MR2 spyder moter swappen

Verkoop van onderdelen van de EIGEN MR2. Alleen MR2 gerelateerd!
FOTO PLUS PRIJS VERPLICHT!!!!

Moderator: Pieten

Plaats reactie
flokkie1
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 28 sep 2017, 16:48
Type MR2: AW11

MR2 spyder moter swappen

Bericht door flokkie1 »

weet er iemand wie een moter kan swappenin de MR2 spyder
ik heb een MR spyder 1.8 met moter zzw30 half automaat bwj 2001
graag wil ik een moter zetten zz2 (vvtli ) weet er eentje te koop met kabelboom en ecu bij
maar heb de kennis niet omdit uit te voeren
ook weet ik niet of dit mogelijk is met behoud van de automaat
is hier iemand die hier mee evaring heeft ?
Gebruikersavatar
De achterbank
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 162
Lid geworden op: 11 okt 2008, 18:01

Re: MR2 spyder moter swappen

Bericht door De achterbank »

Johan Scheffers van T&S automotive te Escharen.
Gebruikersavatar
El Butre
Berichten: 1584
Lid geworden op: 28 dec 2006, 16:24
Type MR2: AW11
Contacteer:

Re: MR2 spyder moter swappen

Bericht door El Butre »

ZIe mijn opmerking bij je 'turbo gezocht' topic. 2zz met SMT wordt een lastig verhaal zonder geschikte ECU, dus gaat (als het al lukt) in de papieren lopen, plus dan heb je een hoogtoerig blok met een bak die daar niet helemaal bij past. Rijdt wel leuker, maar als je echt de kracht van de 2zz wil benutten kun je beter een handmatige 6-bak die bij de 2zz hoort installeren.

Maar dat betekent weer dat je je SMT moet ombouwen naar M/T en dat is ook nog best een klusje. Qua investering kun je dan al haast beter een al handgeschakelde MR2 kopen en die ombouwen (dat is zelfs met kantoorhandjes te doen :-) )

Mocht je niet willen doe het zelven is Johan idd een optie, of anders sv-sportscars in Raalte.
flokkie1
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 28 sep 2017, 16:48
Type MR2: AW11

Re: MR2 spyder moter swappen

Bericht door flokkie1 »

El Butre schreef:ZIe mijn opmerking bij je 'turbo gezocht' topic. 2zz met SMT wordt een lastig verhaal zonder geschikte ECU, dus gaat (als het al lukt) in de papieren lopen, plus dan heb je een hoogtoerig blok met een bak die daar niet helemaal bij past. Rijdt wel leuker, maar als je echt de kracht van de 2zz wil benutten kun je beter een handmatige 6-bak die bij de 2zz hoort installeren.

Maar dat betekent weer dat je je SMT moet ombouwen naar M/T en dat is ook nog best een klusje. Qua investering kun je dan al haast beter een al handgeschakelde MR2 kopen en die ombouwen (dat is zelfs met kantoorhandjes te doen :-) )

Mocht je niet willen doe het zelven is Johan idd een optie, of anders sv-sportscars in Raalte.
hallo ja die versie heb ik nog gehoord dat de zz2 een hoog toerig moter is , johan vertelde mij als we dat doen met deze smt dat de moter na schakelen een dood gat zou hebben,en eigenlijk wou ik net het koppel op lage toeren hebben haha
daarom raade hij ook aan om mijn huidige zz1 verder te tunnen ,dit zou meeste resultaat op leveren ,buiten een kostelijke turbo natuurlijk
Plaats reactie