Koni dempers met WELKE veren???

Alles over de AW11. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de AW11.

Moderator: Pieten

Gebruikersavatar
Dokter Rob
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3886
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:52
Type MR2: AW11

Bericht door Dokter Rob »

tilma800 schreef:Weet zeker dat je dan DOT5.1 hebt en geen DOT5!!! Dat is namelijk een heel anders werkende olie en niet geschikt voor onze remsystemen

Dit is een hele subtiele omschrijving van wat het werkelijk doet met je remsysteem...



Gaat gewoon helemaal naar de kl*te is misschien wat duidelijker...::)
jeffrey

Bericht door jeffrey »

Dot 5.1 ???

geld dat ook voor de koppeling ????
Gebruikersavatar
tilma800
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:21
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door tilma800 »

Toyota heeft de systemen ontwikkeld voor DOT3. Dot4 en Dot5.1 zijn hoogwaardigere oliën (hoger temperatuurbereik) als DOT3.
Afbeelding
Surferdude schreef:Wat is die Dennis toch weer actief de laatste tijd he? :D
MOANDEI
RowanMR2
Zere vingers van het typen..
Berichten: 621
Lid geworden op: 29 dec 2006, 20:31

Bericht door RowanMR2 »

Sicco schreef:Punt waar ik iets meer mee zit, nu word't technisch, is dat ik met eerder genoemde set-up de hele geometrie van de orrigineel berekende wielstanden vern**k.. Hier hebben Toyota ingenieurs immers lang aan ontwikkeld.

Correctie, Lotus heeft de geometrie van de wielophanging voor de AW11 uitgedokterd omdat ze een goed testcircuit hadden en heel veel kennis op dit gebied. Ook heeft meneer Lotus de achterspoiler voor zijn rekening genomen.

Ook "leuk" om te weten: De kop van de 4AGE werd ontwikkeld door Yamaha. De rest van de 4AGE (kop weet ik eigenlijk niet) werd door Ford gebruik in een raceklasse en werd later door Toyota overgenomen en geschikt gemaakt voor de MR2. 8)


De Koni's staan een max verlaging van 4cm toe, althans meer verlaging dan 4cm en de garantie vervalt. Daarnaast zijn er op de veerpoten "bumpstops" gemonteerd, rubberen "ringen" die ervoor zorgen dat de schokdemper niet doorslaat.
Gebruikersavatar
Sicco
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 106
Lid geworden op: 12 apr 2007, 14:34
Type MR2: AW11

Bericht door Sicco »

RowanMR2 schreef:Correctie, Lotus heeft de geometrie van de wielophanging voor de AW11 uitgedokterd omdat ze een goed testcircuit hadden en heel veel kennis op dit gebied. Ook heeft meneer Lotus de achterspoiler voor zijn rekening genomen.

Dat wist ik niet, maar geloof dat er idd ook zoiets staat op de DVD die hier te bestellen is. Maar is't dus eik de vooloper van de elise ophanging ;) hihi.. dat is nog is vet! ;D
RowanMR2 schreef:Ook "leuk" om te weten: De kop van de 4AGE werd ontwikkeld door Yamaha. De rest van de 4AGE (kop weet ik eigenlijk niet) werd door Ford gebruik in een raceklasse en werd later door Toyota overgenomen en geschikt gemaakt voor de MR2. 8)

Uiterst interresant, wat zou toyota ermee gedaan hebben om tot zoiets betrouwbaars te komen.. ik bedoel ..Ford..
RowanMR2 schreef:De Koni's staan een max verlaging van 4cm toe, althans meer verlaging dan 4cm en de garantie vervalt. Daarnaast zijn er op de veerpoten "bumpstops" gemonteerd, rubberen "ringen" die ervoor zorgen dat de schokdemper niet doorslaat.

En dit is bruikbare informatie die ik zocht, thanx!

Weet iemand toevallig wat de maximale verlaging is bij 17" velgen?
SJMR2

Bericht door SJMR2 »

kan laag mijn usa ligt toch echt goed op zijn bek...en incl 17" wieltjes;)
Gebruikersavatar
Sicco
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 106
Lid geworden op: 12 apr 2007, 14:34
Type MR2: AW11

Bericht door Sicco »

SJMR2 schreef:kan laag mijn usa ligt toch echt goed op zijn bek...en incl 17" wieltjes;)
En loopt nergens aan neem ik aan? Maar heb je je veren/dempers wel behoorlijk strak staan?
Gebruikersavatar
Sicco
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 106
Lid geworden op: 12 apr 2007, 14:34
Type MR2: AW11

Bericht door Sicco »

Kreeg van XHermes een mooi stukje site dat ikzelf nog niet kende, dus wilde ik graag delen met andere onwetenden..

http://www.padandwheels.com/mr2/suspens ... nsion.html

Bij het klikken op de merken krijg je foto's van de verlaging. Hier kan ik iig veel mee. Thanx XHermes!
Plaats reactie