1mz-fe

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

1mz-fe

Bericht door MMaddict »

Van 1MZ motorbouwpakket naar rijdende SW20.

Nou, ik ben vandaag even bij Decipherer langs gevlogen en heb hem van wat overbodige items ontdaan.

Nu heb ik omdat het ging regen een groot gedeelte onuitgezocht de schuur in moeten schuiven.

Het onderblok staat nog netjes verpakt op het pallet dus die laat ik nog even netjes staan tot ik mijn ophang plaat aan mijn motor stand heb vast gelast. Dit staat voor woensdag A.S. op de planning. Een foto van het onderblok heeft dus nog geen zin aangezien er niets te zien valt.

Maar om een idee te geven met hoeveel (kostbare) troep ik thuis kwam.

AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Inlaatspruitstuk en koppen en nokkenassen
AfbeeldingAfbeelding
Oude Headers
AfbeeldingAfbeelding
Kleppen en oude kopbouten
AfbeeldingAfbeelding
Kabelboom

Al met al, Decipherer is een grondige en geduldige verzamelaar! :D

Die zwenkwielen links boven en die pantoffel in het onderste plaatje had ik al.
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

Itemlist (wat ik tot 19-06-11 geregistreerd heb)

Afbeelding%20%20Uploaded%20with%20ImageShack.us]Afbeelding[/URL]


De werkelijke Kostprijs zou waarschijnlijk nog $400-$500 hoger zijn geweest als Deci niet zulke mooie deals had geregeld via Ebay.
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

2do list.


01: Alles uitzoeken en Documenteren (80%)
02: Alle (interne) onderdelen schoonmaken en Motordelen voorzien van een nieuwe beschermlaag. (80%)
03: Motorstand aanpassen aan blok. (90%)
04: Kleppendeksels stralen en laten poedercoaten. (20%)
05: inlaat spruitstuk laten poedercoaten.
06: Grote werkbank maken in de schuur.
07: Kabelbomen nalopen en labelen. (10%)
08: Koppen re-assemblen en klepafstelling controleren
09: Gasklephuis re-assemblen
10: Motor weer opbouwen.
11: Emmer zoeken om het blok in te leggen.
12: Vliegwiel en koppeling bestellen
13: ODBII meter bestellen (MaxiDiag JP701)
14: Oude motor en bak demonteren.
15: Emmer nalopen en 'probleem gebieden' aanpakken.
16: Bak aan 1MZ monteren.
17: 1MZ en Bak in Emmer monteren
18: Repinnen en Kabelbomen en Fuelsupply.
19: Alles nalopen en Starten!
20: ECU uitlezen en fouten er uithalen.
21: Uitlaat/ einddemper aanpassen.
22: Motor rustig warmrijden.
23: Gasmeting
24: RDW
25: Klinkers uit de straat trekken. (10%)

26: alles wat ik zo snel vergeten ben.
Gebruikersavatar
Ricardos
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1930
Lid geworden op: 22 jan 2010, 19:54
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Ricardos »

Al een leuke verzameling ;)
Zal een leuk topic zijn om te volgen ;)
Afbeelding
Daaf

Bericht door Daaf »

wow ik hoop dat je die onderdelen genummerd hebt :P
Gebruikersavatar
Metal_Carnage
Zere vingers van het typen..
Berichten: 732
Lid geworden op: 08 jul 2008, 15:30
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Metal_Carnage »

Ziet er goed uit man. Laatst kwam ik ook thuis met zo'n zelfde bouwpakket het is even puzzelen maar dan heb je wel wat. Succes ermee ik volg het graag :)
decipherer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10

Bericht door decipherer »

Succes met het in elkaar zetten, zal het volgen hier :)
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

En de kabelbomen uitgerold, zien er redelijk netjes uit, heb tot nu drie gebroken stekkers gespot. Zit een nederlands gekeurde ECU onderbeker aan en zelfs de klok uit het dashboard. nog even en ik heb het werkplaatshandboek echt nodig.

Afbeelding
decipherer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10

Bericht door decipherer »

De gebroken stekkers zaten aan de kabelboom van de auto hoop ik? Daar heb je het overgrote deel toch niet van nodig. Die van de motor was volgens mij nergens kapot toen ik die eraf haalde.
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

decipherer schreef:De gebroken stekkers zaten aan de kabelboom van de auto hoop ik? Daar heb je het overgrote deel toch niet van nodig. Die van de motor was volgens mij nergens kapot toen ik die eraf haalde.
Ja, was van die van de auto, die van de motor is netjes, heb al 2/3 schoon van de motorboom. Alle plastic aftakkingskappen gedemonteerd, schoon gemaakt en weer goed terug gezet met een bescheiden stukkie tape en niet 20 wikkelingen per kant.
Zodat ik straks nog wel de wireing (diagram) snap maar dat als het makkelijker is om ze in de emmer anders te laten lopen ik ze wel in een paar tellen los heb en niet op 1vierkanteCM hoef te lopen K**en.

Dus ga binnenkort netjes alle stekkers labelen. en dan kan ik ze weghangen tot ik ze weer nodig heb.
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb vandaag de nokkenassen en de kleppen nog maar even een beschermlaag gegeven. Sommige plekken begonnen een beetje droog te worden na 2 jaar uit elkaar te zijn geweest.

De nokken zien er nog erg netjes uit, mooi glad, geen groeven of gaatjes in het oppervlak.
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

Voorbeeld van een 'foute' as.

Afbeelding
dubbeledraaideur

Bericht door dubbeledraaideur »

zow dat zijn een hoop onderdelen, succes met inbouwen
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

Nou, na een hectische week eindelijk tijd om even een foto van mijn motor te uploaden.




Afbeelding%20%20Uploaded%20with%20ImageShack.us][URL=http://imageshack.us/photo/my-images/86 ... 22042.jpg/]Afbeelding[/URL]
Gebruikersavatar
ROB-E
Berichten: 2505
Lid geworden op: 02 apr 2007, 23:05
Type MR2: AW11

Bericht door ROB-E »

Dat past makkelijk achter in een MR2 :P
Green Goblin schreef:Wat Rob-E zegt.
decipherer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10

Bericht door decipherer »

Wel 2!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

decipherer schreef:Wel 2!
Afbeelding
2 zelfs!!!
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
decipherer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10

Bericht door decipherer »

Wel 2!

Afbeelding
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

Ajoh, dat zijn maar miniatuur motortjes.

Dit is een High-Bypass Engine, dies veeeeel zuiniger en krachtiger.


Maar zodra ik een M12x 1,25 tap heb (extra fijn draad) dan kan ik het blok ophangen en een foto maken. Het schroefdraad van een van de gaten is namelijk beschadigd...
decipherer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10

Bericht door decipherer »

Dat is niet zo fraai dan.. Maar ik dacht eigenlijk dat de draad M12x1.5 was, weet je zeker dat je goed gemeten hebt? Als ik het had gezien had ik er wel even een tap doorheen gehaald voor je..
Plaats reactie