Welk luchtfilter AW11

Alles over de AW11. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de AW11.

Moderator: Pieten

Roland

Bericht door Roland »

Als je een lange rit hebt maakt ie idd een hoop herrie. Zeker als je dan nog even flink aan het scheuren bent, dan zal je het merken als je uitstapt. Dan voel je het gewoon aan je oren dat je eigenlijk iets teveel geluid hebt gehad.
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Dank je. Bestel ik hem bij Lasaulec.

Kan ik hem in de garage leggen naast alle andere dingen die ooit nog eens gemonteerd moeten worden...;D
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Youp

Bericht door Youp »

Roland schreef:Als je een lange rit hebt maakt ie idd een hoop herrie. Zeker als je dan nog even flink aan het scheuren bent, dan zal je het merken als je uitstapt. Dan voel je het gewoon aan je oren dat je eigenlijk iets teveel geluid hebt gehad.
ik ben wat gewend... heb nog een herrie schopper en daar kan de MR2 zeker niet tegenop ;D
aaso

Bericht door aaso »

Youp schreef:ik ben wat gewend... heb nog een herrie schopper en daar kan de MR2 zeker niet tegenop ;D
vertel :)
Youp

Bericht door Youp »

aaso schreef:vertel :)
een flink opgevoerde DRZ400 supermoto 8)

Afbeelding
Afbeelding

hotcam nokkenassen, compressie verhoogd, vlakschuif carburateur met acceleratiepomp (keihin FCR39 voor de kenners ;) ), volledig Akrapovic offroad evolution open titanium uitlaatsysteem, airbox opengewerkt, twin-air luchtfilter, etc, etc,etc... :)
aaso

Bericht door aaso »

ah kijk; ja dat wordt een lastige strijd voor je openluchtfilter 8)
Roland

Bericht door Roland »

Zeg maar gerust een verloren strijd :D
Roland

Bericht door Roland »

Zo heb ik de mijne zitten:

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Afbeelding

Begin me af te vragen of het originele filter nog wel gaat passen met de struttbar...
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Youp

Bericht door Youp »

aaso schreef:ah kijk; ja dat wordt een lastige strijd voor je openluchtfilter 8)
;D
Roland schreef:Zo heb ik de mijne zitten:

Afbeelding

Afbeelding
jij hebt dus ook geen AFM :)

maar ik ga naar de lokale rally & auto onderdelen shop en ik kijk of ze geen flensje voor me hebben... volgens een collega van me maken ze die dingen met de bosjes aangezien wel meer auto's met dit probleem kampen :)
Roland

Bericht door Roland »

Het blijft nog steeds een rond gat waar je een passende buis en filter voor moet vinden.
Youp

Bericht door Youp »

Roland schreef:Het blijft nog steeds een rond gat waar je een passende buis en filter voor moet vinden.
nee... het is een vlak vierkant gat waar een flens op moet die verloopt van vierkant naar rond... en die flens moet ik dus hebben... zit standaard op een Nissan 280Z uit 1979 ofzo...
Roland

Bericht door Roland »

Oh sorry, ik dacht dat daar ook gewoon een rond gat op zat.
Maar dat kan vast wel iemand voor je maken.
Gebruikersavatar
ErikV
Zere vingers van het typen..
Berichten: 730
Lid geworden op: 27 dec 2006, 22:13

Bericht door ErikV »

Kijk even hier:
http://www.padandwheels.com/mr2/intake/intake.html
Dan weet je alles. Onderdeeltje haal je gewoon op de sloop, en niet alleen van een specifieke Nissan of zo. In ieder geval heeft de sloop bij mij in de buurt een rek vol met luchtmassameters waar deze adaptor nog op zit. Als je het lief vraagt mag je er wel eentje afschoeven. En wees gewaarschuwd, er zijn een aantal maten, en de 1.6 heeft zeker niet de kleinste !
Afbeelding
Afbeelding
Brum

Bericht door Brum »

kun je ook kopen bij automaterialenzaak zoals een roskamp/lasaulec ed
Youp

Bericht door Youp »

ErikV schreef:Kijk even hier:
http://www.padandwheels.com/mr2/intake/intake.html
Dan weet je alles. Onderdeeltje haal je gewoon op de sloop, en niet alleen van een specifieke Nissan of zo. In ieder geval heeft de sloop bij mij in de buurt een rek vol met luchtmassameters waar deze adaptor nog op zit. Als je het lief vraagt mag je er wel eentje afschoeven. En wees gewaarschuwd, er zijn een aantal maten, en de 1.6 heeft zeker niet de kleinste !
Afbeelding
die site van pandawheels staat al iets eerder in de thread vermeld.. ik ben bij de lokale rally en auto onderdelen shop geweest en die wist niet of hij er aan kon komen... misschien maar eens naar de sloop dan... enig idee welke auto's de zelfde AFM hadden?
Gebruikersavatar
ErikV
Zere vingers van het typen..
Berichten: 730
Lid geworden op: 27 dec 2006, 22:13

Bericht door ErikV »

Youp schreef:die site van pandawheels staat al iets eerder in de thread vermeld.. ik ben bij de lokale rally en auto onderdelen shop geweest en die wist niet of hij er aan kon komen... misschien maar eens naar de sloop dan... enig idee welke auto's de zelfde AFM hadden?
O, was al vermeld. Beter dubbel gestikt dan twee keer genaaid :P

Welke auto's. Geen idee. Wat je moet hebben zijn de luchtmassameters van Bosch. Die worden door talloze automerken gebruikt.
Afbeelding
Plaats reactie