Hallo mensen, AW11 gedeelte is erg rustig laatste tijd maar ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
EDIT: Probleempje is al opgelost dankzij een bezoekje aan de karwei
MvG, Nandus
MR2 Cooling en Bleeding thread
Moderator: Pieten
- Vortrex
- Knop gevonden hoor !
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 05 apr 2015, 15:59
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
MR2 Cooling en Bleeding thread
Laatst gewijzigd door Vortrex op 17 sep 2017, 23:11, 1 keer totaal gewijzigd.
- Vortrex
- Knop gevonden hoor !
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 05 apr 2015, 15:59
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Re: MR2 Cooling en Bleeding thread
Done
Laatst gewijzigd door Vortrex op 17 sep 2017, 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Re: MR2 Cooling en Bleeding thread
Wat bij mij altijd goed gewerkt heeft:
AW11 met de kont omhoog zetten.
Thermostaatdop van de vulopening er af.
Auto laten lopen.
Steeds bijvullen als het niveau van de koelvloeistof in de hals van de vulopening daalt.
En niet te snel denken dat je klaar bent, laat het ding gerust een half uur/uur draaien.
AW11 met de kont omhoog zetten.
Thermostaatdop van de vulopening er af.
Auto laten lopen.
Steeds bijvullen als het niveau van de koelvloeistof in de hals van de vulopening daalt.
En niet te snel denken dat je klaar bent, laat het ding gerust een half uur/uur draaien.
- Vortrex
- Knop gevonden hoor !
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 05 apr 2015, 15:59
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Re: MR2 Cooling en Bleeding thread
Dus eigenlijk hoef ik de hele thermostaat niet aan te raken?
Re: MR2 Cooling en Bleeding thread
Thermostaat natuurlijk ook ontluchten, daarom zit dat kraantje erop. Daar moet je een slangetje op zetten en dat slangetje in de lucht houden. Ook de radiator ontluchten, ook met behulp van dat slangetje.
De AW11 is standaard geleverd met de slangetjes, die kun je normaal gesproken onder de voorklep vinden naast de hoofremcilinder, of ergens daar in de buurt.
Dan motortje laten lopen, expansievat open voor ontluchting (wel het slangetje erin laten hangen). Vuldop eraf en telkens bijvullen. Als het koelwater goed warm is en door het gehele systeem loopt dan blijf je vullen tot er niks meer bij kan. Als alles ontlucht is doe je de kraantjes dicht voordat je de slangetjes eraf trekt, expansievat en vuldop dicht en klaar.
De AW11 is standaard geleverd met de slangetjes, die kun je normaal gesproken onder de voorklep vinden naast de hoofremcilinder, of ergens daar in de buurt.
Dan motortje laten lopen, expansievat open voor ontluchting (wel het slangetje erin laten hangen). Vuldop eraf en telkens bijvullen. Als het koelwater goed warm is en door het gehele systeem loopt dan blijf je vullen tot er niks meer bij kan. Als alles ontlucht is doe je de kraantjes dicht voordat je de slangetjes eraf trekt, expansievat en vuldop dicht en klaar.
- Vortrex
- Knop gevonden hoor !
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 05 apr 2015, 15:59
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Re: MR2 Cooling en Bleeding thread
Thanks voor je antwoord.
Helaas zit dat kraantje muurvast, en het is plastic. Als ik hem loshaal breekt hij waarschijnlijk af.
Helaas zit dat kraantje muurvast, en het is plastic. Als ik hem loshaal breekt hij waarschijnlijk af.
- CelicaTwinCAm
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
- Type MR2: SW20/21/22
Re: MR2 Cooling en Bleeding thread
bij m'n SW zat het kraantje ook extreem vast en was ik bang dat ie zou afbreken maar het kwam toch gewoon goed los. Wel paar jaar jonger (1992)