Mga
Moderator: Pieten
Mga
Net als de Karmann Ghia rijder elders op dit forum afgelopen zaterdag ook een "project" gehaald.
Een MGA uit 1962.
Leuk restauratie project voor de woensdagavond de komende drie jaar.
Die van mij rijdt op het moment niet en kwam van iets verder weg.
Zaterdag even 1800 km heen en weer naar Zwitserland gereden.
Een MGA uit 1962.
Leuk restauratie project voor de woensdagavond de komende drie jaar.
Die van mij rijdt op het moment niet en kwam van iets verder weg.
Zaterdag even 1800 km heen en weer naar Zwitserland gereden.
[INDENT][INDENT]Twee deuren is voor mij genoeg[/INDENT][/INDENT]
- Dokter Rob
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 3886
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:52
- Type MR2: AW11
Nee ik werk niet bij Dijksman, maar een maat van me.
Momenteel zijn we de laatste hand aan het leggen aan zijn MGA.
Dit was een project van 5 jaar.
Eigenlijk een beetje per ongeluk deze MGA gewonnen op e-bay.
Tja we moeten toch wat te doen hebben op woensdagavond.
Nou heb ik totaal geen vaardigheden of zo hoor, al het moeilijke werk komt van hem af, maar ondanks mijn hulp komen we toch tot een goed resultaat.
We zijn beiden niet gauw tevreden en omdat hij "het" ook nog eens in zijn vingers heeft (techniek, lassen, strak maken, zelfs wat spuitwerk) ziet het er uiteindelijk best wel strak uit.
Waarom geen 1.6 ???
Nou ik zie het ook een beetje als investering.
Over het algemeen is een auto dat niet, maar als deze totaal gerestaureerd is (van de eerste tot de laatste bout) dan brengt zo'n A zijn geld weer op.
Bij een MR2 wordt het toch wat moeilijker om je kosten er weer uit te krijgen.
Gezien ons huidige project, wat eigenlijk uit en hoop brokken auto bestond waar weer een geheel van gemaakt moest worden, lijkt ons dat dit project veel leuker gaat worden.
Het is nog een complete auto waar we al het rotte tussenuit gaan halen en vervangen.
We willen ook zoveel mogelijk zelf maken, maar er is gelukkig ook nog heel veel van deze auto te krijgen.
Eigenlijk zou ik het liefst en AC COBRA hebben, maar dan verdaag je of in een kitt car waar niet veel aan te lassen valt (polyester) of je komt uit bij een bijna niet te vinden en zeker niet te betalen originele.
Voorlopig dus hier maar onze tanden in zetten.
Momenteel zijn we de laatste hand aan het leggen aan zijn MGA.
Dit was een project van 5 jaar.
Eigenlijk een beetje per ongeluk deze MGA gewonnen op e-bay.
Tja we moeten toch wat te doen hebben op woensdagavond.
Nou heb ik totaal geen vaardigheden of zo hoor, al het moeilijke werk komt van hem af, maar ondanks mijn hulp komen we toch tot een goed resultaat.
We zijn beiden niet gauw tevreden en omdat hij "het" ook nog eens in zijn vingers heeft (techniek, lassen, strak maken, zelfs wat spuitwerk) ziet het er uiteindelijk best wel strak uit.
Waarom geen 1.6 ???
Nou ik zie het ook een beetje als investering.
Over het algemeen is een auto dat niet, maar als deze totaal gerestaureerd is (van de eerste tot de laatste bout) dan brengt zo'n A zijn geld weer op.
Bij een MR2 wordt het toch wat moeilijker om je kosten er weer uit te krijgen.
Gezien ons huidige project, wat eigenlijk uit en hoop brokken auto bestond waar weer een geheel van gemaakt moest worden, lijkt ons dat dit project veel leuker gaat worden.
Het is nog een complete auto waar we al het rotte tussenuit gaan halen en vervangen.
We willen ook zoveel mogelijk zelf maken, maar er is gelukkig ook nog heel veel van deze auto te krijgen.
Eigenlijk zou ik het liefst en AC COBRA hebben, maar dan verdaag je of in een kitt car waar niet veel aan te lassen valt (polyester) of je komt uit bij een bijna niet te vinden en zeker niet te betalen originele.
Voorlopig dus hier maar onze tanden in zetten.
[INDENT][INDENT]Twee deuren is voor mij genoeg[/INDENT][/INDENT]
Tussenstandje.
Nou we zijn nou zo'n maandje of twee aan het rommelen (avondje in de week) en zijn ondertussen een stukje verder wat betreft het vervangen van het een en ander wat verrot is (dat is er genoeg )
Omdat kopen altijd nog kan hebben we ons zelfs gewaagd op het vak van het zelf persen van wat plaatwerk.
Een malletje gemaakt van trespa en daar succesvol een vervangend deeltje kunnen vervaardigen wat anders zo maar weer € 100 mag kosten.
Hieronder een link naar mijn space waar een korte foto samenvatting op staat van wat kluswerk tot nu toe.
http://bouwiestuutjes.spaces.live.com/default.aspx
Omdat kopen altijd nog kan hebben we ons zelfs gewaagd op het vak van het zelf persen van wat plaatwerk.
Een malletje gemaakt van trespa en daar succesvol een vervangend deeltje kunnen vervaardigen wat anders zo maar weer € 100 mag kosten.
Hieronder een link naar mijn space waar een korte foto samenvatting op staat van wat kluswerk tot nu toe.
http://bouwiestuutjes.spaces.live.com/default.aspx
[INDENT][INDENT]Twee deuren is voor mij genoeg[/INDENT][/INDENT]
tilma800 schreef:Goed bezig! Daar zal nog heel wat werk in zitten
We hebben de tijd en voor zover zijn we nog geen onverwachte problemen tegen gekomen.
Alhoewel ......... over de reparatie van het linker voorscherm moeten we ons nog wel eventjes buigen.
Stukje rot plaatwerk is het probleem niet, maar de plaats waar het zich bevindt is niet echt de makkelijkste.
Loopt rond, is op de rand gevelst en moet de bochten van de deur blijven volgen om een mooie naad te krijgen.
[INDENT][INDENT]Twee deuren is voor mij genoeg[/INDENT][/INDENT]
- Dokter Rob
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 3886
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:52
- Type MR2: AW11
- Dokter Rob
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 3886
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:52
- Type MR2: AW11
BlackMR2 schreef:dat ziet er niet best uit
reparatie gaat heel erg moeilijk worden
denk dat daar toch maar een ander schermpje in moet
Ander schermpje kan altijd nog.
Moet natuurlijk sowieso origineel zijn en dan kun je voor een oud nog steeds hier of daar verrot scherm al gauw een honderd of 4 a 5 neertellen.
We hebben voorlopig nog genoeg te doen dus ook de tijd om hier nog even over te brainstormen
Kheb dr vertrouwen in
[INDENT][INDENT]Twee deuren is voor mij genoeg[/INDENT][/INDENT]