Repareren roostertje onder klokje

Alles over de AW11. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de AW11.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
bonno

Repareren roostertje onder klokje

Bericht door bonno »

Hier weer een knotsgek projektje, als je toch niks te doen hebt.

Dit onderdeel is niet meer nieuw te koop en heeft meestal de irritante gewoonte om dicht te klappen als de ventilator vol open staat en er komt soms een hoop rotzooi uit in de vorm van half vergaan schuimrubber.
Ik vond dit dermate irritant worden dat ik heb onderzocht hoe dit ding weer goed te krijgen met een paar simpele middelen. Zelfklevend vilt (accoustisch), tochtband, schroevedraaiers en een smal plamuurmes.
Het rooster zelf krijg je eruit door eerst de gehele radio console te demonteren.
Dan kan je onder bij de schroeven, achter de kachel unit langs.
Het vilt kan je ook gebruiken om het wieltje vaster in zijn behuizing te krijgen waardoor hij weer zwaar loopt.
Het ding moet wel helemaal uitelkaar en vereist geduld en kracht. Niet te veel kracht want dan heb je het ding in stukjes die je alleen nog kan lijmen. Op eigen risico.
Het is zeer lastig het wieltje eruit te krijgen, maar is te doen. De behuizing is zeer sterk. Er valt dan meteen een vulring uit dat je zeker nog nodig hebt.
Het rooster krijg je eruit door hem eerst naar binnen te drukken, licht kantelen en dan eruit drukken.
Het wieltje kan je aan de vulring zijde bekleden met vilt en samen met de oude vulring zorgt dit voor de juiste extra weerstand. Ik heb ook het klepje opnieuw bekleed omdat het half vergaan was.
Alles weer terug plaatsen en functioneerd nu weer als nieuw zonder veel kosten.
Zie foto's

In onderdelen.
Afbeelding

weer in elkaar gezet
Afbeelding

Afbeelding
RowanMR2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 621
Lid geworden op: 29 dec 2006, 20:31

Bericht door RowanMR2 »

Lekker bezig!

Het zijn die altijd kleine dingetjes, die je auto weer helemaal af maken :)

En dit euvel had ik ook altijd bij mijn blauwe Amerikaanse, eigenlijk had ik dat gelijk moeten doen toen ik ook het hele interieur eruit had maar misschien komt dat nog een keer;

Afbeelding
bonno

Bericht door bonno »

RowanMR2 schreef:Lekker bezig!

Het zijn die altijd kleine dingetjes, die je auto weer helemaal af maken :)

En dit euvel had ik ook altijd bij mijn blauwe Amerikaanse, eigenlijk had ik dat gelijk moeten doen toen ik ook het hele interieur eruit had maar misschien komt dat nog een keer;

Afbeelding


Maar dat op de foto zijn geen kleine dingetjes meer. :applaus-smiley:
RowanMR2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 621
Lid geworden op: 29 dec 2006, 20:31

Bericht door RowanMR2 »

bonno schreef:Maar dat op de foto zijn geen kleine dingetjes meer. :applaus-smiley:
Nou eigenlijk, Bonno... Het was wel een klein dingetje!

Bij mij was er namelijk een stekkertje doorgebrand, een massa voor mijn koplampen waardoor de koplampen steeds uitvielen. Om dit euvel te verhelpen heb ik dus maar de complete kabelboom van het interieur vervangen ;D

Hier is het stekkertje, het zwarte was doorgebrand:

Afbeelding
bonno

Bericht door bonno »

RowanMR2 schreef:Nou eigenlijk, Bonno... Het was wel een klein dingetje! Bij mij was er namelijk een stekkertje doorgebrand, een massa voor mijn koplampen waardoor de koplampen steeds uitvielen. Om dit euvel te verhelpen heb ik dus maar de complete kabelboom van het interieur vervangen ;D

Had je iets veranderd aan de koplampen.
Of is het gewoon slijtage ?
RowanMR2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 621
Lid geworden op: 29 dec 2006, 20:31

Bericht door RowanMR2 »

Niets veranderd, maar ik heb op mr2oc.com gelezen dat meer AW11jes daar last van hebben. Misschien een euvel bij de Amerikaanse broertjes. Het is een massa-stekker dat op een massa-blok aangesloten zit. Een blauw blok onder het dashboard links van de bestuurder, boven de relais.

Misschien treedt het op als de lichtschakelaar kapot is, deze had ik namelijk later ook vervangen.
bonno

Bericht door bonno »

RowanMR2 schreef:Niets veranderd, maar ik heb op mr2oc.com gelezen dat meer AW11jes daar last van hebben. Misschien een euvel bij de Amerikaanse broertjes. Het is een massa-stekker dat op een massa-blok aangesloten zit. Een blauw blok onder het dashboard links van de bestuurder, boven de relais.

Misschien treedt het op als de lichtschakelaar kapot is, deze had ik namelijk later ook vervangen.

Dat is dan weer een andere projektje. Lichtschakelaar schoonmaken :)
Bijna alles van de aw11 kan uitelkaar voor onderhoud.
bonno

Bericht door bonno »

RowanMR2 schreef:Niets veranderd, maar ik heb op mr2oc.com gelezen dat meer AW11jes daar last van hebben. Misschien een euvel bij de Amerikaanse broertjes. Het is een massa-stekker dat op een massa-blok aangesloten zit. Een blauw blok onder het dashboard links van de bestuurder, boven de relais.

Misschien treedt het op als de lichtschakelaar kapot is, deze had ik namelijk later ook vervangen.

Mooi dat is dan weer een volgend projekt.
Lichtschakelaar demonteren en schoonmaken.
Plaats reactie