Softtop EBAY van Daimondmall

Alles over de ZZW30. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de ZZW30.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
mvandijck
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 27 mei 2019, 16:34
Type MR2: ZZW30

Softtop EBAY van Daimondmall

Bericht door mvandijck »

Hoi,

omdat mij dagelijkse MR2 toch wel wat issues heeft met de softtop, nadat ik vorige week de hardtop en winterbanden weer heb opgeborgen, toch maar een nieuwe softtop gezocht en uiteindelijk op donderdag 30 maart 2023 eentje besteld op Ebay uit de VS.
Een top van 280 dollar van Daimondmall - https://www.ebay.de/usr/diamondmall?_tr ... 3561.l2559
125,- dollar verzend kosten.

2000-07 Toyota MR2/MRS Convertible Soft Top w/DOT Approved Heated Glass, Black
1 Year Warranty | 100% Fit Guarantee | OEM-Grade Vinyl

linkje naar de top: https://www.ebay.de/itm/284917582088?_t ... %7Ciid%3A1


Dus voor +/- 390,- euro . Ik zal nog wel btw en invoer rechten moeten betalen.
Hij is ook al verzonden en ik verwacht hem 5 april te ontvangen.

Ik wil jullie hier op de hoogte brengen van mijn ervaringen met deze verkoper, de softtop zelf en het monteren er van.
Ik heb nog een oud dak met frame liggen. Het frame heeft een betere staat dan het frame op de auto.

Ik denk dat ik de softtop hierop monteer en dan pas op de auto plaats. iemand die hier iets over wil zeggen?

tot nu toe:

30-3 Bestellen was makkelijk.
29-3 Contact met verkoper goed. snelle reactie op mijn vraag of er meer foto's van zijn. Die zijn er niet. Wel geeft de verkoper aan dat het dak perfect gaat passen.
3-4-2023 verzenden lijkt ook snel te gaan. Deze week verwacht ik het binnen.

gr
Martijn
Gebruikersavatar
erikmr
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 dec 2006, 23:16
Type MR2: AW11
Contacteer:

Re: Softtop EBAY van Daimondmall

Bericht door erikmr »

8) klinkt goed en zeker goedkoop

eerst op het frame is ook een goed idee

ben benieuwd naar het eindresultaat en jou bevindingen
mvandijck
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 27 mei 2019, 16:34
Type MR2: ZZW30

Re: Softtop EBAY van Daimondmall

Bericht door mvandijck »

vandaag is het pakket met het dak binnen gekomen.
Ik heb het laten bezorgen bij mijn vriendin (duitsland) btw is daar ook lager.

Packet werd bezorgd door Fedex.
Zonder kosten????/ gewoon, afgegeven, niets ondertekend voor ontvangs ....

Supersnelle levering dus. uit USA naar Duitsland 30-3 besteld 4-4 ontvangen.

Als ik deze week weer daar en maak ik foto's van het dak.

Martijn
mvandijck
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 27 mei 2019, 16:34
Type MR2: ZZW30

Re: Softtop EBAY van Daimondmall

Bericht door mvandijck »

hier de foto's van de nieuwe softtop zoals die vandaag 4-4 is geleverd.

https://foto.fotovandijck.nl/photo/share/sXw7hmcu
mvandijck
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 27 mei 2019, 16:34
Type MR2: ZZW30

Re: Softtop EBAY van Daimondmall

Bericht door mvandijck »

Nieuw dak op de mr2
Ik heb vandaag alles eerst nog eens goed bekeken wat ik heb besteld uit de USA. Nieuw dak, is mooi zwart. Ziet er wel ok uit.
Niet alle gaatjes zijn helemaal open. Wel gestanst maar niet alles is verwijderd. Op 1 plek was er helemaal nog geen gat in het canvas. Deze maar even doorgeprikt.
De oude softtop is vooraan vast geschroefd met een paar schroeven en ook links en rechts met 3 kleine schroeven en het oude dak heeft ook 3 plastic lipjes waarmee je dit vast kan zetten. Het nieuwe dak heeft dit niet. Dus lijmen misschien? Zie foto img_0929 en img_0930
Op het nieuwe dak mist er een klein lapje (L vorm 2x links en rechts) wat aan de kabel zit en ook aan een stang gedraaid zit. (Klittenband) Ik heb die van het oude dak gehaald (was hierop gelijmd). Zie img_0804 img_0788

Ik heb nog een oud dak met frame liggen en wilde eigenlijk het nieuwe dak eerst hierop monteren en dan pas op de auto plaatsen. Het oude frame heeft toch helaas issues. Deuken en roest.
Ik heb het canvas er afgehaald en van de handelingen foto‘s van gemaakt.
De regengoot (plastic deel wat niet meegeleverd wordt) heb ik verwijderd van het oude dak. Dit zat vast met een soort knoopjes met een plastic en ijzeren ring. Vast geslagen knoopjes. Om ze los te krijgen met een tangetje de bolling weg knijpen en de knoop is los.
Hierna de goot even schoongemaakt. Om het allemaal goed uit te lijnen de regengoot met schroevendraaiers op zijn plek gehouden.
Met klinknagels 4x8mm de goot weer vast gemaakt. De ringen heb ik hergebruikt.

Op het oude en nieuwe dak zitten 2 elastiek (lusjes) dit zit op het oude dak met 2 klinknagels vast aan een stang. 2x links en rechts. Deze moet je uitboren en de lus aan het dak vast maken met nieuwe klinknagels. Ik heb dit online nergens eerder gezien of gevonden. Foto img_0789 img_0790 img_0825

Vandaag de stoelen verwijderd en al het plastic hoedenplank en bekleding er uit gehaald.

Morgen beginnen met het verwijderen van het canvas. Gelijk veel foto‘s maken en dan het nieuw canvas softtop monteren.

https://foto.fotovandijck.nl/photo/share/sXw7hmcu
mvandijck
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 27 mei 2019, 16:34
Type MR2: ZZW30

Re: Softtop EBAY van Daimondmall

Bericht door mvandijck »

Het dak

Nou…. de dag is voorbij en het nieuwe dak soft top zit er op.

Wat ik kan vertellen is dat het internet ook niet alles weet.
Maar goed.
Vanmorgen eerst het oude doek verwijderd. Rustig aan en foto‘s maken. Helaas krijg ik het dak er bij de hoeken aan de voorkant niet heel vanaf, maar ja is toch al kapot.

Van voor naar achter werken bij het eraf halen.
Oude doek verwijderd en het nieuwe geplaatst.
Dan langzaam van achter naar voren werken.
Beugeltjes waar de kabel aan vast zit waren bij mij krom. Deze recht gebogen.
Roest op de voorplaat weg gehaald en grondlak en lak er op. Eerst alles eens goed schoonmaken nu je overal bij kan.
ik heb niet veel foto‘s van het monteren.
Rustig aan alles weer er op in de volgorde zoals ik het heb verwijderd.
Het doek over de hoeken krijgen is wel een ding….. gelukkig scheen de zon. Dus dak in de zon en maar trekken.. en trekken en trekken. Uiteindelijk 1 hoek er op. En weer trekken en trekken. Lijkt gewoon niet te lukken. Hoek 1 er weer vanaf gehaald en de andere hoek er op gekregen. En weer trekken en trekken en hoppa, de laatste hoek er ook op.
Dat voel met wel aan je handen.
Nu krijg je alleen het dak niet dicht. Het doek moet echt stretchen. Ook dit duurt de even en trekken en vrijven. Maar hij gaat nu dicht. Je moet wel even werken. Hopelijk wordt dit later makkelijker. De zij flapjes heb ik met wat plastic van het oude dak en wat lijm vast gezet. Hierna de beugel met het raamrubber er weer in. Ik merk dat ik het raam opnieuw moet stellen. Valt nu niet lekker in het rubber .
Op 1 stang zat dubbelzijdige tape. Dit er weer opnieuw opgedaan en alles netjes afgewerkt.
Het nieuwe dak mist trouwens ook een drukknoppen in de plastic flapjes .

Het was een hele klus. Ik voel dat ik geen 20 meer ben.
Als ik het ooit weer doe dan wil ik een ander dak. Geen pvc met canvas maar het type wat ook op een mini en Bmw zit.
Ik denk ook dat die makkelijker te monteren zijn.

O ja ik heb van Achter naar voor gewerkt omdat iedereen op internet dit adviseert.
Ik had het ook andersom willen proberen en bij de hoeken, zonder te moeten trekken, te beginnen.

Maar goed,
Morgen de bakjes en de stoelen er weer in zetten
.
Groeten
Martijn
Gebruikersavatar
De achterbank
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 162
Lid geworden op: 11 okt 2008, 18:01

Re: Softtop EBAY van Daimondmall

Bericht door De achterbank »

Maar uiteindelijk is het je wel mooi gelukt! :applaus-smiley:
mvandijck
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 27 mei 2019, 16:34
Type MR2: ZZW30

Re: Softtop EBAY van Daimondmall

Bericht door mvandijck »

De nieuwe soft top heeft de eerste regenbuien doorstaan. Alles droog gebleven.
Nog wel wat af moeten stellen. Het dak moet bij het sluiten met de kabel in een goot vallen. Dat moet je afstellen met 2 flapjes met tirips . Bij Foto IMG_0827 en IMG_0828 is het verkeerd gemonteerd de flap moet anders. Zie foto IMG_0797 . Dat is de juiste route. De riem om de oren in te vouwen is te lang.
Als ik deze onder de stang laat vallen, trekken de oren mooi weg maar je ziet dit als het dak gesloten is en dat is niet mooi. De riem inkorten is beter denk ik.
mvandijck
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 27 mei 2019, 16:34
Type MR2: ZZW30

Re: Softtop EBAY van Daimondmall

Bericht door mvandijck »

mijn vriendin heeft post gekregen van Fedex.. toch invoerkosten en belasting betalen :)
helaas 88,00 extra

het dak komt nu op 477,50 in totaal
Gebruikersavatar
erikmr
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 dec 2006, 23:16
Type MR2: AW11
Contacteer:

Re: Softtop EBAY van Daimondmall

Bericht door erikmr »

8) dat is nog niet zo duur hoor ;D
Gebruikersavatar
De achterbank
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 162
Lid geworden op: 11 okt 2008, 18:01

Re: Softtop EBAY van Daimondmall

Bericht door De achterbank »

mvandijck schreef: 20 apr 2023, 15:34 mijn vriendin heeft post gekregen van Fedex.. toch invoerkosten en belasting betalen :)
helaas 88,00 extra

het dak komt nu op 477,50 in totaal

Dat heb jij goed geregeld!!!! Doe mij ook zo'n vriendin :LolLolLolLol:
mvandijck
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 27 mei 2019, 16:34
Type MR2: ZZW30

Re: Softtop EBAY van Daimondmall

Bericht door mvandijck »

Update: De riem om de oren in te vouwen is te lang.!!! nee

Niet dus, voor het nieuwe dak is het namelijk net iets te kort. Hierdoor trekt deze bij een gesloten dak te veel en dat zie je. af en toe springt zelfs de knoop los.
Ik ga eens kijken of ik een iets langere riem kan laten maken.
Ik heb namelijk even gekeken hoe dit op mij originele dak (2e MR2 zit) en als ik dit bij het nieuwe dak doe past het net niet.
Plaats reactie