Hallo allen,
Ik ben afgelopen vrijdag bij de Kwikfit geweest voor een APK en er waren "toch nog wel wat dingetjes niet goed".
Eerst begon de goede man met dingen als kentekenplaatlampjes niet goed en dimlicht verkeerd afgesteld, opzich geen probleem.
Toen begonnen de serieuze dingen:
- Allebei de remklauwen achter lijken te lekken (Heb hem gemeld dat ik heb de klauwen gereviseerd, door nieuwe rubbers. Heb gezegd dat er wat corrosie op de zuigers zat en ik die weggeschuurd heb, waarna hij meteen zei: ja dan moet je gewoon nieuwe klauwen!) Nou is het wel zo dat ik bij een olie verversing iets eerder de handrem flink in heb gespoten met WD40 omdat die de reden waren voor de klauw revisie, zouden ze dit voor lekkage aangezien kunnen hebben?
- remverschil van 40% op de achteras (volgens hem was de reden dus die lekkende klauw.) Het is links duidelijk te zien dat een deel van de schijf niet gebruikt wordt door de roest die gewoon blijft zitten bij hard remmen.
- lambda waarde is 1.06, wat volgens hem toch echt wel heel hoog was. (hij wist mij niet te vertellen waar dit aan ligt en verwees mij door naar een toyota specialist, kan de sensor zijn of een van de 1000 stappen die voor de sensor zitten zei hij.)
Nou zou dit allemaal niet zo'n probleem zijn als ik wat tijd had on het te fixen maar moet voor 05-06-2017 mn APK gedaan hebben.
Heeft iemand toevallig een idee hoe ik mijn auto zo goedkoop mogelijk en snel mogelijk door de APK krijg?
Ik ben evt wel bereid om nieuwe klauwen te kopen en deze erop te schroeven maar moet dus wel snel ennnn het liefst goedkoop (misschien tweedehands spul?).
Groeten,
Koen
SPOED APK
Moderator: Pieten
- Kees
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 271
- Lid geworden op: 01 feb 2014, 11:58
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Re: SPOED APK
Oplossing, niet naar de Kwikfit gaan....
Uit eigen ervaring, neutraal APK station is de enige plek waar ik kom met mijn auto´s.
Uit eigen ervaring, neutraal APK station is de enige plek waar ik kom met mijn auto´s.
- Allebei de remklauwen achter lijken te lekken (Heb hem gemeld dat ik heb de klauwen gereviseerd, door nieuwe rubbers. Heb gezegd dat er wat corrosie op de zuigers zat en ik die weggeschuurd heb, waarna hij meteen zei: ja dan moet je gewoon nieuwe klauwen!) Nou is het wel zo dat ik bij een olie verversing iets eerder de handrem flink in heb gespoten met WD40 omdat die de reden waren voor de klauw revisie, zouden ze dit voor lekkage aangezien kunnen hebben?
--> Grote kans dat de gemiddelde kwikfitpersoon dit niet ziet
- remverschil van 40% op de achteras (volgens hem was de reden dus die lekkende klauw.) Het is links duidelijk te zien dat een deel van de schijf niet gebruikt wordt door de roest die gewoon blijft zitten bij hard remmen.
--> Schijven en blokken eraf en schuren
- lambda waarde is 1.06, wat volgens hem toch echt wel heel hoog was. (hij wist mij niet te vertellen waar dit aan ligt en verwees mij door naar een toyota specialist, kan de sensor zijn of een van de 1000 stappen die voor de sensor zitten zei hij.)
-->UItlezen welke code erin zit of eens een goede snelwegrit maken
Re: SPOED APK
Ik heb inmiddels gevonden wat het euvel is:
- geleiderpin van de remklauw links achter heeft speling. Lekkage kwam waarschijnlijk doordat de remleiding niet goed vast gedraaid was.
- voor de uitlaat is er eigenlijk geen enkel deel van de uitlaat die niet lek is! Waarschijnlijk komt hier O2 door naar binnen waardoor de lambda waarde te hoog is. Ik heb nu zon beetje heel mn uitlaat met plamuur ingesmeerd en hoop hiermee door de keuring heen te komen. Ondertussen heb ik al een uitlaat spruitstuk om de precat te vervangen, een katalysator + pijp besteld maar ik kan alleen nergens een einddemper vinden. Weet iemand waar ik een mooie einddemper voor een mooi prijsje kan krijgen?
Vrijdag ga ik naar een ander keurstation en dan is het duimen maar!
- geleiderpin van de remklauw links achter heeft speling. Lekkage kwam waarschijnlijk doordat de remleiding niet goed vast gedraaid was.
- voor de uitlaat is er eigenlijk geen enkel deel van de uitlaat die niet lek is! Waarschijnlijk komt hier O2 door naar binnen waardoor de lambda waarde te hoog is. Ik heb nu zon beetje heel mn uitlaat met plamuur ingesmeerd en hoop hiermee door de keuring heen te komen. Ondertussen heb ik al een uitlaat spruitstuk om de precat te vervangen, een katalysator + pijp besteld maar ik kan alleen nergens een einddemper vinden. Weet iemand waar ik een mooie einddemper voor een mooi prijsje kan krijgen?
Vrijdag ga ik naar een ander keurstation en dan is het duimen maar!
Re: SPOED APK
Hi Koen,
heb nog een einddemper (in Amsterdam) liggen, wat wil je ervoor betalen ?
mvg
Ivo
heb nog een einddemper (in Amsterdam) liggen, wat wil je ervoor betalen ?
mvg
Ivo
Re: SPOED APK
Hee Ivo,
Gaat het dan om een nieuw of gebruikt exemplaar?
Gaat het dan om een nieuw of gebruikt exemplaar?
Re: SPOED APK
Gebruikt, destijds gekocht met een partij onderdelen van iemand die liever Audi ging rijden (nou ja !)
Volgens deze man heeft de uitlaat er 20.000km onder gezeten maar dat kan ik niet meer checken.
Heb hem gekocht als vervanger voor mijn eigen einddemper maar de mijne wil maar niet rotten.....
Als je eerst een foto wilt zien dan moet je tot morgen wachten.....
Volgens deze man heeft de uitlaat er 20.000km onder gezeten maar dat kan ik niet meer checken.
Heb hem gekocht als vervanger voor mijn eigen einddemper maar de mijne wil maar niet rotten.....
Als je eerst een foto wilt zien dan moet je tot morgen wachten.....
Re: SPOED APK
Ik ben bij een ander APK station geweest en ben er moeiteloos doorheen gekomen!!
Enige wat ik gedaan heb is:
- Remmen losgehaald aan de linker kant, speling op de remklauw pin constateren, terug erop zetten.
- Heel de uitlaat insmeren met GUNGUM
Dus wat heb ik hier van geleerd? Nooit naar de Kwikfit gaan (zoals Kees al zei)
Enige wat ik gedaan heb is:
- Remmen losgehaald aan de linker kant, speling op de remklauw pin constateren, terug erop zetten.
- Heel de uitlaat insmeren met GUNGUM
Dus wat heb ik hier van geleerd? Nooit naar de Kwikfit gaan (zoals Kees al zei)