Pr0j3ct

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
mr2PUNTfreak
Berichten: 5387
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
Type MR2: AW11

Bericht door mr2PUNTfreak »

Daar kun je dan een electronische tellerbak op aansluiten?
Afbeelding
Gebruikersavatar
m4rcu5
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 167
Lid geworden op: 13 mei 2011, 15:42
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door m4rcu5 »

De knutsel maandag is weer voorbij.
Voorlopig houden we het op de maandag en dinsdag avond sleutelen tot die af is. Ik ben alleen bang dat dat deze zomer niet meer rijden word.

Vandaag was het de grote schoonmaak, en man man man wat een bagger kwam er uit het koelsysteem. Sommige pijpen zaten compleet dicht.

Afbeelding
Afbeelding


De buitenkant van het blok ben ik ook op los gegaan met een bierpul koud ontvetter. Dit ziet er nu weer redelijk uit.
De bagger in het kvs hebben we schoon gemaakt met een hoop water en perslucht.

Zodirect nog even het geld over maken aan MarcoTwo, dan blijft mijn motorkap ook nog open staan als we klaar zijn!

Morgen gaat de schoonmaak verder en probeer ik nog wat onderdelen van mn mega waslijst te vinden. Ik denk dat De Sloper mij van een hoop onderdelen kan voorzien ;D Ik ben nog even in afwachting van zijn email.
"If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull." - W. C. Fields
Gebruikersavatar
m4rcu5
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 167
Lid geworden op: 13 mei 2011, 15:42
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door m4rcu5 »

Dan hebben we vandaag ook de knutsel dinsdag gehad en we zijn weer een eind opgeschoten.

Gisteren van het blok nog helemaal onder de bruine blubber, vandaag is die mooi zwart en schoon.
Ook hebben we voortgang geboekt met de kop, het is even priegelen, maar de kleppen zitten er weer in.
En als laatste hebben we de zuigers weer op hun plek gezet, natuurlijk met nieuwe schrapers en ringen. Ook de cilinders gehoont en alle resten pakking weg geschuurd. Dat zou het roken wel moeten verhelpen.

Hierbij horen natuurlijk weer een paar fototjes:

Kleppen erin pielen:
Afbeelding

Blok is weer zwart (naja, zo goed als ::)):
Afbeelding

En de zuigers weer op hun plek:
Afbeelding

Ik zal van de week ook even de fotos van de versnellingsbak erbij zoeken, deze is ook alweer een heel eind onderweg.
"If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull." - W. C. Fields
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

jij gaat ook snel zeg! Keep up the good work! Ziet er echt mooi uit!

uit welke generatie is dit blok?

veel succes met derest!



groetjes,

Sherwin
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Gebruikersavatar
m4rcu5
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 167
Lid geworden op: 13 mei 2011, 15:42
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door m4rcu5 »

Hey Sherwin, Dankje!

Het is een Gen2 uit 1991.

Nu moet ik er wel even bij vermelden dat mijn sleutelmaatje een eerste monteur is met heel wat jaren in het vak, zonder hem had ik dit project ook niet zo kunnen doen :D
"If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull." - W. C. Fields
Gebruikersavatar
m4rcu5
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 167
Lid geworden op: 13 mei 2011, 15:42
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door m4rcu5 »

En zoals beloofd de fotos van de versnellingsbak ;D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
"If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull." - W. C. Fields
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

Nicee, krijg nu wel zin om de 1zz die ik heb liggen open te trekken voor de ervaring haha!
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Gebruikersavatar
m4rcu5
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 167
Lid geworden op: 13 mei 2011, 15:42
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door m4rcu5 »

Deze week bestond veel al uit het schoonmaken, schuren, ontvetten en spuiten van onderdeeltjes. Ik wil dat het uit eindelijk weer 100% is dus dan kan daar ook wel wat tijd in gaan zitten.

Ook de kop er weer op gezet en de kleppenstoters en nokkenassen weer gemonteerd.

We hebben hier toevallig een pakkingset van een 3s-gte en een 3s-ge liggen, en wat ons op valt is dat de pakkingen die van de motor af komen een variatie van de 2 setjes zijn.
De koppakking die erop zat was van een turbo (met het rubberen randje om het olie kanaal), maar op het blok was nog een afdruk te zien van een staal randje zoals deze bij de 3sge is. Ik neem aan dat deze normaal niet zonder meer verwisselt kunnen worden?

Ik had de Sloper ook nog gesproken, en zn nickname volledig verkeerd geïnterpreteerd :X ik dacht dat hij een sloop had, niet dat die de wagens prive sloopt ;D
Maar onderdelen kon die voor mij regelen! Dan kunnen eindelijk die gaten in de bumper gevuld worden met mistlampen.
Nu mis ik alleen nog een gaskabel, deze is niet meer leverbaar bij de dealer.

Op naar volgende week! dan gaan we verder met de distributie en carter.
"If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull." - W. C. Fields
Gebruikersavatar
m4rcu5
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 167
Lid geworden op: 13 mei 2011, 15:42
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door m4rcu5 »

Aangespoord door de collega's op het werk die zich af vragen waarom ik elke maandag en dinsdag avond zo hard de deur uit ren, toch even een update.

Het begint weer een beetje op een motor te lijken.
We hebben zoals geplanned de distributie er weer op gezet. De kap zit er nog niet op, die is onderweg van de Sloper.

Het inlaat en uitlaat spuitstuk zitten er ook weer op. Het uitlaat spruitstuk is wat vies, maar omdat deze toch weer snel vies en ook nog onder een aantal kappen zit had ik hier geen zin in om hem te poetsen :*(

De kappen zelf krijgen nog wel een kleurtje, de verf die er nu op zit blijkt ook niet hitte bestendig te zijn :(

Afbeelding

Als het goed is is de goodie bag van de Sloper onderweg naar mij toe, dan kunnen we de distributie af maken en kan ik al wat werk verrichten aan het uiterlijk.
Op aanraden ook even contact gezocht met JP, top service van hem!
"If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull." - W. C. Fields
Gebruikersavatar
m4rcu5
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 167
Lid geworden op: 13 mei 2011, 15:42
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door m4rcu5 »

Zo dat word de laatste update voor de komende 3 weken. Even er tussenuit voor de vakantie.

Maar het gaat de goede kant op met de motor. Hij zit weer zo ver mogelijk in elkaar en heeft een huwelijk gesloten met de bak.

We missen nog her en der wat boutjes die er niet in zaten en de rest van de inlaat is gewoon niet handig om nu te monteren.
Ik wil ook de vacuüm slangetjes nog controleren en her en der vervangen. Een stukje kabelboom moet ook nog hersteld worden, in de kabel naar de distributie zaten breuken en zal moeten worden vervangen.

En zou ziet het er nu dan uit:
Afbeelding
Afbeelding

Toch wel handig zo een stukje staal uit de oudheid :D
Hij klinkt net alsof je een ophaalbrug bedient!

Na de vakantie gaan we het motor ruim schoon maken en de motor er weer in hangen. Daarna door met onderstel etc.

ps. aan de collega op het werk welke ook een MR2 rijd: Meld je een aan hier!
"If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull." - W. C. Fields
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

Mooi man! en hup opschieten met die vakantie van je zodat je weer lekker aan de mr2 kan! dat is toch veel leuker dan niks doen op een ander plekkie :P

haha fijne vakantie!
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Gebruikersavatar
m4rcu5
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 167
Lid geworden op: 13 mei 2011, 15:42
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door m4rcu5 »

Zoo daar zijn we dan weer, terug van weg geweest.

Het was de laatste tijd niet zo heel interessant om fotos te plaatsen omdat het vooral leek alsof er weinig veranderde. Maar dat was zeker niet het geval, er was genoeg klein spul en puntjes op de I te zetten voordat de motor er daad werkelijk in kon.

Maar nu is het dan eindelijk zo ver. De motor hangt weer op zn plek, al mist die nog wel van vriendschap van kvs en intake.

Afbeelding

Maar man, man, man. Wat hebben we een werk aan die "vergeten boutjes" bijna elke body part die we los halen missen wel boutjes/parkertjes/drukkertjes dit neemt op het moment veel tijd in beslag om alles bij elkaar te zoeken en andere alternatieven te vinden om iets vast te zetten. Het moet natuurlijk wel 100% gebeuren.
Ik heb ook een aantal onderdelen die ik er los bij kreeg kunnen herleiden tot hun originele plaats. Zo bijvoorbeeld de stalen frames, die hoorden tussen de luchthapper en het rubber erachter in. De 2 "kleppen" welke in de kofferbak zitten zijn nu ook weer gemonteerd, deze moesten er van buiten af op. We hebben daarom de bumper en even af gehaald.
Dit was meteen ook wel makkelijk met het monteren van het verlende achterslot en het spuiten van de grill onder de auto. Ook doen we meteen wat kale plekjes achter de achterlichten inspuiten dat het niet kan gaan roesten. Ik zal alleen moeten kijken hoe we het middenpaneel goed vast kunnen zetten, de boutjes hierin laten helaas los. Maar zoals met alles, waar een wil is, is een weg!

Afbeelding

We hebben de wagen al even laten draaien zonder ontsteking en we hebben nu ook weer een gevuld olie systeem.
Morgen komt de echte test, dan hopen we de wagen volledig te kunnen starten.

Mijn dank gaat uit aan Erik + Oom/Vader voor het vrij nemen en ons de hele dag in de garage hebben laten sleutelen. Hier zijn we een heel eind mee opgeschoten!

-m4rcu5
"If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull." - W. C. Fields
Gebruikersavatar
Ricardos
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1930
Lid geworden op: 22 jan 2010, 19:54
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Ricardos »

Goed bezig ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Racewortel
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 155
Lid geworden op: 16 jun 2010, 23:47
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Racewortel »

Echt goed bezig ja!
Afbeelding
Gebruikersavatar
m4rcu5
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 167
Lid geworden op: 13 mei 2011, 15:42
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door m4rcu5 »

Danke! danke!

Sommige stukken van het project lijken een eeuwigheid te duren, maar er zit nu weer redelijk vaart in. En omdat te bewijzen spreekt een filmpje meer dan 1.000 woorden: filmpje
(Dit is nog wel zonder KVS en er missen nog wat slangetjes/kabels, maar lopen dat doet die! ;D)

Er is weer een hoop gedaan:
  • Slangetjes vervangen.
  • Inlaat proef geplaatst.
  • Carterventilatie een ander plaatsje gegeven.
  • Veerpoten uit elkaar gehaald.
  • Hitteschild gespoten achter.
  • Bumper weer op zn plaats gemonteerd (dit keer met 15 extra drukkers/boutjes!).
  • Achterlichten opnieuw bekabeld en extra feature gegeven.
  • Gaskabel weer normaal gemonteerd.
  • Hoop kleine dingetjes
En dit mag natuurlijk ook wel getoond worden ;D:

Afbeelding

Afbeelding

We zijn er nog niet. 8)
Ik heb bij JP een aanvraag voor een aantal onderdelen uit staan, nu is het hopen dat hij ze kan leveren. En de schokdempers moeten deze week nog binnen komen.
Maar dan kunnen we volgende week ook aan de gang. De laatste kabels van de achterlichten moeten nog op zn plek. Als de schokdempers er zijn dan kunnen we de auto weer rollend maken zodat deze een bezoek aan de brug kan brengen.

Hopelijk is het nog een beetje interessant om de posts te lezen, ik ben niet de beste blogger :-/

-m4rcu5
"If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull." - W. C. Fields
Gebruikersavatar
Ricardos
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1930
Lid geworden op: 22 jan 2010, 19:54
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Ricardos »

Begint al ergens op te lijken ;) Wat heb je met je achterlichten gedaan trouwens?
Afbeelding
Gebruikersavatar
m4rcu5
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 167
Lid geworden op: 13 mei 2011, 15:42
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door m4rcu5 »

Ricardos schreef:Begint al ergens op te lijken ;) Wat heb je met je achterlichten gedaan trouwens?
Dat dacht ik ook ;D het super om een auto stukje voor stukje weer op te bouwen en hem langzaam in elkaar te zien komen.

Het is niet zo heel spannend wat ik met de achterlichten heb gedaan. Ik irriteer mij altijd aan autos voor me die slechte remlichten hebben, daarom heb ik dat bij de emmer aangepast. Als je nu het rempedaal in trapt dan gaan de mistlichten mee aan (zonder dat je verklikker lampje gaat branden natuurlijk). En wat extra schroefjes erin ;)
Ik ga maandag het laatste beetje soldeer werk af maken, dan zal ik even een fototje maken van het eind resultaat :foto-ani:

Ik kreeg net ook een berichtje binnen dat de veren en dempers binnen zijn, dus de focus van deze week ligt bij het weer op de wielen krijgen van de wagen.

Over wielen gesproken, het blijkt toch erg lastig te zijn om een mooi setje witte velgen zoals de Volk Racing TE37 te krijgen voor een redelijk betaalbare prijs. :'(
"If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull." - W. C. Fields
Denius
Knop gevonden hoor !
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 sep 2011, 23:55

Bericht door Denius »

Eindelijk Marcu5, een reactie van mijn kant op dit blog.

Supergaaf hoe goed je dit project aanpakt !!11!

Als ik nog wat tijd over heb, zal ik ook nog iets plaatsen wat ik tegen kwam tijdens het vervangen van de kartonnen speakers van mijn mr2 en graag wil delen.

The Denius
Gebruikersavatar
m4rcu5
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 167
Lid geworden op: 13 mei 2011, 15:42
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door m4rcu5 »

Its Alive!

Jawel, gisteren de eerste testrit gemaakt.
De remmen moesten toch nog wel een keer ontlucht worden en hij rookt nog als een gek. De rook is te verklaren door de grote hoeveelheid olie die nog in de uitlaat zit. Deze zullen we er gewoon uit moeten rijden. De wagen zelf verbruikt nu geen druppel olie meer.

Op naar volgende week, dan gaan we een wat groter stukje rijden ;D
"If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull." - W. C. Fields
Gebruikersavatar
m4rcu5
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 167
Lid geworden op: 13 mei 2011, 15:42
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door m4rcu5 »

Weer even 2 foto's erbij plaatsen.

We zijn nu aan het interieur van de wagen bezig. In eerste instantie om alleen een nieuwe geluidsinstallatie te plaatsen, maar helaas moesten we nog een hoop problemen met de centrale deur vergrendeling en verlichting verhelpen.

De binnen kant ziet er nu wel als een puinhoop uit:
Afbeelding

De centrale deurvegrendeling had een kabel breuk welke erg creatief was opgelost. Hiervoor was een extra motor geplaatst en een kabel van de bijrijder deur naar de bestuurders deur getrokken. We hebben ondertussen de kabels vervangen en het slot werkt weer 8)

Tijdens de test rit welke we savonds deden viel het mij op dat de verlichting in het airco panneeltje het niet deed. Omdat een van de knoppen het ook al niet meer goed deed heb ik via De Sloper een reserve paneel kunnen krijgen.

In het orginele paneel was de 2e lamp uit de printplaat gebroken en de eerste domweg stuk. Omdat mn reserve paneel voor een auto met AC/Econ was moest het een en ander overgebouwt worden. En dit is iets waar ik mij graag op stort. Natuurlijk ook meteen alles getest.

Afbeelding

We zijn nu nog bezig de nieuwe remote voor de cdv in te bouwen en resten van een oude start onderbreker weg te halen.
Binnenkort zullen ook de speakers etc geleverd worden en kunnen we het interieur af bouwen.

Nog een kleine tegenvaller was dat het linker driehoeksraampje lekt. Deze hebben we verwijdert en zullen we met de juiste rubbers terug plaatsen.

Als iemand nog tips heeft voor wat ik nog naar zou kunnen kijken als ik toch in de auto bezig ben hoor ik het graag :P

-m4rcu5
"If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull." - W. C. Fields
Plaats reactie