Aankoop AW11
Moderator: Pieten
het emissie gedeelte kun je verwijderen en afpluggen; voor injectie gebaseerd op de MAP sensor heb je sowieso het volgende nodig: ECU, draadboom, de MAP sensor zelf, bijbehorende injectors (denk ik), voor de volledigheid een euro inlaathuis (zonder extra gaten e.d.)
ik dacht dat Rowan het hier gedaan heeft ooit? die kan het dan precies vertellen
ik dacht dat Rowan het hier gedaan heeft ooit? die kan het dan precies vertellen
maar als ik zo aan het redeneren ben heb je er meer aan om gewoon het emissie gebeuren af te pluggen, de kat te verwijderen en een ECU op maat te maken... dankzij extra parameters zoals de luchthoeveelheidsmeter is een preciezere inspuiting en dus meer vermogen als bij een MAP gebaseerd systeem mogelijk... helemaal wanneer je dit systeem gaat combineren met nokkenassen en individuele gasklephuizen...aaso schreef:het emissie gedeelte kun je verwijderen en afpluggen; voor injectie gebaseerd op de MAP sensor heb je sowieso het volgende nodig: ECU, draadboom, de MAP sensor zelf, bijbehorende injectors (denk ik), voor de volledigheid een euro inlaathuis (zonder extra gaten e.d.)
ik dacht dat Rowan het hier gedaan heeft ooit? die kan het dan precies vertellen
correct me if i'm wrong
aaso schreef:het emissie gedeelte kun je verwijderen en afpluggen; voor injectie gebaseerd op de MAP sensor heb je sowieso het volgende nodig: ECU, draadboom, de MAP sensor zelf, bijbehorende injectors (denk ik), voor de volledigheid een euro inlaathuis (zonder extra gaten e.d.)
ik dacht dat Rowan het hier gedaan heeft ooit? die kan het dan precies vertellen
Nee ik heb dat niet gedaan.
Ik heb de motor in mijn USA AW11 vervangen door een AE92 4AGE, een smallport. Daar kreeg ik de originele kabelboom en ecu bij.
mzzl Rowan
hoe efficient precies een MAP sensor is tegenover een luchtweeg systeem weet ik niet; wat jij beschrijft is een andere weg naar hetzelfde resultaat maar wat net iets meer moeite kost (ECU) denk ik
het is een beetje de keuze tussen origineel toyota spul gebruiken of de motor handmatig gaan aanpakken; jouw idee is wel leuker dan alleen maar ombouwen
het is een beetje de keuze tussen origineel toyota spul gebruiken of de motor handmatig gaan aanpakken; jouw idee is wel leuker dan alleen maar ombouwen
Youp schreef:maar als ik zo aan het redeneren ben heb je er meer aan om gewoon het emissie gebeuren af te pluggen, de kat te verwijderen en een ECU op maat te maken... dankzij extra parameters zoals de luchthoeveelheidsmeter is een preciezere inspuiting en dus meer vermogen als bij een MAP gebaseerd systeem mogelijk... helemaal wanneer je dit systeem gaat combineren met nokkenassen en individuele gasklephuizen...
correct me if i'm wrong
we hebben al eens een ECU ge-remapped op school, daar hebben we een circuitauto gehad als projectauto... het nadeel is alleen dat je er de middelen voor nodig hebt... wij konden gebruik maken van een programmeerbaar KMS motormanagement systeem... erg mooi spul maar ook erg duur... het is goedkoper en makkelijker om je auto zo ver mogelijk aan te passen en hem dan vervolgens naar KMS (of een soortgelijk bedrijf) te sturen om af te laten stellen (dus een ECU te laten programmeren)aaso schreef:hoe efficient precies een MAP sensor is tegenover een luchtweeg systeem weet ik niet; wat jij beschrijft is een andere weg naar hetzelfde resultaat maar wat net iets meer moeite kost (ECU) denk ik
het is een beetje de keuze tussen origineel toyota spul gebruiken of de motor handmatig gaan aanpakken; jouw idee is wel leuker dan alleen maar ombouwen
maar in ieder geval dan lijkt me de ombouw naar europese specificaties overbodig
dat sowieso ik probeer ook zo veel mogelijk te laten doen aan die MR2 voor ik hem koop... ik koop hem immers bij een garage en dan moeten (bijna) alle mankementen toch verholpen worden, zeker voor die prijs!aaso schreef:een mooi traject om te gaan doen lijkt me! maar ik zou persoonlijk wel eerst de rest van de auto aanpakken (giga-beurt, remmen, onderstel e.d.) voordat ik veel geld in de peekaa's ga stoppen
en vervolgens ga ik hem zelf nog eens nader inspecteren en kijken wat ik nog allemaal wil vervangen
nou ik ben net terug van de garage waar hij te koop staat... ik heb hem op de brug bekeken en werkelijk wat is dat ding netjes nergens geen roest of rottigheid te vinden alles is super in orde, alleen de ophangingsrubbers beginnen wat te verslijten... en de remblokjes achter zijn op... de rammel komt ook van een spanrol niet van de dynamo...aaso schreef:maar wanneer krijg je hem nu precies dan?
vraagprijs was 3950, ik heb 3000 geboden en dan is het werk er aan voor mezelf... ik ben benieuwd
Spanrol kun je dan het beste meteen vervangen en dan gelijk de distributieriem ook. Ik heb laatst een Lancia om zeep geholpen omdat de spanrol was afgebroken, alle kleppen krom.
Bij een MR2 is het niet zo'n groot probleem als de riem of spanrol faalt want de zuiger kan de kleppen nooit raken. Maar het blijft k*t als je een mooie MR2 aan de kant moet zetten en niet verder kunt rijden..
Voor je ophangingsrubbers kun je misschien het beste die "polyurethane bushings" nemen, deze slijten ook niet meer
Bij een MR2 is het niet zo'n groot probleem als de riem of spanrol faalt want de zuiger kan de kleppen nooit raken. Maar het blijft k*t als je een mooie MR2 aan de kant moet zetten en niet verder kunt rijden..
Voor je ophangingsrubbers kun je misschien het beste die "polyurethane bushings" nemen, deze slijten ook niet meer
ik weet dat toyota een non interference motor heeft maar ik vervang inderdaad meteen de gehele distributie... moet de waterpomp bij zo'n ding ook meegenomen worden of zit die niet op de distributie?RowanMR2 schreef:Spanrol kun je dan het beste meteen vervangen en dan gelijk de distributieriem ook. Ik heb laatst een Lancia om zeep geholpen omdat de spanrol was afgebroken, alle kleppen krom.
Bij een MR2 is het niet zo'n groot probleem als de riem of spanrol faalt want de zuiger kan de kleppen nooit raken. Maar het blijft k*t als je een mooie MR2 aan de kant moet zetten en niet verder kunt rijden..
Voor je ophangingsrubbers kun je misschien het beste die "polyurethane bushings" nemen, deze slijten ook niet meer
en ik wil ook polyurethane bussen inderdaad maar ze moeten niet meer dan 200% harder zijn dan de standaard rubbers ivm te grote krachten op het chassis en de ophangpunten... dat vinden ze niet zo fijn
Youp schreef:ik weet dat toyota een non interference motor heeft maar ik vervang inderdaad meteen de gehele distributie... moet de waterpomp bij zo'n ding ook meegenomen worden of zit die niet op de distributie?
en ik wil ook polyurethane bussen inderdaad maar ze moeten niet meer dan 200% harder zijn dan de standaard rubbers ivm te grote krachten op het chassis en de ophangpunten... dat vinden ze niet zo fijn
Nee de waterpomp wordt aangedreven door een multiriem/v-snaar die ook langs de dynamo gaat. Die moet overigens wel los om een andere distributieriem erop te zetten. Of je de waterpomp wilt vervangen is aan jezelf, niet altijd noodzakelijk maar ook niet geheel onverstandig.
Gefeliciteerd met je aankoop trouwens, veel plezier en veel veilige km's toegewenst! Ik verwacht spoedig foto's te zien
Groeten Rowan