Voor de benzinefijnproevers
Moderator: Pieten
- SpeedDevil
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1711
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:20
- Type MR2: AW11
-
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 408
- Lid geworden op: 30 dec 2006, 00:38
- Type MR2: AW11
Re: Voor de benzinefijnproevers
ik heb nu ook 102 octaan in de tank na paar keer tanken en ik merk dat motor mooier loopt en ook beter op het gas reageert.
Weet iemand of een Gen 3 Turbo ECU kan meten dat octaan is veranderd en daarom de ontsteking bijstelt? Je zou zeggen van wel want als je 91 octaan zou tanken dan grijpt de ECU ook in met timing terug schroeven..maar misschien werkt dit anders dan andersom.
de Jap gen 3 Turbo is standaard 100 Octaan in Japan is mij vertelt.
Weet iemand of een Gen 3 Turbo ECU kan meten dat octaan is veranderd en daarom de ontsteking bijstelt? Je zou zeggen van wel want als je 91 octaan zou tanken dan grijpt de ECU ook in met timing terug schroeven..maar misschien werkt dit anders dan andersom.
de Jap gen 3 Turbo is standaard 100 Octaan in Japan is mij vertelt.