Repareren motorblok van een SW20 uit '92

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

dubbeledraaideur

Bericht door dubbeledraaideur »

Beslissing is gemaakt...
Ik ga een ander blok inbouwen. Dat het niet makkelijk is, zal ik in mn achterhoofd houden. Maar aangezien ik genoeg heb gelezen dat een oliezuiper altijd een oliezuiper blijft, bouw ik dit blok volledig uit.
Vanmiddag ga ik daarmee verder, om heel het motorruim leeg te maken.

De kabelboom wordt misschien wel iets waar ik op vast kan lopen.
Gebruikersavatar
mr2PUNTfreak
Berichten: 5387
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
Type MR2: AW11

Bericht door mr2PUNTfreak »

Aansluitingen heb ik hier wel, als je voor een gen 3 gaat.;)
Afbeelding
dubbeledraaideur

Bericht door dubbeledraaideur »

Definitieve beslissing is nu echt gemaakt en daar houdt ik het nu bij!

Een Gen2 komt erin, als tijdelijke vervanger.
Gebruikersavatar
The Elementz
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 303
Lid geworden op: 30 jul 2008, 23:45
Type MR2: AW11

Bericht door The Elementz »

dubbeledraaideur schreef:Definitieve beslissing is nu echt gemaakt en daar houdt ik het nu bij!

Een Gen2 komt erin, als tijdelijke vervanger.

Dat is gewoon plug and drive ;D. Veel succes met het zoeken van een tijdelijke vervanger.

GreetZ
Mensen maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.
dubbeledraaideur

Bericht door dubbeledraaideur »

The Elementz schreef:Dat is gewoon plug and drive ;D. Veel succes met het zoeken van een tijdelijke vervanger.

GreetZ
Heb ik denk ik al gevonden, zaterdag ff ophalen ;D Moet alleen nog een manier vinden, om dat blok in de Xsara picasso te laden....
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

dubbeledraaideur schreef:Heb ik denk ik al gevonden, zaterdag ff ophalen ;D Moet alleen nog een manier vinden, om dat blok in de Xsara picasso te laden....
Pas wel op! Als dat blok kantelt is er weinig over van het interieur!
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
dubbeledraaideur

Bericht door dubbeledraaideur »

Sherwin schreef:Pas wel op! Als dat blok kantelt is er weinig over van het interieur!
Ik zorg ervoor dat ik er genoeg kranten + nog wat bouwplastic eronder heb liggen.
En ik gooi de achterbank eruit.
Gebruikersavatar
Maarten
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 150
Lid geworden op: 02 mar 2010, 21:33

Bericht door Maarten »

Ik hoop dat je dikke spierballen hebt...
Of iets van een takel ;D
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

Maarten schreef:Ik hoop dat je dikke spierballen hebt...
Of iets van een takel ;D
Met twee man kan je een blok verplaatsen hoor!
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Gebruikersavatar
Maarten
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 150
Lid geworden op: 02 mar 2010, 21:33

Bericht door Maarten »

Verplaatsen is het probleem niet, dat tillen wordt iets lastiger.
Volgens mij zit je al snel aan 200 Kg?
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

Maarten schreef:Verplaatsen is het probleem niet, dat tillen wordt iets lastiger.
Volgens mij zit je al snel aan 200 Kg?
Iig de 1zz en 2zz zijn met 2 man te tillen;)
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Gebruikersavatar
base86
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 400
Lid geworden op: 27 jan 2007, 10:59
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door base86 »

Nou ik zou nie graag een 3S-GTE willen tillen met 2 man.. weet niet of de 3S-GE lichter is...?

Buiten het gewicht heb je gewoon weinig "grip/houvast"..

Zou voor het gemak zeker een motortakel meenemen!
Blof-fan
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 175
Lid geworden op: 15 feb 2007, 19:06
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Blof-fan »

Sherwin schreef:Iig de 1zz en 2zz zijn met 2 man te tillen;)

En dan hebben die nog een aluminium onderblok als ik me niet vergis.

Zo'n 3S is nog gewoon ouderwets gietstaal!
Compleet blok (met bak) weegt rustig tergen de 200kg. Zou ik toch niet graag achterin een auto willen tillen. Denk dat je dan de achterbumper van die auto wel gedag kunt zeggen ::) :P
Driving: '92 AT190 Carina E GTi LB,
Restoring: '88 Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Corolla AE92 GTSi HB
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

Leeg zonder bak zal het 70-80 kilo zijn. met bak en vliegwiel komt er 80 kilo bij.

Gewoon olie er uit en op een pallet met een paar sjorbanden er om. picasso zal wel hoog genoeg zijn.
dubbeledraaideur

Bericht door dubbeledraaideur »

Ik heb hem toch met de aanhanger opgehaald. Dan maar een half uur langer onderweg. Takel meegenomen en wat sjorbanden.

Nu ff wachten totdat ik een dop 30 of ringsleutel 30 heb, zodat ik die moeren van mn assen eraf kan halen.
Gebruikersavatar
shenron
Berichten: 1789
Lid geworden op: 05 sep 2009, 12:54
Type MR2: AW11

Bericht door shenron »

Sherwin schreef:Kijk dit blok is nu al gaar,nik stond een twee weken geleden voor 't zelfde pint... Ik ben gegaan voor een blok met meer vermogen, zodat je reperatie gelijk een upgrade is...

Meningen verschillen maar een revisie is wel goed, maar neemt idd niet al het olie verbruik mee... Gen 2 scheen daar wel last van te hebben(en blijven te hebben). Als je voor een blok gaat dat deze problemen niet heeft, heb je daar al wat zekerheid in!!

Repareren zelf is trouwens waarschijnlijk beter dan alles te verkopen en te gaan voor een ander 2'tje


Olie zuipen???

Dat doet mijn gen 2 helemaal niet;D ik heb er met een paar gasten wel is over gehad of mijn blok nog wel goed is omdat hij geen druppel verbruikt (bijna dan):applaus-smiley:
Afbeelding
Green Goblin schreef:Ik denk dat Shennie gelijk heeft !
dubbeledraaideur

Bericht door dubbeledraaideur »

Ff een status update:
Van het weekend de kabelboom weggehaald uit de motorcompartiment.
Tevens een motorblok opgehaald. Die hopelijk volgend weekend ingebouwd kan worden :)

Gisteren de assen eindelijk kunnen losmaken.
Nu zitten we vast met de fuseekogels die te vast zitten en we weer speciaal gereedschap nodig hebben :(
dubbeledraaideur

Bericht door dubbeledraaideur »

Nog een update, gisteren de fusee's losgekregen en de assen eruit gehaald.
Motorblok ligt nu op een karretje te rusten.

Maar nu het leukste. De auto over het motorblok krijgen.
Mn pa durft het niet aan om de auto op te tillen, met een katrol aan een houten balk waar een takel aan een schommelschroef hangt.

Dus we moeten daar nog iets op vinden om de auto op te tillen.
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

Goede auto krik, opkrikken. Iets onder de wielen, krik verplaatsen...

Of blok leeglaten lopen. Heb je hem er zo onderuit.
Gebruikersavatar
Maarten
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 150
Lid geworden op: 02 mar 2010, 21:33

Bericht door Maarten »

Als de motor eruit is weegt die achterkant niet zo heel veel meer.
Ik heb de achterkant toen aan een balk van 40mm dik, 200mm hoog gehangen en dat ging prima.

Let wel, ik ben niet verantwoordlijk voor enige schade ;D
Plaats reactie