Knuckles Turbo Project

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
Dorifto Deuce
Zere vingers van het typen..
Berichten: 902
Lid geworden op: 27 dec 2006, 22:32
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Dorifto Deuce »

Is achter mistlicht niet verplicht op een '92-er? Zelfs als je wél de knop hebt? ;D
1994 Super White Toyota Celica GT Four WRC - ST205
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

decipherer schreef:Gaat de goede kant op! Stoel erin zetten en verlichting fixen lijkt me niet zo veel werk. Dan zou je deze week dus een APK kunnen doen? Zou wel mooi zijn, kun je eindelijk rijden!

Dat van die achteruitrijverlichting is wel erg raar. Zou die daar wel mee goed gekeurd worden?


waarschijnlijk slechte massa... dan krijg je van deze rare dingen
Gebruikersavatar
Knuckles
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 413
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:14
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door Knuckles »

Naja we gaan het allemaal wel mee maken als ik voor de APK ga.

Gisteren lag ik zo lekker in mijn bed, dat ik maar lekker ben blijven liggen en niet naar de garage ben geweest. Heel slecht ik weet het ;)

Vanavond maar even heen om de laatste hand er aan te leggen.
Dan zou ik morgen voor de APK kunnen. En anders volgende week maar.
Vanaf woensdag mag ik 3 dagen lang niet rijden wegens een te hoog percentage alcohol in mijn bloed ::)
Dan is namelijk de feestweek hier begonnen ;D


Wat betreft de rare verlichting. Dat zou idd wel eens een massa probleem kunnen zijn. Zal me niets verbazen als er ergens nog een draadje los hangt. Dus dat wordt weer even speuren in het oerwoud der draden.
Afbeelding
Xhermes
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3347
Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:53
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Xhermes »

Fingers crossed !
Midship Runabout Blog
Website:http://mymr2.nl/
Gebruikersavatar
tilma800
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:21
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door tilma800 »

en?
Afbeelding
Surferdude schreef:Wat is die Dennis toch weer actief de laatste tijd he? :D
MOANDEI
Gebruikersavatar
Knuckles
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 413
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:14
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door Knuckles »

Helaas ben ik er niet aan toe gekomen om de MR2 klaar te maken gisteren.
Dus ik moet het nog even uitstellen tot volgende week.
Afbeelding
Gebruikersavatar
tilma800
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:21
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door tilma800 »

Succes morgen! Proost! :P
Afbeelding
Surferdude schreef:Wat is die Dennis toch weer actief de laatste tijd he? :D
MOANDEI
Gebruikersavatar
Knuckles
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 413
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:14
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door Knuckles »

hehe
dat gaat wel goed komen morgen.

En als ik van het weekend niet te ziek ben van alle drank wordt de MR2 afgemaakt, want die APK moet er nu toch echt wel eens komen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Knuckles
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 413
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:14
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door Knuckles »

Na 3 dagen lang feesten en veel alcohol nuttigen vandaag toch redelijk fris opgestaan. Dus maar met de auto richting de garage om de MR2 van stal te halen.

De auto een beetje stofvrij gemaakt, want naar buiten kunnen kijken door je voorraam is toch best wel makkelijk tijdens het rijden.
De MR2 aangeslingerd en de eerste testkilometers gemaakt.
Na een klein stukje gereden te hebben de kap ff open gegooid en een blik geworpen. Je hoort een beetje een hard, constant tikkend geluid. Dat geluid komt bij de dumpvalve vandaan. Dat getikt is ook duidelijk te voelen als je daar je vinger op legt. Geen flauw idee of dat normaal is, maar het lijkt me eerlijk gezegd niet.

Maargoed daarna weer rustig verder gereden. Helaas zag ik de temperatuur meter niet oplopen. Dus daar zit ergens niet goed. Dus gelijk maar rechts om keer gemaakt en richting garage gereden.
Daar aangekomen en de kap weer open om te kijken hoe het er voor stond. De ventilatoren draaien, stekkertje zit ook goed vast. Maar nog steeds geen teken van leven in de temperatuur meter. De motor zelf was echt goed heet. Waarschijnlijk veel te heet, want niet heel veel later ging het motorlampje branden. Dus de MR2 maar weer snel binnen gezet om af te laten koelen. Morgen maar weer verder kijken wat er allemaal nog meer aan de hand is.
Ben het zo onderhand wel goed zat aan het worden al dat gesleutel. Wil nu wel weer eens rijden :(

Dus de APK moet nog maar weer op zich laten wachten :-/
Afbeelding
Gebruikersavatar
rmmr2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1999
Lid geworden op: 27 dec 2006, 23:56
Type MR2: AW11

Bericht door rmmr2 »

ach... kerel....
alles komt goed, beetje geduld en wat sleutelen (ik ben helaas geen turbo expert) maar gegarandeerd dat het iets kleins is.....
Afbeelding
funn is never a straight line::)
Gebruikersavatar
Mr2-wouter
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2824
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Mr2-wouter »

Tik in bpv is niet goed, of het hoort in ieder geval niet zo :P Is je thermostaat nog goed? Heet wordt zo'n blok je toch wel snel ;) Succes!

Ps ik heb eventueel nog een BPV liggen mocht je die willen lenen ;) Je kunt wel nog ff tjekke of je vacuumslangetje goed zit wat. Zit die niet goed of geknikt ofzo kan het zijn dat die hem niet helemaal goed open trekt :)

Succes!
Gebruikersavatar
Knuckles
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 413
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:14
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door Knuckles »

Een andere, originele, dumpvalve heb ik ook nog wel liggen. Kep zo veel losse rommel voor de MR2 ;D
Moet ook nog ergens een HKS SSQV (of een replica daar van) hebben, maar ken dat ding nergens meer vinden :-/

Maar ik zal die andere originele er eens opschroeven. Kijken of dat verschil maakt.
Thermostaat heb ik nog niet naar gekeken. Kan ik nog wel ff doen.
Maar zal de koelvloeistof ook wel ff na kijken. Misschien is daar ook wel wat mis mee is.
Het blijft in ieder geval een gebed zonder end dat ding.
Afbeelding
Gebruikersavatar
tilma800
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:21
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door tilma800 »

Kan ook zijn dat de sensor voor je temperatuurmeter kaduuk is. Lijkt me handig om dat eerst voor elkaar te hebben.
Afbeelding
Surferdude schreef:Wat is die Dennis toch weer actief de laatste tijd he? :D
MOANDEI
Gebruikersavatar
Knuckles
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 413
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:14
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door Knuckles »

En er zit weer een weekendje MR2 sleutelen op.
De dumpvalve is vervangen en daarmee behoort het rare tikkende geluid tot het verleden.
Tevens nog even het koelvloeistofniveau nagekeken en deze bleek in orde te zijn. Na dat gecontroleerd te hebben de MR2 maar weer onderworpen aan een test rit.
Deze ging best goed en het Afbeelding lampje bleef uit na een stukje rijden.
Wel kwam ik er achter dat bij wat harder remmen ineens Afbeelding ging branden. Maar ging daarna ook vanzelf weer uit.

Vandaag even op zoek geweest naar het probleem betreffende de niet werkende temperatuurmeter in het dashboard, maar daar ben ik helaas nog niet uit. De bedrading zit wel goed. Ook heb ik spanning op dat ding.
Dus mogelijk is de sensor stuk of er zit iets bij de tellerbak niet helemaal in orde. Aangezien dit nog niet in orde is, durf ik er nog niet de snelweg mee op.

Dus vandaag even op zoek geweest naar APK-keurstations in de buurt van mijn garage. Hopelijk morgen even langs met de MR2 vom hem te laten keuren. Dus allemaal ff duimen morgen middag :D
Afbeelding
Xhermes
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3347
Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:53
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Xhermes »

Another fingers crossed :D
Midship Runabout Blog
Website:http://mymr2.nl/
Gebruikersavatar
tilma800
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:21
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door tilma800 »

De sensor kan je controleren door kortstondig kortsluiting te maken tussen de draad die aan de sensor zit en de massa. Als de meter in de cockpit uitslaat, dan is de sensor kapot.
Afbeelding
Surferdude schreef:Wat is die Dennis toch weer actief de laatste tijd he? :D
MOANDEI
Gebruikersavatar
Knuckles
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 413
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:14
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door Knuckles »

dankje voor die tip Tilma.
Morgen even uitproberen
Afbeelding
Gebruikersavatar
Knuckles
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 413
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:14
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door Knuckles »

Zo juist moest ik toch nog even naar de garage dus heb de sensor even kortgesloten zoals Tilma zei en er gebeurde niets. Dus die moet in orde zijn.

Dan kan de storing alleen nog maar in de tellerbak zitten. Dus dat wordt weer speuren :-/
Afbeelding
Gebruikersavatar
tilma800
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:21
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door tilma800 »

??

Ik zei dus:

Als je de kabel van de sensor kortsluit met het chassis, dan moet de teller in de cockpit uitwijken (hoe warmer de sensor wordt hoe minder weerstand deze heeft, dus hoe warmer hoe meer kortsluiting als het ware).
Je moet dus niet de sensor kortsluiten, maar de aansluitkabel van de sensor.
Het viel mij namelijk op toen ik de sensor, die nog aangesloten was, schoonmaakte met een staalborstel. De staalborstel zorgde voor contact tussen de aangesloten draad en de behuizing van de sensor. Daardoor bewoog de wijzer in de cockpit. Aangezien die ervoor niet bewoog bij warme motor kwam ik tot de conclusie dat de sensor kapot was en na vervanging bleek ik gelijk te hebben gehad. Wel de sleutel op contact zetten...
Afbeelding
Surferdude schreef:Wat is die Dennis toch weer actief de laatste tijd he? :D
MOANDEI
Gebruikersavatar
base86
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 400
Lid geworden op: 27 jan 2007, 10:59
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door base86 »

Kijk ik zeg dat zijn nog een handige tips! dat ga ik vanmiddag gelijk zelf proberen! Want ben er stiekem toch ook van overtuigd dat mijn sensor kapot is en het niet in de bekabeling zit!
thnx tilma!
Plaats reactie