Repareren motorblok van een SW20 uit '92
Moderator: Pieten
Beslissing is gemaakt...
Ik ga een ander blok inbouwen. Dat het niet makkelijk is, zal ik in mn achterhoofd houden. Maar aangezien ik genoeg heb gelezen dat een oliezuiper altijd een oliezuiper blijft, bouw ik dit blok volledig uit.
Vanmiddag ga ik daarmee verder, om heel het motorruim leeg te maken.
De kabelboom wordt misschien wel iets waar ik op vast kan lopen.
Ik ga een ander blok inbouwen. Dat het niet makkelijk is, zal ik in mn achterhoofd houden. Maar aangezien ik genoeg heb gelezen dat een oliezuiper altijd een oliezuiper blijft, bouw ik dit blok volledig uit.
Vanmiddag ga ik daarmee verder, om heel het motorruim leeg te maken.
De kabelboom wordt misschien wel iets waar ik op vast kan lopen.
- mr2PUNTfreak
- Berichten: 5387
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
- Type MR2: AW11
- The Elementz
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 303
- Lid geworden op: 30 jul 2008, 23:45
- Type MR2: AW11
dubbeledraaideur schreef:Definitieve beslissing is nu echt gemaakt en daar houdt ik het nu bij!
Een Gen2 komt erin, als tijdelijke vervanger.
Dat is gewoon plug and drive . Veel succes met het zoeken van een tijdelijke vervanger.
GreetZ
Mensen maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.
- Sherwin
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1973
- Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
- Type MR2: AW11
Pas wel op! Als dat blok kantelt is er weinig over van het interieur!dubbeledraaideur schreef:Heb ik denk ik al gevonden, zaterdag ff ophalen Moet alleen nog een manier vinden, om dat blok in de Xsara picasso te laden....
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
-
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 175
- Lid geworden op: 15 feb 2007, 19:06
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Sherwin schreef:Iig de 1zz en 2zz zijn met 2 man te tillen;)
En dan hebben die nog een aluminium onderblok als ik me niet vergis.
Zo'n 3S is nog gewoon ouderwets gietstaal!
Compleet blok (met bak) weegt rustig tergen de 200kg. Zou ik toch niet graag achterin een auto willen tillen. Denk dat je dan de achterbumper van die auto wel gedag kunt zeggen
Driving: '92 AT190 Carina E GTi LB,
Restoring: '88 Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Corolla AE92 GTSi HB
Restoring: '88 Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Corolla AE92 GTSi HB
Sherwin schreef:Kijk dit blok is nu al gaar,nik stond een twee weken geleden voor 't zelfde pint... Ik ben gegaan voor een blok met meer vermogen, zodat je reperatie gelijk een upgrade is...
Meningen verschillen maar een revisie is wel goed, maar neemt idd niet al het olie verbruik mee... Gen 2 scheen daar wel last van te hebben(en blijven te hebben). Als je voor een blok gaat dat deze problemen niet heeft, heb je daar al wat zekerheid in!!
Repareren zelf is trouwens waarschijnlijk beter dan alles te verkopen en te gaan voor een ander 2'tje
Olie zuipen???
Dat doet mijn gen 2 helemaal niet;D ik heb er met een paar gasten wel is over gehad of mijn blok nog wel goed is omdat hij geen druppel verbruikt (bijna dan):applaus-smiley:
Green Goblin schreef:Ik denk dat Shennie gelijk heeft !
Ff een status update:
Van het weekend de kabelboom weggehaald uit de motorcompartiment.
Tevens een motorblok opgehaald. Die hopelijk volgend weekend ingebouwd kan worden
Gisteren de assen eindelijk kunnen losmaken.
Nu zitten we vast met de fuseekogels die te vast zitten en we weer speciaal gereedschap nodig hebben
Van het weekend de kabelboom weggehaald uit de motorcompartiment.
Tevens een motorblok opgehaald. Die hopelijk volgend weekend ingebouwd kan worden
Gisteren de assen eindelijk kunnen losmaken.
Nu zitten we vast met de fuseekogels die te vast zitten en we weer speciaal gereedschap nodig hebben
Nog een update, gisteren de fusee's losgekregen en de assen eruit gehaald.
Motorblok ligt nu op een karretje te rusten.
Maar nu het leukste. De auto over het motorblok krijgen.
Mn pa durft het niet aan om de auto op te tillen, met een katrol aan een houten balk waar een takel aan een schommelschroef hangt.
Dus we moeten daar nog iets op vinden om de auto op te tillen.
Motorblok ligt nu op een karretje te rusten.
Maar nu het leukste. De auto over het motorblok krijgen.
Mn pa durft het niet aan om de auto op te tillen, met een katrol aan een houten balk waar een takel aan een schommelschroef hangt.
Dus we moeten daar nog iets op vinden om de auto op te tillen.