Patrick's MR2 MZW20 project

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

Resolve schreef:Ik zal vanavond wat plaatjes schieten. Prijs hoef ik geen geheim van te maken, 776,- euro inclusief aanpassen van de huidige brad bedell spruitstukken.

Dit was dan wel een wat complexer ontwerp, een "normale" mr2 uitlaat zal wellicht wat goedkoper zijn, maar dat is natuurlijk ook weer afhankelijk van je wensen.
haha ik moet een einddemper, en tussenstuk, eigenlijk alles vanaf het spruitstuk en dan met een highflow cat... zolang het maar mooi klinkt(niet te hard) en zo freeflow mogelijk is =D

ik kan namelijk zelf een magnaflow demper bestellen, een tweede tussenpijp halen en de kat eruit slijpen en vervangen voor een stuk buis en dan zit ik ook wel goed haha!


ik moet dit nog even overwegen enzo, maar een goed adres is natuurlijk altijd handig:dux-blij_thumb-up:

ik ben benieuwd naar de fotos
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Gebruikersavatar
Resolve
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 247
Lid geworden op: 18 jun 2010, 17:19
Type MR2: AW11

Bericht door Resolve »

Zojuist even foto's gemaakt. Is nog best lastig zo in het donker ;D


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Only milk and orange juice comes in 2 litres
Gebruikersavatar
Resolve
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 247
Lid geworden op: 18 jun 2010, 17:19
Type MR2: AW11

Bericht door Resolve »

Sherwin schreef:haha ik moet een einddemper, en tussenstuk, eigenlijk alles vanaf het spruitstuk en dan met een highflow cat... zolang het maar mooi klinkt(niet te hard) en zo freeflow mogelijk is =D

ik kan namelijk zelf een magnaflow demper bestellen, een tweede tussenpijp halen en de kat eruit slijpen en vervangen voor een stuk buis en dan zit ik ook wel goed haha!


ik moet dit nog even overwegen enzo, maar een goed adres is natuurlijk altijd handig:dux-blij_thumb-up:

ik ben benieuwd naar de fotos

Zitten er bij een 2ZZ geen cats in de standaard spruitstukken? Heb geen idee, maar anders zou een open spruitstuk ook wel wat schelen.

Op deze manier heb je wel alles RVS en weet je vrijwel zeker dat je er verder geen omkijken meer naar hebt.

Ben wel benieuwd hoe zo'n 2ZZ boven in de toeren klinkt met een open uitlaat!
Only milk and orange juice comes in 2 litres
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

Sexy!


FF kijken wat mijn budget is als ik terug ben....
Don't shoot the messenger!
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

Wauwww mooi systeem man! Echt nice!!

Enne nee er zit een open spruitstuk op van monkeywrench, dat is al een goed ding! Dus wil k graag nog wel zo houden! (heeft me €500,- gekost)
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

2ZZ heeft geen cats in het uitlaatspruitstuk.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Mooie uitlaat trouwens.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Resolve
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 247
Lid geworden op: 18 jun 2010, 17:19
Type MR2: AW11

Bericht door Resolve »

Waarschijnlijk heb ik het probleem gevonden waarom me bak vast staat in de achteruit en niet in de 1,3 en 5 wil.

Als ik het goed heb zou dit in de bak moeten zitten, in een van de schakelvorken even uit me hoofd. ;D

Afbeelding
Only milk and orange juice comes in 2 litres
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Hm, net onder je laptop gevonden ? ::)

Jammer van het extra werk, maar als het goed is, heb je in elk geval geen nieuwe bak nodig.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Resolve
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 247
Lid geworden op: 18 jun 2010, 17:19
Type MR2: AW11

Bericht door Resolve »

Green Goblin schreef:Hm, net onder je laptop gevonden ? ::)

Jammer van het extra werk, maar als het goed is, heb je in elk geval geen nieuwe bak nodig.

Veeeeel moeilijker..... In een overvolle oudijzerbak :::|

Ik was de manuals van de bak aan het doorlopen en opeens zag ik dit tonnetje staan. Toen bedacht ik me dat ik dat ding laatst nog op de werkbank had zien liggen. Alleen dacht ik toen dat dat uit een van de motorfietsblokken is gekomen die daar ontleed zijn.

Maarja tijdens het lezen kreeg ik steeds meer in de gaten dat er dus iets mist in de bak en na drie kwartier zoeken vanavond vond ik hem onder in de oudijzerbak. :D

Bak er morgen onderuit schoeffelen en uit elkaar trekken en dan eens heeeel zorgvuldig en compleet volgens de manual weer in elkaar zetten. En minstens 3 uur droogtesten om zeker te weten dat ik alle versnellingen zonder moeite aan kan.
Only milk and orange juice comes in 2 litres
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

Gelukkig heb je nu alles al een keer losgehad :P


Succes!
Gebruikersavatar
Resolve
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 247
Lid geworden op: 18 jun 2010, 17:19
Type MR2: AW11

Bericht door Resolve »

Op naar ronde 2 dan maar ;D
Only milk and orange juice comes in 2 litres
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

Nja fouten maken we om te leren toch!
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Gebruikersavatar
Resolve
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 247
Lid geworden op: 18 jun 2010, 17:19
Type MR2: AW11

Bericht door Resolve »

Zolang ik het meer als hobby zie inplaats van een "moet" dan is het helemaal niet erg om alles weer los te maken. Vandaag even een uurtje of 3 bezig geweest en de bak hangt nu nog aan 1 motorsteun.

Morgen die steun los halen, bak losmaken van het blok, blok een stukje kantelen en dan zou de bak er zo af moeten kunnen.

Heb zin om die bak weer helemaal uit elkaar te halen en weer werkend te maken :D
Only milk and orange juice comes in 2 litres
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

Is er niet iemand die je het goede gereedschap kan lenen omdat lager er uit te halen? Kun je gelijk de LSD er in zetten...
Gebruikersavatar
Resolve
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 247
Lid geworden op: 18 jun 2010, 17:19
Type MR2: AW11

Bericht door Resolve »

MMaddict schreef:Is er niet iemand die je het goede gereedschap kan lenen omdat lager er uit te halen? Kun je gelijk de LSD er in zetten...

Vanavond even met 2 man de lagers verwijderd ;D

Juiste gereedschap in deze waren een slijptol, hamer, schroevendraaier, kniptang, hydraulische pers, acetyleenbrander en een arsenaal aan poelietrekkers. Poelietrekkers zijn echter ongebruikt gebleven :X

We kamen op de achterkant van de lagers nog wel een leuke verassing tegen. Nachi en koyo lager nummers. Danku toyota, maar die lagers gaan we dus echt niet bij jullie bestellen voor 100,- per stuk :kus:

Mocht er iemand intresse hebben:
- Nachi 40KB681A1
- HC Koyo TRA 080702
Only milk and orange juice comes in 2 litres
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

Uhmmm, zouden iemand er nog wat aan hebben dan nadat jullie ze met een slijptol, hamer, schroevendraaier, kniptang, hydraulische pers en een acetyleenbrander te lijf zijn gegaan?
Gebruikersavatar
Resolve
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 247
Lid geworden op: 18 jun 2010, 17:19
Type MR2: AW11

Bericht door Resolve »

Trouwring voor personen met grote vingers?, ****ring?, wanddecoratie?


Nee ik bedoelde meer de Koyo en Nachi nummers. Mocht iemand zijn dif lagers willen vervangen dan is het waarschijnlijk een stuk goedkoper om deze lagers bij de plaatselijke lagerboer te bestellen. En uiteindelijk heb je precies hetzelvde lager als je bij toyota zou krijgen.
Only milk and orange juice comes in 2 litres
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

Resolve schreef:Trouwring voor personen met grote vingers?, ****ring?, wanddecoratie?


Nee ik bedoelde meer de Koyo en Nachi nummers. Mocht iemand zijn dif lagers willen vervangen dan is het waarschijnlijk een stuk goedkoper om deze lagers bij de plaatselijke lagerboer te bestellen. En uiteindelijk heb je precies hetzelvde lager als je bij toyota zou krijgen.

:idea8:

Hebbie toevallig een plaatje van waar ze vandaan komen, kunje ze bij de SW20 onderdelen uploaden. Als iemand dan ook nog kan achterhalen welke toyota nummers ze vervangen heb je gelijk een mooi duidelijk geheel.

Op die manier wordt het makkelijker vindbaar in de toekomst :)
Don't shoot the messenger!
Gebruikersavatar
Resolve
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 247
Lid geworden op: 18 jun 2010, 17:19
Type MR2: AW11

Bericht door Resolve »

90366-40023 LH bearing: Nachi 40KB681 A1
90366-40016 RH bearing: HC Koyo TRA 080702

In het BGB kun je terugvinden welke waar hoort op je diff.


De Nachi lijkt wel verkrijgbaar, echter de Koyo is waarschijnlijk afgeschermd voor de algemene industrie en alleen leverbaar aan de automotive.

EDIT:

Zojuist even toyota gebeld voor de prijs van deze lagers. Ze kosten beide 84,75 ex. BTW, wat neerkomt op 201,71 incl. BTW voor beide lagers.
Only milk and orange juice comes in 2 litres
Plaats reactie