Motor swap aw11
Moderator: Pieten
Motor swap aw11
Ik ben dus de gelukkige eigenaar van dood 4age blok, waar een "86 aw11 omheen zit
Dus zou het makkelijk zijn als er een topic zou zijn "How To"
Tips & tricks mogen hier graag geplaatst worden en foto's zijn uiteraard meer dan welkom....
gr. jeff
Dus zou het makkelijk zijn als er een topic zou zijn "How To"
Tips & tricks mogen hier graag geplaatst worden en foto's zijn uiteraard meer dan welkom....
gr. jeff
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Surferdude
- Berichten: 7723
- Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
En wat komt er in? Een 3SGTE, een V6 of een V8?;D
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
In principe is het eigenlijk niet zo moeilijk, een kwestie van alle kabels en stekkers los, koelwater er uit en slangen los. Dan haal je de motorsteunen los en laat je het blok weer zakken. De voorste motorsteun moet helemaallos, anders blijft het blok daarop hangen. Montage: omgekeerde volgorde.
De stekkers zijn allemaal een andere vorm/formaat, dus die passen maar op 1 manier. Simpel dus. Zorg wel dat je hetzelfde blok hebt (dus niet amerikaan/europeaan of pre86/post87) anders zal het niet 1 2 3 passen.
Wat natuurlijk ook handig is is als je direct je koppeling en distributieriem vervangt, als je het blok er toch uit hebt, kun je er makkelijk bij. Dan kom je er misschien achter dat een 85-er blok een ander vliegwiel heeft als een 86-er....net zoals wij dus. Maar gelukkig is erik erg handig.
p.s. had ik al gezegd dat eerst de wielen los moeten, dan de aandrijfassen en de uitlaat ?
p.p.s. Er was ook een handig trukje voor je koppeling, als je het op een bepaalde manier doet hoef je deze niet te ontluchten. Maar dat zal je erik moeten vragen.
De stekkers zijn allemaal een andere vorm/formaat, dus die passen maar op 1 manier. Simpel dus. Zorg wel dat je hetzelfde blok hebt (dus niet amerikaan/europeaan of pre86/post87) anders zal het niet 1 2 3 passen.
Wat natuurlijk ook handig is is als je direct je koppeling en distributieriem vervangt, als je het blok er toch uit hebt, kun je er makkelijk bij. Dan kom je er misschien achter dat een 85-er blok een ander vliegwiel heeft als een 86-er....net zoals wij dus. Maar gelukkig is erik erg handig.
p.s. had ik al gezegd dat eerst de wielen los moeten, dan de aandrijfassen en de uitlaat ?
p.p.s. Er was ook een handig trukje voor je koppeling, als je het op een bepaalde manier doet hoef je deze niet te ontluchten. Maar dat zal je erik moeten vragen.
Met dank aan konijn, kon vrijdag eindelijk het blok eruit, toch wel handig, vrienden met een heftruck
en helaas vond ik een vrij groot gaatje rechts onder
dat was gelukkig de enige.....
Wat ging er stuk tijdens verwijderen:
-hulpcilinder koppeling, rubber gescheurd..... (revisie set ligt al klaar)
-motorsteun voor + achter, rubber gescheurd
iemand enig idee wat die motorsteunen kosten ???
en helaas vond ik een vrij groot gaatje rechts onder
dat was gelukkig de enige.....
Wat ging er stuk tijdens verwijderen:
-hulpcilinder koppeling, rubber gescheurd..... (revisie set ligt al klaar)
-motorsteun voor + achter, rubber gescheurd
iemand enig idee wat die motorsteunen kosten ???
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
[topicdigmode]Green Goblin schreef:Zorg wel dat je hetzelfde blok hebt (dus niet amerikaan/europeaan of pre86/post87) anders zal het niet 1 2 3 passen.
Dan kom je er misschien achter dat een 85-er blok een ander vliegwiel heeft als een 86-er....net zoals wij dus.
Wat moet ik vervangen/overzetten om een '86 motorblok, kabelboom en ecu in mijn '88 AW11 te hangen?
Mijn '88 vliegwiel op de '85 motor zetten?
Kan ik de kabelboom van de '85 motor wel 1 op 1 op de '88 kabelboom van de auto zetten?
[/topicdigmode]
- Dokter Rob
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 3886
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:52
- Type MR2: AW11
jeffrey schreef:Met dank aan konijn, kon vrijdag eindelijk het blok eruit, toch wel handig, vrienden met een heftruck
en helaas vond ik een vrij groot gaatje rechts onder
dat was gelukkig de enige.....
Wat ging er stuk tijdens verwijderen:
-hulpcilinder koppeling, rubber gescheurd..... (revisie set ligt al klaar)
-motorsteun voor + achter, rubber gescheurd
iemand enig idee wat die motorsteunen kosten ???
hoe is het hiermee?
Zag trouwens dat je nog voldoende ruimte hebt voor een trekhaak...