Rays Engineering
Moderator: Pieten
- rmmr2
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1999
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 23:56
- Type MR2: AW11
als je voorzichtig bent met de onderdelen ben ik er van overtuig dat het een lang leven beschoren is.
in de rallysport zit er toch weer een vorm van tijdsdruk achter en moet het allemaal wat sneller klaar zijn want "de volgende proef/heat start over 5 minuten.."
Wat corrolla WRC zelf al zegt: stalen moeren gaan langer mee als ze behoorlijk aangehaald worden.
als je het zelfde moment bij een bout van een ander materiaal toepast kan het zijn dat deze er niet tegen bestand is en dus defect raakt.
nogmaals: voor ieder type bout geld een ander moment.
in de rallysport zit er toch weer een vorm van tijdsdruk achter en moet het allemaal wat sneller klaar zijn want "de volgende proef/heat start over 5 minuten.."
Wat corrolla WRC zelf al zegt: stalen moeren gaan langer mee als ze behoorlijk aangehaald worden.
als je het zelfde moment bij een bout van een ander materiaal toepast kan het zijn dat deze er niet tegen bestand is en dus defect raakt.
nogmaals: voor ieder type bout geld een ander moment.
funn is never a straight line::)
rmmr2 schreef:@jp: Dan denk ik dat het meer zegt over de kwaliteit van aan draaien, dan van de moeren zelf!
Daar heb je helemaal gelijk in. Het punt is alleen dat je niet altijd zelf degene bent die de moeren aandraait. Garage bedrijven van tegenwoordig willen nog wel eens erg makkelijk met de spullen van een ander omspringen. Daarnaast is ook zeker niet iedereen op de hoogte van het punt dat je dit soort moeren niet op te veel moment mag vastzetten.
De kans dat er iets fout gaat is in dat geval dus flink aanwezig.
De mensen waar ik het over heb zijn overigens allemaal klanten waarbij ik de wielmoeren zelf nog nooit los of vast heb gezet.
@Wouter,
Dat is ook de beste manier. Bij ons komt de luchtsleutel alleen uit de kast als we bouten of moeren hebben die echt niet los willen. Het vast zetten van wielmoeren gaat ALTIJD met de hand en de momentsleutel.
JPMR2
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Met de luchtsleutel en daarna met de hand nadraaien.
Heb ook wel eens niet nagedraaid en toen ik er achter kwam dat mijn wiel los zat, moest ik vier tankstations af om aan een kruissleutel te komen...
Komt er dus gewoon op neer dat deze moeren van een lichtgewicht materiaal zijn, dat minder sterk is als staal.
Heb ook wel eens niet nagedraaid en toen ik er achter kwam dat mijn wiel los zat, moest ik vier tankstations af om aan een kruissleutel te komen...
Komt er dus gewoon op neer dat deze moeren van een lichtgewicht materiaal zijn, dat minder sterk is als staal.
- Surferdude
- Berichten: 7723
- Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Dat ligt er denk ik aan of je wel of geen centreerringen hebt geplaatst..
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]
- Surferdude
- Berichten: 7723
- Lid geworden op: 01 jan 1970, 01:00
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Lijkt me wel ja..
[url=http://www.flickr.com/photos/arthur_mol ... /:w5rnltst][b:w5rnltst]flick[/b:w5rnltst][b:w5rnltst]r[/b:w5rnltst][/url:w5rnltst][/align:w5rnltst]
[img:w5rnltst]http://farm4.staticflickr.com/3069/1303 ... 67c5_n.jpg[/img:w5rnltst][/align:w5rnltst]