Project MRdelta2

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
ace2k
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 149
Lid geworden op: 24 mar 2008, 22:24
Type MR2: AW11

Bericht door ace2k »

Sorry Niels, toch nog even offtopic ;).
Dennis16v schreef:ach 3sge's zijn ook leuk, totdat je n keer in n turbo hebt meegereden of er zelf in rijd...
Kan je vertellen dat je dan niets anders meer wilt, dan is t nog maar, sneller, harder, en meer meer meer ;D

En dan in roermond bij de stoplichten komen te staan met een koelvloeistoffontein achter ons ;). Grapje he, Dennis.

Ik heb toen mee mogen rijden met je, en ik zou idd niet anders willen. Wat een geweld. Als mijn huis dadelijk klaar is en mijn financiele situatie het toelaat ga ik ook zeker een turbo overwegen:).

Back on topic..
If you win by an inch or a mile, winning is winning
Gebruikersavatar
Project-MR2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 mar 2010, 16:41
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Project-MR2 »

Ik heb nog even tijd om een update-je te plaatsen;

- Het interieur is er bijna compleet uitgehaald, maar het dashboard zelf laat ik bij nader inzien toch zitten.
Er moet teveel weg gehaald worden om het dashboard eruit te kunnen halen, en zoveel profijt heb je er niet van.
Ik heb nog wat spul van Meguiars om het dashboard mooi schoon te maken, dus dat is een snellere en misschien wel betere oplossing.

- De radiateur is eruit! Deze is echter nog in redelijk goede staat, dus die gaan we bewaren.
Ik weet nog goed wat het kostte om er een te laten reviseren, en dat wil ik niet nog een keer mee maken.
Volgens mij rond de 300 euro...

- Een aantal kabels van de audio gelegd en voor de toekomstige PS2\PS3. Puur voor de lolz :D

Afbeelding
Afbeelding

Ook is uit de motor nu de nokkenassen eruit gehaald. Ze zien er nog degelijk uit gezien de leeftijd:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De achterlichten zijn er ook uitgehaald. Bij de driehoekjes waren aan allebei de kanten wat dtukjes eruit. Deze worden vervangen met de achterlichten van MR2 1.0:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Check Project-MR2.nl voor mijn eigen (MR2) projecten en info!
Dennis16v
Zere vingers van het typen..
Berichten: 510
Lid geworden op: 08 jan 2008, 00:50
Type MR2: AW11

Bericht door Dennis16v »

ace2k schreef:Sorry Niels, toch nog even offtopic ;).



En dan in roermond bij de stoplichten komen te staan met een koelvloeistoffontein achter ons ;). Grapje he, Dennis.

Ik heb toen mee mogen rijden met je, en ik zou idd niet anders willen. Wat een geweld. Als mijn huis dadelijk klaar is en mijn financiele situatie het toelaat ga ik ook zeker een turbo overwegen:).

Back on topic..
hahaha ja :lach:
was ook niet echt slim van me.. bevalt t uitlaatje btw nog steeds?;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
ace2k
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 149
Lid geworden op: 24 mar 2008, 22:24
Type MR2: AW11

Bericht door ace2k »

Dennis16v schreef:hahaha ja :lach:
was ook niet echt slim van me.. bevalt t uitlaatje btw nog steeds?;)
Oh zeker wel, vind het echt een geweldig geluid. En ik niet alleen, er is iemand die hem het liefst vandaag nog onder zijn mr2 ziet, of niet Niels? ;)
If you win by an inch or a mile, winning is winning
Dennis16v
Zere vingers van het typen..
Berichten: 510
Lid geworden op: 08 jan 2008, 00:50
Type MR2: AW11

Bericht door Dennis16v »

Zo'n uitlaat wisselt wel van heel veel eigenaren :D
Hoe staat t met de roest inmiddels?

Afbeelding



hier btw nog n fotootje toen ie nog onder mn NA zat..;D
Afbeelding
Dennis16v
Zere vingers van het typen..
Berichten: 510
Lid geworden op: 08 jan 2008, 00:50
Type MR2: AW11

Bericht door Dennis16v »

Oh Ad, bedankt nog voor de handige tip, door de verwarming vol open te zetten.. heb er nog steeds profijt van ;)

Nu weer back on topic ;D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Project-MR2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 mar 2010, 16:41
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Project-MR2 »

ace2k schreef:Oh zeker wel, vind het echt een geweldig geluid. En ik niet alleen, er is iemand die hem het liefst vandaag nog onder zijn mr2 ziet, of niet Niels? ;)
Hebben hebben hebben ;D :adhd:
Afbeelding
Check Project-MR2.nl voor mijn eigen (MR2) projecten en info!
Dennis16v
Zere vingers van het typen..
Berichten: 510
Lid geworden op: 08 jan 2008, 00:50
Type MR2: AW11

Bericht door Dennis16v »

is n leuk uitlaatje he Niels...;)
als je echt wil brullen monteer je een freeflow exhaust op je NA.. Das pas lachen ;D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Project-MR2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 mar 2010, 16:41
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Project-MR2 »

Dennis16v schreef:is n leuk uitlaatje he Niels...;)
als je echt wil brullen monteer je een freeflow exhaust op je NA.. Das pas lachen ;D
Heb ik gehad. Als ik door het dorp heen reed konden 2 vrienden van me die een kilometer uit elkaar zitten me al horen aankomen... En als ik ging bellen in de auto hoorde degen die ik aan de lijn had alleen maar gekraak en gebrul.

Maar ik heb al een uitlaatje op het oog maar nog geen vervoer kunnen regelen.
Maar die uitlaat van Ace2K is echt :::| :dux-blij_thumb-up:
Afbeelding
Check Project-MR2.nl voor mijn eigen (MR2) projecten en info!
Gebruikersavatar
Project-MR2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 mar 2010, 16:41
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Project-MR2 »

Heb nog even de tijd gehad om een update te plaatsen ;D

Het gaat nu lekker hard met de auto! Ook al staat ie stil :p
Heb nu weer frisse zin om er tegenaan te gaan ;D

Vandaag is dan de kop eraf gegaan! Het duurde minder lang dan ik had verwacht, om eerlijk te zijn. Er waren wel wat complicaties maar die zijn niet echt noemenswaardig.
En dit is ie dan:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nu moet er nog het een en ander vanaf worden gedemonteerd, waarna het wordt gereviseerd!

En zo ziet de motor ruimte er nu uit:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nu we de kop eraf hebben gehaald, hebben we de koppakking kunnen bekijken. Deze was echt nodig aan vervanging toe.
Dat was overigens al bekend toen de auto werd gekocht, dus dat is geen verassing, gelukkig.
De gedeeltes waar koelvloeistof doorheen gaat zat vol met plakkerig spul, waarschijnlijk van pillen om een lek te dichten in het koelsysteem.
En het lijkt erop dat ze er behoorlijk wat van die pillen erin hebben gegooid;
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Check Project-MR2.nl voor mijn eigen (MR2) projecten en info!
Gebruikersavatar
Ricardos
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1930
Lid geworden op: 22 jan 2010, 19:54
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Ricardos »

Lekker bezig ;)
Kan je gelijk de motorruimte goed poetsen :D
Afbeelding
Dennis16v
Zere vingers van het typen..
Berichten: 510
Lid geworden op: 08 jan 2008, 00:50
Type MR2: AW11

Bericht door Dennis16v »

MRdelta2 schreef:Heb ik gehad. Als ik door het dorp heen reed konden 2 vrienden van me die een kilometer uit elkaar zitten me al horen aankomen... En als ik ging bellen in de auto hoorde degen die ik aan de lijn had alleen maar gekraak en gebrul.

Maar ik heb al een uitlaatje op het oog maar nog geen vervoer kunnen regelen.
Maar die uitlaat van Ace2K is echt :::| :dux-blij_thumb-up:
hahaha, op n mr2 is t geen pretje kan ik je vertellen :P
op de foto zie je t niet zo erg, maar ik had n complete roetplek op mn achterbumper door de vlammen die er constant uitkwamen ::)

Uitlaatje van Ad is nice.. is mijn ex, en daarvoor issie nog van Broekie geweest.. inmiddels niet meer actief op dit forum :)
Geluidje is scherp.. hoelang zul je m nu hebben Ad? Denk n dik jaartje he?
Afbeelding
Dennis16v
Zere vingers van het typen..
Berichten: 510
Lid geworden op: 08 jan 2008, 00:50
Type MR2: AW11

Bericht door Dennis16v »

gadverdamme die pakking ziet me uit ::)
beun de haas aan t werk geweest ofzo.. nieuwe pakking kost je geen oren van de kop...:X
Afbeelding
Gebruikersavatar
Project-MR2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 mar 2010, 16:41
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Project-MR2 »

Klopt. Maar dit deed de ANWB ook bij mij toen er een gat zat in mn radiateur.
Op een gegeven moment had ik het idee dat hij de motor ging opblazen!
Na het zoveelste flesje had ik niet meer zoveel vertrouwen in de ANWB.
De ANWB is zowiezo overrated, maar das een heel ander verhaal ;)

De nieuwe pakkingset is al binnen en het verschil is enorm vergeleken met de oude. Kan niet wachten tot de MR klaar is ;D
Afbeelding
Check Project-MR2.nl voor mijn eigen (MR2) projecten en info!
Dennis16v
Zere vingers van het typen..
Berichten: 510
Lid geworden op: 08 jan 2008, 00:50
Type MR2: AW11

Bericht door Dennis16v »

schei me uit over de anwb.. heb ook deze heren moeten bellen omdat mn alarm niet meer werkte...
wilde de beste man, de startblokkering doorknippen.. ben uiteindelijk maar fijn naar de garage gegaan, die hadden t binnen 5 minuten opgelost...

prutsers:-/

edit: zo'n flesje is goed om n klein gaatje te dichten, niet voor zo'n enorm gat wat jij hebt... hadden hun ook moeten inzien ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
ace2k
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 149
Lid geworden op: 24 mar 2008, 22:24
Type MR2: AW11

Bericht door ace2k »

Dennis16v schreef:Zo'n uitlaat wisselt wel van heel veel eigenaren :D
Hoe staat t met de roest inmiddels?
welke roest bedoel je?

Ik zal die uitlaat nu idd meer als een jaar hebben ja, bevalt me super. stil als je rustig rijdt. Janken als je hem opentrekt. Heel typisch en scherp geluid.

Mijn mr2 staat bij niels in de stalling, weet eerlijk gezegd niet of dat wel zo verstandig is ;) Dadelijk kom ik een keer binnen, is mijn uitlaat foetsie. ;)

Maar back on topic.

Koppakking was echt gaar. Heb al veel blokken uit elkaar gehad, van luxe wagens tot vrachtwagens. Maar dit was wel 1 van de slechtste die ik gezien heb. Nu maar hopen dat de rest niet teveel geleden heeft. Denk het niet.

We hebben er niet mee gereden toen de mr2 kochten voor Niels. De body is hard en schadevrij. en daar ging het ook om. Plus we hebben hem voor een heel leuk, echt een heel leuk prijsje meegenomen.

Mocht in het ergste geval het blok toch meer geleden hebben als gedacht, hebben we nog een donor staan met een goed blok erin. Lepelen we die er wel in.
If you win by an inch or a mile, winning is winning
Dennis16v
Zere vingers van het typen..
Berichten: 510
Lid geworden op: 08 jan 2008, 00:50
Type MR2: AW11

Bericht door Dennis16v »

uitlaat was wel zwart gespoten Ad, maar er zaten hier en daar toch wek kleine roestpuntjes hoor ;)

Als je switcht naar turbo, kun je m ook gebruiken.. geef tie nog minder herrie ;)
De koppaking is idd n drama.. als ik die foto's zo zie.. alle openingen zijn gewoon vastgeslibt.
Maargoed n vers koppakingkje natuurlijk wel beter voor n langere levensduur van je blok.
Afbeelding
Gebruikersavatar
ace2k
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 149
Lid geworden op: 24 mar 2008, 22:24
Type MR2: AW11

Bericht door ace2k »

Dennis16v schreef:uitlaat was wel zwart gespoten Ad, maar er zaten hier en daar toch wek kleine roestpuntjes hoor ;)

Als je switcht naar turbo, kun je m ook gebruiken.. geef tie nog minder herrie ;)
De koppaking is idd n drama.. als ik die foto's zo zie.. alle openingen zijn gewoon vastgeslibt.
Maargoed n vers koppakingkje natuurlijk wel beter voor n langere levensduur van je blok.


Oh die roest bedoel je, was ik alweer vergeten. Heb de uitlaat overnieuw gelast. En meteen behandeld, die kan dus nog jaren mee.
If you win by an inch or a mile, winning is winning
pierre

Bericht door pierre »

ace2k schreef:welke roest bedoel je?

We hebben er niet mee gereden toen de mr2 kochten voor Niels. De body is hard en schadevrij. en daar ging het ook om. Plus we hebben hem voor een heel leuk, echt een heel leuk prijsje meegenomen.

dat mooie prijsje had een reden ik hoopte zo iemand te vinden die de \auto terug op de weg wilde brengen en een leuke prijs motiveert dat wel.
ik hoop dat hij er minstens zoveel plezier van heeft als ik en er ook 10 jaar mee rond kan rijden of meer.

het doet me veel plezier om te zien dat de auto opgeknapt word.
Gebruikersavatar
Project-MR2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 mar 2010, 16:41
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Project-MR2 »

De kop is dan eindelijk gereviseerd!
En het resultaat mag er zijn :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En zo zag het er dus uit:
Afbeelding
Afbeelding

Hoe langer het duurt, hoe vervelender het is dat ik niet meer kan rijden :(
Maar het sleutelen aan de MR2 vind ik ook leuk, je komt zo goed te weten hoe de auto in elkaar zit maar ook hoe degelijk het nog is.
Het valt me mee dat een auto van 20+ nog in zo'n goede staat is.
Maar dat heeft ook aan de vorige eigenaar gelegen ;)
Afbeelding
Check Project-MR2.nl voor mijn eigen (MR2) projecten en info!
Plaats reactie