Perre's AW11
Moderator: Pieten
- CelicaTwinCAm
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
- Type MR2: SW20/21/22
Re: Perre's AW11
NIce!
Re: Perre's AW11
APRIL - vervolg
Eenmaal de auto terug thuis was, zijn we direct begonnen met smering van plaatsen waar je niet aankan. We gebruiken hiervoor Dynax S50. Een Brits product tegen roestvorming.
Dan kan het inbouwen beginnen. Kabels, buizen, elektronica, de radiator met ventilatoren ...
In tussentijd ben ik ook bezig geweest met het propermaken van de bodem. Dit in stukken, want je wordt het echt wel beu.
Ook aan de buitenkant gaan we wat verder. Achterruit en kleine zijruitjes, delen om de T-tops vast te zetten + dakhemel
En thuis gaat het gewoon verder. Daar worden alle kunststof onderdelen proper gemaakt
En zo staat die er bij op het einde van de maand
Eenmaal de auto terug thuis was, zijn we direct begonnen met smering van plaatsen waar je niet aankan. We gebruiken hiervoor Dynax S50. Een Brits product tegen roestvorming.
Dan kan het inbouwen beginnen. Kabels, buizen, elektronica, de radiator met ventilatoren ...
In tussentijd ben ik ook bezig geweest met het propermaken van de bodem. Dit in stukken, want je wordt het echt wel beu.
Ook aan de buitenkant gaan we wat verder. Achterruit en kleine zijruitjes, delen om de T-tops vast te zetten + dakhemel
En thuis gaat het gewoon verder. Daar worden alle kunststof onderdelen proper gemaakt
En zo staat die er bij op het einde van de maand
Re: Perre's AW11
MEI
We zijn begonnen met het inbouwen van het dashboard. jammer genoeg een kleine scheur in de hoek. We hebben heel wat verschillende dashboards bekeken en dit is veruit de mooiste in onze omgeving.
De rek van het handschoenenkastje is volgens mij bij elke AW11 verduurd. Na kort even te kijken tot de conclusie gekomen dat het exact dezelfde rek is dan die in kleding is te vinden, dus bij een kledingmaker een zwarte rek van 2cm breed gaan halen en alles weer mooi aangespannen.
gordels en kabels
De vorige eigenaar heeft in de middenconsole gehakt voor deze lelijke knop. Tijdelijke oplossing wordt deze oldskool button. Ik 3Dprint een houder waar die in past. Niet perfect, maar veel beter.
Waarschijnlijk maken we als de auto klaar is een roadtrip naar Neil Jones in de UK. Daar kopen en vervangen we dan de stukken die ik in België en omgeving niet kan vinden.
We hebben ook ontdekt dat de vloermatten van een AW11a en AW11b anders zijn. Van beiden hebben we er nochtans wel wat rondrijden, maar tijdens het zoeken naar de beste matten kwamen we tot de conclusie dat de AW11a matten heeft van hetzelfde materiaal dan de mat achter de stoelen, en de AW11b heeft een andere stof. Daarnaast heeft een a ook een gat in de mat waar de voetsteun zit. De voetsteun is een plastic steun die op het metalen deel in het chassis wordt vastgevezen. De b heeft gewoon een rubberen deel op de mat gestikt die boven het metaal zit. Dit is ons nooit eerder opgevallen.
De matten zijn geborsteld, gestofzuigd en aangepakt met stoom.
De wielholtes en de bodem zijn aangepakt met een underbody protector. Als die van de kar komt krijgt die nog wel eens een extra laag.
De deurruiten zijn ook opnieuw proper gemaakt. Helaas staan er veel krassen op de bestuurderskant. We zijn nu nog even op zoek naar een beter exemplaar, maar die zijn niet makkelijk te vinden. De passagierskant zit er al in. Hiervoor hadden we een stroombron nodig, want in tegenstelling tot handmatige ramen, krijg je deze niet zomaar naar boven en naar beneden.
Kort daarna hadden we al spijt van de ruitinstallatie. We hadden de deurhendel er veel makkelijker ingekregen moest die ruit er nog niet inzitten.
Aan de passagierskant zat een slot van een andere wagen, waardoor er 2 sleutels nodig waren. We hadden deze 2de sleutel niet, en ik wil maar 1 sleutel. We hebben deze sleutelcilinder, en nog 3 cilinders van Corolla's die nog in de werkplek lagen uit elkaar gehaald en gepuzzeld met de plaatjes tot de sleutel van de auto paste. We hebben maar aan 1 plaatje moeten veilen. De sleutel gaat nu heel soepel.
De stuurkolom zit ook op zijn plaats. Het begint er weer uit te zien als een auto!
De sportpedaaltjes worden ook nog terug vervangen door gewone pedalen.
GRAAG JULLIE MENING!
Ik ben ook begonnen met het proper maken van de deurkaarten. Ik weet echter nog niet goed wat ik hiermee ga doen. Houd ik ze zoals ze nu zijn, of laat ik ze bekleden (een minder mooie set dan). Uiteindelijk zou ik graag mijn zetels opnieuw laten bekleden met leer. Dit met gele punten zoals op de afbeelding hieronder (de foto van het gele interieur komt van het internet en is niet van mij!) Ik vrees dat de deurkaarten niet mooi gaan staan met deze zetels. Wat denken jullie?
Eerste foto zijn mijn deurkaarten, tweede foto zijn gele zetels zoals ik ze graag zou hebben (maar dan in leder)
We zijn begonnen met het inbouwen van het dashboard. jammer genoeg een kleine scheur in de hoek. We hebben heel wat verschillende dashboards bekeken en dit is veruit de mooiste in onze omgeving.
De rek van het handschoenenkastje is volgens mij bij elke AW11 verduurd. Na kort even te kijken tot de conclusie gekomen dat het exact dezelfde rek is dan die in kleding is te vinden, dus bij een kledingmaker een zwarte rek van 2cm breed gaan halen en alles weer mooi aangespannen.
gordels en kabels
De vorige eigenaar heeft in de middenconsole gehakt voor deze lelijke knop. Tijdelijke oplossing wordt deze oldskool button. Ik 3Dprint een houder waar die in past. Niet perfect, maar veel beter.
Waarschijnlijk maken we als de auto klaar is een roadtrip naar Neil Jones in de UK. Daar kopen en vervangen we dan de stukken die ik in België en omgeving niet kan vinden.
We hebben ook ontdekt dat de vloermatten van een AW11a en AW11b anders zijn. Van beiden hebben we er nochtans wel wat rondrijden, maar tijdens het zoeken naar de beste matten kwamen we tot de conclusie dat de AW11a matten heeft van hetzelfde materiaal dan de mat achter de stoelen, en de AW11b heeft een andere stof. Daarnaast heeft een a ook een gat in de mat waar de voetsteun zit. De voetsteun is een plastic steun die op het metalen deel in het chassis wordt vastgevezen. De b heeft gewoon een rubberen deel op de mat gestikt die boven het metaal zit. Dit is ons nooit eerder opgevallen.
De matten zijn geborsteld, gestofzuigd en aangepakt met stoom.
De wielholtes en de bodem zijn aangepakt met een underbody protector. Als die van de kar komt krijgt die nog wel eens een extra laag.
De deurruiten zijn ook opnieuw proper gemaakt. Helaas staan er veel krassen op de bestuurderskant. We zijn nu nog even op zoek naar een beter exemplaar, maar die zijn niet makkelijk te vinden. De passagierskant zit er al in. Hiervoor hadden we een stroombron nodig, want in tegenstelling tot handmatige ramen, krijg je deze niet zomaar naar boven en naar beneden.
Kort daarna hadden we al spijt van de ruitinstallatie. We hadden de deurhendel er veel makkelijker ingekregen moest die ruit er nog niet inzitten.
Aan de passagierskant zat een slot van een andere wagen, waardoor er 2 sleutels nodig waren. We hadden deze 2de sleutel niet, en ik wil maar 1 sleutel. We hebben deze sleutelcilinder, en nog 3 cilinders van Corolla's die nog in de werkplek lagen uit elkaar gehaald en gepuzzeld met de plaatjes tot de sleutel van de auto paste. We hebben maar aan 1 plaatje moeten veilen. De sleutel gaat nu heel soepel.
De stuurkolom zit ook op zijn plaats. Het begint er weer uit te zien als een auto!
De sportpedaaltjes worden ook nog terug vervangen door gewone pedalen.
GRAAG JULLIE MENING!
Ik ben ook begonnen met het proper maken van de deurkaarten. Ik weet echter nog niet goed wat ik hiermee ga doen. Houd ik ze zoals ze nu zijn, of laat ik ze bekleden (een minder mooie set dan). Uiteindelijk zou ik graag mijn zetels opnieuw laten bekleden met leer. Dit met gele punten zoals op de afbeelding hieronder (de foto van het gele interieur komt van het internet en is niet van mij!) Ik vrees dat de deurkaarten niet mooi gaan staan met deze zetels. Wat denken jullie?
Eerste foto zijn mijn deurkaarten, tweede foto zijn gele zetels zoals ik ze graag zou hebben (maar dan in leder)
- De achterbank
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 11 okt 2008, 18:01
Re: Perre's AW11
Begint nu echt op te schieten
Voor wat betreft de stoelen:
Mijn mening, geen geel gebruiken. Na zo'n grondige en prachtige restauratie, lijkt het net of er een Autostyle budgetstoel in is gezet. Denk dat de auto wel wat mooiers waard is
Voor wat betreft de stoelen:
Mijn mening, geen geel gebruiken. Na zo'n grondige en prachtige restauratie, lijkt het net of er een Autostyle budgetstoel in is gezet. Denk dat de auto wel wat mooiers waard is
Re: Perre's AW11
Geel is wel een originele kleur.
Ik kan ze ook donkerblauw maken, maar dat lijkt me niet beter.
Ik kan eens kijken, we hebben volgens mij ook nog de blauwe zetels met het patroon van de deurkaart (maar dan blauw).
Ik kan ze ook donkerblauw maken, maar dat lijkt me niet beter.
Ik kan eens kijken, we hebben volgens mij ook nog de blauwe zetels met het patroon van de deurkaart (maar dan blauw).
Re: Perre's AW11
JUNI
De wielkasten zijn verder behandeld met underbody protector. Er zijn steeds hoekjes die je gemist hebt, dus met de spiegel op zoek.
En dan is de MR2 klaar voor de ophanging...
...en remmerij
Nog wat stukken gemonteerd: de bumper, de achterplaat, wat onderdelen in koffer en motorruimte
De achterlichten wat opgepoetst en vastgezet
De wielkasten zijn verder behandeld met underbody protector. Er zijn steeds hoekjes die je gemist hebt, dus met de spiegel op zoek.
En dan is de MR2 klaar voor de ophanging...
...en remmerij
Nog wat stukken gemonteerd: de bumper, de achterplaat, wat onderdelen in koffer en motorruimte
De achterlichten wat opgepoetst en vastgezet
Laatst gewijzigd door Perre op 09 jan 2024, 11:25, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: Perre's AW11
JULI - Deze is helemaal mooi!
De AW11 is van de kar en staat op (tijdelijke) wielen!
De blauwe moest boven de smeerput, maar daar stond de witte, dus die opzij geduwd. De two-tone van men pa stond ook nog voor de deur want de motor van de rechterlamp deed het niet. Als ze alledrie opgelijnd staan, is het zonde om ze niet alledrie op foto te zetten.
Na de eerste dans der MR2's staan ze allemaal even op hun plaats. Totdat de motor erin moet, want de takel hangt boven de 2 witte.
Nog wat extra werk aan de onderkant en vooral aan de ophanging van onderuit
En dan kan de dans der MR2's opnieuw beginnen:
van zo
naar zo
En toen zat er plots een motor in!
De AW11 is van de kar en staat op (tijdelijke) wielen!
De blauwe moest boven de smeerput, maar daar stond de witte, dus die opzij geduwd. De two-tone van men pa stond ook nog voor de deur want de motor van de rechterlamp deed het niet. Als ze alledrie opgelijnd staan, is het zonde om ze niet alledrie op foto te zetten.
Na de eerste dans der MR2's staan ze allemaal even op hun plaats. Totdat de motor erin moet, want de takel hangt boven de 2 witte.
Nog wat extra werk aan de onderkant en vooral aan de ophanging van onderuit
En dan kan de dans der MR2's opnieuw beginnen:
van zo
naar zo
En toen zat er plots een motor in!
Laatst gewijzigd door Perre op 18 dec 2023, 11:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Perre's AW11
goed bezig en een mooie verzameling hebben jullie daar
Re: Perre's AW11
AUGUSTUS
Nu de motor op zijn plaats zit, is het tijd voor vloeistoffen. Ik weet het ik weet het ... Volvo
Kijk toch eens hoeveel koelvloeistof er in een volledig lege AW11 gaan.
Terwijl ik de lucht van de remmen aan het pompen was, is het lelijke tuningpedaaltje losgekomen en heb ik maar ineens de originele rubbers terug geplaatst.
Nog wat kleine dingen gedaan: tankdeksel geplaatst, ECU geïnstalleerd, deurkaarten ingezet, motorkap geplaatst, linkerraam geplaatst. Even moeten zoeken naar een mooie.
Daarnaast hebben we ook de raamspoiler gerepareerd
De handremmen zijn nu ook in orde. De plastic platen kunnen er dus onder.
Daarnaast zijn we ook met de audio bezig geweest. De radio is de Blaupunkt Bremen. Een van de weinige retro-looking radio's met alle opties nu. Het leuke is dat alle ingangen verstopt zitten achter het 'CD-klepje'. De vorige eigenaar had de vorige stereo geïnstalleerd met lusterklemmen. Dat kan natuurlijk beter dus ik heb de stekker fatsoenlijk gesoldeerd.
Ik heb gekozen voor speakers van Kicker, een Amerikaans merk. Deze waren vooraan echter net iets te diep. Ze kwamen met ringen om ze om te zetten naar 3-gaats. Deze heb ik doorgezaagd en opnieuw 2gaats van gemaakt en vastgekleefd met modelbouwlijm. De achterste speakers heb ik vastgezet met revetten (geen foto's omdat de GSM leeg was).
Als laatste zijn ook de voorlampen en de bumperlippen fatsoenlijk vastgezet. De bekleding van de voorste koffer zit er intussen ook in.
Nu de motor op zijn plaats zit, is het tijd voor vloeistoffen. Ik weet het ik weet het ... Volvo
Kijk toch eens hoeveel koelvloeistof er in een volledig lege AW11 gaan.
Terwijl ik de lucht van de remmen aan het pompen was, is het lelijke tuningpedaaltje losgekomen en heb ik maar ineens de originele rubbers terug geplaatst.
Nog wat kleine dingen gedaan: tankdeksel geplaatst, ECU geïnstalleerd, deurkaarten ingezet, motorkap geplaatst, linkerraam geplaatst. Even moeten zoeken naar een mooie.
Daarnaast hebben we ook de raamspoiler gerepareerd
De handremmen zijn nu ook in orde. De plastic platen kunnen er dus onder.
Daarnaast zijn we ook met de audio bezig geweest. De radio is de Blaupunkt Bremen. Een van de weinige retro-looking radio's met alle opties nu. Het leuke is dat alle ingangen verstopt zitten achter het 'CD-klepje'. De vorige eigenaar had de vorige stereo geïnstalleerd met lusterklemmen. Dat kan natuurlijk beter dus ik heb de stekker fatsoenlijk gesoldeerd.
Ik heb gekozen voor speakers van Kicker, een Amerikaans merk. Deze waren vooraan echter net iets te diep. Ze kwamen met ringen om ze om te zetten naar 3-gaats. Deze heb ik doorgezaagd en opnieuw 2gaats van gemaakt en vastgekleefd met modelbouwlijm. De achterste speakers heb ik vastgezet met revetten (geen foto's omdat de GSM leeg was).
Als laatste zijn ook de voorlampen en de bumperlippen fatsoenlijk vastgezet. De bekleding van de voorste koffer zit er intussen ook in.
Laatst gewijzigd door Perre op 18 dec 2023, 11:14, 4 keer totaal gewijzigd.
- BST
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 3813
- Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:30
- Type MR2: SW20/21/22
Re: Perre's AW11
Hoe dan ook, het ziet er heel goed uit
- CelicaTwinCAm
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
- Type MR2: SW20/21/22
Re: Perre's AW11
hallo Perre,
ik ben alleen bekend met SW20 maar daar moet altijd rode koelvloeistof in, bij een AW dus blijkbaar niet?
Verder wederom top werk geleverd!
ik ben alleen bekend met SW20 maar daar moet altijd rode koelvloeistof in, bij een AW dus blijkbaar niet?
Verder wederom top werk geleverd!
Re: Perre's AW11
Daar heb je voor een groot deel gelijk in!CelicaTwinCAm schreef: ↑12 sep 2023, 15:15 hallo Perre,
ik ben alleen bekend met SW20 maar daar moet altijd rode koelvloeistof in, bij een AW dus blijkbaar niet?
Verder wederom top werk geleverd!
OEM hebben alle Toyota's de rode/roze koelvloeistof. G12(+) of SP12. De roze kleur is enkel ter herkenning van de additieven. Handig om te weten waarmee je mag bijvullen.
G12 is silicaatvrij waardoor deze voor de meeste merken oké is.
De bus die ik heb gebruikt (38FN organic) is geelgroen om aan te geven dat het een organische koelvloeistof is. Dit is verwarrend want groene koelvloeistof bestaat ook (Franse auto's). 38FN is ook silicaatvrij en heeft ook een vriespunt van -38°C. Verder is de dichtheid vergelijkbaar met G12 (1,073kg/l ten opzichte van 1,078kg/l).
Het verschil is dat de G12 iets beter roestwerend zou zijn en 38FN iets minder hard voor pakkingen en slangen. In realiteit zijn ze echter beiden perfect bruikbaar in Toyota's. Hierbij wel de kanttekening dat ze niet gemengd mogen worden! helemaal flushen en dan kan het wel.
De meeste blauwe, groene en gele koelvloeistoffen zijn volgens mij niet bruikbaar in Toyota's.
Re: Perre's AW11
SEPTEMBER
Weer een tijdje geleden dat ik gepost heb, maar het is druk, druk, druk.
Bij het afstellen van de koplampen kwamen we tot de conclusie dat de rechterlamp niet mooi op zijn plek stond. Zoals je hieronder op de foto kan zien staat die te diep als die open staat. Na een hele tijd lopen te knoeien met onderstaand beugeltje, zijn we het even gaan vergelijken met eentje waarvan we wisten dat die voor een AW11 was. En wat blijkt. Het is een ander. Een klein beetje googlen leert ons dat de vorige eigenaar er een beugeltje vanuit een Celica heeft onder geknald. Beugeltje wisselen en alles staat weer waar het moet staan. Op de laatste foto zie je ook dat het embleem geplaatst is.
Het volgende puntje was de 6bak. Op de bank waren alle versnellingen en de achteruit te nemen, maar in de auto heeft de pook minder plaats. Gevolg: De pook raakt niet ver genoeg naar links om zijn achteruit te vinden. Dit hebben we opgelost door het stukje op foto te hermaken, maar de hoek iets aan te passen. Je ziet ze beiden op de foto. Alle versnellingen en de achteruit gaan nu soepel.
Omdat de nieuwe uitlaat er nog niet niet is, zetten we tijdelijk de oude er terug op ... Dat valt uiteraard tegen, zo een roestig ding op een nieuwe auto, maar het maakt wel dat hij in tussentijd gekeurd kan worden. Eenmaal de nieuwe uitlaat klaar is, is dat snel genoeg weer gewisseld.
Een volgend groot onderdeel dat intussen op zijn plaats zit is de voorruit. Dit hebben we in 2x moeten doen. Alles stond mooi klaar, komt er geen lijm uit de spuit. Die was toch al even vervallen. De verkoper heeft zeer correct gehandeld en al snel hadden we wel degelijke lijm.
Ik heb gekozen voor de voorruit met de blauwe zonneband. Niet alleen vind ik die band zeer nuttig, Hij staat ook nog eens erg mooi.
Verder zijn er nog wat kleine dingetjes gebeurd. Een aantal originele schroefjes en clipjes die ik nog niet had zijn eindelijk aangekomen en die zitten nu ook op zijn plaats. De belangrijkste hiervan: de clipjes om de sideskirts te installeren
Weer een tijdje geleden dat ik gepost heb, maar het is druk, druk, druk.
Bij het afstellen van de koplampen kwamen we tot de conclusie dat de rechterlamp niet mooi op zijn plek stond. Zoals je hieronder op de foto kan zien staat die te diep als die open staat. Na een hele tijd lopen te knoeien met onderstaand beugeltje, zijn we het even gaan vergelijken met eentje waarvan we wisten dat die voor een AW11 was. En wat blijkt. Het is een ander. Een klein beetje googlen leert ons dat de vorige eigenaar er een beugeltje vanuit een Celica heeft onder geknald. Beugeltje wisselen en alles staat weer waar het moet staan. Op de laatste foto zie je ook dat het embleem geplaatst is.
Het volgende puntje was de 6bak. Op de bank waren alle versnellingen en de achteruit te nemen, maar in de auto heeft de pook minder plaats. Gevolg: De pook raakt niet ver genoeg naar links om zijn achteruit te vinden. Dit hebben we opgelost door het stukje op foto te hermaken, maar de hoek iets aan te passen. Je ziet ze beiden op de foto. Alle versnellingen en de achteruit gaan nu soepel.
Omdat de nieuwe uitlaat er nog niet niet is, zetten we tijdelijk de oude er terug op ... Dat valt uiteraard tegen, zo een roestig ding op een nieuwe auto, maar het maakt wel dat hij in tussentijd gekeurd kan worden. Eenmaal de nieuwe uitlaat klaar is, is dat snel genoeg weer gewisseld.
Een volgend groot onderdeel dat intussen op zijn plaats zit is de voorruit. Dit hebben we in 2x moeten doen. Alles stond mooi klaar, komt er geen lijm uit de spuit. Die was toch al even vervallen. De verkoper heeft zeer correct gehandeld en al snel hadden we wel degelijke lijm.
Ik heb gekozen voor de voorruit met de blauwe zonneband. Niet alleen vind ik die band zeer nuttig, Hij staat ook nog eens erg mooi.
Verder zijn er nog wat kleine dingetjes gebeurd. Een aantal originele schroefjes en clipjes die ik nog niet had zijn eindelijk aangekomen en die zitten nu ook op zijn plaats. De belangrijkste hiervan: de clipjes om de sideskirts te installeren
Laatst gewijzigd door Perre op 18 dec 2023, 10:38, 7 keer totaal gewijzigd.
Re: Perre's AW11
OKTOBER
We zijn de maand gestart met een kleine fotoshoot. We waren blij dat het glas er eindelijk instond, en men pa was net daar met zijn AW11. Meer excuses heb je niet nodig, toch?
Een van de laatste missende stukjes er nog onder
Tijd voor wat testritjes. Hij moet wat aangemoedigd worden bij het starten, maar verder alles perfect. De emmer kon eindelijk mee naar huis. Probleemloos mee naar huis gereden. De dag nadien start de auto niet meer. Al snel herleid dat het probleem bij de starter ligt. Dat ding eronder uit (wat een stuk lastiger is thuis in vergeleken met een mooie sleutelplek). Het probleem zat hem in deze bronzen bus die we gemaakt hadden. Blijkbaar kneep die toch net iets te hard. Gelukkig heeft papalief een klein magazijn aan onderdelen en kon er een nieuw vervangstuk op. Starter er weer onder, en geen enkel probleem meer.
En dan is er tot slot nog wat leuks aangekomen
We zijn de maand gestart met een kleine fotoshoot. We waren blij dat het glas er eindelijk instond, en men pa was net daar met zijn AW11. Meer excuses heb je niet nodig, toch?
Een van de laatste missende stukjes er nog onder
Tijd voor wat testritjes. Hij moet wat aangemoedigd worden bij het starten, maar verder alles perfect. De emmer kon eindelijk mee naar huis. Probleemloos mee naar huis gereden. De dag nadien start de auto niet meer. Al snel herleid dat het probleem bij de starter ligt. Dat ding eronder uit (wat een stuk lastiger is thuis in vergeleken met een mooie sleutelplek). Het probleem zat hem in deze bronzen bus die we gemaakt hadden. Blijkbaar kneep die toch net iets te hard. Gelukkig heeft papalief een klein magazijn aan onderdelen en kon er een nieuw vervangstuk op. Starter er weer onder, en geen enkel probleem meer.
En dan is er tot slot nog wat leuks aangekomen
Laatst gewijzigd door Perre op 18 dec 2023, 10:07, 11 keer totaal gewijzigd.
Re: Perre's AW11
top werk
die blauwe moet je voor altijd houden
die blauwe moet je voor altijd houden
Re: Perre's AW11
Weer een imagehost eruit. Ik maak er werk van om de foto's opnieuw te uploaden(nieuw naar oud).
EDIT:
Ik heb de foto's nu gelinkt rechtstreeks uit men Google Images. Dat maakt wel dat ze verschillende groottes hebben (afhankelijk van het toestel) en dat ze sowieso aan de grote kant zijn. Niet ideaal, maar na 4 imagehosts die me tegengewerkt hebben ben ik het een beetje zat.
Dus er zullen stilaan weer plaatjes zijn, maar niet alles is weer mooi even breed zoals voordien.
EDIT:
Ik heb de foto's nu gelinkt rechtstreeks uit men Google Images. Dat maakt wel dat ze verschillende groottes hebben (afhankelijk van het toestel) en dat ze sowieso aan de grote kant zijn. Niet ideaal, maar na 4 imagehosts die me tegengewerkt hebben ben ik het een beetje zat.
Dus er zullen stilaan weer plaatjes zijn, maar niet alles is weer mooi even breed zoals voordien.
Re: Perre's AW11
NOVEMBER
Nu de MR2 op technisch vlak klaar was kon die worden gekeurd. Even met de verzekering geregeld dat ik met de platen van de Corolla tot aan het keuringsstation mocht rijden voor de Oldtimerkeuring. Dit verliep zeer vlotjes. Ze zijn zelfs een van hun collega's van een andere lijn gaan halen om mijn AW11 te keuren. De man in kwestie was blijkbaar grote fan van deze auto's. Hij was zeer enthousiast over de MR2 en de manier waarop die gerestaureerd was. Zo dat kon alvast niet meer stuk. De MR2 is dan ook zonder enige opmerking gekeurd (ook al was ik vergeten de ruitenwissersproeier te vullen).
De auto was gekeurd, het was mooi weer, en ik had een excuus om met mijn platen rond te rijden. Dan ben ik mijn vergaderingen ook maar met de MR2 gaan doen. Ik werk namelijk in dezelfde stad dan waar het keuringstation zich bevind, dus moest ik worden tegengehouden dan had ik een goed verhaal achter de hand gehad.
En eenmaal thuis heeft de wagen nog een goede wasbeurt gekregen zodat hij proper in de stalling kon tot de O-platen aankomen.
Nu de auto gekeurd was, kon ik naar de verzekeraar met mijn Nederlandse papieren om zo een Belgische plaat aan te vragen.
Online wou het systeem dit niet doen, maar de brave mensen van de verzekering zijn tot aan de DIV geweest om alles voor te leggen en al snel kreeg ik de Belgische papieren en O-plaat in de brievenbus. Die moest er dus zo snel mogelijk op.
En ja, als ik dan toch platen heb. Wat weerhoudt mij er dan van de auto wat vaker te gebruiken. Dus alle dagen waarop het mooi weer is, en dat ik ergens naartoe moet waar ik weet dat die veilig staat, en dat ik maximum 1 passagier heb, zal de AW11 waarschijnlijk van stal mogen. Tot nu toe is dat zo vaak voorgevallen dat ik nog steeds aan mijn 1ste benzinetank bezig ben. Hij moet wel wat rijden om alles na te kijken.
Naast de andere auto's is het toch echt een klein wagentje he.
En nog eentje omdat het kan
Nu de MR2 op technisch vlak klaar was kon die worden gekeurd. Even met de verzekering geregeld dat ik met de platen van de Corolla tot aan het keuringsstation mocht rijden voor de Oldtimerkeuring. Dit verliep zeer vlotjes. Ze zijn zelfs een van hun collega's van een andere lijn gaan halen om mijn AW11 te keuren. De man in kwestie was blijkbaar grote fan van deze auto's. Hij was zeer enthousiast over de MR2 en de manier waarop die gerestaureerd was. Zo dat kon alvast niet meer stuk. De MR2 is dan ook zonder enige opmerking gekeurd (ook al was ik vergeten de ruitenwissersproeier te vullen).
De auto was gekeurd, het was mooi weer, en ik had een excuus om met mijn platen rond te rijden. Dan ben ik mijn vergaderingen ook maar met de MR2 gaan doen. Ik werk namelijk in dezelfde stad dan waar het keuringstation zich bevind, dus moest ik worden tegengehouden dan had ik een goed verhaal achter de hand gehad.
En eenmaal thuis heeft de wagen nog een goede wasbeurt gekregen zodat hij proper in de stalling kon tot de O-platen aankomen.
Nu de auto gekeurd was, kon ik naar de verzekeraar met mijn Nederlandse papieren om zo een Belgische plaat aan te vragen.
Online wou het systeem dit niet doen, maar de brave mensen van de verzekering zijn tot aan de DIV geweest om alles voor te leggen en al snel kreeg ik de Belgische papieren en O-plaat in de brievenbus. Die moest er dus zo snel mogelijk op.
En ja, als ik dan toch platen heb. Wat weerhoudt mij er dan van de auto wat vaker te gebruiken. Dus alle dagen waarop het mooi weer is, en dat ik ergens naartoe moet waar ik weet dat die veilig staat, en dat ik maximum 1 passagier heb, zal de AW11 waarschijnlijk van stal mogen. Tot nu toe is dat zo vaak voorgevallen dat ik nog steeds aan mijn 1ste benzinetank bezig ben. Hij moet wel wat rijden om alles na te kijken.
Naast de andere auto's is het toch echt een klein wagentje he.
En nog eentje omdat het kan
Re: Perre's AW11
mooi project
nu goed verzekeren en lekker van gaan genieten
nu goed verzekeren en lekker van gaan genieten