Bandjes van de vloer
Moderator: Pieten
- BST
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 3813
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:30
- Type MR2: SW20/21/22
Bandjes van de vloer
Mijn MR2 staat het grootste deel van het jaar stil (net zoals wel meer MR2's hier) en ik wil voorkomen dat mijn banden een beetje plat worden aan de onderkant, dus ik wil ze eigenlijk gewoon van de grond hebben. Bij mijn volvo was dat vrij simpel, daar heb ik gewoon een paar stoeptegels onder gemikt, maar ik wou het bij de MR2 iets voorzichtiger aanpakken, kan iemand me vertellen hoe ik dit het beste kan doen?
Ik kan hem bijv. op pootjes zetten, maar ik zou niet weten waar ik die zou moeten kopen..
Ik kan hem bijv. op pootjes zetten, maar ik zou niet weten waar ik die zou moeten kopen..
Meus MR2 eram prothoplastus crocus unus per a niger tectum in rus ruris
duderstadthulppiet / loederdaghulppiet
duderstadthulppiet / loederdaghulppiet
- BST
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 3813
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:30
- Type MR2: SW20/21/22
ik had er bij mijn MX5 altijd wel last van (daar ga ik dan ook bij mooi weer acuut ff een stukkie mee rijden.. ) maar dat kan niet met de MR2, want die is nu geschorst. Ik zal eens gaan kijken voor die pootjes. Waar kan ik die dan het beste plaatsen volgens jullie ?
Meus MR2 eram prothoplastus crocus unus per a niger tectum in rus ruris
duderstadthulppiet / loederdaghulppiet
duderstadthulppiet / loederdaghulppiet
Vorige winter stond de AW gewoon op de banden, geen enkel probleem.
De SW had ik toen achter aan beide zijden achter gedeeltelijk opgekrikt met de gewone schaarkrik. Eentje dus even geleend van de Corolla.
Dit jaar doen we het iets anders. Voor zowel de AW als de SW heb ik nu een schaarkrik geplaatst onder het punt wat ook in de documentatie wordt aangegeven als een steun- of krikpunt. Midden tussen de achterwielen. Bij de AW is dat de beugel aan het subframe waar de motorsteun in zit. De SW heeft zo'n zelfde plek, maar hier zit de motorsteun bovenop het subframe. Dus de krik tussen de boutkopjes.
Let wel, ik krik ze niet helemaal omhoog, maar zoveel dat ik naar schatting 40-50% van het gewicht van de wielen afhaal. En voor wederom niets.
Dat gaat goedkomen, dat weet ik zeker.
De SW had ik toen achter aan beide zijden achter gedeeltelijk opgekrikt met de gewone schaarkrik. Eentje dus even geleend van de Corolla.
Dit jaar doen we het iets anders. Voor zowel de AW als de SW heb ik nu een schaarkrik geplaatst onder het punt wat ook in de documentatie wordt aangegeven als een steun- of krikpunt. Midden tussen de achterwielen. Bij de AW is dat de beugel aan het subframe waar de motorsteun in zit. De SW heeft zo'n zelfde plek, maar hier zit de motorsteun bovenop het subframe. Dus de krik tussen de boutkopjes.
Let wel, ik krik ze niet helemaal omhoog, maar zoveel dat ik naar schatting 40-50% van het gewicht van de wielen afhaal. En voor wederom niets.
Dat gaat goedkomen, dat weet ik zeker.
- stampertje
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 674
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 20:31
- Type MR2: AW11
- Mr2-wouter
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
- Type MR2: AW11
- Contacteer: