Pr0j3ct

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
m4rcu5
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 167
Lid geworden op: 13 mei 2011, 15:42
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door m4rcu5 »

Hij is nog niet helemaal af, maar aangemeld, verzekerd en rijdend is die zeker.
Ik kon het vandaag met dit weer dan ook niet laten om een rondje te rijden.

De foto zoals die er nu bij staat:
Afbeelding

Zo blij met deze eerste rit met de daken eraf ;D:applaus-smiley:

De daken passen alleen door mn lengte niet achter de stoelen, ik hoop een setje hoezen over te kunnen nemen van robbert en ze dan in de kofferbak te leggen. :)
"If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull." - W. C. Fields
Gebruikersavatar
m4rcu5
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 167
Lid geworden op: 13 mei 2011, 15:42
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door m4rcu5 »

Helaas heeft het plezier niet lang vol mogen houden.

Zo stond ik 2 weken geleden langs de kant met een motor die geen vermogen meer gaf en een sterk ratelend geluid maakte. Het lijkt erop dat de oliepomp zn werk niet goed heeft gedaan of er toch ergens een scheurtje zat. Met 180Kmh net over de Duitse grens was het dan ook over met de lagers.

Het resultaat:
Afbeelding

Wat niet op de foto te zien is zijn de groeven die in de krukas staan.

Samen met wat we bij het reviseren van de motor zijn tegen gekomen aan bagger in de leidingen geef een 2e revisatie van de motor op en word het zoeken naar een nieuwe.

Wat zouden jullie mij in deze situatie aanraden? De assen, bak en uitlaat, startmotor en dynamo zijn dik in orde en zonde om niet her te gebruiken.
"If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull." - W. C. Fields
Gebruikersavatar
Ricardos
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1930
Lid geworden op: 22 jan 2010, 19:54
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Ricardos »

Balen zeg!
Kijken of je aan een blok kunt komen met weinig kilometers en gewoon overzetten, dat zou ik doen!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dorifto Deuce
Zere vingers van het typen..
Berichten: 902
Lid geworden op: 27 dec 2006, 22:32
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Dorifto Deuce »

3S-GTE swap!
1994 Super White Toyota Celica GT Four WRC - ST205
Gebruikersavatar
SpeedDevil
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1711
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:20
Type MR2: AW11

Bericht door SpeedDevil »

heb ik ook eens gehad met een clio 1.8 16v uit 93 vlak over de duitse grens begon die te ratelen en voor stoplicht sloeg die af.
gelukkig met een vriendelijke duitser aan kunnen duwen en richting huis gereden en gelukkig vlak over de grens weer terug in nederland kwam de krukas door het onderblok naar buiten.
stuk van onderblok sloeg slang van radiator eraf wat voor een geweldig spektakel zorgde en het was afgelopen met rijden.
gelukkig was ik in nederland want had alleen pechhulp voor in nederland
ik zou voor een beams gaan :D
heb nog wel een goed onderhouden blokje in de verkoop
Dokter Rob schreef:Is er dan niemand die hier on-topic kan blijven...
Afbeelding
Gebruikersavatar
m4rcu5
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 167
Lid geworden op: 13 mei 2011, 15:42
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door m4rcu5 »

Het gaat geen 3S-GTE worden, dit zou zonde zijn van m'n bak en uitlaat. Het mooiste leek mij de Red-Top BEAMS. Hier kna ik de echt goede onderdelen nog over zetten.

Robbert, dankje voor het aanbod, maar in verband met garantie en rij afstand ben ik voor een ander blokje gegaan. Wel echt hartelijk dank voor de antwoorden in de PM!

Het uitbouwen van de oude motor is al begonnen, en ergens verheug ik mij ook wel op de nieuwe motor.

Updates volgen nog.
"If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull." - W. C. Fields
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

m4rcu5 schreef:Het gaat geen 3S-GTE worden, dit zou zonde zijn van m'n bak en uitlaat. Het mooiste leek mij de Red-Top BEAMS. Hier kna ik de echt goede onderdelen nog over zetten.

Robbert, dankje voor het aanbod, maar in verband met garantie en rij afstand ben ik voor een ander blokje gegaan. Wel echt hartelijk dank voor de antwoorden in de PM!

Het uitbouwen van de oude motor is al begonnen, en ergens verheug ik mij ook wel op de nieuwe motor.

Updates volgen nog.
3S-GE weer geworden? Niet de beams dus?:P
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Gebruikersavatar
m4rcu5
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 167
Lid geworden op: 13 mei 2011, 15:42
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door m4rcu5 »

Sherwin schreef:3S-GE weer geworden? Niet de beams dus?:P
Juist wel een BEAMS. De mooie rode motor is gisteren avond opgehaald en staat nu naast de auto.

Het meeste inbouwen lijkt straight-forward buiten de inlaat buis. Hier zit nu een mooi stukje buis om, maar nu moet er een AFM sensor tussen.
Kent iemand zo een stukje adapter buis waar die in past?

Nog even een foto van het ophalen:
Afbeelding
"If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull." - W. C. Fields
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

Voor de beams heb je toch de originele in uitlaat nodig wil je dat deze goed werkt?
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Gebruikersavatar
SpeedDevil
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1711
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:20
Type MR2: AW11

Bericht door SpeedDevil »

succes met inbouwen.
Bij ad gehaald?
Dokter Rob schreef:Is er dan niemand die hier on-topic kan blijven...
Afbeelding
Gebruikersavatar
m4rcu5
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 167
Lid geworden op: 13 mei 2011, 15:42
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door m4rcu5 »

Sherwin schreef:Voor de beams heb je toch de originele in uitlaat nodig wil je dat deze goed werkt?
De standaard 3SGE uitlaat past er op als je de voorpijp aan past, al kreeg ik wel als tip mee dat een turbo pijp mooier zou zijn.

De inlaat maak ik mij meer zorgen om, ik weet niet hoe gevoelig dat allemaal is met de AFM sensor. En zonder originele filter bak word het even creatief zijn ::)
"If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull." - W. C. Fields
Gebruikersavatar
m4rcu5
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 167
Lid geworden op: 13 mei 2011, 15:42
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door m4rcu5 »

SpeedDevil schreef:succes met inbouwen.
Bij ad gehaald?
Yep, thanks!
"If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull." - W. C. Fields
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

m4rcu5 schreef:De standaard 3SGE uitlaat past er op als je de voorpijp aan past, al kreeg ik wel als tip mee dat een turbo pijp mooier zou zijn.

De inlaat maak ik mij meer zorgen om, ik weet niet hoe gevoelig dat allemaal is met de AFM sensor. En zonder originele filter bak word het even creatief zijn ::)
Of even kijken of je er een kan regelen?
Trouwens wellicht handig om nu je olie en waterpomp te inspecteren of vervangen? Nu kan je er makkelijk bij!
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Gebruikersavatar
m4rcu5
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 167
Lid geworden op: 13 mei 2011, 15:42
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door m4rcu5 »

Sherwin schreef:Of even kijken of je er een kan regelen?
Trouwens wellicht handig om nu je olie en waterpomp te inspecteren of vervangen? Nu kan je er makkelijk bij!
Eerst de motor erin leggen en dan kijken we hoe ver we komen. Op zich is het ook wel eens leuk om wat moois te maken ipv te zoeken of kopen 8)

Olie en waterpomp worden zeker naar gekeken, ik wil niet nog een keer mn lagers om zeep helpen :-/. De waterpomp hebben we vanavond vervangen.
Het werkt ook zeker wel makkelijk met de motor in de takel!
"If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull." - W. C. Fields
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

m4rcu5 schreef:Eerst de motor erin leggen en dan kijken we hoe ver we komen. Op zich is het ook wel eens leuk om wat moois te maken ipv te zoeken of kopen 8)

Olie en waterpomp worden zeker naar gekeken, ik wil niet nog een keer mn lagers om zeep helpen :-/. De waterpomp hebben we vanavond vervangen.
Het werkt ook zeker wel makkelijk met de motor in de takel!
Ja mijn pomp begaf het.... Niet leuk dat geintje!!!
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Gebruikersavatar
m4rcu5
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 167
Lid geworden op: 13 mei 2011, 15:42
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door m4rcu5 »

Langzaam maar zeker komen we ergens ;D

Afbeelding
"If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull." - W. C. Fields
Gebruikersavatar
nr74
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 156
Lid geworden op: 25 okt 2009, 14:44
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door nr74 »

originele filterhuis en lmm zijn gewoon te bestellen bij de dealer.
kost wat maar wel orgineel.(900,nog )best duur. dus.
Kijk ook eens op www.autocrossforum.nl

Het is niet mijn auto op de foto.
Gebruikersavatar
m4rcu5
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 167
Lid geworden op: 13 mei 2011, 15:42
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door m4rcu5 »

nr74 schreef:originele filterhuis en lmm zijn gewoon te bestellen bij de dealer.
kost wat maar wel orgineel.(900,nog )best duur. dus.
Wow, 900 :::|

Ik denk dat het zelf bouwen dan toch een leukere, leerzamer en zeker een goedkoper alternatief is. Maar thanks voor de tip 8)
"If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull." - W. C. Fields
Gebruikersavatar
J_MR2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 770
Lid geworden op: 25 jul 2007, 18:00
Type MR2: AW11

Bericht door J_MR2 »

Dear lord ..

Zou even rondkijken en zelf doen dan!
I don't always whistle at girls, but when i do, it's with my turbo :mexico-smile:
Plaats reactie