Toyota Altezza RS200

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

Tomr2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:33
Type MR2: AW11

Toyota Altezza RS200

Bericht door Tomr2 »

Na een tijdje niets van me te laten horen ben ik weer terug...
Sterker nog; ik ben terug met een 'nieuwe' Toyota! Geen MR2 maar een heuze Altezza RS200; dus met blacktop Beams (210pk).
Af-fabriek met LSD, TRD-bodykit (Legana type), TRC, Snow-functie, electrisch inklapbare spiegels, 4 electrische ramen, Privacy-ramen achter (lekker donker).
De auto heb ik zelf geinporteerd vanuit Japan, altijd spannend natuurlijk; een auto kopen zonder hem te kunnen zien, ruiken, voelen enz. De auto in Japan zag er toen zo uit:
Afbeelding
Afbeelding

De auto is vorige week aangekomen en ik heb haar vrijdag in Rotterdam opgehaald. Op de auto-ambulance gezet en toen zag ze er zo uit:
Afbeelding
Afbeelding

Bij mn garagebox aangekomen natuurlijk meteen even gestart:
Afbeelding
Starten, lopen... Waar een echte Jap toch wel bekend om staat!

Zoals verwacht is de auto wel erg vuil geworden (niet gek na 6 weken op de boot) en goeie poetsbeurt is dus het eerste dat er aan zal gebeuren.
Verder ziet de auto er erg netjes uit; een paar gebruikerssporen aan de buitenzijde (en de montagegaatjes van een spoiler die er ooit op heeft gezeten).
Het interieur ziet er zéér netjes uit; net als de motorruimte!
Voor de kentekenaanvraag ga ik de auto technisch eerst eens een goeie beurt geven; alle vloeistoffen, rubbers, kabels, remmen enz. controleren/verversen.
Er zitten mooie 17'' AVS (level5) velgen onder met nog redelijke Yokohama banden.
Afbeelding

Momenteel staat ze er zo bij:
Afbeelding
Afbeelding

What to do:
- Koplampen vervangen voor EU-lampen
- Mistachterlicht aansluiten
- Interieur reinigen
- Grote beurt (motorische)
- Grote poets/was/klei beuert (optisch)
- Gaatjes in achterklep dicht maken en (laten) spuiten
- Radio monteren (welke?? origineel of aftermarket dubbeldin??)
- Claxon en ruitenwisser repareren (misschien gewoon een zekering..?)

Voor zover mijn nieuwe project-topic.
Zodra er veranderen zijn komen die hier natuurlijk in te staan :)
Ik wil de auto voor het voorjaar op de weg hebben; optijd dus voor het meeting-seizoen:driving:
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Mooi ding !

Maar wat is de "snow-functie" ?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Tomr2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:33
Type MR2: AW11

Bericht door Tomr2 »

Green Goblin schreef:Mooi ding !

Maar wat is de "snow-functie" ?

Voor zover ik weet een 'extreme' traction control voor als het echt heel glad is.
Het reduceren van het vermogen, gaspedaal reactie vertragen; dat soort dingen.
Gebruikersavatar
gorsche
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 456
Lid geworden op: 12 apr 2008, 19:57
Type MR2: AW11

Bericht door gorsche »

Erg gave wagen! Veel plezier ermee.....
-MR2-
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 333
Lid geworden op: 02 nov 2009, 16:07
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door -MR2- »

Strakke auto!
Gebruikersavatar
Ricardos
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1930
Lid geworden op: 22 jan 2010, 19:54
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Ricardos »

Ziet er goed uit!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Michelinmannetje
Zere vingers van het typen..
Berichten: 547
Lid geworden op: 31 mei 2011, 15:22
Type MR2: AW11

Bericht door Michelinmannetje »

Mooi ding, jammer genoeg alleen als een automaat toch? Correct me if i'm wrong. :adhd:
Afbeelding
Burning oil smells royal 8)
Tomr2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:33
Type MR2: AW11

Bericht door Tomr2 »

Nee hoor, dit is gewoon een hand(6)bak...
Gebruikersavatar
Michelinmannetje
Zere vingers van het typen..
Berichten: 547
Lid geworden op: 31 mei 2011, 15:22
Type MR2: AW11

Bericht door Michelinmannetje »

Ow wacht ik zat in verwarring met de IS300 ;) Lekker poken dus!
Afbeelding
Burning oil smells royal 8)
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Netjes en leuk zeldzaam.:)

Had je een auto-van-de-zaak mee om te trekken, gezien het LM kenteken nog in gebruik bij defensie?;)
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Tomr2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:33
Type MR2: AW11

Bericht door Tomr2 »

Hahaha, LM is inderdaad nog steeds binnen defensie; lekker makkelijk, scheelt weer een auto-ambulance huren en wij hebben die ambu toch staan :)
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Handig geregeld.:P
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ewoud
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1624
Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:25

Bericht door Ewoud »

Congratz!! Mooi ding! ;D
Afbeelding
AW11 in storage for '14/15, now driving turbobricks.
Gebruikersavatar
Dorifto Deuce
Zere vingers van het typen..
Berichten: 902
Lid geworden op: 27 dec 2006, 22:32
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Dorifto Deuce »

Dikke bak!
1994 Super White Toyota Celica GT Four WRC - ST205
Gebruikersavatar
Glenn_k
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 250
Lid geworden op: 21 sep 2010, 23:58
Type MR2: AW11

Bericht door Glenn_k »

Als je de auto professioneel gepoetst wil hebben, houd ik mij warm aanbevolen :) Interieur reinigen ook geen probleem.
Afbeelding
MR2|A man in dandism|New rich & sports
Gebruikersavatar
johnwoo
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1025
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door johnwoo »

Stoere bak! Ik ben al jaren fan :) Standaard ook al een lekker geluidje uit de uitlaat. Heb je een instapmodel, of Z- of L-edition?
Als ik ooit een achterbank nodig heb is het een kandidaat (mede omdat m'n 3S-GTE eventueel over te plaatsen is :P)
Michelinmannetje schreef:Ow wacht ik zat in verwarring met de IS300 ;) Lekker poken dus!
RS200 was er wel als automaat (met paddles), maar dan heeft 'ie maar 200pk, kennelijk kan die bak niet zo goed met het vermogen overweg...
AfbeeldingAfbeelding
donny_s
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 203
Lid geworden op: 28 dec 2010, 14:29

Bericht door donny_s »

Ideaal, bij ons op de compagnie janken ze al als we de tonner willen gebruiken om een bank te halen voor onze werkplek... wel een supergave bak zeg
Tomr2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:33
Type MR2: AW11

Bericht door Tomr2 »

@johnwoo: dit is de Z-edition (het daadwerkelijk verschil weet ik alleen niet precies; is het instap model niet met de 6-in lijn motor?)
@donny_s: ook daar doen ze bij ons niet zo moeilijk over :)
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

mooi bak... vind het zoiezo mooie auto's... hele goede basis voor een 2jzgte of 1GZ-FE (v12)
de standaard beams motor vind ik een beetje underpowerd voor een rs200..
een is300 is namelijk al sneller met automaat als een een rs200..
maar als het je daar niet direct om gaat zijn het erg leuke speeldingetjes..
je bent iig al goed bezig door een 6-bak te nemen... en op de motor ken je vrij simpel een supercharger of turbo bouwen om toch dat beetje extra te krijgen...
ik zie hem wel een keer op een show neem ik aan?
Afbeelding
Gebruikersavatar
johnwoo
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1025
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door johnwoo »

Tomr2 schreef:@johnwoo: dit is de Z-edition (het daadwerkelijk verschil weet ik alleen niet precies; is het instap model niet met de 6-in lijn motor?)
@donny_s: ook daar doen ze bij ons niet zo moeilijk over :)
Nee, de motorisering staat los van de uitvoering. Zowel de RS200 (met de blacktop Beams) als de AS200 (met de 6-in-lijn, welke bij ons de IS200 was) waren in 3 uitvoeringen te krijgen: basis, Z-edition en L-edition (de meest luxe). Zie hier de verschillen: http://www.japanvehicles.com/newcars/to ... pRS200.htm
frankie-turbo schreef:mooi bak... vind het zoiezo mooie auto's... hele goede basis voor een 2jzgte of 1GZ-FE (v12)
de standaard beams motor vind ik een beetje underpowerd voor een rs200..
een is300 is namelijk al sneller met automaat als een een rs200..
maar als het je daar niet direct om gaat zijn het erg leuke speeldingetjes..
je bent iig al goed bezig door een 6-bak te nemen... en op de motor ken je vrij simpel een supercharger of turbo bouwen om toch dat beetje extra te krijgen...
ik zie hem wel een keer op een show neem ik aan?
De RS200 is stock sneller dan de IS300. Lexus geeft 8.2 seconden op voor 0-100 in de IS300 AT. De RS200 MT doet het in 7.2, en de RS200 AT 8.0. Bovendien schijnt de handling met de lichtere, verder naar achter geplaatste Beams een stuk beter te zijn dan met de 6-in-lijn.
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie