Patrick's MR2 MZW20 project

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

Resolve schreef:Volgend probleem...


Me ECU lijkt half stuk te zijn.. ECU blijft in limp mode hangen en geeft totaal geen codes. Zelfs als ik met een lopende motor een wideband sensor los trek geeft hij nog geen codes.

Het vreemde is dat ik wel live data kan lezen, wat dus ook betekend dat de obd2 goed aangesloten zit. De live data en codes komen namelijk door de zelfde pin binnen.

Ik ga nu een afspraak maken bij de locale toyota dealer om hem daar uit te laten lezen. Mochten er daar ook geen codes uit komen dan weet ik zeker dat er iets mis is, waarschijnlijk een defecte ECU dus.

Mocht dit zo zijn dan komt er een leuke uitdaging voor in de plaats, namelijk een Megasquirt 3.
Neem wel een MS-Extra.

http://www.extraefi.co.uk/information_OL.htm

Zou ff contact opnemen met die gast van die website, hij is een van de engineers en kan je heel goed helpen de beste opties/ modules te kiezen.
Don't shoot the messenger!
Gebruikersavatar
Resolve
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 247
Lid geworden op: 18 jun 2010, 17:19
Type MR2: AW11

Bericht door Resolve »

MMaddict schreef:Neem wel een MS-Extra.

http://www.extraefi.co.uk/information_OL.htm

Zou ff contact opnemen met die gast van die website, hij is een van de engineers en kan je heel goed helpen de beste opties/ modules te kiezen.


Ha ik was je voor :P heb vanmiddag een mail naar hem verzonden. nu even op reactie wachten.

Maar ik heb idd de MS3 + MS3X nodig.
Only milk and orange juice comes in 2 litres
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

Resolve schreef:Ha ik was je voor :P heb vanmiddag een mail naar hem verzonden. nu even op reactie wachten.

Maar ik heb idd de MS3 + MS3X nodig.

Kan zo 2 weken duren voor hij antwoord.....

ik heb vorig jaar ooit al eens geinformeerd naar een MS voor mijn 1MZ.

Joshma zou je waarschijnlijk ook kunnen helpen met het opzetten van de VVTi ( Las net je post op TWOBRUTAL)

Alleen zal die je waarschijnlijk een Hydra adviseren. (andere prijs klasse als een MS)
Don't shoot the messenger!
Gebruikersavatar
Resolve
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 247
Lid geworden op: 18 jun 2010, 17:19
Type MR2: AW11

Bericht door Resolve »

Zelfde avond antwoord ;D

Ben hydra e.d. ook nog aan het overwegen, echter ze lijken wel wat meer te brengen maar de prijs ligt ook een stuk hoger.
Had hier niet op gerekend, dus het budget is ook niet zo hoog.
Only milk and orange juice comes in 2 litres
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

Resolve schreef:Zelfde avond antwoord ;D

Ben hydra e.d. ook nog aan het overwegen, echter ze lijken wel wat meer te brengen maar de prijs ligt ook een stuk hoger.
Had hier niet op gerekend, dus het budget is ook niet zo hoog.

Snap ik, dit zijn lastig in te calculeren risico's. :'(


En een hele #$%^& want je kunt niet ff improviseren.
Don't shoot the messenger!
Gebruikersavatar
Resolve
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 247
Lid geworden op: 18 jun 2010, 17:19
Type MR2: AW11

Bericht door Resolve »

Ben je 1,5-2 maanden aan het klooten dat het blok niet wil lopen, blijkt het aan 1 draadje te liggen :boos:

IGSW was niet aangesloten op een geschakelde 12V waardoor de ECU niet goed opstart.

[youtube]PMYr1LEklog[/youtube]
Only milk and orange juice comes in 2 litres
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Bekijk het van de positieve kant, hij loopt !!!!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
SpeedDevil
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1711
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:20
Type MR2: AW11

Bericht door SpeedDevil »

Of van de negatieve kant, nu zitten we met die herrie in ons rustig pitoresk dorpje
Dokter Rob schreef:Is er dan niemand die hier on-topic kan blijven...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Resolve
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 247
Lid geworden op: 18 jun 2010, 17:19
Type MR2: AW11

Bericht door Resolve »

Had je al wat gehoord dan? :::|

Geluid is wel aan de harde kant, oftewel VEEEEEEEEEEELS te hard. Na het werk even langs de action om wat pannensponzen te kopen als nood lapmiddel.

Enne die supra en lancer die er laatst bij jou in de buurt stonden zit de standaard uitlaat nog onder? Dat was nog wel op zondag, dat kan echt niet in ons katolieke kerkdorp.
Only milk and orange juice comes in 2 litres
Gebruikersavatar
SpeedDevil
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1711
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:20
Type MR2: AW11

Bericht door SpeedDevil »

Hihi daarom dat die er nog op zondagochtend stonden willen de buren niet wakker maken na een feestje
Maar niks gehoord had nachtdienst en was in boxmeer.
Zag je wel op kop in de motorruimte hangen toen langs kwam rond half 8
Dokter Rob schreef:Is er dan niemand die hier on-topic kan blijven...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Resolve
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 247
Lid geworden op: 18 jun 2010, 17:19
Type MR2: AW11

Bericht door Resolve »

En dan kom je niet even helpen als ik daar zo onbeholpen in die motorruimte hang te wroeten :P

Moet nu nog even een tijdelijke oplossing voor die uitlaat verzinnen. Eens kijken of wat staalwol (pannensponzen) in de pijpen genoeg is.

Permanente oplossing zal waarschijnlijk 2 catalysatoren of extra / andere dempers zijn. Even contact opnemen met de persoon welke de uitlaat heeft gemaakt.
Only milk and orange juice comes in 2 litres
Gebruikersavatar
SpeedDevil
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1711
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:20
Type MR2: AW11

Bericht door SpeedDevil »

Echt onbeholpen zag je er niet uit hoor, leek alsof je erg leuk vond.
Moest nog werken anders was ik wel gestopt hoor
Dokter Rob schreef:Is er dan niemand die hier on-topic kan blijven...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Resolve
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 247
Lid geworden op: 18 jun 2010, 17:19
Type MR2: AW11

Bericht door Resolve »

Gister was het idd weer leuk ;D heb een paar weken gehad dat het steeds minder leuk begon te worden, maar dat is gelukkig voorbij :D

Maar we zien elkaar wel weer een keer!
Only milk and orange juice comes in 2 litres
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

Je had toch net een opmaat pijp laten maken...? Kan je die niet laten passen als hij te veel lawaai maakt?

Gr Sherwin
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Gebruikersavatar
Resolve
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 247
Lid geworden op: 18 jun 2010, 17:19
Type MR2: AW11

Bericht door Resolve »

Volume is inmiddels al aangepast. een conus van kippengaas gemaakt en in beide pijpen geduwd. Deze komt klem te zitten in de vernouwing in de demper. En daarna 4 RVS pannensponzen per pijp erachteraan geduwd.

De demper heeft n eigenlijk wat extra dempings materiaal erin zitten. Het klinkt nu heel acceptabel, het is aleen even de vraag of dit wegbrand o.i.d. anders moet ik toch even terug voor een wat definitievere oplossing.
Only milk and orange juice comes in 2 litres
Gebruikersavatar
Resolve
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 247
Lid geworden op: 18 jun 2010, 17:19
Type MR2: AW11

Bericht door Resolve »

Proefritje is gemaakt gister 8)

Nog niet echt gas gegeven maar een kort sprintje in de 1e versnelling en even vol gas in de 3 en 4. Maar dat kwam wel lekker van de plaats. Het gaat echt vanuit stationair in een ruk door. In de 1e versnelling duikt de kont achter zo ver naar beneden dat het lijkt of de voorkant van de grond komt ;D

Maar er waren natuurlijk ook de nodige problemen!
- Borstje wat op de aandrijfas zit was verbogen en schraapt langs de bak, wat een hoop herrie maakte.
- Uitlaat rammelt tegen het subframe, wat ook een hoop herrie maakt. Vooral in de auto.
- Versnellingen waren erg moeilijk te selecteren
- 2e versnelling wou niet aangrijpen / sprong er weer meteen uit.
- Toerenteller en km teller werkten nog niet.
- kvs temp meter werkte nog niet.

Dus vandaag deze punten even nalopen en nog een catchcan welke ik zojuist in elkaar heb gelast even in de auto monteren + aansluiten.
Only milk and orange juice comes in 2 litres
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

Een goede schroefset installeren om de wegligging en het hemelzoeken tegen te gaan, verder good work!

Gr. Sherwin
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Gebruikersavatar
mr2PUNTfreak
Berichten: 5387
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
Type MR2: AW11

Bericht door mr2PUNTfreak »

Sherwin schreef:Een goede schroefset installeren om de wegligging en het hemelzoeken tegen te gaan, verder good work!

Gr. Sherwin
Paar grindtegels voor in de frunk....:P ;D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Resolve
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 247
Lid geworden op: 18 jun 2010, 17:19
Type MR2: AW11

Bericht door Resolve »

Zakken cement schijnt ook goed te gaan. Bij een Smart roadster werkt het iig prima :lach:

Maar vandaag dus naar de RDW voor een keuring + apk. Afkeur dus :::|

Punten die aangepakt moeten worden voordat ik weer een afspraak maak:

1.: Katalysator + lamba sonde monteren waarna ook nog een 4 gas meting gedaan moet worden.

2.: Handrem werkt maar aan een zijde.

3.: Geluid was iets te hard. 98dba gemeten bij 3500 toeren waar 95dba was toegestaan

4.: Afstandsbus tussen rechter motorsteun moet gemonteerd worden.

5.: Los hangende bekabeling moet vastgezet worden.

6.: Bouten versnellingsbak moeten rondom gemonteerd worden.



Eigenlijk valt het allemaal nog wel mee. Punt 1 en 6 zijn nog het meeste werk.

1.: Vanavond even twee magnaflow sportcats bestellen, ruimte heb ik al gecontroleerd dus dat wordt even zagen en lassen.

2.: Heb geen idee waar dit aan kan liggen, wellicht gebroken handremkabel. Maar dat moet ik nog uitzoeken.

3.: Geluid gaat met die twee cats makkelijk 3 dba omlaag. Zo niet dan maar wat helpen met wat pannensponzen.

4.: Afstandsbus zou geen probleem moeten zijn. Bout los, busje ertussen en bout weer vast.

5.: Bekabeling is binnen 5 min. opgelost.

6.: Dit wordt een lastige. Het boutpatroon komt namelijk niet helemaal overeen. De 4 bouten waarmee alles vast zat vinden ze niet voldoende. Daarom ga ik aan de onderzijde nog wat fabriceren zodat daar ook nog 2 of drie bouten zitten.

Na pinkpop dus weer wat werk te doen!
De bak schakelt inmiddels al wat spoepeler, alleen de tweede versnelling blijft een probleem. Deze schiet direct weer uit de versnelling als ik de koppeling op laat komen.
Only milk and orange juice comes in 2 litres
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

Resolve schreef:Zakken cement schijnt ook goed te gaan. Bij een Smart roadster werkt het iig prima :lach:

Maar vandaag dus naar de RDW voor een keuring + apk. Afkeur dus :::|

Punten die aangepakt moeten worden voordat ik weer een afspraak maak:

1.: Katalysator + lamba sonde monteren waarna ook nog een 4 gas meting gedaan moet worden.

2.: Handrem werkt maar aan een zijde.

3.: Geluid was iets te hard. 98dba gemeten bij 3500 toeren waar 95dba was toegestaan

4.: Afstandsbus tussen rechter motorsteun moet gemonteerd worden.

5.: Los hangende bekabeling moet vastgezet worden.

6.: Bouten versnellingsbak moeten rondom gemonteerd worden.



Eigenlijk valt het allemaal nog wel mee. Punt 1 en 6 zijn nog het meeste werk.

1.: Vanavond even twee magnaflow sportcats bestellen, ruimte heb ik al gecontroleerd dus dat wordt even zagen en lassen.

2.: Heb geen idee waar dit aan kan liggen, wellicht gebroken handremkabel. Maar dat moet ik nog uitzoeken.

3.: Geluid gaat met die twee cats makkelijk 3 dba omlaag. Zo niet dan maar wat helpen met wat pannensponzen.

4.: Afstandsbus zou geen probleem moeten zijn. Bout los, busje ertussen en bout weer vast.

5.: Bekabeling is binnen 5 min. opgelost.

6.: Dit wordt een lastige. Het boutpatroon komt namelijk niet helemaal overeen. De 4 bouten waarmee alles vast zat vinden ze niet voldoende. Daarom ga ik aan de onderzijde nog wat fabriceren zodat daar ook nog 2 of drie bouten zitten.

Na pinkpop dus weer wat werk te doen!
De bak schakelt inmiddels al wat spoepeler, alleen de tweede versnelling blijft een probleem. Deze schiet direct weer uit de versnelling als ik de koppeling op laat komen.

Zat de bak orgineel niet met maar 6 bouten vast?

Had je een helicoil gebruikt? die gebruiken ze meestal voor één van gaten in de bak.
Don't shoot the messenger!
Plaats reactie