1.8 met roest en andere verschijnselen.
Moderator: Pieten
-
- Berichten: 7457
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
- Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
- Contacteer:
1.8 met roest en andere verschijnselen.
Gisteravond een heel bizarre 1.8 gezien.
Deze had vlakbij een brandje gestaan, waardoor de hitte de achterbumper, achterlichten, 3e remlicht, spiegeltjes, paravandeksel, koplampen en zijknippers alsmede de kap gesmolten zijn.
Erg opvallend voor een 2000 karretje....... roest aan het bestuurdersportier, roestrandje bij de instapjes aan beide kanten tegen het achterscherm aan, een blaasje hier en daar en in het r.a.schermrandje wat corrosie.
Als dit door de hitte gekomen is, is het wel erg plaatselijk...
Deze had vlakbij een brandje gestaan, waardoor de hitte de achterbumper, achterlichten, 3e remlicht, spiegeltjes, paravandeksel, koplampen en zijknippers alsmede de kap gesmolten zijn.
Erg opvallend voor een 2000 karretje....... roest aan het bestuurdersportier, roestrandje bij de instapjes aan beide kanten tegen het achterscherm aan, een blaasje hier en daar en in het r.a.schermrandje wat corrosie.
Als dit door de hitte gekomen is, is het wel erg plaatselijk...
-
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 3347
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:53
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Inderdaad erg vaag! Heb je wel is eerder van dit soort dingen gehad? Auto heeft ook geen schade gehad in het verleden?
Midship Runabout Blog
Website:http://mymr2.nl/
Website:http://mymr2.nl/
Hoi,
Wat roest betreft:
Elke auto roest.
Mijn zzw30 heeft een dinitrol behandeling gehad. De zaken die we tegenkwamen toen voor de behandeling onderdelen van de auto waren verwijderd stemden niet positief. Het strekt tot aanbeveling een zzw30 door een goed dinitrolstation te laten behandelen. Ik heb in het verleden diverse Landcruisers gehad ( nu een Mitsu Pajero) en het roestduiveltje was er steeds snel bij. De investering van ongeveer EUR 600,= is naar mijn mening goed besteed als je langer met je MR2 wilt doen dan door Toyota geprognotiseerd wordt.
vrgr
Henri
Wat roest betreft:
Elke auto roest.
Mijn zzw30 heeft een dinitrol behandeling gehad. De zaken die we tegenkwamen toen voor de behandeling onderdelen van de auto waren verwijderd stemden niet positief. Het strekt tot aanbeveling een zzw30 door een goed dinitrolstation te laten behandelen. Ik heb in het verleden diverse Landcruisers gehad ( nu een Mitsu Pajero) en het roestduiveltje was er steeds snel bij. De investering van ongeveer EUR 600,= is naar mijn mening goed besteed als je langer met je MR2 wilt doen dan door Toyota geprognotiseerd wordt.
vrgr
Henri
Plastic smelt,als het een thermo-zachter is, als het warm wordt.
Dat de brand op enige afstand was maakt niet zoveel uit: de auto is zwart en neem dus alle stralingsenergie op. Als de energieafgifte lager is dan de opname gaat hij vroeg of laat branden en/of smelten. De Lotus Europa was vroeger befaamd om zijn branden, mede omdat de portieren dicht smolten....
vrgr
Henri
Dat de brand op enige afstand was maakt niet zoveel uit: de auto is zwart en neem dus alle stralingsenergie op. Als de energieafgifte lager is dan de opname gaat hij vroeg of laat branden en/of smelten. De Lotus Europa was vroeger befaamd om zijn branden, mede omdat de portieren dicht smolten....
vrgr
Henri
- Dokter Rob
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 3886
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:52
- Type MR2: AW11
Henri schreef:Hoi,
Wat roest betreft:
Elke auto roest.
Mijn zzw30 heeft een dinitrol behandeling gehad. De zaken die we tegenkwamen toen voor de behandeling onderdelen van de auto waren verwijderd stemden niet positief. Het strekt tot aanbeveling een zzw30 door een goed dinitrolstation te laten behandelen. Ik heb in het verleden diverse Zandcruisers gehad ( nu een Mitsu Pajero) en het roestduiveltje was er steeds snel bij. De investering van ongeveer EUR 600,= is naar mijn mening goed besteed als je langer met je MR2 wilt doen dan door Toyota geprognotiseerd wordt.
vrgr
Henri
Zo veel mogelijk vervangen door plastic zou een goede investering zijn...
Maar ja, welke fabrikant denkt zo goed na over zijn auto...
Zijn er niet veel natuurlijk...
- Dokter Rob
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 3886
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:52
- Type MR2: AW11
Ik heb me laten vertellen (of het écht zo is laat ik nog effe in het midden)
Dat het plaatwerk van onze toyota's tegenwoordig een UNIX legering zou zijn.
Hetzelfde materiaal waarvan de betere standaard uitlaten zijn van gemaakt.
Zij roesten enkel heel oppervlakkig, en gan echt "doorroesten" dus tegen.
Zeker als ze nog eens behandeld zijn met autolak...
Wat mij wel eens is opgevallen is dat ik roestsporen heb waargenomen op
de las aan de binnenkant van mijn bumperbalk vooraan..
Heb deze binnenin dan maar helemaal behandeld met antiroest.
Verder heb ik aan mn MK3 nog helemaal niets van roest opgemerkt.
Ach ja... er is ook eens een melding geweest op het aude forum over
iemand die roestsporen gad opgemerkt aan zijn hardtop bevestigingsbeugels?
Dat het plaatwerk van onze toyota's tegenwoordig een UNIX legering zou zijn.
Hetzelfde materiaal waarvan de betere standaard uitlaten zijn van gemaakt.
Zij roesten enkel heel oppervlakkig, en gan echt "doorroesten" dus tegen.
Zeker als ze nog eens behandeld zijn met autolak...
Wat mij wel eens is opgevallen is dat ik roestsporen heb waargenomen op
de las aan de binnenkant van mijn bumperbalk vooraan..
Heb deze binnenin dan maar helemaal behandeld met antiroest.
Verder heb ik aan mn MK3 nog helemaal niets van roest opgemerkt.
Ach ja... er is ook eens een melding geweest op het aude forum over
iemand die roestsporen gad opgemerkt aan zijn hardtop bevestigingsbeugels?
Hoi Heren,
De hardtop bevestigingsbeugels zijn vergroomd en hebben onderhoud nodig. (eens in de zo veel tijd met groompoets) De verdere constructie is van staal en gaat gewoon roesten, dat hoort er nu eenmaal bij, echter we (ik zeker) wil veel langer met mijn auto doen dan Toyota heeft geprognotiseerd(en heeft daar de de kwatiteit van staal, lak en roestwering op gebaseerd.)
Daarbij heb ik jaren met diverse Landcruisers (FJ40 en FJ45) gereden en ben erg (misschien teveel) "gespitst" op roestvorming (dié konden roesten, dat wil je niet weten!!).
De "geringe" investering van EUR 600,= dinitrol vind ik zeer de moeite waard!
Verder hebben alle auto's bepaalde punten waar het roestduiveltje zich graag ophoud: de ervaringen binnen deze club zijn voor mij zeer waardevol om zo lang als mogelijk van mijn zzw30 te genieten, niet ten nadele van T, ze bouwen gewoon de beste auto's.
vrgr
Henri
De hardtop bevestigingsbeugels zijn vergroomd en hebben onderhoud nodig. (eens in de zo veel tijd met groompoets) De verdere constructie is van staal en gaat gewoon roesten, dat hoort er nu eenmaal bij, echter we (ik zeker) wil veel langer met mijn auto doen dan Toyota heeft geprognotiseerd(en heeft daar de de kwatiteit van staal, lak en roestwering op gebaseerd.)
Daarbij heb ik jaren met diverse Landcruisers (FJ40 en FJ45) gereden en ben erg (misschien teveel) "gespitst" op roestvorming (dié konden roesten, dat wil je niet weten!!).
De "geringe" investering van EUR 600,= dinitrol vind ik zeer de moeite waard!
Verder hebben alle auto's bepaalde punten waar het roestduiveltje zich graag ophoud: de ervaringen binnen deze club zijn voor mij zeer waardevol om zo lang als mogelijk van mijn zzw30 te genieten, niet ten nadele van T, ze bouwen gewoon de beste auto's.
vrgr
Henri