Gele ster te koop !
Moderator: Pieten
Gele ster te koop !
Te koop (of ruil?) Mercedes SLK 200 Kompressor.
Het rubber heeft in einde 2000 voor de 1e keer asfalt gezien en is bij 73.000 km. ergens in 2007 van 1e eigenaar gewisseld die er tot op heden 124.163 en nog een paar centimeter heeft opgezet.
De gehele historie is schadevrij en NL geleverde auto dus geen import of dubieuze ‘projecten’.
Boekjes en onderhoudsmap alsmede 3 CV / alarm sleutels zijn aanwezig.
De relatief lage km-stand is uiteraard puur vanuit recreatief gebruik, binnen de winters was het no-go en ging deze Tweety in respectabele winterslaap.
De kist is dan ook volledig roestloos en keihard zoals menigeen Italiaanse ochtend erectie
De SLK is beter onderhouden dan ‘moeder de vrouw’ en staat voor geen onderhoud of gebreken, enkel de voorbanden geven een adviespuntje volgens de laatste APK aan (overdreven materie want in Griekenland rijden ze er gerust nog +50.000 km. mee verder)
De distributieriem is kettingtype dus ook hier geen onderhoud aan dit soort zorgenkindjes
Deze face-lift versie met alle MB opties* is volledig OEM op AMG breedset AMG velgen SLK / CLK Styling III 17 inch.
Velgen 7,5Jx17H2 ET37 (vooras) en 8,5Jx17H2 ET30 (achteras) Steek: 5x112 (naaf: 66,6mm)
Bandenmaat: Vooras: 225x45x17 Achteras: 245x40x17 (Brugsteen Potenza)
*MB opties, wat is dat ? uh …heel veel, moet ik eerst ff induiken, heb er alleen mee gereden en niet mee geopteerd.
Het betreft een 6-bak zonder overdrive wat niets meer en minder betekend dat er relaxed 130 mee gecruised kan worden terwijl het toerentellerke nauwelijks lafjes het cijfertje 3 aantikt.
Dit icm Cruise Control geeft dit binnen de stuurhut een absolute rust wat iedere vorm van meditatie overtreft.
De wegligging is als met Bisonkit ingelegd klittenband en heeft reeds alle hairpins in dit zuidelijk halfrond gezien inclusief Dolomieten, Ardennen, Eifel, Vogezen etc... en kan concluderen dat de synthese tussen comfort en sportief ongekend is.
Het onderstel aanhangend de progressieve vering geeft een ejaculatie gehalte waar je vriendin jaloers op zou zijn
Het motorvermogen wordt uitgestreken over het hele bruikbare toerenbereik en de Kompressor kietelt dan ook vrolijk de krukas(sen). Dit stukje levensvreugde is essentieel voor bochtige en heuvelachtige weggetjes.
De reactie en accuratesse van het torretje is dan ook ver van een autist met 100mg Valium achter de kiezen.
Zet er blauwe zwaailichten en wat schuin verticaal fluor oranje strepen op en de natte droom van ambulance personeel is een feit.
De grootste magie is wel het variodak… vanuit de cockpit: ‘pull the magic red button’ en binnen de 20 seconden is vanuit de luie stoel je strakke coupé omgetoverd tot cabrio deluxe 2.0
De Yellow Star heeft ook altijd veel bekijks en bij het langsrijden zijn veel WOW’s en AAAAH’s te horen (okè… die desbetreffende groep auto liefhebbers is meestal dan ook de leeftijd categorie onder de 12 jaar maar het blijft leuk)
Wat kost dit grapje nou ? à zo om en om rond de ongeveer 8.500 euries (het komt zich niet op een dubbeltje of kwartje meer of minder)
Veel ? kom op, geld moet rollen in deze tijd ! daar is het immers voor gemaakt anders waren die muntjes wel vierkant
Tevens sta ik wagenwijd open voor een (in)ruiltje met een strakke Spyder 1.8 (nee, geen computer programma maar die Toyota auto)
Waarom ??
Na een dikke 5 jaar fun wil een vent gewoon weer eens wat anders (nee, mijn vriendin leest gelukkig niet mee anders had ik weer een heel weekend wat uit te leggen)
Zow… nu ff snel een 2-tal picta’s en de rest komt wel een keer als er ergens enige vorm van reacties of interesse alhier wordt geëtaleerd. Dit onder het motto ‘meer valt me dus m.a.w. niet zo snel in’
Allen een goed weekend & happy hunting !!
Het rubber heeft in einde 2000 voor de 1e keer asfalt gezien en is bij 73.000 km. ergens in 2007 van 1e eigenaar gewisseld die er tot op heden 124.163 en nog een paar centimeter heeft opgezet.
De gehele historie is schadevrij en NL geleverde auto dus geen import of dubieuze ‘projecten’.
Boekjes en onderhoudsmap alsmede 3 CV / alarm sleutels zijn aanwezig.
De relatief lage km-stand is uiteraard puur vanuit recreatief gebruik, binnen de winters was het no-go en ging deze Tweety in respectabele winterslaap.
De kist is dan ook volledig roestloos en keihard zoals menigeen Italiaanse ochtend erectie
De SLK is beter onderhouden dan ‘moeder de vrouw’ en staat voor geen onderhoud of gebreken, enkel de voorbanden geven een adviespuntje volgens de laatste APK aan (overdreven materie want in Griekenland rijden ze er gerust nog +50.000 km. mee verder)
De distributieriem is kettingtype dus ook hier geen onderhoud aan dit soort zorgenkindjes
Deze face-lift versie met alle MB opties* is volledig OEM op AMG breedset AMG velgen SLK / CLK Styling III 17 inch.
Velgen 7,5Jx17H2 ET37 (vooras) en 8,5Jx17H2 ET30 (achteras) Steek: 5x112 (naaf: 66,6mm)
Bandenmaat: Vooras: 225x45x17 Achteras: 245x40x17 (Brugsteen Potenza)
*MB opties, wat is dat ? uh …heel veel, moet ik eerst ff induiken, heb er alleen mee gereden en niet mee geopteerd.
Het betreft een 6-bak zonder overdrive wat niets meer en minder betekend dat er relaxed 130 mee gecruised kan worden terwijl het toerentellerke nauwelijks lafjes het cijfertje 3 aantikt.
Dit icm Cruise Control geeft dit binnen de stuurhut een absolute rust wat iedere vorm van meditatie overtreft.
De wegligging is als met Bisonkit ingelegd klittenband en heeft reeds alle hairpins in dit zuidelijk halfrond gezien inclusief Dolomieten, Ardennen, Eifel, Vogezen etc... en kan concluderen dat de synthese tussen comfort en sportief ongekend is.
Het onderstel aanhangend de progressieve vering geeft een ejaculatie gehalte waar je vriendin jaloers op zou zijn
Het motorvermogen wordt uitgestreken over het hele bruikbare toerenbereik en de Kompressor kietelt dan ook vrolijk de krukas(sen). Dit stukje levensvreugde is essentieel voor bochtige en heuvelachtige weggetjes.
De reactie en accuratesse van het torretje is dan ook ver van een autist met 100mg Valium achter de kiezen.
Zet er blauwe zwaailichten en wat schuin verticaal fluor oranje strepen op en de natte droom van ambulance personeel is een feit.
De grootste magie is wel het variodak… vanuit de cockpit: ‘pull the magic red button’ en binnen de 20 seconden is vanuit de luie stoel je strakke coupé omgetoverd tot cabrio deluxe 2.0
De Yellow Star heeft ook altijd veel bekijks en bij het langsrijden zijn veel WOW’s en AAAAH’s te horen (okè… die desbetreffende groep auto liefhebbers is meestal dan ook de leeftijd categorie onder de 12 jaar maar het blijft leuk)
Wat kost dit grapje nou ? à zo om en om rond de ongeveer 8.500 euries (het komt zich niet op een dubbeltje of kwartje meer of minder)
Veel ? kom op, geld moet rollen in deze tijd ! daar is het immers voor gemaakt anders waren die muntjes wel vierkant
Tevens sta ik wagenwijd open voor een (in)ruiltje met een strakke Spyder 1.8 (nee, geen computer programma maar die Toyota auto)
Waarom ??
Na een dikke 5 jaar fun wil een vent gewoon weer eens wat anders (nee, mijn vriendin leest gelukkig niet mee anders had ik weer een heel weekend wat uit te leggen)
Zow… nu ff snel een 2-tal picta’s en de rest komt wel een keer als er ergens enige vorm van reacties of interesse alhier wordt geëtaleerd. Dit onder het motto ‘meer valt me dus m.a.w. niet zo snel in’
Allen een goed weekend & happy hunting !!
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
-
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 408
- Lid geworden op: 30 dec 2006, 00:38
- Type MR2: AW11
Aparte keuze? Ik zie juist een heel verklaarbare trend.... SW20 - SLK- Spyder, het wordt steeds lichter en wendbaarder, oftewel, Ron leert steeds beter bochtjes rijden . Na de spyder zal er wel een lotus komen, of een donkervoort oid. Maar er is vast een midlife-veertiger die al maanden het internet afstruint naar deze leeftijd/kleur/prijs/staat van onderhoud combinatie, dus dat verkopen gaat vast lukken! GLWS Ron!
(oh, en zo te zien is een van de MB-opties aftermarket Xenon....)
(oh, en zo te zien is een van de MB-opties aftermarket Xenon....)
-
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 408
- Lid geworden op: 30 dec 2006, 00:38
- Type MR2: AW11
Lichter mee eens, maar die Benz lijkt me in afwerking en kwaliteit van een hoger plan te zijn dan Toyota. Ook de pk/koppel verhouding met een spyder zal toch minder zijn lijkt me. Dat de MR2 met sturen etc leuker is dan de benz kan ik me voorstellen ivm de middenmoter.
als dit de foto's zijn hoe de Benz er nu bijstaat, dan ziet hij er als nieuw uit en zeer goed onderhouden..zelfs onder de kap erg fraai om te zien!
Ik heb niks met Duitse merken maar dit model ziet er wel erg fraai uit.
als dit de foto's zijn hoe de Benz er nu bijstaat, dan ziet hij er als nieuw uit en zeer goed onderhouden..zelfs onder de kap erg fraai om te zien!
Ik heb niks met Duitse merken maar dit model ziet er wel erg fraai uit.
Merci voor de leuke reacties
@ Erik;
Mischien wel… maar gelukkig bloed het nog niet waar het kruipen kan
@ Hans;
Helemaal waar! Ik hoor wel als je nog wat geels voor door de regen nodig hebt
@ Bjorn;
Dat is ook zo, nix mis mee maar je wilt wel weer eens wat anders hé
@ Peter:
Als verstand idd met de jaren komt verklaard dit gegeven natuurlijk Wing’s stuurmans kunsten. Ik heb vaak met hem meegereden dus weet dat je met een Spyder goed kan hoeken.
Dit hoef ik je immers niet uit te leggen daar je zelf de SW20 heb gelaten voor wat het is en de 2 best sturende karretjes van de drie in je bezit hebt
@ Marco;
Tsjah, nu je het zegt, qua recreatieve auto heb ik deze wel het langst gehouden ja…
@ Edward;
Thanx Ed! het liefst het 1e type lekker plain & simpel. Als de staat van onderhoud maar top is en een lage KM stand. Een bouwjaar zegt me dan ook minder.
@ Anton;
Niet helemaal in die lijn, ik heb eerst 2x een AW11 gehad en vervolgens 3x een SW20.
Die Lotus (Elise) gaat er zowieso voor ik de kist in stap zeker een keer van komen
P.S. nope, geen aftermarket maar original spitzenklasse
@ Erik;
Mischien wel… maar gelukkig bloed het nog niet waar het kruipen kan
@ Hans;
Helemaal waar! Ik hoor wel als je nog wat geels voor door de regen nodig hebt
@ Bjorn;
Dat is ook zo, nix mis mee maar je wilt wel weer eens wat anders hé
@ Peter:
Als verstand idd met de jaren komt verklaard dit gegeven natuurlijk Wing’s stuurmans kunsten. Ik heb vaak met hem meegereden dus weet dat je met een Spyder goed kan hoeken.
Dit hoef ik je immers niet uit te leggen daar je zelf de SW20 heb gelaten voor wat het is en de 2 best sturende karretjes van de drie in je bezit hebt
@ Marco;
Tsjah, nu je het zegt, qua recreatieve auto heb ik deze wel het langst gehouden ja…
@ Edward;
Thanx Ed! het liefst het 1e type lekker plain & simpel. Als de staat van onderhoud maar top is en een lage KM stand. Een bouwjaar zegt me dan ook minder.
@ Anton;
Niet helemaal in die lijn, ik heb eerst 2x een AW11 gehad en vervolgens 3x een SW20.
Die Lotus (Elise) gaat er zowieso voor ik de kist in stap zeker een keer van komen
P.S. nope, geen aftermarket maar original spitzenklasse
Hier heb idd wel een goed punt, vergeet niet dat de Benz in nieuwprijs zeer dicht tegen de 50.000 euro aanzat, de Spyder zat een dikke 15 mille daaronder dus dan mag je ook wel wat meer verwachten van kwaliteit en afwerking.Edje Turbo schreef:Lichter mee eens, maar die Benz lijkt me in afwerking en kwaliteit van een hoger plan te zijn dan Toyota. Ook de pk/koppel verhouding met een spyder zal toch minder zijn lijkt me. Dat de MR2 met sturen etc leuker is dan de benz kan ik me voorstellen ivm de middenmoter.
Ik realiseer me goed dat er mbt op comfort en luxe ingeleverd gaat worden als er een Spyder komt.
Thanx gelukkig ben je ook zo rijkelijk met goede smaakharry,s bleu mr2 schreef:pffffffffff mooie wagen man!!!!!!!
Tsjah Ben.... hoe hoger de leeftijd hoe -kennelijk- meer de hang naar retroBeer schreef: Iedereen verlangt uiteindelijk naar hetgeen vroeger het meeste plezier gaf.
Nog ff terug komend op die MB opties;
Dit zit er dus volgens de gegevens allemaal op en aan:
ABS
Airbag bestuurder
Airbag passagier
Zij-airbags
Airconditioning
Boordcomputer
Centrale vergrendeling
Cruise Control
Electronic Stability Program
Elektrische ramen
Getinte ramen
Lichtmetalen AMG velgen 17'
Mistlampen Xenon
FM/CD/MP3 player
composet MB Quart Speakersystem
Sportonderstel
Sportpakket
Sportstoelen
Elektrische spiegels
Verwamende spiegels
Startonderbreker
Stoelverwarming
Stuurbekrachtiging
Traction Control
Alarm
3 sleutels met afst. CV
Windbreaker
...verder zal nog wel e.e.a. vergeten zijn maar iig is de kist full options met uitzondering van lederen bekleding.
(in de zomer wil je dat met een cabrio toch niet)
Dit zit er dus volgens de gegevens allemaal op en aan:
ABS
Airbag bestuurder
Airbag passagier
Zij-airbags
Airconditioning
Boordcomputer
Centrale vergrendeling
Cruise Control
Electronic Stability Program
Elektrische ramen
Getinte ramen
Lichtmetalen AMG velgen 17'
Mistlampen Xenon
FM/CD/MP3 player
composet MB Quart Speakersystem
Sportonderstel
Sportpakket
Sportstoelen
Elektrische spiegels
Verwamende spiegels
Startonderbreker
Stoelverwarming
Stuurbekrachtiging
Traction Control
Alarm
3 sleutels met afst. CV
Windbreaker
...verder zal nog wel e.e.a. vergeten zijn maar iig is de kist full options met uitzondering van lederen bekleding.
(in de zomer wil je dat met een cabrio toch niet)
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
In het vet gedrukt wat ook de Spyder zit.....
XLR8 schreef:Nog ff terug komend op die MB opties;
Dit zit er dus volgens de gegevens allemaal op en aan:
ABS
Airbag bestuurder
Airbag passagier
Zij-airbags
Airconditioning (in een cabrio....???)
Boordcomputer
Centrale vergrendeling
Cruise Control
Electronic Stability Program (heeft zo'n ster zeker nodig ? Dat had je vast uit staan Ron..)
Elektrische ramen
Getinte ramen
Lichtmetalen AMG velgen 17'
Mistlampen Xenon
FM/CD/MP3 player
composet MB Quart Speakersystem
Sportonderstel
Sportpakket
Sportstoelen
Elektrische spiegels
Verwamende spiegels
Startonderbreker
Stoelverwarming
Stuurbekrachtiging
Traction Control
Alarm
3 sleutels met afst. CV
Windbreaker
...verder zal nog wel e.e.a. vergeten zijn maar iig is de kist full options met uitzondering van lederen bekleding.
(in de zomer wil je dat met een cabrio toch niet)
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Meer heb je ook niet nodigGreen Goblin schreef:In het vet gedrukt wat ook de Spyder zit.....
En idd, ESP stond altijd uit (vraag me ook af wat dat daar de fun van is om het aan te zetten)
Airco in een cabrio is mosterd na de maaltijd ofwel een vis met zwembandjes om.
Klopt, de SLK moet wel wat meer kilo's verslepen maar dat maakt de Kompressor weer op zijn (haar?) beurt weer goed, ...zeer goed zelfsEl Butre schreef:Ook de pk/koppel verhouding met een spyder zal toch minder zijn lijkt me.
Spyder 950/140 = 6,79 kg per PK (170Nm)
200K 1265/163 = 7,76 kg per PK (230 Nm)
Die extra Nms compenseren die extra kilo per PK wel ongeveer denk ik.
Ik wist het !:applaus-smiley: daarvoor heb ik 'm destijds ook in het geel gekochtGreen Goblin schreef:En Hans zoekt nog een klein autootje voor in de winter !
Is precies goed voor hem !