Rays Engineering

Verkoop door handelaren, zowel commercieel als semi commercieel. Alleen MR2 gerelateerd.
FOTO PLUS PRIJS VERPLICHT!!!

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
rmmr2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1999
Lid geworden op: 27 dec 2006, 23:56
Type MR2: AW11

Bericht door rmmr2 »

als je voorzichtig bent met de onderdelen ben ik er van overtuig dat het een lang leven beschoren is.
in de rallysport zit er toch weer een vorm van tijdsdruk achter en moet het allemaal wat sneller klaar zijn want "de volgende proef/heat start over 5 minuten.."

Wat corrolla WRC zelf al zegt: stalen moeren gaan langer mee als ze behoorlijk aangehaald worden.
als je het zelfde moment bij een bout van een ander materiaal toepast kan het zijn dat deze er niet tegen bestand is en dus defect raakt.
nogmaals: voor ieder type bout geld een ander moment.
Afbeelding
funn is never a straight line::)
JPMR2

Bericht door JPMR2 »

rmmr2 schreef:@jp: Dan denk ik dat het meer zegt over de kwaliteit van aan draaien, dan van de moeren zelf!

Daar heb je helemaal gelijk in. Het punt is alleen dat je niet altijd zelf degene bent die de moeren aandraait. Garage bedrijven van tegenwoordig willen nog wel eens erg makkelijk met de spullen van een ander omspringen. Daarnaast is ook zeker niet iedereen op de hoogte van het punt dat je dit soort moeren niet op te veel moment mag vastzetten.
De kans dat er iets fout gaat is in dat geval dus flink aanwezig.

De mensen waar ik het over heb zijn overigens allemaal klanten waarbij ik de wielmoeren zelf nog nooit los of vast heb gezet.

@Wouter,
Dat is ook de beste manier. Bij ons komt de luchtsleutel alleen uit de kast als we bouten of moeren hebben die echt niet los willen. Het vast zetten van wielmoeren gaat ALTIJD met de hand en de momentsleutel.

JPMR2
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Met de luchtsleutel en daarna met de hand nadraaien.

Heb ook wel eens niet nagedraaid en toen ik er achter kwam dat mijn wiel los zat, moest ik vier tankstations af om aan een kruissleutel te komen...;D

Komt er dus gewoon op neer dat deze moeren van een lichtgewicht materiaal zijn, dat minder sterk is als staal.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
MR2DIE4
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 467
Lid geworden op: 28 dec 2006, 12:32
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door MR2DIE4 »

op hoeveel Nm trekken jullie je moeren aan? ik zet ze steeds op 110Nm voor alu en 120Nm voor stalen moeren, de aanbevolen 103Nm durven wel eens loskomen op cirquit.
Gebruikersavatar
Surferdude
Berichten: 7723
Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Surferdude »

Dat ligt er denk ik aan of je wel of geen centreerringen hebt geplaatst..
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
Gebruikersavatar
rmmr2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1999
Lid geworden op: 27 dec 2006, 23:56
Type MR2: AW11

Bericht door rmmr2 »

centreerringen zet je er hopelijk altijd tussen of niet?:-/
Afbeelding
funn is never a straight line::)
Gebruikersavatar
Surferdude
Berichten: 7723
Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Surferdude »

Lijkt me wel ja..
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
Gebruikersavatar
rmmr2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1999
Lid geworden op: 27 dec 2006, 23:56
Type MR2: AW11

Bericht door rmmr2 »

gelukkig...:P
Afbeelding
funn is never a straight line::)
Plaats reactie