Dennis z'n SW20

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
Paul vd Plas
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 266
Lid geworden op: 28 mei 2011, 23:10

Bericht door Paul vd Plas »

wat is het verschil met een normale gen2 turbo dan tegenover een RC blok?
UndaGrwnD
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 482
Lid geworden op: 14 jun 2010, 23:42

Bericht door UndaGrwnD »

Anders afgestelde ecu, water to air intercooler, grotere inlaat, jdm carlos sainz dus meer pk standard...nog wat kleine dingen maar kom er ff niet op.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Paul vd Plas
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 266
Lid geworden op: 28 mei 2011, 23:10

Bericht door Paul vd Plas »

aan het blok zelf niks anders?
UndaGrwnD
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 482
Lid geworden op: 14 jun 2010, 23:42

Bericht door UndaGrwnD »

ehm...niet dat ik weet..
Afbeelding
Dennis16v
Zere vingers van het typen..
Berichten: 510
Lid geworden op: 08 jan 2008, 00:50
Type MR2: AW11

Bericht door Dennis16v »

die van jouw zal wel iets feller staan afgesteld t.o.v. normale JDM's ofniet?
Afbeelding
UndaGrwnD
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 482
Lid geworden op: 14 jun 2010, 23:42

Bericht door UndaGrwnD »

Ja klopt.

Verschil tussen de orginele ct26 en de ct20b is aardig groot....dus als hij over gaat naar de ct20b is hij al goed opgang
Afbeelding
Dennis16v
Zere vingers van het typen..
Berichten: 510
Lid geworden op: 08 jan 2008, 00:50
Type MR2: AW11

Bericht door Dennis16v »

ach, die van jouw loopt gewoon goed hard.. dat was wel te zien met je filmpje met Jay (1998mr2).
Afbeelding
Gebruikersavatar
Paul vd Plas
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 266
Lid geworden op: 28 mei 2011, 23:10

Bericht door Paul vd Plas »

Wat zou ongeveer een mooiect20 kosten? Wat kort een revisie van een turbo?
Dennis16v
Zere vingers van het typen..
Berichten: 510
Lid geworden op: 08 jan 2008, 00:50
Type MR2: AW11

Bericht door Dennis16v »

revisie van eentje is duurder dan n 2e handse. Ik heb geen idee wat n 2e handse ct20b nog moet opbrengen. 400 euro ofzo..

mr2tje is weer voor n jaar gekeurd!
2 adviespuntjes waren de linksachter de fuseekogel.. voor t 3e jaar op rij :lach:
en mn linkerachterbandje begint eraan te komen.. verder no problemos ;D
Afbeelding
UndaGrwnD
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 482
Lid geworden op: 14 jun 2010, 23:42

Bericht door UndaGrwnD »

netjes.

ik had mijn ct20b voor een ''vrienden'' prijsje kunnen krijgen voor 475EURO. turbo had maar 50k gelopen.
Afbeelding
Dennis16v
Zere vingers van het typen..
Berichten: 510
Lid geworden op: 08 jan 2008, 00:50
Type MR2: AW11

Bericht door Dennis16v »

zoo, heb weer voor t eerst weer in de mr2 mogen sturen.
Wat n ontzettend fijn vertrouwd gevoel weer :applaus-smiley:

Dr zijn nog wel wat kleine dingetjes:
- Uitlijnen
- Boostcontroller niet aangesloten
- Apexi RSM niet aangesloten
- Turbodruk, Oliedruk en Olietemperatuur nog niet aangesloten
- De turbotimer functioneert wel, maar bij t nadraaien blijft de brandstofpomp constant nadraaien, waardoor mn accu de volgende dag hartstikke leeg is:)
- Sandwichplate, wie kan deze leveren, bij JapPower waren ze 69 euro (GReddy), misschien dat er goedkopere alternatieven zijn??

Dus wie zich geroepen voelt om mij te helpen, mag natuurlijk reageren :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

http://www.ebay.co.uk/itm/OIL-FILTER-SA ... 2eb9e4b749

Incl. verzending. ongeveer 28 pond of $49.

Je hebt ook andere maar dan moet je ff op Ebay.com kijken. (wat ik zo snel zag wel met transport kosten)
Don't shoot the messenger!
Gebruikersavatar
Paul vd Plas
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 266
Lid geworden op: 28 mei 2011, 23:10

Bericht door Paul vd Plas »

heb van horen zeggen; olietemp op sandwichplaat bij gen2 niet handig is, omdat je downpipe en turbo de plaat lekker staat op te warmen. Klopt de meting niet meer, rare waardes.

Gaatje in oliedop, voor temp sensor.
oliedruk in originele gat van oliedruksensor, originele komt dan te vervallen.

Zo heb ik het gedaan.
Dennis16v
Zere vingers van het typen..
Berichten: 510
Lid geworden op: 08 jan 2008, 00:50
Type MR2: AW11

Bericht door Dennis16v »

heb inmiddels n gen3 he Paul ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Paul vd Plas
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 266
Lid geworden op: 28 mei 2011, 23:10

Bericht door Paul vd Plas »

o ja dat wist in niet :P
Gebruikersavatar
maurizio046
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 jul 2011, 21:55

Bericht door maurizio046 »

heej ik zag je auto op mp staan UndaGrwnD
UndaGrwnD
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 482
Lid geworden op: 14 jun 2010, 23:42

Bericht door UndaGrwnD »

Mijn auto op mp? Hij is wel in onderdelen te koop maar nog niet op mp.
Afbeelding
Dennis16v
Zere vingers van het typen..
Berichten: 510
Lid geworden op: 08 jan 2008, 00:50
Type MR2: AW11

Bericht door Dennis16v »

zooo. 1000km gereden, en dan gaan we naar de oliewissel toe. Maar onderweg merkte ik wat vreemds. Als ik t gaspedaal vol intrapte hield hij heel erg in bij 4500 toeren, net alsof ik tegen een muur aan t duwen was. Turbo floot goed, dus dat was t probleem niet. Toen heeft mn schoonvader maar het blok weer eruit gehaald, en maar eens gekeken. Waarschijnlijk zijn er kleppen kapot. Dus is de kop naar MRV gegaan (motorrevisie valkenswaard), die m gaat vlakken Nu is t even kijken offie t hierna gewoon weer goed doet. Komt nu nog een sterkere koppakking in, van speciaal materiaal dat ze ook in de rallysport gebruiken, met de soortgelijke ARP bouten.
Kop wordt daarna weer mooi gemaakt en gepoedercoat.

Het was sowieso er ooit n keer van gekomen, was t niet nu, dan later.
Het is niet leuk, maar ik heb dadelijk wel weer een vrijwel nieuw fris motorblokje ;D
Afbeelding
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

hoe krijg je het voor elkaar?, en dan gelijk maar weer uit elkaar schroeven, niet uitgelezen, niet nagelopen, gewoon blok eruit en uit elkaar die hap.

de kleppen kunnen niet kapot.. tevens heeft de motor vrijloop.. de kleppen kunnen niets eens de zuigers raken..

ik denk dat de onkunde weer voor een dikke rekening heeft gezorgt en achteraf alles voor niets is.. waarschijnlijk heb je gewoon een lekker intercooler slang of de intercooler zelf..

of je ssqv blowoff afdichtrubber op de zuiger misschien los?
hou er rekening mee dat garantie op het blok hiermee ook vervalt

waarom de kopbouten en koppaking.. bij gebouwde motoren gebruiken ze de stock stale koppaking van een gen3 doorgaans omdat deze juist bulletproof zijn.. kopbouten van een gen3 hoef je pas te vervangen als je boven de 1,5b turbodruk draaid of verhoogde compressie hebt, beide gevallen gaat niet op bij jou blok.. waarschijnlijk heb je hem alweer stuk voordat je kunt boosten

en even voor de duidelijkheid...een opgelapt blok is nog niet half zo goed als een blok wat door toyota in de fabriek in elkaar is gezet
Afbeelding
Gebruikersavatar
maurizio046
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 jul 2011, 21:55

Bericht door maurizio046 »

Heej dennis

zonde dat je hem er meteen hebt uit hebt gehald
maby was er iets anders mis zoal wat frank zij.
Hopelijk loopt mijne binne kort ook weer kan niet wachte.
Plaats reactie