Sherwin's Spyder - Motor Swap

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
Metal_Carnage
Zere vingers van het typen..
Berichten: 732
Lid geworden op: 08 jul 2008, 15:30
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Metal_Carnage »

Sherwin schreef:Haha 4age's zijn wel echt wondermooie blokjea zeg, ik vindt die 20v blacktop echt een prachtiggeluid maken!

Maar je was zelf toch ook al een heel end gekomen? Ik verwacht wel dat je m snel up and running hebt toch :D
Ja joh het moet lukken. Hij hangt erin, kabelboom eraan dit is een kleinigheidje dat moet ik wel op kunnen lossen.
Zit al bijna 2 weken thuis na een operatie alleen dus dat schiet niet op :(
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

Oh dat is minder fijn! Maar zodra je je weer goes voelt weet je dat je een leuke tijd tegemoed gaat met je aw'tje! Succes
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Gebruikersavatar
Remmel
Zere vingers van het typen..
Berichten: 761
Lid geworden op: 10 nov 2008, 16:30
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Remmel »

Wat goed dat het allemaal gelukt is Sherwin!
Maar toch niet zo eenvoudig lees ik..., je bent toch van alles tegengekomen maar eind goed al goed :dux-blij_thumb-up:

Even over het rijgedrag; je hebt meer koppel onderin en bij valvelift breekt de hel los.
Maar hoe is de "driveability"?
Voorbeeld: de rijdt op een lange doordraaier en je gaat nog eens lekker op het gas: komt het vermogen abrupt in en moet je oppassen dat de achterkant niet ineens opzij stapt?
Kun je de MR2 in een drift houden door na het uitbreken met het gas te spelen?
Slippen de achterwielen alleen door NA de valvelift of ook al bij lager toerental door het hogere koppel?

...of heb je dit nog niet getest... ::)
Jean-Pierre

Afbeelding
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

Remmel schreef:Wat goed dat het allemaal gelukt is Sherwin!
Maar toch niet zo eenvoudig lees ik..., je bent toch van alles tegengekomen maar eind goed al goed :dux-blij_thumb-up:

Even over het rijgedrag; je hebt meer koppel onderin en bij valvelift breekt de hel los.
Maar hoe is de "driveability"?
Voorbeeld: de rijdt op een lange doordraaier en je gaat nog eens lekker op het gas: komt het vermogen abrupt in en moet je oppassen dat de achterkant niet ineens opzij stapt?
Kun je de MR2 in een drift houden door na het uitbreken met het gas te spelen?
Slippen de achterwielen alleen door NA de valvelift of ook al bij lager toerental door het hogere koppel?

...of heb je dit nog niet getest... ::)
Ik vond het juist behoorlijk makkelijk gaan!
Als je gewoon valvelift ingaat zal hij niet uitbreken als je geen gekke dingen doet, de auto wordt er niet onbestuurbaar van! Echter je kan je auto al dwars krijgen zonder de valve lift, alleen gaat dat hem niet lukken met kracht alleen, ik denk dat hij daar net te weinig kracht voor heeft onder de valve lift,(iig met mijn banden in het droge lukt me dat niet), boven de valve lift zou t wel moeten kunnen, heb al vaak moeten corrigeren omdat hij scheen uit te breken...

Heb wel even getest en hij gaat gemakkelijk dwars alleen heb ik m wel in de lift gehouden, denk dat je je drift niet meer goed uitkomt als je hem onder lift last zakken...


Trouwens,,.. Ik heb een nieuwe toerenteller nodig, deze stopt arupt op 8000 toeren, mijnn blok trekt dan nog vrolijk door... Dus heb nooit op voltoeren geschakeld, de revlimit licht érg hoog!


Wel leuk; met OEM downpipe en OEM catback, heb ik nu een zwaarder geluidje een brul bij 4k en terror bij lift!

Als je dat hoort zit je zo::lach:
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Gebruikersavatar
phuncz
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 256
Lid geworden op: 04 mar 2010, 17:18

Bericht door phuncz »

Argh man, zou het zo graag ook willen doen maar helaas geen poen voor het te laten doen en zelf kan ik het zowiezo niet. Om nog maar te zwijgen over het legale aspect hier in België...

Ooit...

Trouwens gaat de productie van de 2ZZ dit jaar stoppen dus het is een goed moment om zo'n motor te kopen want ze gaan enkel zeldzamer worden.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

Er zijn voldoende manieren om eraan te komen.. Demontagr auto's sloop auto's import... Nieuw...

Ligt aan 't budget! Maar voor mij was t t waard...


De swap heeft mij een krappe 3000 gekost...
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

De revlimit zou afhankelijk van het bouwjaar Celica op 7800 of 8300 toeren moeten liggen. Tenminste wat ik er zo snel in 10 minuten over kan vinden....

Dus twee mogelijkheden:
- of je revlimiter doet het niet...
- of je toerenteller wijkt nogal af

Als ik jou was zou ik er toch even onderzoek naar doen, steeds te veel toeren draaien is ook niet goed voor zo'n blok.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

Nee klopt maar k ben de toeren aan het opbouwen... Af en toe laat k t blok wat toeren pakken... Voorzichtig opbouwen, ken t blok niet... En moet even aftasten hoe je ermee kan rijden hè... Verder de rev limit van mijn ecu zat een stuk boven de 8k

Edit : 8500-8600 toeren, zou best kunnen want se 8300 ben k wel gepasseerd (op t geluid afgegaan) maar verder durfde k niet :)
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
UndaGrwnD
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 482
Lid geworden op: 14 jun 2010, 23:42

Bericht door UndaGrwnD »

kan je valve lift niet vervroegen...zodat hij soms niet terug valt onder de lift bereik ?

ongv. als een VTEC vervroeger
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

UndaGrwnD schreef:kan je valve lift niet vervroegen...zodat hij soms niet terug valt onder de lift bereik ?

ongv. als een VTEC vervroeger
Kan met een APEXi- Power FC... dan kan je de valve lift erin gooien vanaf 5k maar dan heb je een complete standalone, en een map nodig... Dusja:) beetje prijzig en nu zit t wel snor
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Gebruikersavatar
Remmel
Zere vingers van het typen..
Berichten: 761
Lid geworden op: 10 nov 2008, 16:30
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Remmel »

Die 8300rpm klopt wel: kijk hier maar eens op 28sec;

http://www.youtube.com/watch?v=pFHjtALj ... re=related
Jean-Pierre

Afbeelding
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

Er zijn verschillende ECU's waarin de rev limit verschilt, en denk niet dat mijn blok voor die 300 toeren nog zo veel langer doorgaat(en 't geluid blijft stijgen?) hang er binnenkort wel een digitale meter aan.. En ff de rev limit opzoeken ...(of hij werkt?!)
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

Na een dom foutje...

Lees idler poulie schoot los en vond het leuk om te verdwijnen, rijdt ze weer heerlijk en prima! Er is verder nog niks gebeurd en het blokje is echt top!

De poulie heb ik op ebay besteld en na het installeren reed ze weer zoals het hoort...

Dus project done! Vragen zijn altijd welkom :D
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Gebruikersavatar
Mr2racing
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 165
Lid geworden op: 04 jan 2009, 22:05
Type MR2: AW11

Bericht door Mr2racing »

Ik reed vanavond even naast je, maar ik heb toch het idee dat ik nog een kleine ratel hoorde. Ligt dit aan mij of klopt dit? Verder ziet hij er mooi uit hoor jongen8)
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

dat is mijn uitlaatpakking, die vrezelijk lekt! hahaha morgen naar de toyo dealer voor een nieuwe pakking!
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

Ik denk dat de oliepomp het begonnop te geven, heb een ratel in 't blok zitten ^*$<+{8&:€;):! Pff het is denk ik een Drijfstanglager.

Ik ga wat mensen contacteren voor een complete engine rebuild...
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Man, jij verbruikt meer motoren dan ik olie !!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

Nee de MR2 gaat de deur uit..
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Gebruikersavatar
Surferdude
Berichten: 7723
Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Surferdude »

Oh?
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
Gebruikersavatar
mrgeel
Berichten: 2511
Lid geworden op: 22 dec 2006, 22:39

Bericht door mrgeel »

Kort maar krachtig!!!!

Was die Celica motor toch niet zo goed?::)

Is dus ook geen optie als eventuele opvolger voor m,n orginele motortje.:-/



Succes, GEEL8)
Plaats reactie