Woon je in Amsterdam?
Moderator: Pieten
Woon je in Amsterdam?
En heb je een AW of een vroege SW? Of heb je, om je kostbare MR2 in de winter te sparen, een oud dieseltje op de kop getikt? Dan ben je binnen afzienbare tijd het haasje.
Ik zou a la minute verhuizen, en de kosten daarvoor uiteraard verhalen bij de gemeente.
Citaat van NU.NL
Oude auto’s de stad uit
Uitgegeven: 20 februari 2008 19:54
In Amsterdam is het besluit genomen om auto’s zonder roetfilter en katalysator te weren binnen de ring A10. De maatregel is een onderdeel van het Actieplan Luchtkwaliteit. Daarmee moeten in 2010 de Europese richtlijnen op het gebied van schone lucht worden gehaald.
De maatregelen beginnen op 1 oktober van dit jaar. Dan worden alleen nog vrachtauto’s toegelaten die voldoen aan de Euro 2 emissienorm en zijn voorzien van een roetfilter. Vanaf 2010 dat verhoogd naar Euro IV voor dieselmotoren en Euro IV voor diesels met een roetfilter die niet ouder zijn dan acht jaar. De gemeente hoopt dat die maatregelen de uitstoot in 2010 verminderen met vijftien procent ten opzichte van 2005.
Dan de personenauto’s: daarvoor worden vanaf eind 2009 maatregelen ingevoerd. Auto’s van voor 1992 op benzine en LPG mogen dan de milieuzone niet meer in. Diesels zonder roetfilter worden eveneens geweerd. De milieuzone is de regio binnen de ring A10 met uitzondering van Amsterdam Noord.
Mensen die binnen de milieuzone wonen, krijgen een sloopsubsidie aangeboden. De gemeente gaat die onder ‘ bepaalde voorwaarden’ aanbieden. Wat die voorwaarden zijn, is nog niet duidelijk. Voor de benzine- en LPG-auto’s is de premie 500 euro. Eigenaren van een diesel krijgen 1.000 euro en voor bestelauto’s krijgen 1.500 euro aangeboden.
Met name bezitters van klassiekers hebben moeite met de plannen van de gemeente Amsterdam. Verantwoordelijk wethouder Herrema geeft vandaag in Het Parool te kennen dat hij met oldtimerorganisaties gaat praten over ’wat voor hun de mogelijkheden zijn’.
Een andere maatregel die in Amsterdam wordt genomen voor de verbetering van de luchtkwaliteit, is een flink hoger parkeertarief. Dat moet voorkomen dat mensen met hun auto de stad in gaan. Het gemeentebestuur hoopt dat bezoekers hierdoor hun auto op een P+R-terrein buiten de stad laten staan of het OV pakken. (c) autoweek.nl
Ik zou a la minute verhuizen, en de kosten daarvoor uiteraard verhalen bij de gemeente.
Citaat van NU.NL
Oude auto’s de stad uit
Uitgegeven: 20 februari 2008 19:54
In Amsterdam is het besluit genomen om auto’s zonder roetfilter en katalysator te weren binnen de ring A10. De maatregel is een onderdeel van het Actieplan Luchtkwaliteit. Daarmee moeten in 2010 de Europese richtlijnen op het gebied van schone lucht worden gehaald.
De maatregelen beginnen op 1 oktober van dit jaar. Dan worden alleen nog vrachtauto’s toegelaten die voldoen aan de Euro 2 emissienorm en zijn voorzien van een roetfilter. Vanaf 2010 dat verhoogd naar Euro IV voor dieselmotoren en Euro IV voor diesels met een roetfilter die niet ouder zijn dan acht jaar. De gemeente hoopt dat die maatregelen de uitstoot in 2010 verminderen met vijftien procent ten opzichte van 2005.
Dan de personenauto’s: daarvoor worden vanaf eind 2009 maatregelen ingevoerd. Auto’s van voor 1992 op benzine en LPG mogen dan de milieuzone niet meer in. Diesels zonder roetfilter worden eveneens geweerd. De milieuzone is de regio binnen de ring A10 met uitzondering van Amsterdam Noord.
Mensen die binnen de milieuzone wonen, krijgen een sloopsubsidie aangeboden. De gemeente gaat die onder ‘ bepaalde voorwaarden’ aanbieden. Wat die voorwaarden zijn, is nog niet duidelijk. Voor de benzine- en LPG-auto’s is de premie 500 euro. Eigenaren van een diesel krijgen 1.000 euro en voor bestelauto’s krijgen 1.500 euro aangeboden.
Met name bezitters van klassiekers hebben moeite met de plannen van de gemeente Amsterdam. Verantwoordelijk wethouder Herrema geeft vandaag in Het Parool te kennen dat hij met oldtimerorganisaties gaat praten over ’wat voor hun de mogelijkheden zijn’.
Een andere maatregel die in Amsterdam wordt genomen voor de verbetering van de luchtkwaliteit, is een flink hoger parkeertarief. Dat moet voorkomen dat mensen met hun auto de stad in gaan. Het gemeentebestuur hoopt dat bezoekers hierdoor hun auto op een P+R-terrein buiten de stad laten staan of het OV pakken. (c) autoweek.nl
- Surferdude
- Berichten: 7723
- Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Lekker dan..., hoe moet je dan naar huis met je oude barreltje? Met de tram natuurlijk!!
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Surferdude
- Berichten: 7723
- Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Who cares? Mr2 is van 94, Mazda van 2007... En we wonen buiten de ring..
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
Het is inderdaad belachelijk.. discriminatie zelfs. Mensen met weinig geld, en dus een goedkope/oude auto, rijden volgens mij veel minder kilometers dan mensen die het makkelijk kunnen betalen. Laat staan mensen met een goede baan en een auto van de zaak + gratis tanken.
Zover ik weet is het maakproces het meest vervuilende deel van het leven van een auto. Dus vertel mij dan eens waarom het geen enkel probleem is om een nieuwe auto te kopen die marginaal schoner is? Oja, vanwege de BPM natuurlijk
Zover ik weet is het maakproces het meest vervuilende deel van het leven van een auto. Dus vertel mij dan eens waarom het geen enkel probleem is om een nieuwe auto te kopen die marginaal schoner is? Oja, vanwege de BPM natuurlijk
idd echt belachelijk!!!
ook al is je wagen voor 92 ook die kan een katalisator hebben!
eerst A-Dam dan R-Dam wie volgt???
straks moet ik (en heel wat meer mensen) verplicht een aygo (ofzo) kopen om in Zwolle (waar ik werk) te komen!!!
en idd rijd in een oldtimertje zodat de anderen niet in de pekel komen.
laat ze GVD eerst die ''vervuilende'' landen maar wat aan hun uitstoot doen.
en laten ze maar wat eens aan de file's doen! als een auto startionair draaid is de uitstoot het meest!!! omdat je wel benzine/diesel/gas verbrand maar niet vooruit gaat!!!
en als ze in A-Dam schonere lucht willen... plant dan maar een paar bomen i.p.v. ze weg te halen... of niet dan, Anne Frank!
ook al is je wagen voor 92 ook die kan een katalisator hebben!
eerst A-Dam dan R-Dam wie volgt???
straks moet ik (en heel wat meer mensen) verplicht een aygo (ofzo) kopen om in Zwolle (waar ik werk) te komen!!!
en idd rijd in een oldtimertje zodat de anderen niet in de pekel komen.
laat ze GVD eerst die ''vervuilende'' landen maar wat aan hun uitstoot doen.
en laten ze maar wat eens aan de file's doen! als een auto startionair draaid is de uitstoot het meest!!! omdat je wel benzine/diesel/gas verbrand maar niet vooruit gaat!!!
en als ze in A-Dam schonere lucht willen... plant dan maar een paar bomen i.p.v. ze weg te halen... of niet dan, Anne Frank!
Green Goblin schreef:Wat Rob-E zegt.
- Dokter Rob
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 3886
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:52
- Type MR2: AW11
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Dit is de grootste onzin die ik ooit heb gehoord!
Stomme ambtenaren!!
die kl**tzakken hebben de meest vervuilende auto's van allemaal en hun maggen er wel in?:boos:
ik heb misschien een gelukje dat mijn auto geimporteerd is in 2000 dus voor nederlandse begrippen bouwjaar 2000.
als dat niet zo is komt mijn auto uit 1992
als ze mij willen weren hebben ze peg!!
naar zo'n domme regel luister ik niet...
wat een stel kl**tzakken!!
Stomme ambtenaren!!
die kl**tzakken hebben de meest vervuilende auto's van allemaal en hun maggen er wel in?:boos:
ik heb misschien een gelukje dat mijn auto geimporteerd is in 2000 dus voor nederlandse begrippen bouwjaar 2000.
als dat niet zo is komt mijn auto uit 1992
als ze mij willen weren hebben ze peg!!
naar zo'n domme regel luister ik niet...
wat een stel kl**tzakken!!
MR2 maakt rijden geweldig!:driving:;D
- MRobbert
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 577
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:20
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
ROB-E schreef:idd echt belachelijk!!!
ook al is je wagen voor 92 ook die kan een katalisator hebben!
eerst A-Dam dan R-Dam wie volgt???
straks moet ik (en heel wat meer mensen) verplicht een aygo (ofzo) kopen om in Zwolle (waar ik werk) te komen!!!
en idd rijd in een oldtimertje zodat de anderen niet in de pekel komen.
laat ze GVD eerst die ''vervuilende'' landen maar wat aan hun uitstoot doen.
en laten ze maar wat eens aan de file's doen! als een auto startionair draaid is de uitstoot het meest!!! omdat je wel benzine/diesel/gas verbrand maar niet vooruit gaat!!!
en als ze in A-Dam schonere lucht willen... plant dan maar een paar bomen i.p.v. ze weg te halen... of niet dan, Anne Frank!
Wat is er mis met een Aygo:boos:
MR2-loos:*( rijdend in een Mitsubishi ASX:D
ROB-E schreef:eerst A-Dam dan R-Dam wie volgt???
straks moet ik (en heel wat meer mensen) verplicht een aygo (ofzo) kopen om in Zwolle (waar ik werk) te komen!!!
en idd rijd in een oldtimertje zodat de anderen niet in de pekel komen.
Den Haaaaaaag!! wij zijn altijd beetje traag van begrip hier... dus we hobbelen achter de feiten aan...
Net als betaald parkeren invoeren in 1 wijk en er dan achter komen dat in de omliggende wijken de parkeerdruk ook ineens groter wordt... Goh, hoe kan dat toch?!
Maarre, ik dacht dat jij Aygo's wel leuk vond?! Dan issut toch geen straf om er eentje te moeten kopen?
Idd daar ben ik dus ook benieuwd naar, mijne is in 2003 in Nederland gekomen, dus dat zou dan blijkbaar weer geen probleem vormen?Timo schreef:
die kl**tzakken hebben de meest vervuilende auto's van allemaal en hun maggen er wel in?:boos:
ik heb misschien een gelukje dat mijn auto geimporteerd is in 2000 dus voor nederlandse begrippen bouwjaar 2000.
als dat niet zo is komt mijn auto uit 1992
Verder is dit natuurlijk weer zo een dikke onzin regel waardoor ze weer willen proberen meer geld in t laatje te gaan krijgen zodat ze boetes kunnen gaan schrijven op "vuile" autos
Timo schreef:ik heb misschien een gelukje dat mijn auto geimporteerd is in 2000 dus voor nederlandse begrippen bouwjaar 2000.
als dat niet zo is komt mijn auto uit 1992
Zeg me a.u.b. dat jullie echt niet zo naief zijn. Zoek je emmer eens op bij de digitale diensten van de RDW, zou ik zo zeggen. Dat is precies wat oom agent straks ook gaat doen, als hij een vermoeden heeft dat je een ouwe stinkbak het centrum in hebt gereden en dus o zo graag een bonnetje wil uitschrijven (want dan wordt het allemaal weer beter nietwaar?)Smully schreef:Idd daar ben ik dus ook benieuwd naar, mijne is in 2003 in Nederland gekomen, dus dat zou dan blijkbaar weer geen probleem vormen?
Dat ziet er dan ongeveer zo uit (voorbeeldje van mijn eigen SW):
Datum eerste toelating: 22-11-1991
Datum aanvang laatste tenaamstelling: 30-01-2004
Datum eerste afgifte Nederland: 06-01-1999
De datum eerste toelating is waar op gelet zal worden, de rest is bijzaak.