(VERKOCHT) MR2 aw11 supercharged
Moderator: Pieten
(VERKOCHT) MR2 aw11 supercharged
Bij deze ga ik mijn aw11 tekoop aanbieden. Advertentie is zo geschreven dat hij binnenkort ook op marktplaats kan, vandaar staat er voor velen van jullie wat overbodige informatie in.
Extra foto's en info zijn in mijn topic te vinden: showthread.php?t=13402
Tekoop aangeboden, wegenbelastingvrije mr2 aw11 uit 1985 met 4agze-ae101 superchargerblok. Geweldige auto om in te rijden, en in uitstekende staat voor z’n leeftijd! Ik heb deze auto nu een dikke 8 maanden in mijn bezit, en ondertussen flink wat geld in gestopt. Ondanks dat ik de auto met veel plezier rij heb ik in die tijd maar een dikke 1000km op de klok gezet, en sleutel ik liever dan dat ik hem echt nodig heb.
De auto was toen ik hem kocht mechanisch gezien al in zeer goede staat, hij had alleen iets last van roest op de achterschermen (het bekende probleem bij de mr2). Ik heb dit professioneel laten behandelen door een carrosserielasser en opnieuw laten spuiten (kosten: 1400euro).Ik heb een hele serie foto’s van dit proces die je kunt bekijken. Verder heb ik zelf alle roest gevoelige delen volledig met tectyl behandeld. Bodem van de auto is 100%. De rest van de carrosserie is in goede staat, geen roest wel kleine gebruikerssporen zoals je bij een auto van 26 jaar kunt verwachten.
Motorisch gezien ligt er een 170pk sterk geswapt 4agze-ae101 (supercharged) blok in uit een corolla levin. De motor had (volgens zeggen) +- 27000km na revisie gelopen toen ik hem kocht, inclusief mijn kilometers dus een kleine 30dkm. Ik kan dit helaas niet bewijzen (de vorige eigenaar ook niet) aangezien de swap particulier uit is gevoerd door een gepensioneerde monteur, maar hij loopt als nieuw (typeplaatje donorauto aanwezig). Motor is voorzien van openluchtfilter, silicone bougiekabels, nieuwe intercoolerbuizen en een cusco oil catch can (zie foto’s). Tevens net de olie vervangen voor verse goede kwaliteit 10W40. Verder heb ik er een gedeeltelijk custom RVS uitlaatsysteem (kosten: 400euro) op gezet met een mooi sportief geluid. Koppeling en versnellingsbak ook super.
De mr2 staat op instelbare gele koni’s, voor en achter wat voor een zeer strak stuurgedrag zorgt. De remmen zijn vervangen voor het nieuwe type (87+) remmen, met aan de voorkant nieuwe remschijven.
Paar kleine minpuntjes:
- Paar hele kleine deukjes, allemaal te restylen (uitdeuken zonder spuiten). Dit wil ik eventueel regelen
- Iets stoeprandschade op de velgen
- Elektrische ramen gaan met wat getik omhoog. Waarschijnlijk het kunststof tandwieltje versleten (bekend euvel, maar goed te repareren).
Hieronder nog een lijst met gegevens en opties:
Merk: TOYOTA
Model: MR2 1.6 TWIN CAM
Bouwjaar: 12-1985
Km-stand: 199895
Carrosserie: Coupe 2 drs (opendak)
Brandstof: Benzine
Gewicht: 1034kg (belastingvrij)
Transmissie: Handgesch. 5-bak
APK datum: 16-09-2011
Kleur: WIT
Motorinhoud: 1600cc twin cam supercharger
Extra’s die je erbij krijgt:
- Airscoop (zie je niet vaak)
- Luxe goed passende waterdichte autohoes van Tyvek Topcover (137,18euro)
- Autoradio
- Victor racestuur inclusief naaf e.d
- Paar litertjes olie
Deze auto is met oldtimerverzekering te rijden voor minder dan 5 euro per maand, en is wegenbelastingvrij. De auto staat droog bij mij in de garage en hoeft niet perse weg. Prijs is onderhandelbaar, maar als ik er geen goede prijs voor kan krijgen blijft hij gewoon hier staan.
Extra foto’s van bijvoorbeeld de roest behandeling kunnen uiteraard via mail worden gestuurd. Ook foto’s van specifieke gedeelten kan ik op aanvraag maken en opsturen.
Graag contact opnemen voor een afspraak via mail of telefoon.
Mvg Timon
Contact kan voor jullie uiteraard ook via PB.
Zou leuk zijn als de auto naar een liefhebber gaat, dat is hij waard.
Clubprijs: 4200euro
Marktplaatsprijs: 4500euro
Prijs: 3800 met extra's, 3700 zonder extra's
Clubleden krijgen een volle tank euro 98
Extra foto's en info zijn in mijn topic te vinden: showthread.php?t=13402
Tekoop aangeboden, wegenbelastingvrije mr2 aw11 uit 1985 met 4agze-ae101 superchargerblok. Geweldige auto om in te rijden, en in uitstekende staat voor z’n leeftijd! Ik heb deze auto nu een dikke 8 maanden in mijn bezit, en ondertussen flink wat geld in gestopt. Ondanks dat ik de auto met veel plezier rij heb ik in die tijd maar een dikke 1000km op de klok gezet, en sleutel ik liever dan dat ik hem echt nodig heb.
De auto was toen ik hem kocht mechanisch gezien al in zeer goede staat, hij had alleen iets last van roest op de achterschermen (het bekende probleem bij de mr2). Ik heb dit professioneel laten behandelen door een carrosserielasser en opnieuw laten spuiten (kosten: 1400euro).Ik heb een hele serie foto’s van dit proces die je kunt bekijken. Verder heb ik zelf alle roest gevoelige delen volledig met tectyl behandeld. Bodem van de auto is 100%. De rest van de carrosserie is in goede staat, geen roest wel kleine gebruikerssporen zoals je bij een auto van 26 jaar kunt verwachten.
Motorisch gezien ligt er een 170pk sterk geswapt 4agze-ae101 (supercharged) blok in uit een corolla levin. De motor had (volgens zeggen) +- 27000km na revisie gelopen toen ik hem kocht, inclusief mijn kilometers dus een kleine 30dkm. Ik kan dit helaas niet bewijzen (de vorige eigenaar ook niet) aangezien de swap particulier uit is gevoerd door een gepensioneerde monteur, maar hij loopt als nieuw (typeplaatje donorauto aanwezig). Motor is voorzien van openluchtfilter, silicone bougiekabels, nieuwe intercoolerbuizen en een cusco oil catch can (zie foto’s). Tevens net de olie vervangen voor verse goede kwaliteit 10W40. Verder heb ik er een gedeeltelijk custom RVS uitlaatsysteem (kosten: 400euro) op gezet met een mooi sportief geluid. Koppeling en versnellingsbak ook super.
De mr2 staat op instelbare gele koni’s, voor en achter wat voor een zeer strak stuurgedrag zorgt. De remmen zijn vervangen voor het nieuwe type (87+) remmen, met aan de voorkant nieuwe remschijven.
Paar kleine minpuntjes:
- Paar hele kleine deukjes, allemaal te restylen (uitdeuken zonder spuiten). Dit wil ik eventueel regelen
- Iets stoeprandschade op de velgen
- Elektrische ramen gaan met wat getik omhoog. Waarschijnlijk het kunststof tandwieltje versleten (bekend euvel, maar goed te repareren).
Hieronder nog een lijst met gegevens en opties:
Merk: TOYOTA
Model: MR2 1.6 TWIN CAM
Bouwjaar: 12-1985
Km-stand: 199895
Carrosserie: Coupe 2 drs (opendak)
Brandstof: Benzine
Gewicht: 1034kg (belastingvrij)
Transmissie: Handgesch. 5-bak
APK datum: 16-09-2011
Kleur: WIT
Motorinhoud: 1600cc twin cam supercharger
Extra’s die je erbij krijgt:
- Airscoop (zie je niet vaak)
- Luxe goed passende waterdichte autohoes van Tyvek Topcover (137,18euro)
- Autoradio
- Victor racestuur inclusief naaf e.d
- Paar litertjes olie
Deze auto is met oldtimerverzekering te rijden voor minder dan 5 euro per maand, en is wegenbelastingvrij. De auto staat droog bij mij in de garage en hoeft niet perse weg. Prijs is onderhandelbaar, maar als ik er geen goede prijs voor kan krijgen blijft hij gewoon hier staan.
Extra foto’s van bijvoorbeeld de roest behandeling kunnen uiteraard via mail worden gestuurd. Ook foto’s van specifieke gedeelten kan ik op aanvraag maken en opsturen.
Graag contact opnemen voor een afspraak via mail of telefoon.
Mvg Timon
Contact kan voor jullie uiteraard ook via PB.
Zou leuk zijn als de auto naar een liefhebber gaat, dat is hij waard.
Clubprijs: 4200euro
Marktplaatsprijs: 4500euro
Prijs: 3800 met extra's, 3700 zonder extra's
Clubleden krijgen een volle tank euro 98
Er zit absoluut een hoop tijd in, maar ik heb van (bijna:X) elke minuut genoten:)
Feit is gewoon dat ik geen auto nodig heb. En dankzij m'n leeftijd kost de verzekering mij toch nog vier tientjes de maand, en dat blijft een hoop geld voor een student...
Mocht hij niet voor een redelijke prijs wegkunnen schors en stal ik hem.
Feit is gewoon dat ik geen auto nodig heb. En dankzij m'n leeftijd kost de verzekering mij toch nog vier tientjes de maand, en dat blijft een hoop geld voor een student...
Mocht hij niet voor een redelijke prijs wegkunnen schors en stal ik hem.
BST schreef:Ach, er is hier vast ook wel iemand die hem leuk vind..
Natuurlijk wel, maar ik heb ook van die fouten gemaakt.
Bepaalde auto verkocht die achteraf een klassieker kon worden.
b.v. een BMW320/6 AUT E21 uit 1978 met origineel schuifdak. (de sharknose)
(domme beslissing geweest, wist ik veel)
Daarom heb ik nog steeds de AW11 sinds AUG 1997.
Het is slechts een ervaring die ik heb met impuls verkoop bijzondere auto.
Schorsen en stallen is ook wel slim, maar zet hem nooit helemaal stil dan.
Heb je wel een oldtimer verzekering ?
Ik ben natuurlijk een stuk ouder , maar ik betaal 24,95 per maand casco tegen taxatie waarde voor 8000 km per jaar.
- Kimr2tje
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 844
- Lid geworden op: 06 mei 2007, 20:36
- Type MR2: AW11
Probleem van verzekeren heb ik ook.
Ik ben 22 en betaal iets van 85 euro in de maand, casco verzekerd tegen taxatiewaarde voor 12000 km per jaar, via de winter.
Als ik 24 wordt zal dat erg veel schelen zeggen ze daar ook al.
maar daarentegen issie wel belastingvrij dus dat steek ik weer in de pocket
Al met al ben ik nu maandelijks net zoveel kwijt als toen met mijn Twingo, maar met meer rijplezier:D
Ik ben 22 en betaal iets van 85 euro in de maand, casco verzekerd tegen taxatiewaarde voor 12000 km per jaar, via de winter.
Als ik 24 wordt zal dat erg veel schelen zeggen ze daar ook al.
maar daarentegen issie wel belastingvrij dus dat steek ik weer in de pocket
Al met al ben ik nu maandelijks net zoveel kwijt als toen met mijn Twingo, maar met meer rijplezier:D
MarcoTwo schreef:Oei, als Kim dit zegt, kun je het in je 'zak' steken.
- MMaddict
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
- Type MR2: AW11
Toen ik net 23 werd ben ik naar een andere verzekering gegaan.
Aangezien ik al bijna 4 schade vrije jaren had en ze me graag wilden hebben vonden ze het geen probleem om me geen jongeren toeslag te rekenen.
Ik had geïnformeerd wat het me zou kosten als ik 23 was en wat als ik 24 zou worden, om te kijken of het daadwerkelijk goedkoper zou worden als de toen al lopende verzekering. Ik had wel nette kleding aan...
Dus misschien het proberen waard, het scheelde me ongeveer 16-17 euro per maand.
En een mr2 is een stuk duurder in verzekering dus daar zal het waarschijnlijk een stuk meer schelen.
De jongeren toeslag is uit mijn hoofd ik iets van 40% op een normale verzekering.
Aangezien ik al bijna 4 schade vrije jaren had en ze me graag wilden hebben vonden ze het geen probleem om me geen jongeren toeslag te rekenen.
Ik had geïnformeerd wat het me zou kosten als ik 23 was en wat als ik 24 zou worden, om te kijken of het daadwerkelijk goedkoper zou worden als de toen al lopende verzekering. Ik had wel nette kleding aan...
Dus misschien het proberen waard, het scheelde me ongeveer 16-17 euro per maand.
En een mr2 is een stuk duurder in verzekering dus daar zal het waarschijnlijk een stuk meer schelen.
De jongeren toeslag is uit mijn hoofd ik iets van 40% op een normale verzekering.
MMaddict schreef:Toen ik net 23 werd ben ik naar een andere verzekering gegaan.
Aangezien ik al bijna 4 schade vrije jaren had en ze me graag wilden hebben vonden ze het geen probleem om me geen jongeren toeslag te rekenen.
Ik had geïnformeerd wat het me zou kosten als ik 23 was en wat als ik 24 zou worden, om te kijken of het daadwerkelijk goedkoper zou worden als de toen al lopende verzekering. Ik had wel nette kleding aan...
Dus misschien het proberen waard, het scheelde me ongeveer 16-17 euro per maand.
En een mr2 is een stuk duurder in verzekering dus daar zal het waarschijnlijk een stuk meer schelen.
De jongeren toeslag is uit mijn hoofd ik iets van 40% op een normale verzekering.
Dit verschilt erg sterk van verzekeraar, sommige hebben niet zozeer een jongeren tarief, maar beginnende bestuurders (dus <2 jaar rijbewijs). Anderen hebben weer een 'tussentarief' voor 23-26jarigen, die nog iets meer betalen dan de 30+'ers. Zoveel wensen zoveel kansen, sommige verzekeraars doen overigens heel bewust een gigantisch hoge premie op hun hogere risicogroepen, zodat deze zich vaak niet bij hun verzekeren (sommige risico's zijn gewoon altijd negatief in verzekeringsland, ookal krijg je 40% meer premie, als ze 400% vaker schade rijden dan je ideale doelgroep is het nog steeds bagger).
P.S. Geen mening, maar 10 jaar werkervaring.
On topic, mooie auto, succes met verkoop.