AW11 te rijk
Geplaatst: 27 mar 2019, 14:09
Hoi,
Na een blokrevisie en koprevisie heb ik eindelijk een betrouwbare motor achterin mijn MR2 liggen. Nu rest mij nog het oplossen van het veel te rijk lopen van dit blok. Hij loopt op dit moment ongeveer 1 op 6 met een CO waarde die buiten het bereik van het meetapparaat valt. Draaien aan de schroef op de vaccuumsensor helpt niet.
Mijn auto(zie foto's voor meer info):
-MR2 AW11 uit 1985
-Niet de originele motor, volgens mij nieuwer type(red-blacktop bigport uit een corrola), wel originele in-, uitlaat en kabelboom volgens mij.
-Geen labda of kat aanwezig
-Mijn ECU is van het oude type blok als ik het goed opgezocht heb.
-Ongebruikte stekker boven de bak. Lampje voor motorstoring blijft uit.
-Motor draait koud rond de 2000rpm, dit zakt wanneer de motor warm is terug naar 900 RPM, dus de temperatuursensor lijkt te werken.
-Motor reageert prima op het gas, alleen stationair of bij gas terugnemen loopt hij wat onregelmatig.
-Ontsteking staat afgesteld op 10 graden met de pin doorverbonden, wel relatief koud afgesteld.
Ik heb van de oude eigenaar wel een ander type inlaat gekregen, met een sensor(air flow?) tussen de airbox en inlaat. Volgens mij komt deze van het nieuwe type blok en kan ik deze niet gebruiken.
Wat kan er aan de hand zijn dat de MR zo rijk loopt, en heeft het iets te maken met de stekker die ik over heb?
Na een blokrevisie en koprevisie heb ik eindelijk een betrouwbare motor achterin mijn MR2 liggen. Nu rest mij nog het oplossen van het veel te rijk lopen van dit blok. Hij loopt op dit moment ongeveer 1 op 6 met een CO waarde die buiten het bereik van het meetapparaat valt. Draaien aan de schroef op de vaccuumsensor helpt niet.
Mijn auto(zie foto's voor meer info):
-MR2 AW11 uit 1985
-Niet de originele motor, volgens mij nieuwer type(red-blacktop bigport uit een corrola), wel originele in-, uitlaat en kabelboom volgens mij.
-Geen labda of kat aanwezig
-Mijn ECU is van het oude type blok als ik het goed opgezocht heb.
-Ongebruikte stekker boven de bak. Lampje voor motorstoring blijft uit.
-Motor draait koud rond de 2000rpm, dit zakt wanneer de motor warm is terug naar 900 RPM, dus de temperatuursensor lijkt te werken.
-Motor reageert prima op het gas, alleen stationair of bij gas terugnemen loopt hij wat onregelmatig.
-Ontsteking staat afgesteld op 10 graden met de pin doorverbonden, wel relatief koud afgesteld.
Ik heb van de oude eigenaar wel een ander type inlaat gekregen, met een sensor(air flow?) tussen de airbox en inlaat. Volgens mij komt deze van het nieuwe type blok en kan ik deze niet gebruiken.
Wat kan er aan de hand zijn dat de MR zo rijk loopt, en heeft het iets te maken met de stekker die ik over heb?