gen4 3sgte in een sloop mr2...

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
dooierick
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 jan 2007, 18:51
Type MR2: AW11

Bericht door dooierick »

je bent toch niet sneller
Mijn auto reed eenvoudig rechtuit verder, wat er in een bocht over het algemeen toe leidt dat men de weg verlaat.
Gebruikersavatar
shenron
Berichten: 1789
Lid geworden op: 05 sep 2009, 12:54
Type MR2: AW11

Bericht door shenron »

dooierick schreef:je bent toch niet sneller


Afbeelding

;D
Afbeelding
Green Goblin schreef:Ik denk dat Shennie gelijk heeft !
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

nice! je bent flink bezig geweest, hopen dat je laatste onderdeel snel langs komt! succes!!
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

dooierick schreef:je bent toch niet sneller


maakt niet uit.. ik duw je toch bij de eerste bocht de vangrail in.. ff met rollertje er overheen en ik kan weer rijden :P
Afbeelding
dubbeledraaideur

Bericht door dubbeledraaideur »

Mooi man. Succes met de afwerking!
Gebruikersavatar
dooierick
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 jan 2007, 18:51
Type MR2: AW11

Bericht door dooierick »

daar ben je ook niet snel genoeg voor
Mijn auto reed eenvoudig rechtuit verder, wat er in een bocht over het algemeen toe leidt dat men de weg verlaat.
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

gister een dagje vrij gehad.. en de dag gebruikt om mijn electronica in orde te maken

resultaat :
hoofdspanning schakelaar erin..
Gizzmo boostcontroler erin en werkend.
HKS turbotimer erin en werkend
Brandstofpomp hand-geschakeld rechtstreeks op de accu met relais..
pomp zoemt lekker.. lijkt net een echte racewagen door dat geluid
de 2 stack meters erin en werkend.
kabels getrokken naar de intercooler voor de 14 inch spal-fan
startpaneel werkt ook... is wel pimp al zeg ik het zelf..

Afbeelding

open gat naast het startpaneel wordt nog dicht gemaakt natuurlijk
de derde meter wordt de wideband van AEM.. alleen die heb ik nog niet opgehaald..

ff een totaal plaatje..

Afbeelding

cabine is nu voledig mat zwart van binnen.. behalve de deuren.. dat vond ik teveel werk om te gaan strippen.. dus dat komt nog wel een keer

next up : Rode MOMO kuipstoelen
daarna : voledig onderstel verwijderen voor schroefset en TRD Swaybars, en standaard rubbers vervangen voor PU bussen
daarna : Remmen reviseren

en ergens hier tussenin ga ik de motor voor het eerst starten.. heb al foutcodes uitgelezen en kwam alleen code 24 tegen, deze is wel makkelijk op te lossen
Afbeelding
Gebruikersavatar
dooierick
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 jan 2007, 18:51
Type MR2: AW11

Bericht door dooierick »

lekker bezig
Mijn auto reed eenvoudig rechtuit verder, wat er in een bocht over het algemeen toe leidt dat men de weg verlaat.
Gebruikersavatar
MitchMr2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 110
Lid geworden op: 08 okt 2010, 13:13
Type MR2: AW11

Bericht door MitchMr2 »

Super vet project! Ben erg benieuwd hoe dat loopt;D
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

lopen zal hij niet doen... heeft geen pootjes :P

ik hoop dat hij goed rijdt
Afbeelding
Gebruikersavatar
dooierick
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 jan 2007, 18:51
Type MR2: AW11

Bericht door dooierick »

wanneer ga je nou die uitsparing in je voorruit maken ?
Mijn auto reed eenvoudig rechtuit verder, wat er in een bocht over het algemeen toe leidt dat men de weg verlaat.
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

zo gauw jij een glaze koepel op je dak zet :P
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

Als die af is een keer meeten?(en 1998mr2 wat laten zien)
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

Regel het maar.. Ik ben altijd game!!!

Heb vandaag trouwens de motor gestart.
Was starten en lopen natuurlijk.. Alleen de 2de en 3de injector bleven een kleven maar dat was na 10 seconde helemaal goed.. En toen snorde hij lekker soepel rond..
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

Het 1998mr2 gedeelte staat tussen haken, het meeten niet!

Mooi dat hij draait! Wanneer denk je dat hij rijdt?
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

Paar weekjes denk ik.. Ik heb geen haast
Afbeelding
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

weer wat gehobby't vandaag

Afbeelding

de rest van de parts zijn er ook nu op de stoptech schijven na.. deze waren in de kleine versie (90-91) geleverd.. en ik heb natuurlijk de grote nodig.. maar dat word geregeld.

mishimoto is ook een klote bedrijf ben ik achter gekomen,
tot 4x toe zou de radiator na een week geleverd worden, nu vertelde ze afgelopen vrijdag dat het nog wel 5 weken kon duren..
dus die gaan we nu ook via een andere weg ergens zien te krijgen.
ditmaal wordt het de X-line versie.. deze is dikker als de normale mishomoto radiateur
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

Mooie stoelen, wel tegenvallertje van dat bedrijf dan...
Is dat het laatste wat je nodig hebt...
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

op de schijven na wel ja.. maargoed dat is mishimoto.. niet jappower
ik heb al vaker gehoord dat mishimoto dingen zeggen en beloven die ze niet nakomen dusja
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

Ja maar om te starten heb je die rad wel nodig... Isderes allemaal al gemonteerd of niet? Er zou trouwens toch nog een bodykit onder komen? Toma ofzo toch? Of gaat dat niet meer door?
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Plaats reactie