Sherwin's Spyder - Motor Swap

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
Remmel
Zere vingers van het typen..
Berichten: 761
Lid geworden op: 10 nov 2008, 16:30
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Remmel »

Nee de MR2 gaat de deur uit..

:::| :::| :::|

Echt waar?!
Ben toch benieuwd waar het dan mis gegaan is? :huh:
Jean-Pierre

Afbeelding
Gebruikersavatar
bond
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2202
Lid geworden op: 02 jan 2007, 19:39
Type MR2: AW11

Bericht door bond »

Oke kort maar krachtig jammer.
Afbeelding

Bijna weekend
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

De oliepomp is ermee gekapt... heeft er dus voor gezorgd dat alles kapot is gelopen... Ik ga eerst even DymoTrack contacteren om te kijken hoeveel alles kost (dan word t schorsen en rijd hij pas weer eind dit jaar). Of te koop aanbieden in onderdelen of in een geheel waarbij een revisie nodig is...
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Gebruikersavatar
Sjerief
Zere vingers van het typen..
Berichten: 905
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:18

Bericht door Sjerief »

zo das wel heftig zo ineens...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

zit echt te twijfelen, of ik dit nog wel ga kunnen betalen... Ik ga hem denk ik maar eens aanbieden en kijken wat ik ervoor vang...
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Ik denk dat de markt voor auto's met een defect motorblok momenteel niet zo gunstig ligt.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

Green Goblin schreef:Ik denk dat de markt voor auto's met een defect motorblok momenteel niet zo gunstig ligt.
begrijp ik... maarja we zien wel wat de toekomst brengt
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Gebruikersavatar
Sjerief
Zere vingers van het typen..
Berichten: 905
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:18

Bericht door Sjerief »

Zonde dat er een abrupt einde aan je mr2 komt..
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

Sjerief schreef:Zonde dat er een abrupt einde aan je mr2 komt..
ooit komt er wat geks voor terug;D
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Nou weet ik niet hoeveel je budgettechnisch te kort komt, maar je kunt ook overwegen om de auto te houden, maar de hardtop weer te verkopen.

Van dat geld (plus natuurlijk wat meer) koop je weer een gebruikte 2zz, en swapt die er in. Aan aanbouwdelen en slijtdelen hoef je immers niets meer uit te geven, dat heb je allemaal al.

En dan blijf je tien jaar lang met je voet van je gas af, tot je weer budget hebt, voor het geval dat je blok weer ploft.....;D
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

Green Goblin schreef:Nou weet ik niet hoeveel je budgettechnisch te kort komt, maar je kunt ook overwegen om de auto te houden, maar de hardtop weer te verkopen.

Van dat geld (plus natuurlijk wat meer) koop je weer een gebruikte 2zz, en swapt die er in. Aan aanbouwdelen en slijtdelen hoef je immers niets meer uit te geven, dat heb je allemaal al.

En dan blijf je tien jaar lang met je voet van je gas af, tot je weer budget hebt, voor het geval dat je blok weer ploft.....;D
ik ga proberen een bedrijf te vinden dat de revisie deels kan doen, demonteren kan ik zelf, laat de krukas opmeten etc door het bedrijf doen en dan iemand zoeken die het in mekaar zet... het is nu overwegen... overwegen overwegen...

ik denk dat de auto sowieso weg gaat..
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Sherwin, ik ben wat aan het researchen, mag ik vragen waarom je maar 1 aandrijfas uit de bak gehaald hebt ?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

Green Goblin schreef:Sherwin, ik ben wat aan het researchen, mag ik vragen waarom je maar 1 aandrijfas uit de bak gehaald hebt ?
Tuurlijk, ik kon de bak namelijk met 1 aandrijfaf erin makkelijk onder vandaan halen... Ik had ruimte genoeg, daarom heb ik hem er niet uit getrokken. Trouwens die ebay ad waa verlopen, waar ging het om?

Ik ben nu aan het overwegen de MR2 te maken en dan kijken wat de markt doet.
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

Heeft iemand nog tips waar ik nieuwe drijfstanglagers, nieuwe krukas en een nieuw setje tandwielen voor een 2zz-ge kan krijgen voor een nette prijs? Ik heb ebay al gechecked.

De motor gaat er in een week of twee uit en gelijk uit elkaar. Maar wil me nu vast op de parts gaan orienteren.

Thanks!

Gr. Sherwin
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

krukas los zal niet meevalle.. je oude krukas kunnen ze slijpen.. lagers moet je nemen van OEM ,clevet of ACL.. maar die moet je je motorbouwer laten bestellen.. niet vooraf want je kun vooraf niet weten hoe ver je krukas afgeslepen moet worden aangezien deze zonder olie gelopen heeft..
dus laat die lagers je motorbouwer regelen.. dan heb je zeker de goede..
alleen als je krukas niets geleden heeft kun je de maat lagers bestellen die in je hoofdlagerkappen en drijfstangkappen gegraveerd staan

als je toch bezig bent.. laat het geheel balanceren, je krukas lichter maken, en andere klepveren erin.. dan kun je weer wat meer toeren draaien, en je motor loopt mooier/soepeler stand alone ecu erin en op naar de 10.000rpm :P
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

frankie-turbo schreef:krukas los zal niet meevalle.. je oude krukas kunnen ze slijpen.. lagers moet je nemen van OEM ,clevet of ACL.. maar die moet je je motorbouwer laten bestellen.. niet vooraf want je kun vooraf niet weten hoe ver je krukas afgeslepen moet worden aangezien deze zonder olie gelopen heeft..
dus laat die lagers je motorbouwer regelen.. dan heb je zeker de goede..
alleen als je krukas niets geleden heeft kun je de maat lagers bestellen die in je hoofdlagerkappen en drijfstangkappen gegraveerd staan

als je toch bezig bent.. laat het geheel balanceren, je krukas lichter maken, en andere klepveren erin.. dan kun je weer wat meer toeren draaien, en je motor loopt mooier/soepeler stand alone ecu erin en op naar de 10.000rpm :P
Ik zou dan gelijk een ander vliegwiel, zuigers, drijfstangen, nokken, kleppen, klepschotels en klepveren monteren. Echter wil ik de motor nu standaard bouwen zodat als ik de auto aanbied, hij rijdend te koop staat (en betrouwbaar is) daarnaast ga ik zelf turbo rijden van een ander merk :X

De mr2 heeft me veel geleerd en ik heb er bijzonder veel plezier mee gehad. Ik wil alleen een Nissan Silvia S14 gaan kopen. En deze auto bouwen voor de Drift. (motorisch wil ik rond de 350-400 pk's gaan zitten) Met de mr2 vind ik het lastig hem lang dwars te houden vanwege het gewicht achterin.

Dit word dus de laatste keer dat ikzelf de MR2 uit elkaar trek en helemaal tiptop in orde maak. :(

Gr. Sherwin
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
UndaGrwnD
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 482
Lid geworden op: 14 jun 2010, 23:42

Bericht door UndaGrwnD »

S14a is baas idd!
Afbeelding
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

Sherwin schreef:Ik zou dan gelijk een ander vliegwiel, zuigers, drijfstangen, nokken, kleppen, klepschotels en klepveren monteren. Echter wil ik de motor nu standaard bouwen zodat als ik de auto aanbied, hij rijdend te koop staat (en betrouwbaar is) daarnaast ga ik zelf turbo rijden van een ander merk :X

De mr2 heeft me veel geleerd en ik heb er bijzonder veel plezier mee gehad. Ik wil alleen een Nissan Silvia S14 gaan kopen. En deze auto bouwen voor de Drift. (motorisch wil ik rond de 350-400 pk's gaan zitten) Met de mr2 vind ik het lastig hem lang dwars te houden vanwege het gewicht achterin.

Dit word dus de laatste keer dat ikzelf de MR2 uit elkaar trek en helemaal tiptop in orde maak. :(

Gr. Sherwin


pfff ga je zoveel stappen terug ja naar een nissan.. a.k.a. japanse renault..
koop dan een soarer ofzo met 1 of 2jz motor.. die draaien zonder interne aanpassingen lachend 600pk betrouwbaar. een sr20det moet je boven de 300pk al gaan verbouwen.. voornamelijk het rocker-stopper systeem in de kop is erg onbetrouwbaar..
Afbeelding
Gebruikersavatar
bond
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2202
Lid geworden op: 02 jan 2007, 19:39
Type MR2: AW11

Bericht door bond »

Nou sherwin dan zou ik lekker niks meer aan de mr2 doen. En gewoon zo verkopen want het geld waar je het voor maakt zie volgens mijn niet meer terug. Ik zou dat geld dan gewoon voor het nieuwe project gebruiken. Maar dat vindt ik he.
Afbeelding

Bijna weekend
Plaats reactie