikant opgeeft.
Hoewel de moeren meestal droog worden gemonteerd, zijn er uitzonderingen. Bedenk dat er bij het smeren een hogere spanning in het tapeind ontstaat. Te lage aanhaalmomenten kunnen het loslopen van de wielmoeren veroorzaken dat zal duidelijk zijn. Onvoldoende aanlegkracht van de velg kan passingroest in de hand werken omdat de velg (dus ook de boutgaten) kleine bewegingen kunnen uitvoeren tijdens het rijden.
Kortom: Het vastzetten van wielmoeren is een klus die zorgvuldig moet worden uitgevoerd!!!
Het is net als bij een computer: 99,9% van de fouten zitten tussen de bureaustoel en het toetsenbord...
overigens: ik durf er mijn handen voor in het vuur te steken dat infinity geen prul verkoopt! En naar eer en geweten achter zijn verkoopmaterialen staat.
Tevens is RAY's een gerenomeerd merk/bedrijf dat goede kwalliteit levert.
Greetzz Ralph
Ook wielmoeren hebben een aanhaal moment en dit verschilt per moer en velg!
Te hoge aanhaalmomenten leiden namelijk tot vervorming van de velg en tot beschadiging van de schroefdraad. In een enkel geval breekt er soms zelfs een tapeind af. Ook is het onverstandig om een luchtsleutel te gebruiken omdat deze de velg en de moer beschadigd. Het is van belang om na te gaan welk aanhaalmoment de auto- of velgenfabrikant opgeeft.
Hoewel de moeren meestal droog worden gemonteerd, zijn er uitzonderingen. Bedenk dat er bij het smeren een hogere spanning in het tapeind ontstaat. Te lage aanhaalmomenten kunnen het loslopen van de wielmoeren veroorzaken dat zal duidelijk zijn. Onvoldoende aanlegkracht van de velg kan passingroest in de hand werken omdat de velg (dus ook de boutgaten) kleine bewegingen kunnen uitvoeren tijdens het rijden.
Kortom: Het vastzetten van wielmoeren is een klus die zorgvuldig moet worden uitgevoerd!!!
Het is net als bij een computer: 99,9% van de fouten zitten tussen de bureaustoel en het toetsenbord...
overigens: ik durf er mijn handen voor in het vuur te steken dat infinity geen prul verkoopt! En naar eer en geweten achter zijn verkoopmaterialen staat.
Tevens is RAY's een gerenomeerd merk/bedrijf dat goede kwalliteit levert.
Greetzz Ralph
funn is never a straight line::)
- corollaWRC
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 233
- Lid geworden op: 20 dec 2007, 18:50
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Ik heb ze ook, en ik zou ze ook nooit niet meer moeten hebben.
Op elke velg is er wel minstens 1 moer zo goed als dood. En dan is het idd wel veel geld dat ze zomaar stuk gaan na een paar keer monteren/demonteren.
Dat van dat aanhaalmoment zou mss wel kunnen kloppen, daar discuteer ik niet over, maar ik zit ook in de rally en rally cross wereld en daar word er niets anders gedaan dan moeren monteren en demonteren, en die worden zelfs met een redelijk aanhaalmoment aangetrokken en die geven anders geen krimp, maar dat zijn wel zware stalen wielmoeren.
Daar kun je wel een paar jaren mee voort, met de alu bouten gaat dit je niet lukken.
Maar ik wil hier zeker niets gaan afbreken!!!
Ze zijn zeker prijzig en gaan naar mijn gevoel echt niet lang mee, maar ze zijn wel licht en heel mooi!!!8)
Op elke velg is er wel minstens 1 moer zo goed als dood. En dan is het idd wel veel geld dat ze zomaar stuk gaan na een paar keer monteren/demonteren.
Dat van dat aanhaalmoment zou mss wel kunnen kloppen, daar discuteer ik niet over, maar ik zit ook in de rally en rally cross wereld en daar word er niets anders gedaan dan moeren monteren en demonteren, en die worden zelfs met een redelijk aanhaalmoment aangetrokken en die geven anders geen krimp, maar dat zijn wel zware stalen wielmoeren.
Daar kun je wel een paar jaren mee voort, met de alu bouten gaat dit je niet lukken.
Maar ik wil hier zeker niets gaan afbreken!!!
Ze zijn zeker prijzig en gaan naar mijn gevoel echt niet lang mee, maar ze zijn wel licht en heel mooi!!!8)
Nejezděte rychleji než anděl může létat!!!
- Mr2-wouter
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- BlackTubby
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 01 jan 2007, 18:09
- Type MR2: SW20/21/22
- Contacteer:
+1Mr2-wouter schreef:Gewoon met de hand vastdraaien en met een momentsleutel nadraaien. Ik neem zowiezo niet aan dat je een luchthamer tegen je 800 euro kostende velg zet.
Wij draaien alles met de hand aan en vervolgens met de momentsleutel + nooit iets forceren.
Ik heb de rays al jaren en die zijn er heel wat keren op- en af gegaan. Maar altijd met de hand en een momentsleutel, geen probleem met de moeren.
Het voordeel ervan vind ik dat je 5 dezelfde looks moeren hebt op de velg en niet vier + een afwijkende slotmoer.
GReddy 1995 JDM MR2 GT Turbo klik hier