Mijn toekomstige MR2 tracktool
Moderator: Pieten
Mijn toekomstige MR2 tracktool
Onlangs mijn voor circuitgebruik omgetoverde Primera verkocht en besloten een MR2 aan te schaffen. Toevalligerwijs heb ik deze 2 km over grens gevonden in Duitsland.
M'n ex-tracktool op de Hungaroring in oktober dit jaar.
Mijn exemplaar heeft nog net geen 2 ton gelopen maar daar merk je totaal niks van. Koppelen en schakelen gaat enorm soepel en strak, en de motor is erg soepel; ook onderin.
Ik ben bij toeval op een RHD exemplaar gestuit, niet bewust voor gekozen maar het maakt mij verder niets uit. Geeft weer een extra uitdaging aan het rijden.
Ik ga het ding eerst circuitgeschikt maken voordat ik hem bij de RDW aanbied en op kenteken laat zetten. Tot die tijd rijd ik er zo goed als niet mee (wellicht een rondje door de straat voor testdoeleinden).
Enkele pics:
Vandaag dus begonnen met het deels leegtrekken van het interieur. Er komt meer uit dan je verwacht. Er zit voornamelijk enorm veel zware isolatierommel in. Mn berging raakt alweer aardig vol. Foto's van vandaag:
Wat er sowieso moet gebeuren is groot onderhoud; vloeistoffen, filters etc etc, geschikte banden moeten er komen en ik ga de remmerij rondom goed checken. Het remt prima, maar wil het iig voor m'n eigen idee bekeken hebben.
Dit is hem even voor nu
Het zal lang niet bij iedereen aanslaan dat het interieur eruit gaat maar alles opgeteld tikt het behoorlijk aan en bij de Primera merkte ik het ook enorm in de balans vd auto.
Daarnaast wordt de rijbeleving 200% intenser, which is nice
Als ik weer wat te melden heb zien jullie het vanzelf.
M'n ex-tracktool op de Hungaroring in oktober dit jaar.
Mijn exemplaar heeft nog net geen 2 ton gelopen maar daar merk je totaal niks van. Koppelen en schakelen gaat enorm soepel en strak, en de motor is erg soepel; ook onderin.
Ik ben bij toeval op een RHD exemplaar gestuit, niet bewust voor gekozen maar het maakt mij verder niets uit. Geeft weer een extra uitdaging aan het rijden.
Ik ga het ding eerst circuitgeschikt maken voordat ik hem bij de RDW aanbied en op kenteken laat zetten. Tot die tijd rijd ik er zo goed als niet mee (wellicht een rondje door de straat voor testdoeleinden).
Enkele pics:
Vandaag dus begonnen met het deels leegtrekken van het interieur. Er komt meer uit dan je verwacht. Er zit voornamelijk enorm veel zware isolatierommel in. Mn berging raakt alweer aardig vol. Foto's van vandaag:
Wat er sowieso moet gebeuren is groot onderhoud; vloeistoffen, filters etc etc, geschikte banden moeten er komen en ik ga de remmerij rondom goed checken. Het remt prima, maar wil het iig voor m'n eigen idee bekeken hebben.
Dit is hem even voor nu
Het zal lang niet bij iedereen aanslaan dat het interieur eruit gaat maar alles opgeteld tikt het behoorlijk aan en bij de Primera merkte ik het ook enorm in de balans vd auto.
Daarnaast wordt de rijbeleving 200% intenser, which is nice
Als ik weer wat te melden heb zien jullie het vanzelf.
- Michelinmannetje
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 547
- Lid geworden op: 31 mei 2011, 15:22
- Type MR2: AW11
Laurens PNut schreef:
Dat is een beugel voor het vastzetten van het dakpaneel (moonroof). Hieronder klem je het deel van de handgreep vast. Tenmiste, zo ken ik het wel vanuit de AW11, al zit het (paneel) daar andersom.MMaddict schreef:Wat zit er voor/ aan je strut-towerbrace middenvoor? dat herken ik niet...
Heb jij nog een gewone gordelset over, compleet?Laurens PNut schreef: En m'n gebruikte QSP gordels. Kwamen zo te zien uit de cross, verder in goede staat. Flink staan schrobben met warm water en All Purpose Cleaner en liggen nu te drogen op de verwarming.
Ik had blijkbaar 2 verschillende gordels dus 1 past nu niet.
Marcel van der Heide
Van het weekend de Sparco Fighter kuipstoel opgehaald. Ding ziet er uit als nieuw!
Heb gezien dat Sparco MR2 specifieke stoelframes heeft, perfecto
http://www.ebay.com/itm/Recaro-Sparco-M ... 1e6b57651a
Gelijk wat montagemateriaal gescoord voor de 4-punts gordels. Ik wacht nog op de laatste dingetjes en dan kan dat iig gemonteerd worden.
Even snel het luchtfilter eraf gehaald en gemerkt dat er veel zwarte zut rondom de gasklep te vinden is. Dat moet een keertje gecleaned worden.
Tevens nog wat overbodige rommel eruit gekieperd.
Vanwege het weer besloten om niet met de koplamp te gaan klooien, regent te veel en te onregelmatig.
edit
En net een pakketje bij de buren opgehaald; mn dikke tjoener pookknop!
Wel erg tof dingetje, want hij is verzwaard tov de standaard. Tik je de pook dus makkelijker om
Uiteraard met TRD stickertje :')
Heb gezien dat Sparco MR2 specifieke stoelframes heeft, perfecto
http://www.ebay.com/itm/Recaro-Sparco-M ... 1e6b57651a
Gelijk wat montagemateriaal gescoord voor de 4-punts gordels. Ik wacht nog op de laatste dingetjes en dan kan dat iig gemonteerd worden.
Even snel het luchtfilter eraf gehaald en gemerkt dat er veel zwarte zut rondom de gasklep te vinden is. Dat moet een keertje gecleaned worden.
Tevens nog wat overbodige rommel eruit gekieperd.
Vanwege het weer besloten om niet met de koplamp te gaan klooien, regent te veel en te onregelmatig.
edit
En net een pakketje bij de buren opgehaald; mn dikke tjoener pookknop!
Wel erg tof dingetje, want hij is verzwaard tov de standaard. Tik je de pook dus makkelijker om
Uiteraard met TRD stickertje :')
- Michelinmannetje
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 547
- Lid geworden op: 31 mei 2011, 15:22
- Type MR2: AW11
- scoolio
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 530
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:39
- Type MR2: AW11
Michelinmannetje schreef:Mooi spul hoor! Je koplampglazen zijn zo te vervangen. Koplampen omhoog, zwarte kap los (4schroefjes), Dan 4schroefjes van het chrome randje en dan het stekkertje los en dan alles andersom. Duidelijker kan niet Succes!
Ik zou alleen nog de zekering er even uit halen van de klaplampen.
Mocht er iets fout gaan dan kunnen ze in ieder geval niet dicht klappen als je er tussen zit.
- MMaddict
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
- Type MR2: AW11
Zo makkelijk is het voor velen niet. De afstellingsbouten zitten na 15-20 jaar vaak wel vast...Michelinmannetje schreef:Mooi spul hoor! Je koplampglazen zijn zo te vervangen. Koplampen omhoog, zwarte kap los (4schroefjes), Dan 4schroefjes van het chrome randje en dan het stekkertje los en dan alles andersom. Duidelijker kan niet Succes!
Don't shoot the messenger!
- MMaddict
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
- Type MR2: AW11
Laurens PNut schreef:Ga eens kijken of we dat ondanks het gebrek aan licht na werktijd kunnen proberen te doen Dank voor de tip vd zekering hehe.
zit een tussen stand op je koplamp bediening:
helemaal open/ aan en dan een tikje terug. dan staan je koplampen open en uit.... dan zou je het beste voor de zekerheid alsnog je zekering kunnen trekken
Don't shoot the messenger!