Welk luchtfilter AW11

Alles over de AW11. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de AW11.

Moderator: Pieten

Youp

Welk luchtfilter AW11

Bericht door Youp »

Ik heb dus een Amerikaanse AW11... welk luchtfilter past hier op? het lijkt me dat een europees K&N filter niet gaat passen aangezien ik een AFM heb...

Ik heb met spoed een filter nodig aangezien het originele filter snel aan vervanging toe is.. En ik wil het meteen vervangen voor een open exemplaar :)
Youp

Bericht door Youp »

hoeft al niet meer, ik heb al een geschikte complete kit gevonden bij de heuts. hier zit een aanzuigbuis bij die als het goed is het schommelen moet tegengaan.

het betreft de K&N 57i kit voor de 1984-1987 AW11 met dus de airbox in de motorruimte. deze kost zo'n 70 euro compleet :)

Afbeelding
Youp

Bericht door Youp »

nu lees ik dus dat dat een "koude lucht" buis is :boos:

zijn er geen complete kits voor AW11jes met AFM? :boos:
RowanMR2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 621
Lid geworden op: 29 dec 2006, 20:31

Bericht door RowanMR2 »

Ik heb een universeel luchtfilter van Apexi, die kun je rechtstreeks op je AFM monteren. Schijnen de beste filters te zijn, ik heb hem nog niet erop gezet omdat ik een MAP motor heb :P
Youp

Bericht door Youp »

waar heb je die gekocht?
aaso

Bericht door aaso »

ik denk niet dat er complete kits bestaan in die zin

het enige wat je moet doen is een passend filter vinden rechstreeks op de AFM (diameter); daarna zul je zelf steunen moeten maken om het geheel incl. AFM te fixeren
Roland

Bericht door Roland »

Ik heb nu een Green filter met een AutoStyle :X buis met 45 graden hoek erin. Ook nog wat bevestingsmateriaal. De buis aan 1 kant een stuk afgezaagd en alles stevig gemonteerd. Verder helemaal geen beugels nodig of iets, het zit gewoon supergoed vast. Zelfs met circuit rijden blijft het op zn plek.
aaso

Bericht door aaso »

op welke plek zit je AFM nu?
Roland

Bericht door Roland »

Goed dat je me eraan herinnert, zou ik nog uitzoeken, wat nou de AFM was, en waar die bij mij zit.
Ik heb de MR2 gekocht met een open luchtfilter direct op plenum. Enige wat ik gedaan heb is een buis er tussen en een nieuw filter erop gezet.

Zal binnenkort een fotootje maken. Het gaat om een Duitse Aw11. Maar ze hebben allemaal zo'n AFM toch? Behalve de Amerikaanse toch?
aaso

Bericht door aaso »

Filter recht op lucht inlaat huis (plenum) = geen AFM, dan heb je een 4age met MAP electro

ik heb zelf inlaat-AFM-filter in een rechte lijn op elkaar staan, met een kort stuk samco tussen inlaat en AFM; als je dan het geheel on-ondersteund laat, dan scheurt na verloop van tijd je samco slang
Roland

Bericht door Roland »

Het is een metalen buis (ziet er uit als RVS maar is het niet) en hij zit bevestigd met stevig rubber en daarop gemonteerde ringen, goed vastgedraaid. Zie de buis, het filter en montage spul hier:
Afbeelding
RowanMR2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 621
Lid geworden op: 29 dec 2006, 20:31

Bericht door RowanMR2 »

Youp schreef:waar heb je die gekocht?

Ebay ::)

Hier heb je trouwens een how-to voor een MR2 met AFM. Ik weet niet waar hij die "AFM adapter" vandaan heeft, maar zoiets heb ik dan weer nodig.

http://www.padandwheels.com/mr2/intake/intake.html
Youp

Bericht door Youp »

ik heb vandaag al een K&N 57i kitje besteld die ik gewoon op mijn AFM wil schroeven... ik ben alleen bang dat ik dus zo'n flens nodig ga hebben als op die pandawheels pagina... :-/
Robert

Bericht door Robert »

je moet alleen wel van veel herrie houden, want het open luchtfilter op die van mij brult als een gek. Wel een mooi geluid hoor, maar op lange afstanden af en toe iets teveel van het goede ;D
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Ik zit er toch heel sterk aan te denken om het hele spul terug te bouwen met een inlegfilter....eigenlijk puur omdat ik het rode ding mooier vindt lopen (met origineel filter dus) als mijn twotone.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Dokter Rob
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3886
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:52
Type MR2: AW11

Bericht door Dokter Rob »

Dat komt door de kleur Peter... zit tussen je oren...



of heeft de rode een spoiler?...::)
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Het rode ding heeft idd een spoiler... ben te lui geweest om hem er af te slopen...;D

Maar misschien heeft Ronnie revisie zijn magische vingers over het blok heen getrokken ? ;D
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Dokter Rob
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3886
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:52
Type MR2: AW11

Bericht door Dokter Rob »

Dat verklaart al een hoop...;D
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

p.s. Iemand toevallig het artikelnummer van het K&N inlegfilter voor de AW11 ?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
ErikV
Zere vingers van het typen..
Berichten: 730
Lid geworden op: 27 dec 2006, 22:13

Bericht door ErikV »

Green Goblin schreef:p.s. Iemand toevallig het artikelnummer van het K&N inlegfilter voor de AW11 ?
986 TOYOTA MR2 1.6L L4 F/I - All Automotive Air Filter E-2485 Afbeelding Afbeelding

En da's dus voor een 1985 MR2, met de airbox in het motorruim.
Afbeelding
Plaats reactie