Brandstofmeter/lampje/tank..

Alles over de AW11. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de AW11.

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
Sicco
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 106
Lid geworden op: 12 apr 2007, 14:34
Type MR2: AW11

Brandstofmeter/lampje/tank..

Bericht door Sicco »

Mijn AW11 verbruikt zo'n 1:11 tot 1:12. Meestal rij ik ongeveer zo'n 350km en ga ik tanken omdat de brandstofmeter dan onderin (op het laatste streepje) staat. Volgens mij gaat er dan iets van 35 liter in. Nu reed ik laatst (per ongeluk) al 380km en begon het brandstoflampje af en toe te knipperen. Nu komen mijn vragen:
- Hoeveel liter heeft een AW11 tank (inclusief reserve)?
- Hoeveel liter heb ik nog wanneer het lampje continue brand?

Staat hierover iets noemenswaardigs in het instructie boekje? Ik heb deze nl niet, import hè.. :(

Ik ga ervan uit dat de klokken nog nooit los geweest zijn, dus nooit opnieuw afgesteld oid..

Wie weet dit, want ik vind het eerlijk gezegd best eng door te rijden terwijl de meter al lang en breed onderin staat te niksen..

PS: tips over het tot een bepaald minimum leeg rijden ivm drap onderin de tank zijn natuurlijk ook welkom :)
Gebruikersavatar
Dokter Rob
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3886
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:52
Type MR2: AW11

Bericht door Dokter Rob »

gewoon een jerrycan meenemen met een liter of 5 benzine.
ik geloof niet in drap in een brandstoftank, hooguit in roestvorming als er gedurende lange tijd niets mee gedaan is en de tank niet geheel was afgevuld.

blijven rijden tot ie er mee ophoud, dan de jerrycan legen in de brandstoftank, weet je precies hoeveel kilometer je kan rijden.

oh ja, dan wel snel tanken...


dat blijven rijden tot ie er mee ophoud heb ik tot nu met elke benzineauto gedaan, nooit last van troep, prut of andere ellende.
En ja, was altijd opzet, dus ook een jerrycan bij me gevuld met benzine...
Gebruikersavatar
Sicco
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 106
Lid geworden op: 12 apr 2007, 14:34
Type MR2: AW11

Bericht door Sicco »

Echt met opzet? Bedoel, kan me best voorstellen dat je met'n Corvette het volgende tankstation soms niet haalt.. ;) hihi.. nee geintje, maar er zal vast wel iemand zijn die af fabriek waarden weet.

Als ik op ongeveer 350km, ongeveer 35liter tank, zou ik een verbruik van ongeveer 1:10 hebben, maar hij is zuiniger, dus ergens klopt er al iets niet.
aaso

Bericht door aaso »

maximale inhoud is net iets meer als 40 liter volgens mij (incl. reserve dus)

wanneer het lampje aan gaat heb je nog meer dan 50 KM over, bij normaal verbruik, zoiets als 7 liter nog in de tank dan

normaal verbruik (gecombineerd) is 1:12
Gebruikersavatar
Dokter Rob
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3886
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:52
Type MR2: AW11

Bericht door Dokter Rob »

Sicco schreef:Echt met opzet? Bedoel, kan me best voorstellen dat je met'n Corvette het volgende tankstation soms niet haalt.. ;) hihi..
Als ik op ongeveer 350km, ongeveer 35liter tank, zou ik een verbruik van ongeveer 1:10 hebben, maar hij is zuiniger, dus ergens klopt er al iets niet.

De Corvette heeft een tankinhoud van ongeveer 80 liter.
Verbruik ligt nu gemiddeld rond de 1:10,5 / 1:11

dus geloof dat het wel meevalt met de actieradius van de Corvette ...;D


en das geen geintje!

en ja, met opzet !
Silver

Bericht door Silver »

Dokter Rob schreef:De Corvette heeft een tankinhoud van ongeveer 80 liter.
Verbruik ligt nu gemiddeld rond de 1:10,5 / 1:11

dus geloof dat het wel meevalt met de actieradius van de Corvette ...;D


en das geen geintje!

en ja, met opzet !

Dan rijd je waarschijnlijk als een oud wijf.
Gebruikersavatar
Dokter Rob
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3886
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:52
Type MR2: AW11

Bericht door Dokter Rob »

Omdat ik niet met piepende banden wegrijd?



Zou haast vragen om bij anderen te informeren...




En nee, artikel 5 is op mij niet van toepassing...



Geef je flink gas (lees: van 0 - 200 binnen de 12 seconden) dan kom je aan de 1:2

rijd je "als een oud wijf" kom je aan de 1:14


Ik hou me gewoon aan de snelheid, en "soms" even de 8 cilinders laten werken...

Als dat jouw idee is van rijden als een oud wijf zegt dat meer over jouw rijstijl dan over de mijne...:P
Gebruikersavatar
BST
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3813
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:30
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door BST »

Tsja, iedereen heeft daar natuurlijk een andere mening over.. mijn mening over rijden als een oud wijf is van toepassing op mensen die vlak voor een bocht afremmen tot 5 km/h om vervolgens met die snelheid de bocht te nemen..
Meus MR2 eram prothoplastus crocus unus per a niger tectum in rus ruris

Afbeelding

duderstadthulppiet / loederdaghulppiet
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

aaso schreef:maximale inhoud is net iets meer als 40 liter volgens mij (incl. reserve dus)

wanneer het lampje aan gaat heb je nog meer dan 50 KM over, bij normaal verbruik, zoiets als 7 liter nog in de tank dan

normaal verbruik (gecombineerd) is 1:12
Klopt. Mijn record is een litertje of 39....

p.s. op de snelweg kun je nog ongeveer 5 km als ie in begint te houden.....
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Sicco
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 106
Lid geworden op: 12 apr 2007, 14:34
Type MR2: AW11

Bericht door Sicco »

aaso schreef:maximale inhoud is net iets meer als 40 liter volgens mij (incl. reserve dus)

wanneer het lampje aan gaat heb je nog meer dan 50 KM over, bij normaal verbruik, zoiets als 7 liter nog in de tank dan

normaal verbruik (gecombineerd) is 1:12
Dus met 40liter moet ik zowiezo 400km kunnen rijden, dat zou een verbruik van 1:10 geven, toch.. hmm.. bij 1:12 kom ik dan uit op 480km dat ik zou kunnen rijden op een volle tank.. dat red ik nooit.. maar waar ik dan misreken..
aaso

Bericht door aaso »

volgens mij misreken je je niet

als het lampje net begint te knipperen op 380KM en je hebt een beetje "op z'n MR2's" gereden, dan zul je wel wat dichter op de 1:10 zitten dan op 1:12

als je dan volledig leeg zou rijden komt je actieradius wel ergens tussen de 380 en 480KM te liggen, afhankelijk dus van hoeveel gas je hebt gegeven
RowanMR2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 621
Lid geworden op: 29 dec 2006, 20:31

Bericht door RowanMR2 »

Green Goblin schreef:
p.s. op de snelweg kun je nog ongeveer 5 km als ie in begint te houden.....

Dat is zeker inclusief uitrollen ;D

Ik reed een keer naar het tankstation vanaf me huis en toen hij begon in te houden kon ik nog net 1 rotonde over en max 200 meter ::)
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Heb je denk ik een keer je gas losgelaten.....ik heb alleen maar vol gas gehouden,maar hij ging steeds langzamer...;D
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Sicco
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 106
Lid geworden op: 12 apr 2007, 14:34
Type MR2: AW11

Bericht door Sicco »

Net weer getankt..:'(
Al enige tijd brande het lampje (zo'n 30km) en bij 403,9km ging er 36,35ltr brandstof in.. vol totaan't randje.. gedeeld door kom ik dit keer op 1:11..:-/ "op z'n MR2's", ma ook veel file gereden dit keer..

Wat mij opvalt wanneer het lampje knippert/brand, is dat m'n auto sneller lijkt te reageren bij tussengas/sprintjes, 60km/h naar 80km/h bijv.. Ligt dit aan mijn gevoel of is dit theoretisch te verklaren??
Gebruikersavatar
Ducky
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 432
Lid geworden op: 24 feb 2007, 18:40
Type MR2: AW11

Bericht door Ducky »

Dan heb je minder gewicht bij;D is zoals bij F1 in t' begin minder brandstof om sneller te gaan8)
Brave jongens komen in de hemel,stoute jongens komen overal.
Afbeelding
Youp

Bericht door Youp »

ik haal ook maar 1:10 met mn 2tje... laatst heeft mn moeder er een eind mee gereden op de snelweg (en blijkbaar niet harder gereden dan 100 ivm het windgeruis enzo ;D ) en toen verbruikte hij ineens 1:11,8 ;D

maar bij mij gaat de lamp aan bij 200-210 miles, dus zo'n 335km.. dan ga ik meestal meteen tanken.. ik heb er nooit meer in gekregen dan 31 liter :) maar dat zou betekenen dat ik dus nog een hele boel reserve over heb?
Xhermes
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3347
Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:53
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Xhermes »

Ik ging meestal rond de 350 - 380 km tanken. 400 km heb ik 1x gehaald en dat is echt met alleen maar snelweg en geen angst voor het lampje :)
Midship Runabout Blog
Website:http://mymr2.nl/
Silver

Bericht door Silver »

Met gemak een keer 673 km op 1 tank gehaald. :kus:
Gebruikersavatar
Dokter Rob
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3886
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:52
Type MR2: AW11

Bericht door Dokter Rob »

zelfstandig, of op een auto-ambulance...






of reed je als een oud wijf?...:P
Gebruikersavatar
Sicco
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 106
Lid geworden op: 12 apr 2007, 14:34
Type MR2: AW11

Bericht door Sicco »

Silver schreef:Met gemak een keer 673 km op 1 tank gehaald. :kus:

Ik rij al ruim 160.000km met 1 tank.. :P ow lol..;D
Plaats reactie