masterpivo schreef: ↑14 nov 2018, 23:44
Hee Wim, het is heeeeeel lang geleden dat ik hier nog 'ns op het forum heb gezeten, maar ik was weer 'ns ff aan het rondstruinen.
Kwam jou nieuwe project tegen en ik zie dat het ook alweer ff geleden is dat je iets hebt gepost. Maar toen ik deze eerste foto's van de AW11 zag kwam bij mij eigenlijk 1 vraag op: waarom deze auto helemaal uitbouwen?
Ik ken uiteraard je SW20 TRD project nog heel goed, dat project heb ik toen volledig gevolgd en het eindresultaat was ik zeer over te spreken moet ik zeggen, dus ben ook wel benieuwd wat je met deze AW11 gaat doen. Maar zoals ik de eerste foto's zie wordt deze NOG meer verbreed en 'dikker' gemaakt dan de TRD?
In ieder geval succes met de opbouw en ben benieuwd oftie ondertussen alweer een paar stappen verder is gekomen.
Aangezien Wim nog weinig op het internet te vinden is, zal ik even reageren.
Het is de bedoeling dat deze AW11 een competitiewagen gaat worden zoals het origineel model. De TRD was bedoeld om nog op de openbare weg te komen maar toch miste Wim nog iets. Hij wilde iets speciaals bouwen en vooral zijn eigen ding doen en vanaf 0 beginnen. En daarom kwam hij uit op de 222D. Daar is heel weinig over bekend en ik geloof dat er maar 1 echte replica bestaat. Daarom dat Wim dit project heeft gekozen.
Het zou eig. een zo goed als 1 op 1 replica moeten worden en daarom komt hij zo breed te staan.
Als het project af is, zullen hier waarchijnlijk demo's en opendeur rally cross meegereden worden. We zullen zien of het eventueel mogelijk is om er ook historic rally's mee te gaan rijden. Maar dan moet hij op kenteken komen en dat is zowiezo onmogelijk in België aangezien hij een half buizen chassis heeft. Maar er zijn nog andere opties open.
Op dit moment is er niet veel meer aan het project gewerkt aangezien Wim's gezondheid het voorlopig niet toelaat. Maar vroeg of laat gaat het allemaal wel in orde komen!