johnwoo's turbo [56k be gone]

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
MitchMr2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 110
Lid geworden op: 08 okt 2010, 13:13
Type MR2: AW11

Bericht door MitchMr2 »

Hele mooie mr2! Die wil ik wel eens in het echt bewonderen!
Gebruikersavatar
1998mr2
Berichten: 1043
Lid geworden op: 12 mar 2010, 09:26

Bericht door 1998mr2 »

hoeveel bar ga je draaien..
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

op een dergelijk blok is tot 2 bar mogelijk, alleen hij heeft gekozen voor hogere compressie (snellere spoolup) dus 1,5 bar is meer dan genoeg.. en dan zal ie rond de 450 krukaspk's wel uitkomen..
Afbeelding
Gebruikersavatar
johnwoo
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1025
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door johnwoo »

Yup, ik heb 9.0:1 CR zuigers, om off-boost normaal te kunnen rijden (mijn auto moet geen racer worden, maar een snelle straatauto). Daarbij is de zuigerspeling klein gehouden om olieverbruik te beperken, wat de maximale turbodruk ook beperkt. Ik denk dat ik normaal 18~19 psi (ca. 1.3 bar) ga rijden.

Ik weet dat vermogenscijfers altijd listig zijn om vooraf te voorspellen, maar ik ben blij als ik 400 krukas-PK's haal op RON98, en tegen de 450 op E85.
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

dat moet wel lukken.. maargoed boven de 350 pk gaat een mr2 al heel erg hard.. dus 400 of 450.. who gives a shit.. toch ?

wel even je brandstof score aanpassen zo gauw je ermee rondrijdt ;) want die gaat niet meer op! :P helemaal niet op E85
Afbeelding
Gebruikersavatar
MitchMr2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 110
Lid geworden op: 08 okt 2010, 13:13
Type MR2: AW11

Bericht door MitchMr2 »

Dan heb je een rappe mr2!:dux-blij_thumb-up:
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

respect voor de opbouw van deze machine... zo zie je er niet veel van rondrijden!!!
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Respect! De motor heeft er inderdaad een beste tijd over gedaan (was nog in de oude schuur/kelder te zien toen mijn MR2 er nog logeerde).
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
johnwoo
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1025
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door johnwoo »

Stukje inrijden :)

[youtube]uHspke4-G38[/youtube]

[youtube]PQYDnt3tCeo[/youtube]

Nog op de (rijke) base map en met uitgeschakelde boostcontroller (dus op de wastegate druk, ca. 0.7 bar).
Maar zelfs nu is hij al merkbaar sneller dan voorheen. Tot de 4000rpm niet bijzonder (tussen 3000 en 4000 denk je de eerste keer zelfs "is dit alles", omdat de stock turbo dan al vrolijk meedoet), maar als die GT30 eenmaal opgespoold is en stevig meeblaast dan is het werkelijk een schop onder je kont.

Het geluid is ook al erg aangenaam; je hoort aan de SSQV blowoff-valve al dat deze turbo meer lucht verplaatst; met de CT26 was het altijd het typische "pssjt" geluidje, nu is het meer een "flutter" geluid wanneer de BOV daadwerkelijk moeite moet doen om de lucht te lozen :P
En het typische turbinegeluid van zo'n ball-bearing cartridge is gewoon muziek. Zelfs als je vanaf stationair de motor uitzet hoor je de turbo nog ruim 10 seconden nafluiten als hij uitdraait.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

Beste Johnwoo,

ruilen?;D
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

toppie! ben benieuwd wat je ervan vind als hij op volle glorie draaid!
Afbeelding
YellowCruizer
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 49
Lid geworden op: 17 jul 2011, 13:29

Bericht door YellowCruizer »

Ziet er goed uit, mooi werk ;D
Gebruikersavatar
johnwoo
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1025
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door johnwoo »

@Sherwin: kwestie van genoeg bijleggen :P (Lees: veel :P)
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Mr2-wouter
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2824
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Mr2-wouter »

Gefeliciteerd Paul! Eindelijk na al die jaren hè ;) :dux-blij_thumb-up:
UndaGrwnD
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 482
Lid geworden op: 14 jun 2010, 23:42

Bericht door UndaGrwnD »

netjes man, wat gaat dit setupje geven kwa power denk je ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

johnwoo schreef:@Sherwin: kwestie van genoeg bijleggen :P (Lees: veel :P)
hahah dacht ik al, Mooi ding man, echt thumps up voor het bouwwerk
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Gebruikersavatar
phuncz
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 256
Lid geworden op: 04 mar 2010, 17:18

Bericht door phuncz »

Zeer netjes, heel mooi geluid ! Ik ben blij voor je dat hij op de baan staat !
Afbeelding
Gebruikersavatar
maurizio046
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 jul 2011, 21:55

Bericht door maurizio046 »

Nette mr2 :P
Gebruikersavatar
Ricardos
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1930
Lid geworden op: 22 jan 2010, 19:54
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Ricardos »

Vlammen!! :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
johnwoo
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1025
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door johnwoo »

De HKS intercooler kit is eruit, nu zit er een Greddy in met custom coldpipe :)

Afbeelding

De IC core zelf zal niet veel verschil maken met de HKS, maar deze buizen lopen wat efficienter (iets grotere diameter, minder scherpe bochten, en vooral: de coldpipe niet meer pal over het uitlaatspruitstuk/turbine).
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie