Dennis z'n SW20

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
gorsche
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 456
Lid geworden op: 12 apr 2008, 19:57
Type MR2: AW11

Bericht door gorsche »

Staat deze nu toevallig bij Speedy in Eindhoven? Ik was hier toevallig vorige week en er stond een mr op de brug die verdacht veel op deze leek.....
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

Ja pff wel drastische beslissing gelijk weer alles eruit en opnieuw! Hoe ben je hierop je gekomen als ik vragen mag?

Groetjes,

Sherwin
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Gebruikersavatar
maurizio046
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 jul 2011, 21:55

Bericht door maurizio046 »

heej dennis

heb je al wat info voor ons?

mvg
Gebruikersavatar
Apple Martini
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 157
Lid geworden op: 21 aug 2007, 17:50
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Apple Martini »

Apple Martini schreef:Damn Dennis, is volgens mij een bodemloze geldput hé? Had je niet beter een andere mr2 kunnen kopen?
Ik vind het heel lullig voor je Dennis maar ik quote het bovenstaande nogmaals...

Schroef dat ding helemaal uit elkaar, breng het naar de sloop. Spaar dan een jaartje goed door en koop je een goeie mr2 turbo. Je hebt bij Wouter in de mr2 gereden/gezeten, je weet hoe zo'n ding hoort te rijden....
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

Dat blok van dennis is een 96+ gen3,
Dat blok was op alle gebieden beter als 90% van de rest van de gen3 turbo's die er rondrijden

Mijn het chassis (mijn ex mr2) is ook helemaal niets mis

Alleen als je zonder info te vragen gewoon je blok uit elkaar laat trekken door iemand die nog niet eens weet die blokken vrijloop hebben en je dus onmogelijk
De kleppen krom of stuk kunt maken

Je kunt 2 dingen aan de hand heben met je auto
Gescheurde intercooler slang of lekke bov ( doen hks regelmatig), dus een luchtlek
Of je hebt ondanks dat ik en ad het je aanrade de brandstofpomp niet gecontroleerd of dit ook een turbo pomp was en dus gewoon met de n/a pomp gereden
In dat geval is er een zuiger gesmolten en is er niets mis met de kop
Afbeelding
Gebruikersavatar
Apple Martini
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 157
Lid geworden op: 21 aug 2007, 17:50
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Apple Martini »

frankie-turbo schreef:Dat blok van dennis is een 96+ gen3,
Dat blok was op alle gebieden beter als 90% van de rest van de gen3 turbo's die er rondrijden

Mijn het chassis (mijn ex mr2) is ook helemaal niets mis

Alleen als je zonder info te vragen gewoon je blok uit elkaar laat trekken door iemand die nog niet eens weet die blokken vrijloop hebben en je dus onmogelijk
De kleppen krom of stuk kunt maken

Je kunt 2 dingen aan de hand heben met je auto
Gescheurde intercooler slang of lekke bov ( doen hks regelmatig), dus een luchtlek
Of je hebt ondanks dat ik en ad het je aanrade de brandstofpomp niet gecontroleerd of dit ook een turbo pomp was en dus gewoon met de n/a pomp gereden
In dat geval is er een zuiger gesmolten en is er niets mis met de kop
Op technisch gebied heb ik er weinig verstand, ik ben dan ook geen monteur van beroep. En veel ervaring met sleutelen aan de auto heb ik ook niet. Maar ik breng mijn wel auto wel naar mensen die er verstand van hebben. Uit dit hele verhaal lijkt het me dat er mensen aan de auto hebben gesleuteld die geen verstand van mr2's of 3sgte's hebben...

Verder lees ik nergens dat de basis onderdelen (koppeling, dist. riem, spanrol, waterpomp, ontsteking etc) zijn vervangen, of Dennis heeft dat gewoon weg gelaten in zijn verhaal. Maar dat zijn toch de eerste dingen die ik liet vervangen bij een swap. Ik lees alleen maar aankopen van bodyparts, boostcontroller, rsm etc. Een originele (turbo) motorkap (incl de platen om het regenwater af te voeren) is ook wel handig? Heb je nieuw gen3 3sgte en dan loopt het water nog overal in waar je het niet wil hebben.... Beetje prioriteiten stellen.
Dennis16v
Zere vingers van het typen..
Berichten: 510
Lid geworden op: 08 jan 2008, 00:50
Type MR2: AW11

Bericht door Dennis16v »

nah naar alle waarschijnlijkheid is de koppakking eruit gesprongen.

auto stond idd bij speedy in eindhoven (schoonvader is daar automonteur).

Bij cilinder 4 had ie nauwelijks compressie.
Kleppen waren idd niet t euvel, kop is wel gevlakt, komt n soort kevlar koppakking in met de arp bouten. Waarschijnlijk heeft t blok gewoon te lang stilgelegen, en is t daarom stuk gegaan. Ik heb er gewoon normaal mee gereden zoals t hoort, maar zoiets kan gebeuren. T was er ooit toch van gekomen

distributieriem, en spanrollen zijn gewoon vervangen hoor ;)
n/a pomp was ook al vervangen door de bosch 040 pomp.
Afbeelding
Gebruikersavatar
maurizio046
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 jul 2011, 21:55

Bericht door maurizio046 »

Heej hallo dennis

Weet je al iets meer
Gebruikersavatar
maurizio046
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 jul 2011, 21:55

Bericht door maurizio046 »

Hallo Dennis,

Weet je al wat meer we zijn wel benieuwd hoe het er nu voorstaat met je mr2:D
Dennis16v
Zere vingers van het typen..
Berichten: 510
Lid geworden op: 08 jan 2008, 00:50
Type MR2: AW11

Bericht door Dennis16v »

Afbeelding

klein fotootje maar je ziet t resultaat.

zat 0.2mm speling tussen de zuigers en cilinderwand...:huh:

al met al om n lang verhaal kort te maken wat er gaat gebeuren.

- grotere gesmede zuigers, als ik mij niet vergis van 87mm ipv de orginele 86
- nieuwe zuigerveren
- aluminium drijfstangen
- aluminium krukas

dus cilinders worden uitgeboord, en gehoond.
Merken moet ik jullie nog even schuldig blijven, maar die post ik wel, zodra ik t weet.

:)
Afbeelding
Gebruikersavatar
J_MR2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 770
Lid geworden op: 25 jul 2007, 18:00
Type MR2: AW11

Bericht door J_MR2 »

* slik ..

Komt wel weer goed Dennis ;)
I don't always whistle at girls, but when i do, it's with my turbo :mexico-smile:
Gebruikersavatar
maurizio046
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 jul 2011, 21:55

Bericht door maurizio046 »

Minder leuk
Gebruikersavatar
Mr2-wouter
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2824
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Mr2-wouter »

Dennis, ik wil je wel helpen aan het spul wat je nodig hebt tegen inkoopsprijs omdat ik het zo sneu vind voor je.

Mocht je al besteld hebben, hoop ik dat het geen aluminium drijfstangen zijn, want dan kun je volgende week weer opnieuw gaan beginnen!

Bel me maar :)
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

Als je met een stock ecu op nagoeg stock druk al zuigers smelt zou ik eerst het probleem zoeken waarom je motor zo arm loopt..

Want gesmeden zuigers smelten net zo makkelijk

Ik zei toch dat het niet aan de kop lag..

En wat is er mis met 0,2mm zuigerspeling? Is dat te weinig ? Te veel?
Ik denk dat je je teveel wijs laat maken door mensen zonder verstand

Wat er gebeurd is : je motor heeft veel te arm gelopen.. Hij krijgt dus niet genoeg benzine
En als je je nieuwe zuigers niet wilt verneuken zou ik dat eerst maken
Afbeelding
Gebruikersavatar
shenron
Berichten: 1789
Lid geworden op: 05 sep 2009, 12:54
Type MR2: AW11

Bericht door shenron »

Ik heb niet zo veel verstand van turbo's maar ik ben het hier wel met Frank eens, straks gaat hij weer stuk omdat je uiteindelijk het probleem nog niet opgelost hebt.
En dat zou heel erg zonde zijn, ik zou ook inderdaad even opzoek gaan waarom hij niet genoeg benzine krijgt en daarna pas weer gaan opbouwen.
Succes ermee het is echt heel sneu voor jou maar hopelijk komt het allemaal weer goed.

Grt Dennis
Afbeelding
Green Goblin schreef:Ik denk dat Shennie gelijk heeft !
Gebruikersavatar
maurizio046
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 jul 2011, 21:55

Bericht door maurizio046 »

Luister aub na mense zoals frank en wouter.
Dalijk laat je je blok weer opbouwen rij je 1000km is weer alles de soep in gelopen.
Dan ben je weet ik niet hoeveel geld kwijt,laat je motor anders even door een van hun na kijken of volg hun raad op!

Ze wille je alleen maar van een fout behoeden voordat het weer fout gaat met je blok
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Wie zijn dat, Ut & Um ?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
maurizio046
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 jul 2011, 21:55

Bericht door maurizio046 »

Aangepast
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

Ikke dus echt niet meer he.. Ik ben er klaar mee.. Dat blok komt van mij af en hij had gewoon garantie.. Wat verviel toen hij op eigen houtje het blok openhaalde, hij heeft niet gebeld of overlegd.
We hebben hem een aantal dingen aangeraden zoals het vervangen van de brandstofpomp maar dat is blijkbaar niet opgevolgd
Al deze problemen zijn gewoon het gevolg van klare onkunde
Zijn us-spec gen2 heeft hij zo ook naar de klote geholpen, door gewoon door te rijden met te weinig koelvloeistof.. Er zat gewoon een scheur in zijn blok!!
nu is dit blok stuk en de volgende ook weer.. Dat is een feit..

Dus bij deze.. Mij hoef je niet te bellen. Als het toch voor niks is stop ik er ook geen tijd in. Ik heb het al druk genoeg
Afbeelding
Gebruikersavatar
hydraMR2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 313
Lid geworden op: 08 jan 2007, 18:22
Type MR2: AW11

Bericht door hydraMR2 »

Ik zou als ik jouw was met zo`n klein mogelijke overmaat zuiger de motor reviseren (86.5), dan blijft de cilinderwand zo dik mogelijk wat bij een turbo motor erg belangrijk is, zeker omdat dit een gen 3 uit '96 is waar de cilinderwanden al erg dun van zijn....
Almost done building the NEW one............@Buurman;)
Plaats reactie