Sherwin's Spyder - Motor Swap

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

En vandaag was het zo ver... BLOK ERIN!

ik heb vandaag zo veel mogelijk gedaan, zoals alles aansluiten (en heel veel niet swap gerelateerde dingen) maar heb toch wat foto's genomen voor de update;

Afbeelding

Afbeelding

hier zie je mooi de inlaat verdwijnen
Afbeelding

waar ik de kabelboom laat
Afbeelding

nieuwe motorsteun
Afbeelding

kabelskabelskabels
Afbeelding

wauw <3
Afbeelding

Afbeelding

hier zie je de dipstick
Afbeelding

trouwens, gister heb ik mijn Crossmember nog voorzien van een rust converter behandeling, en 2 nieuwe lagen mat zwarte lak

Afbeelding

close up
Afbeelding

hint voor swappers:
houd de motor op een krik/takel zodat hij nog niet op de swap motorsteun rust, zet hem dan vast, op deze manier krijg je alle bouten er makkelijker in, anders is het nog een vrezelijk gekloot!

nu is het grootste gedeelte gedaan! Vooral al het kleine spul moet nog terug maar dat komt nog wel! (moet ook nog wachten op een levering van Toyota!)
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
phaebo
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 259
Lid geworden op: 28 nov 2009, 12:17

Bericht door phaebo »

jij gaat echt snel !! netjes man, mooie detail fotos
Afbeelding
Gebruikersavatar
mr2PUNTfreak
Berichten: 5387
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
Type MR2: AW11

Bericht door mr2PUNTfreak »

Ziet er goed uit, ben benieuwd wanneer ze weer loopt!:dux-blij_thumb-up:
Afbeelding
Gebruikersavatar
shenron
Berichten: 1789
Lid geworden op: 05 sep 2009, 12:54
Type MR2: AW11

Bericht door shenron »

Goed bezig, waneer denk je weer te kunnen rijden ??
Afbeelding
Green Goblin schreef:Ik denk dat Shennie gelijk heeft !
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

Morgen hoop ik!

Moet morgen wat spul gaan ophalen bij Toyota, even een Endlink scoren (!), en dan morgen eigenlijk alleen aan beide kanten de remschijven etc monteren banden... En toebehorene

Dan compleet uitlaatsysteem... Bumper erop, en kvs erin...


Misschien heeft ze dan wel zin om te starten!!!
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

Foto update:
[Assen geinstalleerd]
Afbeelding

Afbeelding

Daarna gelijk de bak gevult met nieuwe olie

[Crossmember geinstalleerd]
Afbeelding

Afbeelding

Nieuwe sticker! Haha!
Afbeelding

Verder ben ik lang bezig geweest de kabels goed weg te werken, de ecu aan te sluiten... En de koppeling te ontluchten (wat een werk!!!)
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
decipherer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10

Bericht door decipherer »

Mooi werk! Misschien heb ik het gemist, maar is dat inlaatspruitstuk ook van de celica? Lijkt me dat er daar toch wat meer ruimte is om dat spruitstuk wat van boven af te laten komen wat toch wat meer gebruikelijk is.
UndaGrwnD
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 482
Lid geworden op: 14 jun 2010, 23:42

Bericht door UndaGrwnD »

neem aan dat je ff naar charlois komt als tie klaar is ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

decipherer schreef:Mooi werk! Misschien heb ik het gemist, maar is dat inlaatspruitstuk ook van de celica? Lijkt me dat er daar toch wat meer ruimte is om dat spruitstuk wat van boven af te laten komen wat toch wat meer gebruikelijk is.
K snap niet echt wat je bedoelt?
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

vandaag alle laatste beetjes erin, kvs erin, de assen terug, complete ophanging, alles aangedraait...

Custom air intake gemaakt en gemonteerd: :D
Afbeelding

Afbeelding

wilde ik dus gaan starten, maar ze start niet, ik krijg geen vonk...

morgen maar even kijken of het een massa probleem is of het toch echt de immobilizer is... :(
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Gebruikersavatar
barra
Zere vingers van het typen..
Berichten: 744
Lid geworden op: 13 feb 2007, 22:05
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door barra »

immobilizer, knippert er dan niet een lampje op het dashboard, als dat het probleem zou zijn tenminste of een sleuteltje(lampje) dat blijft branden.
frankie-turbo schreef:barra loopt al lang mee hier.die zegt alleen wat als het ook ergens op slaat.
Afbeelding
decipherer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10

Bericht door decipherer »

Indien de werking hetzelfde is als bij een 2GR zal de motor wel aanslaan met de immobilizer. Hij zal echter na 1 a 2 seconden weer uitvallen. Je hoort hem dan wel duidelijk even starten.
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

Ja lampje blijft branden, ik ga even mijn schema's nakijken
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

Sherwin vs. Immobilizer
1:0

Hij klinkt gruwelijk hard jongens! Ik ga snel mijn endlink halen! Dan kan ik dr testen op de weg!
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
decipherer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10

Bericht door decipherer »

Goed gedaan! Wat was het probleem?
Gebruikersavatar
krijger
Berichten: 3000
Lid geworden op: 01 mar 2007, 14:54
Contacteer:

Bericht door krijger »

Snel gedaan!
Gebruikersavatar
Metal_Carnage
Zere vingers van het typen..
Berichten: 732
Lid geworden op: 08 jul 2008, 15:30
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Metal_Carnage »

Toppie kerel!
phaebo
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 259
Lid geworden op: 28 nov 2009, 12:17

Bericht door phaebo »

Woow jij hebt dat ding echt snel derin hangen zeg :) Gaaf dat ie nu al loopt. Wat was er nou met de immobalizer?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

Had mijn ecu-stekkers ge repinned op de USA ECU, vandaag 2 draden helemaal opgespoord, aangesloten en gestart!!

Ze rijdt geweldig! Heerlijk dat vermogen... Heb t idee dat ze meer koppel onderin heeft... En valve lift... Wauw!!!


Post zo wel een update
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

Dus ben de eerste 2ZZ powered Spyder in NL!
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Plaats reactie