Als ik in mijn '88 MR2 een bocht naar rechts hard neem ruikt het een paar seconde later naar benzine.
Als ik dan stop en kijk naar het tankklepje, zie ik dat er benzine uit is gekomen.
Het is ff nat (verdampt snel) over m'n achterscherm (voor het linker achterwiel, onder het tankklepje).
De tankdop (met beluchting) heb ik al vervangen.
De charcoal canister in het motorruim is weg.
De 2 dikke slangetjes hangen er los (onafgedopt) bij en de vacuums zijn weg.
Zit daar het probleem?
Moet ik de slangen afdoppen of aan elkaar doorverbinden?
Benzine 'lekkage'
Moderator: Pieten
als alles is afgedopt zou je genoeg moeten hebben aan een tankdop met gat;
als je de slangen los laat hangen dan blaas je als het ware benzinedamp in het motorruim; beetje risico; maar blijkbaar bouw je toch druk op, dus de voedingsleiding voor je oorspronkelijke koolstoffilter zit bijv. verstopt; en gaat het er bij jou dus via de dop uit
is je tankdop wel echt open? of is het met een drukveer ofzo
als je de slangen los laat hangen dan blaas je als het ware benzinedamp in het motorruim; beetje risico; maar blijkbaar bouw je toch druk op, dus de voedingsleiding voor je oorspronkelijke koolstoffilter zit bijv. verstopt; en gaat het er bij jou dus via de dop uit
is je tankdop wel echt open? of is het met een drukveer ofzo
De bovenste slang van de charcoal pot, die ik los had laten hangen, zat geknikt.
Toen ik deze eraf trok, blaasde er ruim 10 sec benzine damp uit.
Ik heb er nieuwe slangetjes opgezet en beide door het gat gestoken net voor het linker achterwiel.
De dampen worden meteen afgevoerd door de rijwind op die manier.
Ik heb het nog niet gechecked, maar ik hoop dat het nu over is.
Ik zal vanavond wel even kijken.
Toen ik deze eraf trok, blaasde er ruim 10 sec benzine damp uit.
Ik heb er nieuwe slangetjes opgezet en beide door het gat gestoken net voor het linker achterwiel.
De dampen worden meteen afgevoerd door de rijwind op die manier.
Ik heb het nog niet gechecked, maar ik hoop dat het nu over is.
Ik zal vanavond wel even kijken.