Patrick's MR2 MZW20 project

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
Resolve
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 247
Lid geworden op: 18 jun 2010, 17:19
Type MR2: AW11

Bericht door Resolve »

Ik denk dat ik het maar even netjes oplos en maar terug me inlaat in ventileer. paar uur na de rdw keuring kan al een hoop gebeurd zijn :X
Only milk and orange juice comes in 2 litres
Gebruikersavatar
Resolve
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 247
Lid geworden op: 18 jun 2010, 17:19
Type MR2: AW11

Bericht door Resolve »

Oja vergeet ik het haast te melden!

Vanavond de motor weer even rond laten draaien en gecontroleerd op vonk en brandstof. De accu houd het alleen maar 5 a 6 seconden vol, maar dat was genoeg.
Had 1 oude bougie aangesloten en op het blok gelegd met de camera erop gericht. En bij het terugkijken zag ik dat hij vonkte :D Snel naar de uitlaat gekeken en daar hing een naar benzine geurende mist in, dus brandstof is ook aanwezig.
Morgen even een startaccu van de vrachtwagen erbij en eens kijken of het beestje ook wil lopen :D zal wel herrie geven met alleen de spruitstukken ;D

morgen op het werk ook nog even oordoppen meenemen, man wat maakt zo'n walbro een herrie :::|
Only milk and orange juice comes in 2 litres
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

gwn doen, als ze niet weten waar het slangetje eindigt...?
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Gebruikersavatar
Resolve
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 247
Lid geworden op: 18 jun 2010, 17:19
Type MR2: AW11

Bericht door Resolve »

Is wel een dikke opvallende slang (AN12 rvs omvlochten) maar ik zal eens kijken of ik hem ergens kan verbergen. Mischien achter de hitteschilden. Iemand nog suggesties?
Only milk and orange juice comes in 2 litres
-MR2-
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 333
Lid geworden op: 02 nov 2009, 16:07
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door -MR2- »

misschien zijn ze wel heel precies daar en moet je het hitteschild demonteren om te laten zien waar hij heen gaat
Gebruikersavatar
Resolve
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 247
Lid geworden op: 18 jun 2010, 17:19
Type MR2: AW11

Bericht door Resolve »

Tja waarschijnlijk is mijn 1e idee om hem maar gewoon netjes aan te sluiten wel het beste, dan weet ik iig zeker dat ik er geen problemen mee krijg tijdens de keuring. Het zal er daar ook wel wat strenger aan toe gaan als bij een normale apk.
Only milk and orange juice comes in 2 litres
-MR2-
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 333
Lid geworden op: 02 nov 2009, 16:07
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door -MR2- »

daarom neem het zekere voor het onzekere weet je zeker dat de auto wordt goedgekeurd
Gebruikersavatar
Resolve
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 247
Lid geworden op: 18 jun 2010, 17:19
Type MR2: AW11

Bericht door Resolve »

Faaaaaal (toch niet, lees #71)

Hoe kan het toch dat ie niet start. Oeps de nokkenas sensoren en vvti stuurkleppen verwisseld met aansluiten :*(

Heb de nokkenas sensoren op de pinnen van de vvti kleppen zitten en de kleppen op de pinnen van de nokkenas sensoren.:*(
Maar wel knap dat ie dan toch nog vonkt en inspuit :huh:

Morgen even omsolderen en dan zou die moeten starten ::)


EDIT: TOYOTA FAALDE, IK NIET :applaus-smiley:
Only milk and orange juice comes in 2 litres
Gebruikersavatar
hydraMR2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 313
Lid geworden op: 08 jan 2007, 18:22
Type MR2: AW11

Bericht door hydraMR2 »

Houd wel de polariteit van de sensoren in de gaten!!
Almost done building the NEW one............@Buurman;)
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

Je bent er gelukkig wel snel achter gekomen!!

Succes met starten, met spruitstukken klinkt het sowieso als een monstertruck, wel leuk voor een filmpje!
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Gebruikersavatar
Resolve
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 247
Lid geworden op: 18 jun 2010, 17:19
Type MR2: AW11

Bericht door Resolve »

HA en dan dacht ik dat ik faalde..... TOYOTA NOG VEEL HARDER :::|

toyota heeft een grove fout in de 3MZ schema's zitten!! nokkenas sensoren zijn op de schema's verwisseld met de VVTI kleppen en van beide zijn links en rechts ook nog eens verwisseld.

Vanochtend nog eens goed naar me blok en naar de schema's gekeken en toen viel me pas op dat er iets totaal niet klopte.
Eerst viel me op dat de vorm van de aansluitingen / stekkers precies andersom was als volgens het schema.
Daarna viel me op dat er volgens het schema 2 draden per nokkenas sensor terug zouden moeten komen en bij de vvti kleppen alleen de + en de - gezamelijk van beide kleppen en de krukas sensor. Terwijl aan mijn blok de nokkenas sensoren de gedeelde - hadden met de krukas sensor en er per vvti klep 2 draden terug kwamen. dus ook al precies andersom.

Kleuren hoevde ik al niet naar te kijken, want daar klopte ook geen k*t van.
Daarna wat oude foto's teruggezocht van toen ik het blok had gelabeld. Toen heb ik namelijk alle ecu pinnen en sensoren nagemeten om te bepalen welke sensor op welke ecu pin zat.
En toen viel me dus op dat links en rechts precies andersom zaten als in de schema's.

Toen was ik er wel zeker van dat ze alles verwisseld hadden. En wat bleek nu, zat wel alles goed aangesloten. Hoevde alleen van de nokkenas sensoren links en rechts om te draaien. Daarom gaf hij dus wel een vonk maar starte niet, hij vonkte op de uitlaatslag omdat links en rechts omgedraaid waren :idea8:

Daarna starten en hij sloeg meteen aan maar viel na 2 seconden ook weer meteen weg. Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik de luchtfilter buis er niet aan had hangen waardoor de maf geen goede waarden gaf.
Maar wanneer me OBD2 stekker binnen is kan ik die even solderen en daarna de ecu uitlezen.
Only milk and orange juice comes in 2 litres
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

Resolve schreef:HA en dan dacht ik dat ik faalde..... TOYOTA NOG VEEL HARDER :::|

toyota heeft een grove fout in de 3MZ schema's zitten!! nokkenas sensoren zijn op de schema's verwisseld met de VVTI kleppen en van beide zijn links en rechts verwisseld.

Vanochtend nog eens goed naar me blok en naar de schema's gekeken en toen viel me pas op dat er iets totaal niet klopte.
Eerst viel me op dat de vorm van de aansluitingen / stekkers precies andersom was als volgens het schema.
Daarna viel me op dat er volgens het schema 2 draden per nokkenas sensor terug zouden moeten komen en bij de vvti kleppen alleen de + en de - gezamelijk van beide kleppen en de krukas sensor. Terwijl aan mijn blok de nokkenas sensoren de gedeelde - hadden met de krukas sensor en er per vvti klep 2 draden terug kwamen. dus ook al precies andersom.

Kleuren hoevde ik al niet naar te kijken, want daar klopte ook geen k*t van.
Daarna wat oude foto's teruggezocht van toen ik het blok had gelabeld. Toen heb ik namelijk alle ecu pinnen en sensoren nagemeten om te bepalen welke sensor op welke ecu pin zat.
En toen viel me dus op dat links en rechts precies andersom zaten als in de schema's.

Toen was ik er wel zeker van dat ze alles verwisseld hadden. En wat bleek nu, zat wel alles goed aangesloten. Hoevde alleen van de nokkenas sensoren links en rechts om te draaien. Daarom gaf hij dus wel een vonk maar starte niet, hij vonkte op de uitlaatslag omdat links en rechts omgedraaid waren :idea8:

Daarna starten en hij sloeg meteen aan maar viel na 2 seconden ook weer meteen weg. Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik de luchtfilter buis er niet aan had hangen waardoor de maf geen goede waarden gaf.
Maar wanneer me OBD2 stekker binnen is kan ik die even solderen en daarna de ecu uitlezen.



Eerst kwam ik erachter dat de vorm van de stekkers niet klopte, zag daarna dat de nokkenas sensor en stekkers van de vvti kleppen op mijn blok precies andersom waren
yep als mijn maf eraf ligt start hij ook en valt hij gelijk weg. Way to go, had ook zo een verhaal met mijn startonderbreker! Haha succes met het afmaken van de veezessert
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Gebruikersavatar
Resolve
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 247
Lid geworden op: 18 jun 2010, 17:19
Type MR2: AW11

Bericht door Resolve »

Sherwin schreef:yep als mijn maf eraf ligt start hij ook en valt hij gelijk weg. Way to go, had ook zo een verhaal met mijn startonderbreker! Haha succes met het afmaken van de veezessert


Danku :D

Ik kom een siliconen koppelstuk te kort om me maf adaptor aan me inlaat te maken. Verwacht dat als de inlaat compleet in elkaar zit hij zou blijven lopen, precies wat jij dan ook had.

Zo nu eerst even wat foto's uppen.
Only milk and orange juice comes in 2 litres
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

Patrick, ik ben tegen een betaalbare Bluetooth ODB2 unit aangelopen... kun je realtime je ECU en sensor waarden uitlezen op bijvoorbeeld je mobiel, tablet. etc...

Misschien leuk speelgoed?


zoals gevraagd: de AP van android.

http://torque-bhp.com/software/torque-a ... -adapters/

De BT unit (ELM327)) heb je voor $22 thuis :) ik PM je wel ff de link :)

Filmpje hieronder ff kijken:D

http://www.youtube.com/watch?v=Ay-ZvTn3fLo
Don't shoot the messenger!
Gebruikersavatar
Resolve
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 247
Lid geworden op: 18 jun 2010, 17:19
Type MR2: AW11

Bericht door Resolve »

Beestje loopt inmiddels :D
Inlaat er even provisorisch vastgetaped zodat er geen valse lucht werd gezogen. Toen gestart en sloeg meteen aan. Alleen toen ik de sleutel weer omdraaide sloeg hij niet af :boos: Iets te fanatiek geweest met de relais aansluiten denk ik ;D

Nu alles weer terugmonteren en fatsoeneren dat ik de auto weg kan brengen zodat de mogenlijkheden voor de uitlaat opgemeten kunnen worden.

Was in eerste instantie bij Jeroentje.nl geweest. Maar na ruim 1,5 maand wachten, bellen en vragen raakt ook mijn geduld op. Heb na meerdere toezeggingen nog nieteens een prijs gekregen. Laat staan een afspraak wanneer ik de auto langs kan brengen. Als je de uitlaat niet wilt of kunt magen laat het dan gewoon weten :boos:

Uitlaat wordt nu gemaakt door iemand die al vaker voor een MR2 een RVS uitlaat heeft gemaakt maar momenteel (naar heb ik vernomen) nog maar beperkt orders aanneemt.
Only milk and orange juice comes in 2 litres
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

what is er met je bak? of wil je alleen een nieuwe om de LSD in te bouwen en sneller te kunnen wisselen?
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

Heb je wellicht nog wat info over deze duistere uitlaatbouwer?

(pm?)

Merci!
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Gebruikersavatar
Resolve
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 247
Lid geworden op: 18 jun 2010, 17:19
Type MR2: AW11

Bericht door Resolve »

MMaddict schreef:what is er met je bak? of wil je alleen een nieuwe om de LSD in te bouwen en sneller te kunnen wisselen?

Bak doet het prima....... in de achteruit ::)
Helaas de komt hij niet meer uit de achteruit en mis ik versnelling 1, 3 en 5.

Oftewel, bak zit niet helemaal lekker in elkaar :-/

Dus nu opzoek naar een andere bak om de bak te wisselen. Als het goed is kan het blok op zijn plaats blijven hangen, dat scheelt wel aardig wat werk.

Dan kan ik me huidige bak weer uit elkaar trekken om het diff er alsnog in te zetten. Of wellicht laat ik de bak compleet reviseren zodat ik altijd nog een frisse bak achter de hand heb. Mocht ik dan toch nog voor een turbo bak gaan dan ik ik iemand anders nog blijmaken met een gereviseerde LSD bak met verlengde 5e versnelling. Die zie je niet veel op een 2.0 :idea8:


De uitlaat zit er inmiddels onder. Moet zeggen dat het allemaal echt erg netjes gemaakt is! Zeker gezien het een vrij complex ding is vergeleken met een gemiddelde pijp van voor naar achter met een tussendemper en einddemper.
Het lijkt alleen dat de uitlaat meer herrie maakt als ik me had gewenst. Maar om hier echt over te kunnen oordelen moet ik er gewoon eerst een keer mee gereden hebben. Mocht dit zo zijn dan zal het een kwestie zijn van 2 grotere (langere) dempers eronder en eventueel 2 resonators of high flow cats ervoor om het geluid wat af te zwakken.

Stationair klinkt het tot nu toe echt als een beest! Kan nu de bak vast staat in de achteruit helaas niet meer starten, anders had ik even een filmpje gemaakt.

Als de nieuwe bak eronder zit zijn het nog maar klijne dingen die ik af moet werken voordat ik weer kan rijden. Dingen zoals hitteschildjes, tupperware aan de onderkant van de emmer, kvs ontluchten, etc.


De duistere uitlaatkunstenaar is Anthony van KiwiParts te Cuijk. Mocht je zijn contactgegevens nodig hebben dan laat het maar weten dan stuur ik ze wel via pm.
Only milk and orange juice comes in 2 litres
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

zou je me wellicht willen vertellen hoeveel het je gekost heeft om een uitlaat systeem te laten fabriceren? ik ben namelijk zelf ook opzoek naar iemand die een leuk systeem in elkaar kan zetten voor een leuke prijs. Als ik niemand vind ga ik het zelf maar in elkaar zetten! Helaas zal ik dan wel de originele pijp waar de catalysator in zit moeten gebruiken...

Ik begrijp dat je geen filmpje kan maken, maar kan je dan niet wat plaatjes schieten? Ik ben echt benieuwd! ;D
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Gebruikersavatar
Resolve
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 247
Lid geworden op: 18 jun 2010, 17:19
Type MR2: AW11

Bericht door Resolve »

Sherwin schreef:zou je me wellicht willen vertellen hoeveel het je gekost heeft om een uitlaat systeem te laten fabriceren? ik ben namelijk zelf ook opzoek naar iemand die een leuk systeem in elkaar kan zetten voor een leuke prijs. Als ik niemand vind ga ik het zelf maar in elkaar zetten! Helaas zal ik dan wel de originele pijp waar de catalysator in zit moeten gebruiken...

Ik begrijp dat je geen filmpje kan maken, maar kan je dan niet wat plaatjes schieten? Ik ben echt benieuwd! ;D

Ik zal vanavond wat plaatjes schieten. Prijs hoef ik geen geheim van te maken, 776,- euro inclusief aanpassen van de huidige brad bedell spruitstukken.

Dit was dan wel een wat complexer ontwerp, een "normale" mr2 uitlaat zal wellicht wat goedkoper zijn, maar dat is natuurlijk ook weer afhankelijk van je wensen.
Only milk and orange juice comes in 2 litres
Plaats reactie