johnwoo's turbo [56k be gone]

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

Xhermes
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3347
Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:53
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Xhermes »

Zou hem lekker zo laten. Vind die inlay altijd beetje lomp staan. Dit is precies mooi!
Midship Runabout Blog
Website:http://mymr2.nl/
Gebruikersavatar
johnwoo
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1025
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door johnwoo »

Hmm... ik dacht ook dat ik hem lelijk zou vinden maar in het echt valt het me nog wel mee. Maar als ik hem bijsnij voor gebruik met die tellerringen kan 'ie daarna niet meer gebruikt worden zonder, dus dat is dan wel zonde. Ik slaap er nog een paar nachtjes over :P
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Ricardos
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1930
Lid geworden op: 22 jan 2010, 19:54
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Ricardos »

Zoals ze nu zijn vind ik ze mooi, beetje OEM look
Afbeelding
Gebruikersavatar
johnwoo
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1025
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door johnwoo »

Zo, volgende bestelling alweer gedaan; een elektrische Omori 45mm turbodrukmeter:
Afbeelding

Dit is een van de weinig meters die exact in het dash passen op de plaats van de stock turbodrukmeter, alleen het plastic covertje hoeft eraf:
Afbeelding

Kleuren van de naald en de verlichting passen ook prima bij het standaard dash:
Afbeelding

Dan kan de mechanische turbodrukmeter die ik nu in de A-stijl heb eruit, en daar komt dan hoogstwaarschijnlijk een wideband AFR meter (of misschien een EGT meter). Liefst deze van Autometer omdat m'n oliedruk en olietemperatuurmeter ook van dat merk (en die serie) zijn, maar dat ding is wel onnodig prijzig: 325 euro in Engeland is het goedkoopst wat ik kon vinden, en 200 euro daarvan is de wideband sensor die ik eigenlijk helemaal niet nodig heb (heb er al een van m'n EMS). Ik hoop dus ergens die meter los te kunnen vinden, zonder sensor, maar ik betwijfel of dat lukt want Autometer zelf verkoopt ze als kit... Als iemand een shop weet die die meter zonder wideband sensor verkoopt, of een gebruikte tegenkomt, let me know :)
AfbeeldingAfbeelding
bankma
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 332
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:58

Bericht door bankma »

Excuus alvast voor het off-topic stuk (zo mij kan niks meer verweten worden ;D ) Ik heb zelf een japanse dash, kan ik hier zomaar een europese dash (TRD die tot 300 gaat ipv 180 nu) ingooien zonder andere zaken af te stellen???

De km teller loopt nogal eens uit de meter aangezien deze maar tot 180km gaat :P
:dux-blij_thumb-up:
Gebruikersavatar
brain1
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 132
Lid geworden op: 01 feb 2007, 21:53
Type MR2: AW11

Bericht door brain1 »

De Trd tellers zijn special voor de japanse auto's gemaakt, als je er 1 koopt, is het plug en play.

Greetz
Edje Turbo
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 408
Lid geworden op: 30 dec 2006, 00:38
Type MR2: AW11

Bericht door Edje Turbo »

mooi turbo druk metertje!! Je hebt een PM:)
Gebruikersavatar
masterpivo
Zere vingers van het typen..
Berichten: 633
Lid geworden op: 31 jan 2007, 22:52
Type MR2: AW11

Bericht door masterpivo »

Ziet er allemaal netjes uit! Die carbon inleg voor de meters...ja het is idd de vraag of dat wel mooi gaat staan. Maar is het niet simpeler om die inlegvellen bij te snijden ipv te gaan snijden aan die chroomringen? Dan kun je iig 'nog wel terug'.
De boostmeter staat ook netjes bij de rest, past er precies bij qua uitstraling!
Gebruikersavatar
johnwoo
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1025
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door johnwoo »

Aan die ringen valt weinig te snijden, het zou dan inderdaad de inlay moeten zijn die bijgesneden wordt. De gaten voor de tellers zijn te klein voor de ringen. Maar als je die groter maakt vallen ze zonder de ringen niet meer netjes tot aan de randen van de tellers (zie je nog een rand van het zwarte plastic eronder).

Maar ik ben er denk ik uit, ik laat die inlay eruit, de ringen nemen de saaiheid al voldoende weg :)
Dus als iemand nog een carbon inlay over z'n tellers wil...
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
johnwoo
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1025
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door johnwoo »

Remmensetje zo goed als compleet :)

Afbeelding
Onder de Supra schijven (voor de voorkant), boven de RX-8 schijven die al eerder bezorgd waren (voor de achterkant).

Afbeelding
30mm (voorkant) vs. 24mm (achterkant) dikte...

Afbeelding
De hele set. Aan de achterkant komen OEM 1994+ remklauwen ivm behoud handrem; de billet Wilwood klauwen zijn voor de voorzijde.

Afbeelding
Tadaa..

Afbeelding
M'n reservewieletje gaat hier niet omheen passen, ik denk dat ik maar een spuitbusje moet gaan gebruiken (of ergens een 17" reservewiel vandaan halen).

Nou nog een setje 94+ klauwen ophalen en dan kan het spulleke erop :)
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
tweakmaster
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2186
Lid geworden op: 16 jul 2007, 20:55
Type MR2: AW11

Bericht door tweakmaster »

lijkt het zo of maken de klauwen niet geheel gebruik van het remoppervlak van de schijf ? Zou wel zonde zijn maar altijd beter als OEM :P
Surferdude schreef:Je hebt toch wel een beetje gelijk Tweaky
Afbeelding
Gebruikersavatar
phuncz
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 256
Lid geworden op: 04 mar 2010, 17:18

Bericht door phuncz »

Goh wat een mooi spul alweer :::|
Afbeelding
Gebruikersavatar
johnwoo
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1025
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door johnwoo »

tweakmaster schreef:lijkt het zo of maken de klauwen niet geheel gebruik van het remoppervlak van de schijf ? Zou wel zonde zijn maar altijd beter als OEM :P
Dat klopt, maar kan geen kwaad. Hooguit zal dat stuk wat minder mooi eruitzien als er mettertijd wat oppervlakteroest op komt; misschien maar even behandelen.

Hier een fotootje van de dekking van het blokje:
Afbeelding

De remkracht zal er verder niet onder lijden; het remoppervlak van de blokken is 12 bij 4,5 cm, da's best een stuk groter dan OEM :P
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
brain1
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 132
Lid geworden op: 01 feb 2007, 21:53
Type MR2: AW11

Bericht door brain1 »

he paul, alles goed, eindelijk schijven gehaald zie ik. Moet er zelf nog steeds naar op zoek, maar waar heb je ze vandaan als ik vragen mag.

Greetz brian
Gebruikersavatar
Surferdude
Berichten: 7723
Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Surferdude »

M'n reservewieletje gaat hier niet omheen passen, ik denk dat ik maar een spuitbusje moet gaan gebruiken (of ergens een 17" reservewiel vandaan halen).
Is 5x OZ Chrono Evolution 18" niks voor je?
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
Gebruikersavatar
johnwoo
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1025
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door johnwoo »

brain1 schreef:he paul, alles goed, eindelijk schijven gehaald zie ik. Moet er zelf nog steeds naar op zoek, maar waar heb je ze vandaan als ik vragen mag.

Greetz brian
Je hebt PM!
Surferdude schreef:Is 5x OZ Chrono Evolution 18" niks voor je?
Helaas, m'n 5zigen's bevallen nog prima :)

Het lijstje potentiële opvolgers bestaat nu uit:
- Gram Lights 57 Maximum (-Pro)
- Work Emotion CRkai
- Volk TE37

... maar de komende paar jaar blijven de 5zigen's nog gewoon zitten; ze zijn nog in prima staat, ik vind ze nog steeds mooi en dus is het zonde om daar geld aan te spenderen :)

Ik denk dat een spuitbusje ter vervanging van het reservewiel het makkelijkst is.
AfbeeldingAfbeelding
Xhermes
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3347
Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:53
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Xhermes »

Of een losse 5zigen aanschaffen :)

Erg mooi spul Paul, kost een paar centen maar is wel goed overna gedacht. De OEM hoofdcilinder ging dit allemaal trekken? Of heb ik iets gemist en komt er een Supra exemplaar op? ( als dat kan )

Overigens, je reserve wiel past toch nog wel om de achterwielen? Mocht je een lekke voorband krijgen, achterwiel naar voren en reservewiel er achterop.
Midship Runabout Blog
Website:http://mymr2.nl/
Gebruikersavatar
johnwoo
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1025
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door johnwoo »

Kan, maar ik denk dat een spuitbusje goedkoper is dan een extra 5zigen wiel :) Dan zou het eerder een goedkoop, gebruikt generiek 17" wiel worden (dat het niet matcht boeit niet zo, is natuurlijk alleen maar voor nood bij lekke band). Eerst maar eens kijken wat zo'n spuitbusje precies kost.

Ik hou gewoon de stock HRC, die trekt dat prima. Omdat de cilinders in die klauwen een groter oppervlak hebben wordt de druk in de leiding (en de benodigde pedaaldruk) zelfs kleiner ten opzichte van stock. Alleen wordt de pedaalslag wel langer, maar dat vind ik niet erg, dan is er mooi progressief mee te remmen :) Het is een kwestie van smaak; als je een kortere slag wil met meer pedaaldruk dan kun je een grotere HRC nemen (stock is 7/8", ik meen dat Supra 15/16" is en 1" is ook te krijgen). Dat geeft nog iets meer een "anker uit" gevoel omdat ze dan gelijk hard bijten, maar met zo'n wispelturige kont als een MR2 heb ik dat dus liever wat progressiever ;) Hard remmen doet het toch wel als ik het pedaal dieper indruk :P

De remschijven op de achterwielen zijn even groot als voor (1994 achterklauwen worden met brackets gemonteerd), dus daar gaat het reservewiel ook niet meer omheen passen :P (ben ook niet zeker of mijn achterwielen wel aan de voorkant gemonteerd kunnen worden, zijn natuurlijk breder en best kans dat ze dan aanlopen).
AfbeeldingAfbeelding
Xhermes
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3347
Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:53
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Xhermes »

Mooie boel weer! Ik zou iig wel een reservewiel meenemen. Als het echt een flink gat is dan kom je met een spuitbus ook nergens. Wat je zegt, desnoods een 17" steelie ofzo :)

Je hebt er goed overna gedacht!
Midship Runabout Blog
Website:http://mymr2.nl/
Fermr2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 473
Lid geworden op: 27 dec 2006, 20:33
Type MR2: AW11

Bericht door Fermr2 »

Dat zijn beste klauwen! Mooi spul hoor :-)
Ferry
Plaats reactie