Project MRdelta2

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
shenron
Berichten: 1789
Lid geworden op: 05 sep 2009, 12:54
Type MR2: AW11

Bericht door shenron »

Goed bezig, leuk om te lezen dat je het sleutelen eraan ook erg leuk vind om te doen, en je leert er veel van.
Succes met je project!!

Grt Dennis
Afbeelding
Green Goblin schreef:Ik denk dat Shennie gelijk heeft !
Gebruikersavatar
Project-MR2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 mar 2010, 16:41
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Project-MR2 »

Nog een kleine update:
Alle hitteschilden zijn geschuurd en opnieuw gespoten.
Het schuren heeft behoorlijk wat tijd gekost, maar ook echt alle hoekjes zijn goed geschuurd en gespoten.
Hiervoor heb ik hittebestendige (tot 600 graden celcius) verf van Motip gebruikt.
Hier een paar foto's van de onderdelen;

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het motorkruis is mat zwart gespoten.
Deze is hitte bestendig tot 300 graden celcius.
Het motorkruis had ik per ongeluk in dezelfde ruimte gelaten toen ik de hitteschilden zilver ging spuiten.
Resultaat: zilveren "glitters" op het motorkruis.
Maar het ziet er eigenlijk best mooi uit.
Op de foto's lijkt het net alsof er stof op ligt, dat is dan weer een beetje jammer :-/
Afbeelding
Check Project-MR2.nl voor mijn eigen (MR2) projecten en info!
Gebruikersavatar
Ricardos
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1930
Lid geworden op: 22 jan 2010, 19:54
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Ricardos »

Het spruitstuk ziet er goed uit!
Nieuwe stickertje of heb je t afgeplakt?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Project-MR2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 mar 2010, 16:41
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Project-MR2 »

Die had ik afgeplakt maar moet het nog een beetje op poetsen ;D
Afbeelding
Check Project-MR2.nl voor mijn eigen (MR2) projecten en info!
Gebruikersavatar
shenron
Berichten: 1789
Lid geworden op: 05 sep 2009, 12:54
Type MR2: AW11

Bericht door shenron »

mooi!!!! ziet er echt mooi uit man.
Ben wel een beetje jaloers:*(
Afbeelding
Green Goblin schreef:Ik denk dat Shennie gelijk heeft !
Gebruikersavatar
Project-MR2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 mar 2010, 16:41
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Project-MR2 »

Jaaaa! Er zijn weer wat onderdelen binnen!
- Bougiekabels
- 4x bougies
- Oliefilter
- Benzinefilter
- Omvormer 12v naar 230v van het merk Eagle

Ook wordt de MR2 toch een beetje verlaagd. Ongeveer 1 cm zodat de wielen mooier in de kuipen vallen. Het is nog even kijken maar ik denk dat ik meteen een complete schroefset eronder gooi. Kost wat meer maar dan is het meteen goed aan elkaar aangepast.

En ook de rest van de motoronderdelen zijn gespoten! Eindelijk, ik ben het schuren een beetje beu...
Maar de onderdelen zien er wel heel mooi uit. Als dadelijk de motor in elkaar is gezet lijkt het net een nieuwe motor!

:D
En de kop is een klein beetje opgebouwd;
Afbeelding
Afbeelding

De onderdelen die nodig waren zoals rubbers voor de injectoren waren wel best prijzig. samen met een paar boutjes kostte het afgerond €80! Maar het zijn wel Genuine Toyota Parts :D

Ook is er een begin gemaakt om de radiateur er uit te halen, uit de oude MR2. Er moet nog behoorlijk wat koelvloeistof uit dus dat wordt waarschijnlijk weer een smeerboel.
Afbeelding
Check Project-MR2.nl voor mijn eigen (MR2) projecten en info!
Gebruikersavatar
Ricardos
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1930
Lid geworden op: 22 jan 2010, 19:54
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Ricardos »

Ziet er lekker glimmend uit :D
80 euro vind ik niet veel voor wat rubbers en pakkingen ;)
Heb je al gekeken wat een pakking kost tussen de turbo en en spruitstuk :P

edit: is natuurlijk een gti blok, goedemorgen :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kimr2tje
Zere vingers van het typen..
Berichten: 844
Lid geworden op: 06 mei 2007, 20:36
Type MR2: AW11

Bericht door Kimr2tje »

Goed bezig kerel!
Jammer van je eerste SW, maar zo te zien gaat het met nummer 2 wel goed komen!

Het valt me pas net op dat je een mede Veghelaar bent :P
In je filmpje veel bekende stukken weg hoor ;)
Ik heb je volgens mij al wel ooit zien rijden, maar weet t niet zeker, rijden wel meerdere zwarte sw's rond in veghel ;)
Mij en barra misschien ook ooit gezien? :P
Rode sw met antraciete velgen en rode aw met zwart dak ;)

Als je nog op zoek bent naar iets voor audio of electronica zou je eens binnen moeten wippen bij Carplace Soundcenter aan de Loopkantstraat in Uden. Zij doen ook inbouwen en hebben er echt wel verstand van.

Succes nog met je project en wie weet tot 'gespot!' :P
Afbeelding
MarcoTwo schreef:Oei, als Kim dit zegt, kun je het in je 'zak' steken.:lach:
Gebruikersavatar
Project-MR2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 mar 2010, 16:41
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Project-MR2 »

Thnx!

Ik ben Barra een keer tegen gekomen (half jaar terug?) bij Harley Davidson in Veghel. Volgens mij zat er een Neophyte sticker op de achterruit. Helaas kon hij me niet zien anders had ik wel even een babbeltje gemaakt :D

Qua elektronica en audio heb ik bijna alles dat ik wil hebben. Ik moet alleen nog een nieuwe versterker hebben, aangezien ik de vorige had opgeblazen... De versterker kon niet echt overweg met zelf gemaakte Dubstep :) Wob wob wob BOEM!
Ik ga zaterdag kijken voor een DLS versterker, aangezien ik speakers en een sub van DLS heb. Dan is alles mooi op elkaar afgestemd.

Afgelopen week ben ik bezig geweest om de radiateur over te zetten, maar dat viel niet echt mee. Ik kreeg de radiateur niet mooi op z'n plek. En zat deze eindelijk fatsoenlijk op z'n plek, kreeg ik de rubberen leidingen niet aangesloten op de radiateur! Maar met wat hulp komt dat wel goed ;)

Ook is bijna alle bekabeling gelegd voor de PS2 die wordt ingebouwd.
Het is het makkelijkste om dat nu te doen aangezien de emmer een groot gedeelte uit elkaar ligt. Aan de PS2 ligt een externe hardeschijf met alle games erop, zodat ik geen geklooi heb met DVD's wisselen :)
De reden om de PS2 in te bouwen is omdat ik volgend jaar met de emmer naar Italie wil rijden, en dan is het wel leuk om af en toe wat te kunnen gamen. Misschien dat er tegen die tijd een PS3 in komt :)
Afbeelding
Check Project-MR2.nl voor mijn eigen (MR2) projecten en info!
Daaf

Bericht door Daaf »

mooie post en leuke website :) wil zoiets maken voor mijn v6 projectje :)
voeg de link naar je website ook wel even toe aan mijn websites :)
Gebruikersavatar
Project-MR2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 mar 2010, 16:41
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Project-MR2 »

Thnx Daaf, ik zal de link naar jou website ook even toevoegen :dux-blij_thumb-up:

Wederom zijn er een aantal onderdelen binnen!
- Alarm met comfortsluiting en centrale deurvergrendeling
- Racegaas voor de voorbumper

Helaas is de pakking voor de ACIS kleppen nog in bestelling :(
Hierdoor kan deze nog niet geplaatst worden.

Voordat de kop erop ging is er nog een beetje geschuurd:
Afbeelding

Hierna is de kop er weer opgezet, met de nieuwe koppakking ertussen, en het begint steeds meer op een motor te lijken ;)
Ook zijn de siliconen slangen vervangen, aangezien de originele slangen vol zaten met kleine gaatjes en scheuren:

Vanaf de zijkant:
Afbeelding

Van boven:
Afbeelding

De achterkant:
Afbeelding

Omdat ik de gespoten onderdelen niet had afgelakt, droop de lak eraf door een beetje olie op de ACIS kleppendeksel. Het werd een echte smeerboel, maar dat was mijn eigen schuld. ACIS kleppendeksel opnieuw geschuurd en gespoten en meteen alles nog even afgelakt met aflak dat beschermd tot 650 graden;
Afbeelding
Afbeelding

Voordat de ACIS kleppendeksel werd geschuurd en gespoten, hebben we het nog in een laagje met afgewerkte olie gelegd. Het probleem met de ACIS kleppen was dat deze open bleven staan. Er was geen beweging meer in te krijgen, dit was al het geval toen we de deksel eraf haalden maar was ik even vergeten. Door de olie is er weer beweging in te krijgen en gaan de kleppen nu weer soepel open en dicht. Alle olie eraf gehaald, geschuurd en opnieuw gespoten. Daarna nog even aflakken en dit is het resultaat;
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ook is er gewerkt om de radiator over te zetten, maar ik kreeg de 2 slangen die erop moeten worden aangesloten er niet helemaal overheen. Dit wordt nog gedaan door een zeker persoon die het vaker heeft gedaan, in een ver verleden met m'n andere MR2 :p
Afbeelding
Afbeelding
Check Project-MR2.nl voor mijn eigen (MR2) projecten en info!
Gebruikersavatar
Project-MR2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 mar 2010, 16:41
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Project-MR2 »

Stukje bij beetje komt de MR2 dichter bij het starten voor de eerste keer :D

De ACIS kleppen zijn eindelijk binnen!
Het lastige voor de dealer was dat de onderdeelnummers van het werkplaatshandboek niet overeen kwamen met het systeem van de Toyota dealer. Toen ze de pakkingen hadden gevonden moest het besteld worden bij de leverancier en die had ze niet op voorraad. Dat duurde weer even maar afijn; ik ben blij dat ik ze in ieder geval heb!

Behalve dat zijn de nokkenassen erin gelegd:
Afbeelding
Afbeelding

Na heel wat moeilijk te hebben gedaan is het dan eindelijk gelukt om de radiateur aan te sluiten met alle onderdelen die daarbij horen, zoals de 2 ventilatoren;
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb geen 2 ventilatoren nodig, maar dan wordt het goed gekoeld in de zomer, en in de winter kan ik een stekker loshalen van 1 van de 2 ventilatoren.

En iets wat ik nog helemaal vergeten was, was de uitlaat :s
Deze moest nog onder de oude MR2 vandaan gehaald worden, maar er was nogal wat gungum dat weg gekapt moest worden om uberhaupt bij de bouten te kunnen. Toen de uitlaat er eindelijk onderuit was na ongeveer 1,5 uur, werd meteen duidelijk waarom de uitlaat nog steeds zoveel herrie maakte;
Afbeelding
Afbeelding

Er zat bovenaan een bout met een mooi moertje, maar de flens van de uitlaat was zo rot, dat deze eruit is getrild. Ik had er wat gungum op gesmeerd, maar dat had dit never nooit ni kunnen voorkomen.
Ook heeft de katalysator last van verschillende gaatjes.
De uitlaat was in ieder geval goed gemonteerd ( :D ) maar deze uitlaat was gewoon rot.

Nu is er nog een andere uitlaat, overigens ook een originele uitlaat, maar die heeft zowat hetzelfde euvel als de uitlaat hierboven;
Afbeelding

Een rotte flens van zowel de katalysator als de uitlaat zelf. Toch is dit nog beter dan de andere uitlaat.
Afbeelding

De andere kant van de uitlaat ziet er opzich nog redelijk uit, alleen zijn de bouten helemaal vast geroest en zit er een spleetje aan de zijkant...
Afbeelding

De uitlaat moet in ieder geval fatsoenlijk worden gemonteerd aangezien de auto, zodra ik ermee wil gaan rijden, eerst gekeurd moet worden. Als dat niet gefixt wordt voor het keuren, kan het weleens zo zijn dat ie wordt afgekeurd... En ik hoop natuurlijk dat ie de eerste keer helemaal wordt goedgekeurd...
Afbeelding
Check Project-MR2.nl voor mijn eigen (MR2) projecten en info!
Gebruikersavatar
Project-MR2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 mar 2010, 16:41
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Project-MR2 »

De uitlaten die ik heb liggen zijn allemaal behoorlijk rot, zie hier boven.
Het kan gefixt worden, maar ik wil mn MR in goede conditie hebben en dus zonder roest en gungum :)

Ik was eigenlijk op zoek naar een SuperSprint, maar na wat mails gestuurd te hebben ben ik erachter gekomen dat deze niet meer worden gemaakt :( Damn, want dat ding heeft een geweldig geluid...
Via via via heb ik een uitlaat kunnen regelen van Remus, dat ook een erg mooi geluid heeft, voor een erg mooie prijs;
Afbeelding
Afbeelding
Het enige nadeel van deze uitlaat, is dat er een boutje in zit die in de demper ligt te rollen :(
Vanavond ga ik nog een poging wagen om het eruit te halen.

Daarnaast heb ik nog een decat besteld via eBay, deze zou begin volgende week binnen moeten komen. Als die binnen is kan de uitlaat er eindelijk onder :D
Afbeelding
Check Project-MR2.nl voor mijn eigen (MR2) projecten en info!
Geert_MR2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 84
Lid geworden op: 19 jun 2011, 18:12

Bericht door Geert_MR2 »

Mooi project, altijd leuk om te zien.

Maar die ACIS kleppen waar je het over had, waar zijn deze voor?
Gebruikersavatar
Project-MR2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 mar 2010, 16:41
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Project-MR2 »

Geert_MR2 schreef:Mooi project, altijd leuk om te zien.

Maar die ACIS kleppen waar je het over had, waar zijn deze voor?
Dank je :D

Als je boven de 5000 of 5500 rpm komt, gaan deze kleppen open zodat je een kleine boost krijgt. Zoiets als een kickdown bij een BMW of Mercedes.
Afbeelding
Check Project-MR2.nl voor mijn eigen (MR2) projecten en info!
Gebruikersavatar
Project-MR2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 mar 2010, 16:41
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Project-MR2 »

Het is alweer een tijdje geleden dat er een update is geplaatst, maar het loopt niet zo lekker :'(

De Remus uitlaat heeft nog steeds een boutje in de demper.
Deze is met geen mogelijkheid eruit te krijgen, behalve als de uitlaat wordt open geslepen, maar dat ga ik niet doen met een splinternieuwe uitlaat.

Na contact te hebben opgenomen met de importeur wordt de uitlaat opgehaald en wordt er een nieuwe terug gestuurd. Dit kan even duren maar ik heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen ;D

Waar ik wel mijn twijfels bij heb, is de Decat die ik had besteld bij een eBay shop (2fast2cool). Het is alsvolgt gegaan;

14 July
Een mail gestuurd met de vraag wat een Decat kost met een rol heat wrap. Dezelfde dag een reactie gekregen dat dit 69,99 pond kost inclusief verzendkosten. Mail terug gestuurd met mijn adres gegevens en de vraag om zijn bank gegevens zodat het kan worden overgemaakt.

15 July
Mail binnen gekregen met de bank gegevens. Het geld is meteen overgemaakt en dit heb ik via mail laten weten aan 2fast2cool, met een kleine note dat het ongeveer 3 dagen kan duren (ING is traaaaag). Geen probleem, ze zouden me laten weten wanneer het wordt verstuurd.

25 July
10 dagen later had ik nog steeds niks gehoord en niks binnen gekregen. Opnieuw een mail gestuurd met de vraag of ze het binnen hebben gehad, want op internet bankieren stond dat het op 18-7 was overgemaakt.

26 July
Er was een nieuw mailtje binnen gekomen met de opmerking dat ze de order niet terug konden vinden! Joh, no shit Sherlock! We hebben hier een mailwisseling over gehad, waar ik ze ook op wees. In elke mail die ik stuurde en waar ze op antwoorden stond de complete mail wisseling vanaf mn eerste vraag. Maar OK, om het "officieel" te doen heb ik een order geplaatst via eBay, met de mededeling dat er al voor was betaald.

6 Augustus
Krijg ik een mail binnen dat ze niet kunnen terug zien dat ik heb betaald!
WTF!? De frustratie begint steeds meer op te lopen en ik begin er genoeg van te krijgen. Als laatste mail terug gestuurd met een samenvatting van de mail wisselingen en afspraken die we hebben gemaakt. Ook heb ik een screenshot toe gestuurd met de gegevens wanneer het geld was overgemaakt.

Ik wacht het nog 1 dag af en als ik niks hoor, wordt het geld terug gevorderd.
Dan bestel ik het gewoon bij een Nederlands bedrijf waar ik naartoe kan rijden mocht dat nodig zijn. Ben ik misschien wel het dubbele kwijt maar dan heb je dit gezeik teminste niet.

Voordat ik de Decat had besteld heb ik op internet even gezocht naar opmerkingen over deze eBay shop. Zowat iedereen is er tevreden over op 1 na. Waar nu dus een 2de bij komt :donder_frown:
Afbeelding
Check Project-MR2.nl voor mijn eigen (MR2) projecten en info!
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

Nja look on the bright side! Je 2'tje is al heeel erg mooi aan het worden! Die extra dagen zullen het zeker waard zijn!! Je bent echt goed bezig!

Succes verder!
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Gebruikersavatar
Project-MR2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 mar 2010, 16:41
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Project-MR2 »

Sherwin schreef:Nja look on the bright side! Je 2'tje is al heeel erg mooi aan het worden! Die extra dagen zullen het zeker waard zijn!! Je bent echt goed bezig!

Succes verder!
Thnx! Ook namens mn kameraad die eraan mee werkt :dux-blij_thumb-up:

Ik heb net een mail gekregen van 2fast2cool met de mededeling dat ze de decat hebben verstuurd! :::| Dat was ff schrikken, ik had verwacht dat ze ff lekker moeilijk gingen doen maar het valt uiteindelijk mee :adhd:
Afbeelding
Check Project-MR2.nl voor mijn eigen (MR2) projecten en info!
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

Zie je nou wel! Gewoon even vertrouwen houden, de aanhouder wint!

En nu snel aan het werk! Hahaah
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Gebruikersavatar
Project-MR2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 mar 2010, 16:41
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Project-MR2 »

En de Decat is binnen!
Ik had het eerlijk gezegd niet verwacht. Is weer een meevaller:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Maar die kan ik nog niet monteren aangezien de uitlaat eerst omgewisseld moet worden. Dat gebeurt als het mee zit maandag.
Afbeelding
Check Project-MR2.nl voor mijn eigen (MR2) projecten en info!
Plaats reactie