mr2eddy's mr2

Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...

Moderator: Pieten

mr2eddy

Bericht door mr2eddy »

Huub schreef:Niet gehaald? :huh:
,

Neen, de gast die normaal de mr opnieuw zou lakken ,heeft via via laten weten dat hij mijn 2 niet meer wou lakken, heb hem nu naar een andere spuiter gebracht en kan deze nu volgende vrijdag gaan ophalen .ben echt benieuwd naar het eindresultaat

Gelukkig nog net een mooie BMW M5 kunnen reserveren als onze bruidwagen;D .

Grtz Eddy
Gebruikersavatar
masterpivo
Zere vingers van het typen..
Berichten: 633
Lid geworden op: 31 jan 2007, 22:52
Type MR2: AW11

Bericht door masterpivo »

mr2eddy schreef:Gelukkig nog net een mooie BMW M5 kunnen reserveren als onze bruidwagen;D

En dat is dan eigenlijk toch weer zeer jammer...
Is de emmer ondertussen wel gespoten?
Gebruikersavatar
jak
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2007, 12:54
Type MR2: AW11

Bericht door jak »

Hey Eddy hoe is het??
Goeie vak gehad??
Is je emmer al weer een eindje verder af??
gr
Demo

Bericht door Demo »

eindelijk een echt project bij de project forum afdeling, stoorde me altijd mateloos aan mr2's in de lijst bij projecten die net iets verder gingen dan andere ventieldoppen en een sticker van trd op de achterbumper.

Ik ben onder de indruk van de voorbumper, hoe heb je dat nu eigelijk gedaan, hem zo passend gemaakt?

en de achterlichten, het oranje glas door wit vervangen, ik wil niets van je stelen. Ik vind het heel creatief en je krijgt mijn respect hiervoor, maar ik ben heel benieuwd hoe je dit allemaal hebt gefixt!!! :D
Gebruikersavatar
jak
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2007, 12:54
Type MR2: AW11

Bericht door jak »

lijkt erop dat eddy op een lange vak is hmmm
Demo

Bericht door Demo »

Wat jammer, ben zo benieuwd hoe hij dit heeft gedaan.
DC-R
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 440
Lid geworden op: 25 jul 2010, 18:44

Bericht door DC-R »

idd ben ook zeker benieuwd
Afbeelding
mr2eddy

Bericht door mr2eddy »

This een drukke periode geweest de laatste maanden ,en heb nu even voorgenomen het een paar dagen rustiger aan te doen,

Betreft mijn voorbumper ,dit is de oude bumper geweest van Broekie ,
deze paste voor 95% goed op de auto , daarna heb ik de huidige lijn uitgetekent op de bumper ,deze lijnen heb ik dan uitgeslepen ,daarna de holtes opgespoten met speciale schuurbare PU schuim die we gebruiken in het polyester wereldtje .

Na uitharding alles in de juiste vorm geschuurd en 2 lagen 300gr glasmat op aangebracht ,volgende stap na 24uur !!! ,schuim verwijderen en weer 2 nieuwe lagen glasmat aan brengen op de binnenzijde van de bumper op de voorziene plekken ,

zo kan er na weder 24 uur uitharden het defenitive schuurwerk beginnen ,schuren ,passen ,schuren ,passen ,tot het perfecte resultaat er is .

Na dit proces de hele bumper terug voorzien van een topcoat laag en grondlaag .


Betreft de achterlicht units ,

Volgende stapppen heb ik gedaan ,

Aankoop witte covers bij een goed bekende van mij uit de UK.

daarna hebben we nodig , niet lachen folks ,een hete luchtoven ;D die groot genoeg is zodat daar de hele lichtunit in kan ,een een paar vuurvaste handschoenen, platte stompe schroevendraaier

lichtunit 10 a 12 min op 110 graden laten verwarmen .....nu komt het ,
na de voorziene minuten de unit eruit nemen ,voorzichtig het oranje gedeelte lostrekken zodat deze volledig vrij komt van de rest van de lamp ,het meeste van de lijm blijft op de unit zelve zitten ,maar deze is zeer zacht geworden door de warme lucht .indien deze terug harder is geworden , even terug in de oven zetten ,
Ik heb onmiddellijk de witte cover op de plaats gedrukt waar het oranje exemplaar eerst zat ,even alles gecheckt na afkoeling met water of alles terug waterdicht is ,en dat was het ook ;) .

Mijn mr is bijna klaar ,alle onderdelen staan in de nieuwe kleur en auto staat klaar voor zijn laklagen ,er waren wat complicaties met de voorste polyester spatborden ,maar dat hebben we verleden week tot een goed einde gebracht ,

Foto's van opbouw volgen zodra ik de 2 terug thuis in mijn garage heb staan ,

Grtz Eddy;)
DC-R
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 440
Lid geworden op: 25 jul 2010, 18:44

Bericht door DC-R »

die lampen ging bij ons goed. 10min in de oven op 100graden werkte perfect zonder kit resten en in elkaar is volgensmij nogsteeds waterdicht:)

Ben heel erg benieuwt naar het eindresultaat
Afbeelding
Demo

Bericht door Demo »

DC-R jij hebt dat dus ook al gedaan, een mogelijkheid voor de simpele stervelingen als ik om aan die witte corners te komen ;)

Eddy, chapeau voor je project nogmaals.
DC-R
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 440
Lid geworden op: 25 jul 2010, 18:44

Bericht door DC-R »

Ja bij ons ging het alleen om de unit zelf hrt groote gedeelte

Wij gebruikte de achterkan van een hamer/schroevendraaier die we door het gat waar de fitting inzit stoken en tegen de kap drukte wel uitkijken dat ie niet breekt;)
Afbeelding
Demo

Bericht door Demo »

oke, maar hoe kom ik dan aan die witte cornertjes :D
DC-R
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 440
Lid geworden op: 25 jul 2010, 18:44

Bericht door DC-R »

Ik heb geen idee dat weet Eddy waarschijnlijk;)
Afbeelding
Demo

Bericht door Demo »

verdomme, :P

zou je mij een p.m kunnen sturen met hoe je daaraan komt eddy?
mr2eddy

Bericht door mr2eddy »

Bestellen kan via mij ;) ;D, maar verschrik niet van de prijs ,ze kosten 125€ maar kan misschien korting krijgen als ik meer als 5 of 10 sets kan bestellen, 3 sets staan al op order ,dus wie ook nog een setje wilt, even pm of email .


GRTZ Eddy
mr2eddy

Bericht door mr2eddy »

Vandaag eindelijk een belletje gehad van de spuiter ,mijn 2 is gelakt ,dus onmiddellijk in de auto en gaan zien ,en moet zeggen !!!!! top :dux-blij_thumb-up: ,
Nu nog wat oude rode delen in mat zwart lakken en dan opnieuw opbouwen ,

Hier enkele foto's ,

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Grtz Eddy
Gebruikersavatar
Surferdude
Berichten: 7723
Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Surferdude »

Heul apart! :dux-blij_thumb-up:
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
Gebruikersavatar
gorsche
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 456
Lid geworden op: 12 apr 2008, 19:57
Type MR2: AW11

Bericht door gorsche »

Zo, die kleur pakt erg goed uit!! Mooi resultaat!
Gebruikersavatar
mr2PUNTfreak
Berichten: 5387
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
Type MR2: AW11

Bericht door mr2PUNTfreak »

Idd. een hele aparte kleur, ben benieuwd naar het totaal plaatje.;)
Afbeelding
Demo

Bericht door Demo »

Edddyyyyy!!! YEAH boy!

mooooooooooooooooooooooooooooooooooi !
Plaats reactie