Radio vervangen/aanpassen

Alles over de ZZW30. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de ZZW30.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
TIEMONEYHD
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 14 okt 2017, 14:34
Type MR2: ZZW30
Contacteer:

Radio vervangen/aanpassen

Bericht door TIEMONEYHD »

Ik ben al een tijdje aan het speuren maar kan nooit echt een goed antwoord vinden. Ik heb de originele radio er in zitten en ik wil gewoon muziek kunnen afspelen vanaf mijn telefoon. De vorige eigenaar heeft heel handig een mooi parrot systeem ingebouwd maar kan daar alleen mee bellen :/. Het maakt me niet uit of het werkt met aux of bleutooth.

Ik heb wat gelezen over stekkertjes die achter in de radio gaan en daar aux op kan, deze kan ik nergens vinden die er op de spyder passen. Ik heb mensen zien solderen op de printplaat van de radio maar zo'n techneut ben ik ook niet. Ik ben ook wel bereid de radio te vervangen voor een 2din scherm maar dan moet het wel goed passen en het liefst zelf een beetje te monteren zijn.

Aanraders of advies?
Meest onbekende youtuber van Nederland
Gebruikersavatar
El Butre
Berichten: 1584
Lid geworden op: 28 dec 2006, 16:24
Type MR2: AW11
Contacteer:

Re: Radio vervangen/aanpassen

Bericht door El Butre »

Google even op 'ipod aansluiten op autoradio' en er komt al een hoop nuttigs bovendrijven. Ik heb zelf ooit een kitje gekocht waarmee je je telefoon, ipod etc kunt aansluiten maar dat is alweer een jaar of 10 geleden dus die techniek is verouderd. Makkelijkst is denk ik een fm transmitter. VIa bluetooth je telefoon koppelen en op je radio op een fm-frequentie afluisteren.
TIEMONEYHD
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 14 okt 2017, 14:34
Type MR2: ZZW30
Contacteer:

Re: Radio vervangen/aanpassen

Bericht door TIEMONEYHD »

Van de fm transmitters heb ik er al en paar gehad en desondanks dat het werkt heb ik toch net wat te vaak last van stoorzenders of ruis. dus vandaar dat ik wat anders wil.
Meest onbekende youtuber van Nederland
Gebruikersavatar
El Butre
Berichten: 1584
Lid geworden op: 28 dec 2006, 16:24
Type MR2: AW11
Contacteer:

Re: Radio vervangen/aanpassen

Bericht door El Butre »

Dan is ff de vraag: welke originele radio heb je? Daar zijn er nl. een paar verschillende van geleverd.
En hoe gehecht ben je aan die originele radio? Want voor niet al te veel geld heb je ook een moderne radio waar bluetooth en dergelijke al gewoon in zitten.

Hier nog een site gevonden die bluetooth-adapters voor autoradios verkoopt.
TIEMONEYHD
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 14 okt 2017, 14:34
Type MR2: ZZW30
Contacteer:

Re: Radio vervangen/aanpassen

Bericht door TIEMONEYHD »

Op de radio staat dat het een w74843 is. En de apaters waar je het linkje van stuurt gaan die in een open slot achterin de radio of moet er eerst een stekker los. Ik ben niet super gehecht aan de radio ofzo en zou het niet erg om er een moderne radio in te zetten maar deze moet wel een beetje goed passen en ik weet zo niet waar ik die kan vinden
Meest onbekende youtuber van Nederland
Gebruikersavatar
El Butre
Berichten: 1584
Lid geworden op: 28 dec 2006, 16:24
Type MR2: AW11
Contacteer:

Re: Radio vervangen/aanpassen

Bericht door El Butre »

Dat hangt van de aansluitingen achter op de radio af. Over het algemeen worden die modules aangesloten op de aansluiting van de CD-wisselaar, en daar zijn bij toyota dan weer 2 types in (vandaar dat je op die site 2 verschillende van elk type vind. Bij de lijst met compatible radio's staat de jouwe bij geen van de twee. Wijsheid in dit geval? Ik denk gewoon een moderne radio er in zetten (bij elke willekeurige halfords of andere autozaak te vinden, een 2-DIN past. Of, als je toch origineel toyota wilt, dan een tweedehands W58816 (origineel geleverd in NL in de facelift MR2) aanschaffen en daar zo'n bluetooth-module achter hangen.
Mish70
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 21 feb 2020, 16:26
Type MR2: ZZW30

Re: Radio vervangen/aanpassen

Bericht door Mish70 »

Beste allemaal,
Ik heb een aanvullende vraag over mijn autoradio (model 58806). Ik begrijp uit de site die een aantal post eerder dat er via de cd wisselaar poort een kabel of bleutooth link aangesloten kan worden. Heeft iemand een idee hoe ik de standaard radio fatsoenlijk uit het dashbord kan halen om de stekker er achter in te pluggen? Of weet iemand of ik de stekker er vanachter in kan plaatsen?

Op youtube kom ik niet veel verder.

Gre. Michel
Mish70
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 21 feb 2020, 16:26
Type MR2: ZZW30

Re: Radio vervangen/aanpassen

Bericht door Mish70 »

Gebruikersavatar
Kees
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 271
Lid geworden op: 01 feb 2014, 11:58
Type MR2: AW11
Contacteer:

Re: Radio vervangen/aanpassen

Bericht door Kees »

Mish70 schreef: 03 mar 2021, 19:14 Beste allemaal,
Ik heb een aanvullende vraag over mijn autoradio (model 58806). Ik begrijp uit de site die een aantal post eerder dat er via de cd wisselaar poort een kabel of bleutooth link aangesloten kan worden. Heeft iemand een idee hoe ik de standaard radio fatsoenlijk uit het dashbord kan halen om de stekker er achter in te pluggen? Of weet iemand of ik de stekker er vanachter in kan plaatsen?

Op youtube kom ik niet veel verder.

Gre. Michel
Ik dacht dat ik er zo bij kon bij de mijne....?

Kon de stekker er zo in klikken
Hansie
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 19 apr 2021, 18:25
Type MR2: ZZW30

Re: Radio vervangen/aanpassen

Bericht door Hansie »

Ik heb een yatour Interface laten installeren, werk via de cd wisselaar. Microfoon verstopt in klepje op dashboard.
Kan hier handsfree mee bellen én dan moet ik niet te hard én open rijden ha ha. Het werkt meestal prima; soms even rommelen met Bluetooth.
Mish70
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 21 feb 2020, 16:26
Type MR2: ZZW30

Re: Radio vervangen/aanpassen

Bericht door Mish70 »

Dank je wel. Michel
Plaats reactie