BC Racing schroefset zzw30

Verkoop van onderdelen van de EIGEN ZZW30 (3e generatie MR2). Alleen ZZW30 gerelateerd! FOTO PLUS PRIJS VERPLICHT!!!!

Moderator: Pieten

japansma

BC Racing schroefset zzw30

Bericht door japansma »

Te koop aangeboden zo goed als nieuwe schroefset van bc racing. Set heeft in totaal 15.000 km afgelegd. Auto is alleen met mooi weer gebruikt, dus de set is als nieuw.

onderzijde van de veerpoten zijn behandeld met dinitrol.

vraagprijs €550,-
japansma

Bericht door japansma »

[img][IMG]http://i61.tinypic.com/2dj1wy.jpg[/img][/IMG]
japansma

Bericht door japansma »

japansma

Bericht door japansma »

japansma

Bericht door japansma »

Gebruikersavatar
Remmel
Zere vingers van het typen..
Berichten: 761
Lid geworden op: 10 nov 2008, 16:30
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Remmel »

Mooie set!, heb zeker interesse maar wel nog een paar vragen;

1. is zie dat het een BR serie is, maar is het type RA of RH?
2. waarom doe je ze weg?
3. het onderhoud is bij alle merken verschillend, bijv. bij Intrax moet de set regelmatig uit elkaar, nagekeken en gereviseerd worden. Om er daarna weer achter te komen dat een cilinder lekt etc. die ellende wil ik dus echt niet.
Wat dat betreft ken ik BC niet, dus wil graag weten hoe deze onderhouden moeten worden?
Onderhoudsvrij is natuurlijk het beste..., op jaarlijks duur onderhoud zit ik niet te wachten, zeker niet als onderdelen allemaal uit Engeland moeten komen.

Rij nu nog steeds met originele dempers met lagere veren en dat bevalt eigenlijk erg goed, maar er komt een dag dat deze vervangen moeten worden.
Jean-Pierre

Afbeelding
Gebruikersavatar
Sybren MR2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 285
Lid geworden op: 12 dec 2010, 16:29
Type MR2: AW11

Bericht door Sybren MR2 »

De zzw weet ik niet

maar voor de sw20 1 van de beste prijs kwaliteits set die er op de markt te koop is.
heel veel mensen rijden probleemloos met bc racing schroefset jarenlang.

Gr
Supra Superwhite MKIV 95 TT BPU+ & CBR 600RR
"True MR2 love will never die"
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

BC Racing is zeker een aanrader. Na lang dubben, blijkt dit een uitstekend alternatief te zijn geweest voor een KW V3 set, alleen dan voor de helft van het geld (en kwalitatief komt het erg goed in de buurt blijkbaar, is zeker beter dan D2, XYZ en al die andere Chinese zooi die in dit prijssegment zitten).

Dit is de iets duurdere (en naar mijn idee overbodige, want wie gaat dit zelf op de gok bij stellen en steeds weer uitlijnen) RA versie zo te zien met camber plates.
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Remmel
Zere vingers van het typen..
Berichten: 761
Lid geworden op: 10 nov 2008, 16:30
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Remmel »

Hmm positieve geluiden dus, ik heb ook info opgevraagd bij Fineline Imports die deze sets ook verkopen.
En alleen het feit al dát ze door Fineline verkocht worden is een goed teken.
Bedrijf staat bij mij hoog aangeschreven.

En die instelbare camber is wel een voordeel hoor (achter tenminste) omdat deze achter origineel NIET instelbaar is, hier zitten geen stelbouten vreemd genoeg.
Met verlagen kun je origineel geen camber bijstellen namelijk..., buiten dat wil ik altijd iets negatiever dan voorgeschreven omdat ik meer bochten rijd dan gemiddeld.
Jean-Pierre

Afbeelding
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

JapPower.;)

Een goede uitlijner kan agressief uitlijnen, heb ik ook zo laten doen (UK specs).
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
japansma

Bericht door japansma »

Hallo remmel,

ik doe deze set weg omdat ik de emmer verkocht heb, ga mijn tijd en geld in de aw11 steken.
Deze set ik bij full car tuning gekocht ongeveer 1,5 jaar geleden voor €950.

Het is het br-ra, een zeer fijne set. Het maakt de emmer de auto zoals die eigenlijk uit de fabriek hoorde te komen, maar dat is mijn mening. Het is een set met camberplates voor. Achter is vast, daarvoor had ik de megan draagarmen eronder.

qua ondehoud hoeft er volgens mij maar weinig aan te gebeuren. Als je deze set combineert met de megan racing draagarmen, dan rijd je emmer zoals het hoort.
japansma

Bericht door japansma »

Ik heb destijds de emmer laten uitlijnen door prins techniek in noortwijk. Zeer professioneel bedrijf met liefde en aandacht voor auto's.

heb er eventueel ook nog een set circuitwielen te koop met kumho v70 banden. Is een 15-16 inch set. Banden zijn roadlegal en zo goed als nieuw.

Deze set zat er meestal onder, plakt lekker de de weg. Reed voornamelijk met mooi weer.
japansma

Bericht door japansma »

Dit is een set die vele malen beter is dan de originele fietspompen vsn Toyota.
Gebruikersavatar
Remmel
Zere vingers van het typen..
Berichten: 761
Lid geworden op: 10 nov 2008, 16:30
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Remmel »

Ben er ondertussen achter dat het een fijne set is, echter voor die lage nieuwprijs ga ik straks voor een nieuwe set.
De huidige veerpoten gaan nog wel even mee en dan koop ik tzt wel een nieuwe set met garantie, tevens ligt al die tussenliggende tijd niets in de weg in de garage.
Want daar ligt al zoveel...
Jean-Pierre

Afbeelding
Gebruikersavatar
Spyder S.C.01
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 82
Lid geworden op: 09 dec 2012, 11:57

BC schroefsleutel

Bericht door Spyder S.C.01 »

Ja set is op zich prima, ik heb er ook naar geïnformeerd en zowel BC als een onderhouds/tunings bedrijf van racewagens bij mij in de buurt adviseren om een schokbrekerset van 2 jaar te laten reviseren... Dan wordt het verschil met een nwe set wel wat mager.
Spyder SC01
Gebruikersavatar
Remmel
Zere vingers van het typen..
Berichten: 761
Lid geworden op: 10 nov 2008, 16:30
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Remmel »

Voor racedoeleinden wellicht wel maar voor "ons" gebruik is tijdwinst achter de komma niet direct vereist en is deze set vrijwel onderhoudsvrij, vergelijkbaar met het originele spul.

Mbt de prijs: gangbaar is het dat het voor 50% van de nieuwprijs weggaat, maar die keuze ligt bij de verkoper natuurlijk.
Garagebedrijven waar ik kom rekenen standaard 50% van de nieuwprijs voor gebruikt spul.
Tel hierbij op dat de nieuwe set franco huis wordt geleverd incl. garantie dus maakt dit voor mij de keuze gemakkelijk.

Als dit gebruikt setje voor € 475,- verkocht zou worden incl. verzendkosten zou het een scherpe aanbieding zijn, verkoper kan de prijs altijd nog laten zakken...
Of je kunt een bod doen natuurlijk! (maar ik ga voor nieuw).
Jean-Pierre

Afbeelding
japansma

Bericht door japansma »

Helf van de nieuwprijs, wie heeft dat verzonnen:P. Dus als een set een maand oud is kost ie nog maar de helf, ja dat wil ik ook wel.

ik wil best zakken hoor, laten we het verschil door de helft doen. Rond het af op 510 euro incl verzenden.
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Remmel schreef:Tel hierbij op dat de nieuwe set franco huis wordt geleverd incl. garantie dus maakt dit voor mij de keuze gemakkelijk.

Als dit gebruikt setje voor € 475,- verkocht zou worden incl. verzendkosten zou het een scherpe aanbieding zijn, verkoper kan de prijs altijd nog laten zakken...
Of je kunt een bod doen natuurlijk! (maar ik ga voor nieuw).
Ik bericht je mijn adresje nog wel even.;)
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
japansma

Bericht door japansma »

Prima, zie het berichtje wel verschijnen
japansma

Bericht door japansma »

Nog steeds in afwachting van berichtje:dux-blij_thumb-up:
Plaats reactie