MR2 ZZW30 motorblok revisie

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Welke code's precies ?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
docproc
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 aug 2012, 23:19

Bericht door docproc »

Met een multimeter de weerstand van de injectorspoelen meten. Alle 4 meten, dan kijken of er 1tje afwijkt:
Using an ohmmeter, measure the resistance between the
terminals.
Resistance: 13.4 – 14.2 Ω at 20°C (68°F)
docproc
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 aug 2012, 23:19

Bericht door docproc »

Vandaag eindelijk de eerste 1000km erop, dus nu mag het wat serieuzer. Hoewel ik met een warme motor al wel eens aardig doorgetrokken heb. Het inrijden zit er in ieder geval op.

Op naar een volgend project. Iemand iedeen?
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

Green Goblin schreef:Ik heb net even op de pagina van SV Sportscars gekeken, maar wat zij een revisie noemen is niet echt een revisie van een motorblok.

Bij een revisie wordt het oude onderblok voorzien van nieuwe onderdelen.
Wat zij doen is het monteren van een gereviseerd onderblok. Klein verschil (en het eindresultaat voor de klant is natuurlijk hetzelfde), maar een revisiebedrijf zijn ze natuurlijk niet.

Het laten reviseren van een 1ZZ wordt (uit ervaringen in de US) niet aangeraden en kan qua prijs ook niet op tegen het relatief goedkope nieuwe shortblock.

In principe doen zij dus niets anders dan dat de Toyotadealer doet (maar wel voor een mooie prijs). Toyotadealer was iets duurder (maar nog wel te overzien).

Netjes dat je hem zelf uit- en ingebouwd hebt, ik heb er nog over gedacht, maar daar zat het prijsverschil niet echt in, dus heb ik het laten doen (Ook om later geen discussies te krijgen als er iets net niet helemaal goed was.)

Ik kan je trouwens aanraden om zelf een OBDII-lezer aan te schaffen, tientjeswerk op Ebay, en als je lampje gaat branden, kun je zelf zien wat er aan de hand is (zodat je niet drie lambdasondes gaat vervangen). Zoeken op U380.
SV Sportcars maakt gebruik van het inruilsysteem van toyota voor de 1zz en de 3zz blokken. Je krijgt een door toyota (aangesteld bedrijf) gereviseerd onderblok terug in ruil voor jouw onderblok en een som geld.

De kop lopen ze zelf na, maar bij de 1zz'tjes is dat vaak niet het probleem. Ook heb je gelijk de nieuwe zuigerveren etc in je onderblok zitten dus dat zou veel problemen moeten voorkomen.

Mooi project, ik zou zeggen lekker rijden met dat ding en voorlopig niks aan het blokkie doen8)
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Plaats reactie