Foutcode 56????

Alles over de AW11. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de AW11.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Juuzed

Foutcode 56????

Bericht door Juuzed »

Wie kan mij vertellen wat code 56 betekent????

Mijn emmer doet raar... als ik koud start loopt ie als een zonnetje, netjes rond de 2000 toeren.
als hij warm is en stationair draait gaat hij tussen de 400 en 1000 toeren op en neer.

Verder heb ik het idee dat ie een beetje inhoud, maar das dan niet veel.

Wat ken ut wezen???????
Ik heb helaas geen boek...owja het is een canadees...
Silver

Bericht door Silver »

code 56 bestaat niet. Waarschijnlijk is het lucht in je gasklephuis. In het koelwatergedeelte.
Juuzed

Bericht door Juuzed »

Silver schreef:code 56 bestaat niet. Waarschijnlijk is het lucht in je gasklephuis. In het koelwatergedeelte.
Hmm raar want dat geeft ie aan of zo uhet dan 65 zijn??? eerst 5x knipperen en dan 6x knipperen...
Gebruikersavatar
ullmaster
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 188
Lid geworden op: 30 dec 2006, 22:09
Type MR2: AW11

Bericht door ullmaster »

bgb online als het een sw is daar kan je kijken
RowanMR2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 621
Lid geworden op: 29 dec 2006, 20:31

Bericht door RowanMR2 »

Misschien code 5 en code 6

Volgens mij heeft ook de 87+ meer foutcodes of andere codes, dus let daar ook op.
aaso

Bericht door aaso »

1 = Normal (No codes recorded)
2 = AFM signal (Open in VC, VS, VB, or E2 or short in EC)
3 = Ignition signal (no signal from igniter 4 times in a row)
4 = water temp sensor (fault in coolant temp. sensor circuit)
5 = O2 sensor (open in O2 sensor - lean signal only)
6 = RPM signal (No Ne, G signal within several seconds after start)
7 = TPS (circuit fault in TPS signal)
8 = Intake air temp sensor (fault in intake air temp sensor circuit)
9 = (There is no 9)
10 = Starter signal (no STA signal before engine reaches 800 RPM)
11 = Switch signal (AC switch on, TPS idle switch off, or AT shift in D during check)
Juuzed

Bericht door Juuzed »

Hij doet eerst 5x dan 6x dan ff niks en dan wer 5x en 6x....

symptomen zijn, stationair: dansent tussen 500 en 1000 toeren (slaat net niet af), walmt donkere rook en stinkt behoorlijk na r benzine.

iets gas:loopt hij redelijk netjes maar danst nog wel een beetje.

Met optrekken mist ie vermogen maar je kunt wel het hele toeren gebied gebruiken.

Owja en onder het rijden met constante snelheid gaat het engine lampje even branden maar als je iets gas bij geeft gaatie weer uit.

Ik zal volgens het lijstje die "aaso" heeft gestuurd ff wat dingen controleren.

Tnx voor zover!! als iemand nog ideeën heeft hoor ik het graag!!!
RowanMR2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 621
Lid geworden op: 29 dec 2006, 20:31

Bericht door RowanMR2 »

Heeft hij dit altijd gedaan of is dit sinds kort?

Heb je wat meer info over je AW11?
USA/Europees?
Bouwjaar?
Olieverbruik?
Recent motoronderdelen laten vervangen?

Ik weet bijna zeker dat je O2-sensor naar de malle is, dan gaat ook je check engine branden en verbruikt de motor meer benzine. Weet alleen niet of de toeren bij stationair dan aan het dansen gaan, dat zou oa. kunnen komen door lucht in het koelsysteem.

Mzzl
aaso

Bericht door aaso »

ja, 02 sensor even nakijken (de symptomen zijn dan ongeveer wat je beschrijft) en het koud/goed - warm/slecht probleem zou een luchtbel kunnen zijn

mocht je er niet uitkomen zijn verdere ideeen wat betreft "inhouden":
- alles van de ontsteking (bougies, bougiekabels, distributie,...)
- alles van de benzine toevoer (filter, leidingen, pomp,..evt. injectoren, of injector connectors kapot/los)
Gebruikersavatar
ullmaster
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 188
Lid geworden op: 30 dec 2006, 22:09
Type MR2: AW11

Bericht door ullmaster »

ehe,waar zit die lucht bel dan ?
aaso

Bericht door aaso »

wellicht ergens in je koelwatertraject
Juuzed

Bericht door Juuzed »

RowanMR2 schreef:Heeft hij dit altijd gedaan of is dit sinds kort?

Heb je wat meer info over je AW11?
USA/Europees?
Bouwjaar?
Olieverbruik?
Recent motoronderdelen laten vervangen?

Mzzl
AW11 uit '87 voor zover ik weet is ut een Cannadees, Zit T-VIS op (heb gehoort dat ze er ook zonder zijn?)

Uhh ja verbruikt wel beetje olie maar geen liter op 1000km ofzo hoor moet gewoon af en toe iets bij vullen.
Had K&N open filter erop zitten in de motorruimte maar vanwege regen zit er weer de orginele op (hij heeft een keer wat regen gehapt en dat vond ie nie lekker:-/) verder ehh nieuwe onderdelen ehh gaskabel maar die zit er al even in en doet ut prima en me Devil uitlaat systeem hangt er ook al even onder maar de probleempjes begonnen begin vorige week.
en ik weet dat me T.P.S. sensor (gasklep)niet 100 is want als ik zeg 2km 80 blijf rijden gaat het engine lampje ff branden maar die gaat dan ook weer uit als ik iets gas bij geef.

Maar ik heb idd even de stekker van de o2 sensor los gehad en daar veranderde niks dus die zal wel idd naar z'n malle zijn. Morgen ff nieuwe halen.

Wat betreft die luchtbel in het gasklep huis hoe kom ik daar achter en hoe kom ik er vanaf????????

Nogmaals TNX voor de reacties!

Owja is er iemand die toevallig een werkplaats handboek dubbel heeft liggen of um nie meer gebruikt van de AW11????????? Ik houd me aanbevolen!
aaso

Bericht door aaso »

werkplaats handboek (Haynes) kon je bestellen bij bol.com, kost niet zo heel veel. wel waard als je je AW langer gaat houden
Juuzed

Bericht door Juuzed »

O2 sensor vervangen (met universele orgineel niet leverbaar..:() geen/weinig verandering,:huh: hoe zit dat met die luchtbel?????


....Boek besteld :lach:
RowanMR2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 621
Lid geworden op: 29 dec 2006, 20:31

Bericht door RowanMR2 »

Misschien is er iets mis met een vacuümslangetje, check even of ze allemaal goed zitten en of er geen scheurtjes in zitten.

Gaat het check engine lampje nog steeds branden als je een tijdje constant rijdt na het vervangen van de O2 sensor?

Als je onzeker bent over je TPS check dan even of hij goed staat afgesteld. Hoe je dit moet doen staan staat omschreven in de Haynes ;)

Mzzl
Juuzed

Bericht door Juuzed »

Nou tanks allemaal, als het boek binnen is ga ik me karretje helemaal uitpluizen.

Ondertussen rookt en walmt hij zo goed als niet meer maar loopt nog wel onregelmatig stationair, mist ook nog wat vermogen maar ik stop ff met zoeken tot ik de "Haynes" binnen heb.

Grtzz Juuzed
Plaats reactie